Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kan salt hindre vektnedgang?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-01-11, 23:59   #1
pesada
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 25
pesada er på en erverdig vei
Unhappy

Kan salt hindre vektnedgang?

Har etter jeg startet lavkarbo (egentlig før også) brukt mye salt. Spesielt nå, da jeg ikke lenger spiser så mye søtt bruker jeg salt til hvert eneste måltid. Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å slutte med det, for synes faktisk ikke maten smaker så godt uten. Finnes det erstatninger/andre krydder det er bedre å bruke?

Jeg har i det siste merket at jeg svetter mer salt enn vanlig, og lurer på om dere har noen erfaring om dette? Vet at salt binder vann, men til hvilken grad bør man kutte ut saltet? Føler jeg har et "fettlag" rundt magen som på en måte kommer og går.. Eller, magen ser anneledes ut fra dag til dag. Kan dette skyldes saltet jeg spiser?

Håper på svar... Og ja, jeg vet at salt fører til høyt blodtrykk +(har en far som er lege, så tro meg: jeg er fult klar over det)

pesada er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg under 30kh og 1500 kcal om dagen Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 00:13   #2
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Kan salt hindre vektnedgang?

Tja, det er viktig å finne en balanse mellom salt- og vanninntak. Selv sliter jeg mest med å få i meg nok salt, siden jeg drikker veldig mye vann. Det er ikke så bra, det heller

Men det skader jo ikke å prøve å variere med krydder, da! Når maten smaker sterkt ellers legger i alle fall ikke jeg så godt merke til om det er salt eller ei - men jeg er veeldig glad i chili, ingefær, hvitløk, ting som smaker myyye.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 01:18   #3
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Kan salt hindre vektnedgang?

Det var noe om at karbohydrater + salt ikke er en god kombinasjon. Det var en god post her på forumet om det, men den ble slettet siden trådstarter ikke var fornøyd med hvordan tråden utartet seg. Nok om det. Men med mindre karbohydrater i kosten, så er kroppen mye flinkere til å kvitte seg med overskuddssaltet. Selvfølgelig kan det fortsatt bli for mye salt likevel, akkurat som at det kan bli for mye av f.eks. vann. Så det er ikke nødvendig å kutte så mye ned på saltet. Vi trenger mye salter på lavkarbo, og mange sliter heller med saltmangel. Særlig magnesium er det mange som mangler. Så hvis du velger mineralsalt, så får du litt andre mineraler enn bare natrium også. Jeg bruker knapt bordsalt. Jeg bruker hawaii-salt, himalaya-salt og seltin. Hawaii-salt er rødt og himalaya-saltet er rosa. Tihi, det ser kulere ut enn vanlig hvitt salt.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 01:52   #4
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Kan salt hindre vektnedgang?

Salt binder vann i kroppen,så vannet gjør at du kan gå opp i vekt.Men det er jo bare vann og ikke fett,så det slipper igjen.Sammtidlig skal jo kroppen ha litt salt også.Bruk gjerne salt uten natrium.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 11:02   #5
alexsandra
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 284
alexsandra er på en erverdig vei

Sv: Kan salt hindre vektnedgang?

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Det var noe om at karbohydrater + salt ikke er en god kombinasjon. Det var en god post her på forumet om det, men den ble slettet siden trådstarter ikke var fornøyd med hvordan tråden utartet seg. Nok om det. Men med mindre karbohydrater i kosten, så er kroppen mye flinkere til å kvitte seg med overskuddssaltet. Selvfølgelig kan det fortsatt bli for mye salt likevel, akkurat som at det kan bli for mye av f.eks. vann. Så det er ikke nødvendig å kutte så mye ned på saltet. Vi trenger mye salter på lavkarbo, og mange sliter heller med saltmangel. Særlig magnesium er det mange som mangler. Så hvis du velger mineralsalt, så får du litt andre mineraler enn bare natrium også. Jeg bruker knapt bordsalt. Jeg bruker hawaii-salt, himalaya-salt og seltin. Hawaii-salt er rødt og himalaya-saltet er rosa. Tihi, det ser kulere ut enn vanlig hvitt salt.

hvor får man kjøpt himalaya og hawai salt

__________________
start 8.1.2011. bmi 39. (97.4kg)
alexsandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nytt forsøk på ketolyse kuren (15.6) Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 12:00   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kan salt hindre vektnedgang?

Opprinnelig lagt inn av alexsandra, her.

hvor får man kjøpt himalaya og hawai salt

Mener jeg har sett Himalayasalt på Meny. Ellers er det vel butikker som ICA og Ultra ved siden av helsekostbutikkene.

Denne har jeg:



Kjøpt i Sverige, kom jeg på!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 13:16   #7
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Kan salt hindre vektnedgang?

Opprinnelig lagt inn av alexsandra, her.

hvor får man kjøpt himalaya og hawai salt

Jeg fant det på Mega, men regner med at de fleste velassorterte butikker har det.


Og så fant jeg denne da jeg skulle finne bilde:

Oi, den må jeg prøve hvis jeg finner den!

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 13:25   #8
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Kan salt hindre vektnedgang?

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Salt binder vann i kroppen

Du leste ikke det jeg skrev? Salt + karbohydrater binder vann. Uten karbohydrater binder ikke salt vann. Overskuddssaltet blir skylt ut. Selvfølgelig kan det være grunner til at systemet ikke virker som det skal, men generelt så binder ikke salt vann på ketolyse. Kjipt at Chunky slettet posten sin, fordi det var veldig god info der som jeg ikke finner igjen nå.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 13:58   #9
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Kan salt hindre vektnedgang?

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Du leste ikke det jeg skrev? Salt + karbohydrater binder vann. Uten karbohydrater binder ikke salt vann. Overskuddssaltet blir skylt ut. Selvfølgelig kan det være grunner til at systemet ikke virker som det skal, men generelt så binder ikke salt vann på ketolyse. Kjipt at Chunky slettet posten sin, fordi det var veldig god info der som jeg ikke finner igjen nå.

Vel, mulig salt + karbohydrater binder MER vann, men vi er alle forskjellige, og for noen så bindes vann. Enten av salt eller p.g.a. hormoner (syklus) eller av andre grunner, så det må være lov til å skrive det uten å bli kommentert

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 14:12   #10
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Kan salt hindre vektnedgang?

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Du leste ikke det jeg skrev? Salt + karbohydrater binder vann. Uten karbohydrater binder ikke salt vann. Overskuddssaltet blir skylt ut. Selvfølgelig kan det være grunner til at systemet ikke virker som det skal, men generelt så binder ikke salt vann på ketolyse. Kjipt at Chunky slettet posten sin, fordi det var veldig god info der som jeg ikke finner igjen nå.


Chunkys innlegg er sitert lengre ned i tråden, det er kun første innlegget som er slettet. Han slettet den fordi han ikke ønsket å bli assosiert med alternativ medisin. Det må vi ha respekt for. Jeg siterer imidlertid sitatet her, for jeg kan ikke se at det skulle oppstå noen uønskede assosiasjoner her i denne tråden. Innlegget er i god Chunky-stil; velbegrunnet og gjennomtenkt:

Opprinnelig lagt inn av Chunky

Hvorfor kroppen skiller ut vann på lavkarbodietter, myten om salt og HKS

Har merket meg at saltmyten lever i beste velgående på forumet. Tenkte jeg skulle oppsummere hva Gary Taubes har funnet ut når han har gått gjennom det som finnes av forskning på området.

Høyt blodtrykk er en av de aller største risikofaktorene for hjerte- og karsykdommer. Det er også en klar sammenheng mellom høyt blodtrykk, fedme og diabetes. En vanlig misforståelse er at høyt inntak av salt over tid fører til kronisk høyt blodtrykk. Overvektige mennesker har også gjerne høyt blodtrykk, og derfor er det vanlig å anbefale slanking for å motvirke problemene, og da gjerne ved hjelp av et lavkalorikosthold, med høy andel "sunne" karbohydrater. Men selv lavkarbobøker anbefaler å kutte ned på saltet, eller å ta en eller annen pille for å motvirke effekten.

Dette er en skikkelig kortslutning. Og da mener jeg skikkelig. Det samme rådet gis til diabetikere, som også gjerne plages av både høyt blodtrykk og overvekt.

Når vi spiser salt (natriumklorid), balanserer kroppen natriumnivået i blodet ved å holde tilbake vann (øke væskemengden). Nyrene svarer etter kort tid med å skille ut overskuddsalt gjennom urinen, og på den måten kvitte seg med både saltet og vannet samtidig. Den rådende hypotesen er at ved et kosthold med gjennomgående høyt saltinnhold, vil dette over tid kunne føre til kronisk høyt blodtrykk. Problemet er bare at hypotesen ikke holder. Det stemmer ikke med observasjoner av mennesker gjennom flere tiår.

Selv med en halvvering av saltforbruket, vil blodtrykket kun bli redusert med minimale verdier (typisk et par prosent), og det er langt fra nok til å bringe noen ut av fareseonen. Det forteller også at det må være noe annet som står for mesteparten av væskeoppbyggingen.

Kjernen i problemet er jo der fortsatt - det er et forhøyet nivå av vann i kroppen som gir høyt blodtrykk. Så hvor kommer vannet fra, hvis det ikke er fra det store stygge saltet vi angivelig spiser så alt for mye av?

Som de fleste lavkarbomennesker har erfart, fører overdrevent inntak av karbohydrater til at kroppen holder tilbake vann. Det er ikke uvanlig å gå opp 4-5 kilo på et par dager etter en utskeielse. Hva skjer da? Jo, blodtrykket øker. Det har for øvrig vært godt kjent helt siden 1800-tallet. Det er bare nok et eksempel på vitenskap som er feid under teppet. Allerede i 1919 skrev direktøren ved Carnegie-instituttet i Washington at "dietter bestående hovedsaklig av karbohydrater får kroppen til å holde tilbake vann, mens dietter bestående hovedsaklig av fett, får kroppen til å frigi vann". Først på 60-tallet kom den fysiologiske forklaringen: karbohydrater får nyrene til å holde tilbake saltet fremfor å skille det ut, og kroppen holder derfor også tilbake tilsvarende vann for, som nevnt, å balansere natriuminnholdet i blodet.

Tilsvarende skjer når vi kutter ut karbohydratene; nyrene frigir salt, og kroppen reduserer væskemengden. Det er mye av årsaken til den raske vektnedgangen mange opplever i starten av en lavkarbodiett. På 70-tallet klarte forskere å bevise at det i realiteten var insulinet som fikk nyrene til å lagre natrium, heller enn å skille det ut. Og først på 1990-tallet skrev endelig forskere at det var "kronisk forhøyede nivåer av insulin som fører til høyt blodtrykk hos diabetikere". Men hvem brydde seg vel om det?

Så dermed har denne informasjonen fortsatt til gode å endre på holdningen om at det er salt og overvekt som gir høyt blodtrykk og HKS, ikke karbohydrater og insulin. Og overvekt behandler vi med høykarbo og lavfett, ikke sant? Og når det ikke hjelper på blodtrykket, så finnes det en legemiddelindustri som står klar med kollektbøssa og henter store inntekter på blodtrykksenkende medisiner.

Puh! For en verden vi lever i.

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 14:41   #11
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Kan salt hindre vektnedgang?

Opprinnelig lagt inn av lifejack, her.

Vel, mulig salt + karbohydrater binder MER vann, men vi er alle forskjellige, og for noen så bindes vann. Enten av salt eller p.g.a. hormoner (syklus) eller av andre grunner, så det må være lov til å skrive det uten å bli kommentert

Vannstanden i kroppen varierer selv med konstant salt- og vann-inntak på grunn av syklus og slikt. Men det var ikke det det var snakk om her. Det var snakk om salt og vannlagring og hvorvidt det er sunt å spise salt mat.

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Chunkys innlegg er sitert lengre ned i tråden, det er kun første innlegget som er slettet. Han slettet den fordi han ikke ønsket å bli assosiert med alternativ medisin. Det må vi ha respekt for. Jeg siterer imidlertid sitatet her, for jeg kan ikke se at det skulle oppstå noen uønskede assosiasjoner her i denne tråden. Innlegget er i god Chunky-stil; velbegrunnet og gjennomtenkt:

Ah, herlig at det fortsatt var der. Jeg så ikke lengre ned i tråden. Ja, jeg respekterer selvfølgelig at han ikke ville assosieres med alternativ medisin, men det var kjipt at han slettet ett så bra innlegg. Han skrev noe mer nedover i tråden også, men han har jo slettet alle sine innlegg i den tråden. Han skrev blant annet at han spiste mye salt uten at kroppen hans lagret noe mer vann. Hvis ikke det var i en annen tråd da...

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 15:36   #12
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Kan salt hindre vektnedgang?

Som en litt anekdotisk kommentar til dette - i mitt høykarbo-liv hadde jeg en fot som hovnet opp og skapte blodpropp-skremsel hver gang jeg fikk i meg for mye salt. Det skjer ikke lenger, jeg får ikke sånne spreng-hevelser på lavkarbo uansett hvor mye salt jeg dytter i meg. Men jeg kjenner det godt i kroppen - spesielt i fingrene - når jeg har samlet mye vann, og det skjer jo faktisk ofte etter spekemat og lignende, så jeg regner liksom med at det er en viss sammenheng.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 16:46   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kan salt hindre vektnedgang?

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Du leste ikke det jeg skrev? Salt + karbohydrater binder vann. Uten karbohydrater binder ikke salt vann. Overskuddssaltet blir skylt ut. Selvfølgelig kan det være grunner til at systemet ikke virker som det skal, men generelt så binder ikke salt vann på ketolyse. Kjipt at Chunky slettet posten sin, fordi det var veldig god info der som jeg ikke finner igjen nå.

Vel, jeg spiser ketogent, og binder vann i kroppen om jeg f.eks spiser spekemat eller baconsvor, men nå binder jeg vann veldig lett da, og kjenner det fort i fingrene f.eks . Så at salt ikke binder vann alene gjelder tydeligvis ikke for meg. Ellers i hverdagen er jo saltinntaket mitt temmelig konstant.
Men det er ingenting i mot hva karbohydrater gjør med vannstanden i kroppen min, forsåvidt .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 16:53   #14
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Kan salt hindre vektnedgang?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Vel, jeg spiser ketogent, og binder vann i kroppen om jeg f.eks spiser spekemat eller baconsvor, men nå binder jeg vann veldig lett da, og kjenner det fort i fingrene f.eks . Så at salt ikke binder vann alene gjelder tydeligvis ikke for meg. Ellers i hverdagen er jo saltinntaket mitt temmelig konstant.
Men det er ingenting i mot hva karbohydrater gjør med vannstanden i kroppen min, forsåvidt .

Da går du under "selvfølgelig kan det være grunner til at systemet ikke virker som det skal". Jeg er usikker på om min kropp binder vann med saltrik kost eller ei. Jeg spiser som regel alltid mye salt, fordi uten synes jeg ikke det smaker så godt. Men jeg har aldri kjent i fingrene at jeg har hatt for mye vann f.eks.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 17:01   #15
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kan salt hindre vektnedgang?

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Da går du under "selvfølgelig kan det være grunner til at systemet ikke virker som det skal".

Don't I know it .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 17:14   #16
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Kan salt hindre vektnedgang?

Om noen binder vann i kroppen etter en "spekematfest" - kan det ikke da ha sammenheng med at de ganske enkelt ikke har drukket nok til å gjenopprette balansen og fortsette på normalnivå?

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Salt eller ikke salt torgn Generell diskusjon 6 12-08-10 20:27
Salt, svette og påfyll av salt erleperle Trening 3 05-07-09 00:58
Kan for mye fløte hindre vektnedgang? høna Ketolysekuren 7 14-07-08 22:52
Rart at nøtter kan hindre vektnedgang. Zoë Lavkarbo generelt 14 26-08-07 00:49
Kalorier hindre nedgang? Thse Lavkarbo generelt 26 28-03-07 20:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no