Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Høyt blodsukker / nedsatt glukose toleranse

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-08-07, 14:28   #1
nystolen
Medlem
 
nystolen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Alder: 68
Innlegg: 210
nystolen er ny på veien

Høyt blodsukker / nedsatt glukose toleranse

Sliter som sagt med vekta. Den vil ikke nedover, selv etter 3 uker på lavkarbo. Tok av 22 kg på G R, ,men vil ned 10 til.
Frustrerende dette her ! Gikk gjennom alle medesinene mine nå ( tar en del pga smerter) og skannet på nettet.
Nozinan er et av medikamentene jeg tar. Dette er medesin for bl a psykiske tilstander, men jeg tar en om kvelden som smertestillende i tilegg til andre medesiner.
Bivirkninger på denne medesinen kan være ; vektøkning, høyt blodsukker og nedsatt glukose toleranse. Det står riktignok oppført at dette ka være bivirkning på høy dose, og jeg tar lav dose. Men allikevel.
Til dere som kan en del om dette ; kan høyt blodsukker og nedsatt glukose toleranse være nøkkelen til at jeg ikke går ned i vekt ?
Er eneste løsningen å slutte med denne medesinen ?

__________________
nySTOLen




(22 kg GreteR+3 kg Keotlyse+resten Fedon)
nystolen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver nå Lindberg Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 14:54   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: høyt blodsukker / nedsatt glukose toleranse

Du skal aldri slutte med reseptbelagte medisiner uten å snakke med legen din !

Men det er godt mulig at det er medisinene som gjør det. Jeg har erfart det samme. Spesielt nå når jeg har begynte med østrogentilskudd - vekta ØKER uansett hvor riktig jeg spiser !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-08-07, 15:19   #3
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: høyt blodsukker / nedsatt glukose toleranse

Har du skrevet ned hva du spiser et sted for å få tilbakemeldinger?

Hvis blodsukkeret er høyt, må kroppen produsere mer insulin. Insulin er et fettlagrende hormon.

Ellers kan det jo være flere andre grunner til at du ikke går ned i vekt.
F.eks at du spiser for mye, for lite fett, at du spiser noe som hemmer vekttapet for deg, stress (tror mye smerter kan virke stressende på kroppen, kan ikke så mye om det, men det gjør kanskje noen andre).

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-10-07, 12:03   #4
AnneK
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3
AnneK er på en erverdig vei

Sv: høyt blodsukker / nedsatt glukose toleranse

Hei!
Jeg tar også østrogentilskudd og opplever at vekten står stille selv om jeg er i ketose. Har spurt legen min mange ganger og dette kan være årsaken uten å få noe godt svar. Flott endelig å få en avklaring.

AnneK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Diabetes type 2 Marianne Fysisk og mental helse 19 22-03-12 19:59
Høyt blodsukker og lavkarbo. BiggestLooser Spørsmål og svar 17 19-02-07 22:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no