Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Tallet på vekta vs speilbildet ...

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-09-10, 20:05   #1
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Tallet på vekta vs speilbildet ...

Jeg har et ganske (kanskje) uvanlig "problem"...
Har vært i ketose fra 1.juli med unntak av ca 2 uker(ferie..).. Da jeg ikke var i ketose merket jeg at jeg la på meg, eller ihvertfall ble mer oppblåst.
Når har jeg vært tilbake i ketose i ca 2 uker igjen, og merker at jeg ikke lenger er så "pløsete" som jeg var på høykarbo. Først idag turte jeg å veie meg, og vekta er jo helt avskrekkende for meg...blir helt sjokkert egentlig av å se tallet 98 på vekta.
MEN, når jeg nå ser meg i speilet, så synes jeg at jeg faktisk ikke ser så aller værst ut...noe som jo er ganske rart, fordi 98 kg er ikke greit.
Nå skal det sies at jeg har hatt både buk/rygg og hofteplastikk, så i de områdene er det stramt og fint(stort sett)

Jeg har alltid sett meg større i speilet enn jeg egentlig har vært. Men nå lurer jeg på om det har blitt helt motsatt??!!! Jeg ser jo tallet på vekta, men selv om jeg veier 98 kg, så synes jeg at jeg ser ok ut... Pga vekta jeg nå stresser med å gå ned....
Flere som har det sånn??

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 09:19   #2
Sesti
Medlem
 
Sesti sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 35
Innlegg: 323
Sesti har en fantastisk aura rundt segSesti har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tallet på vekta vs speilbildet...

Jepp, jeg har det sånn
Jeg ser at jeg er stor og jeg kjenner at klærne blir mindre og mindre, men jeg ser ikke egentlig hvor stor jeg faktisk er. Ser det først på bilder, og iblant i skygger :P
Det blir motsatt av de mer tradisjonelle spiseforstyrrelsene i grunn..

Men hvor høy er du?
Det kan jo hende du faktisk er som du skal, det viktigste er jo faktisk at du har det bra med seg selv. Og for all del ikke stress med vekta, det hjelper ikke

__________________
"Man blir ikke søt av å spise fett, men man blir fet av å spise søtt".. sa biokjemiforeleseren min


Sesti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert 17.01.11, nå lindberg-ish Svar med sitat
Gammel 20-09-10, 09:53   #3
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Tallet på vekta vs speilbildet...

Jeg er 1,75 høy, så jeg er høy..men alikevell, så er ikke 95 kg "akseptabelt"...selv om jeg synes jeg ser ganske ok ut...
Jeg vil ned noen kg..men ifølge bmi burde jeg helt ned til lavt på 70 tallet... Det kommer aldri til å skje

Sånn vekt-messig, så kunne jeg tenkt meg å veid 80-83 kg

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 08:45   #4
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Tallet på vekta vs speilbildet...

Jeg har det også sånn ,syns jeg ser tynnere ut i speilet jeg men når jeg ser på bilder så får jeg nesten sjokk(litt overdrevet da)...Men sant, så vet ikke jeg om bilder lyver eller

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 09:46   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tallet på vekta vs speilbildet ...

Er ikke det bare fint, da? At du føler deg tilfreds med deg selv sånn som du er nå, er jo ikke det samme som at du resignerer .
Jeg begynte med 30+ kilo overvekt, og har hatt et ganske stort helsefokus på vekta mi, ettersom det har vært utgangspunktet for kostholdsomlegginga mi. Jeg hadde liksom "belaget" meg på for lengst at overvektig bare var noe jeg var, ettersom jeg i grunn har vært det siden jeg var barn. Men jeg forsto likevel at mye skjedde da jeg begynte å gå ned i vekt, og faktisk nå som jeg er nærmere normalvekt enn noensinne, så er det jeg sliter med å se hvor slank jeg er i speilet, og jeg forunder meg stadig vekk over at jeg kunne synes jeg var dødsflott da jeg veide godt over åtti kg kontra nå som jeg veier 73, og på dårlige dager kan se et forvridd bilde av en overdimensjonert tjukkas i speilet ... Snodige greier. Men for min del handler det nok om at jeg er så nærme målet at det går saaaakte, og så stresser man kanskje litt mer med vekta alene, ettersom jeg mer eller mindre er innenfor en helsemessig akseptabel vekt.
Sånn sett var dette en god påminner på at man burde jobbe litt med hva man ser i speilet, jeg vil heller ha det sånn som deg, se meg i speilet og synes jeg ser flott ut, tross fortsatt sju åtte kilo overflødig vekt .
Og den gode nyheten når det kommer til lavkarbo er jo at så lenge man holder seg til en god næringssammensetning i kostholdet, så er det vektregulerende framfor noe annet, ingen stor fare for å bli undervektig, med andre ord .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 09:56   #6
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Tallet på vekta vs speilbildet ...

Photobscura: Jeg skjønner godt hvordan du har det!! Det er nemlig sånn jeg har hatt det de siste årene. For ca 3,5-4 år siden gikk jeg ned ca 50 kg. et par år etter det så jeg alltid mitt gamle jeg i speilet!! Jeg syntes fortsatt jeg så like stor ut osv.. til tross for at jeg da var nokså normalvektig.
Det tok tid før jeg så hvor mye mindre jeg faktisk var. Nå har jeg lagt på meg ca 15 av de kiloene, men synes jeg ser like bra ut som jeg gjorde da (når jeg endelig innså at jeg var normal for første gang i mitt liv).

Når jeg ser meg i speilet nå, synes jeg at jeg ser temmelig ok ut..men som sagt 98 kilo er jo ikke ei bra vekt, selv om jeg er høy

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 09:59   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tallet på vekta vs speilbildet ...

Wow, 50 kg! Det får man si! Men jeg ser ikke helt motsetninga i å synes at man selv ser flott ut, samtidig som man er klar over at man har godt av å gå ned litt i vekt. Det er jo bare en super kombinasjon av selvtillit og selvinnsikt

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 10:01   #8
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Tallet på vekta vs speilbildet ...

Wow! Det var flott oppsummert!!! Har igrunn ikke tenkt på det sånn før
Plutselig ser jeg jo hvor rett du faktisk har

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 10:02   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tallet på vekta vs speilbildet ...

Opprinnelig lagt inn av Fofa, her.

Wow! Det var flott oppsummert!!! Har igrunn ikke tenkt på det sånn før
Plutselig ser jeg jo hvor rett du faktisk har

Hurra! Så bra! I aim to please . Nå skal jeg gå og dreie den flotte kroppen min foran speilet, full av inspirasjon .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 10:04   #10
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Tallet på vekta vs speilbildet ...

HAHAHAHA
Gjør det du!!
Jeg har akkurat syklet i 1 time, så min kropp er forhåpentligvis noen gram lettere hahahah

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 10:06   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tallet på vekta vs speilbildet ...

Sånn, da var det gjort! Utrolig hvor flott man kan ta seg ut i en sidrumpa truse og en Nirvana-t-skjorte fra 1992, om man bare går inn for det

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 10:11   #12
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Tallet på vekta vs speilbildet ...


Nice

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 11:24   #13
MadamMim
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Sandnes
Innlegg: 236
MadamMim er på en erverdig vei

Sv: Tallet på vekta vs speilbildet ...

Tror ikke dette er så veldig uvanlig....

Jeg synes også at jeg ser ganske ok ut i speiliet nå - kontra 25 kg siden - men vet jo at jeg skal mer ned. Er 1.78 høy og 89 kg. Ei lav 8-vekt er mitt mål. Skal jeg være normalvektig må jeg ned på 75-77, og det blir nok ikke aktuelt (men hvem vet?).

Men jeg synes det er helt fantastisk å kunne kle meg i klær jeg synes er FINE, og føle meg FIN! Ikke bare kjøpe de klærne jeg får rundt kroppen...

Lykke til videre :-) Og du ser garantert flott ut foran speilet!! :-)

__________________


25 kg er borte på lavkarbo i 2010. Nå starter dansen om å få vekk de siste 15 kg!! :-)

Startdatoen nå er 18. juli 2011! Følg meg i journalen min
MadamMim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 23:09   #14
Sykepleierstudine
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 53
Sykepleierstudine er på en erverdig vei
Red face

Sv: Tallet på vekta vs speilbildet ...

Jeg liker denne tråden. Photobscura: Du er morsom
Jeg har selv gått ned 13 kg. Begynte på ketose 31. mai Jeg synes egentlig det går seint nedover, da jeg har en del som skal av. Men, samtidig, når jeg tenker med fornuften, så er det bra at det tar tid, for sinnet skal jo også tilpasse seg den "nye" kroppen, eller vekten. Jeg synes det er kjempemorsomt å kunne kjøpe klær uten å gå i B&B-avdelingen på H&M. Men så skulle jeg jo ønske at de siste 20 kg var tatt av helst i går, sånn at jeg kan kjøpe alle de klærne jeg vil. Men, jeg prøver å overbevise meg selv om at det er helsa som er viktigst. Jeg tenker at for hver eneste kilo som bli borte, så blir hjertet et hakk mer fornøyd. Dessuten har stoffskiftet mitt økt fra '"på grensa til lav" til over den nedre referanseverdien. Så jeg har mer enn nok å være fornøyd med
Og ja, jeg kan, på de rette dagene, se meg i speilet og tenke at jeg ser fin ut

Sykepleierstudine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver Lavkarbo! Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 00:47   #15
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Tallet på vekta vs speilbildet ...

Fofa: Hvordan er det med klærne dine? Sitter de løsere enn før? Hvis du gikk ned 50kg på lavkalori, så har du sannsynligvis mistet en del muskelmasse. Mange som har slanket seg med lavkalori før opplever å gå opp i vekt (eller verken opp eller ned) først på lavkarbo. Kroppen bygger opp de tapte musklene samtidig som den forbrenner fett. Så resultatet er høyere eller lik vekt samtidig som klærne blir løsere.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 02:10   #16
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Tallet på vekta vs speilbildet ...

De klærne jeg passet når jeg var 15 kg lettere passer ikke...eller dvs kun buksene som ikke passer.. Alt annet passer. Og buksene jeg passet for noen få mnd siden, får jeg såvidt på meg. Jeg har lagt på meg de 15 kg på bare 1 år...

Men som sagt tidligere i denne tråden, så har jeg hatt buk, hofte og ryggplastikk(kun nede på ryggen) og det har nok mye med det å gjøre at jeg syns jeg ser ok ut Rett og slett fordi jeg ikke lenger har noen valker(når jeg står..hehe)

Nå når jeg sitter, så merker jeg at jeg har endel fett på magen, det hadde jeg ikke for 1 år siden. Men men, jeg er i FULL gang nå!! Denne uka trener jeg kjempemasse(sålangt), OG jeg har sagt farvel til min kjære Cola Zero.. Har sålangt gått ned 1 kg siden mandag..men i og med at jeg både trener og kutter kunstig søtning, så er jeg usikker på hvem av de to som gjør at vekta har løsnet bittelitt. Men, who cares?? hehe.. så lenge vekta går ned fortsetter jeg å holde meg unna cola zero, og skal gjøre mitt beste for å finne tid til så mye trening som mulig

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 14:38   #17
KattaG
Medlem
 
KattaG sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 62
KattaG er på en erverdig vei

Sv: Tallet på vekta vs speilbildet...

Opprinnelig lagt inn av Fofa, her.

Jeg er 1,75 høy, så jeg er høy..men alikevell, så er ikke 95 kg "akseptabelt"...selv om jeg synes jeg ser ganske ok ut...
Jeg vil ned noen kg..men ifølge bmi burde jeg helt ned til lavt på 70 tallet... Det kommer aldri til å skje

Sånn vekt-messig, så kunne jeg tenkt meg å veid 80-83 kg

Vi er faktisk helt like i størrelse! Like høye, og jeg veier litt under 95. Har satt 75 kg som idealvekt, men tror nok det blir for lite faktisk, jeg har kraftig benbygning og brede skuldre. Har noe av det samme, når jeg ser bilde av meg selv, får jeg sjokk...

__________________




KattaG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra Grete Roede til Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 16:09   #18
Jorkla
Medlem
 
Jorkla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Drammen sammen med <3 Kjetil <3
Alder: 36
Innlegg: 383
Jorkla har en fantastisk aura rundt segJorkla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tallet på vekta vs speilbildet ...

Jeg er overbevist om at jeg holder på å utvikle en utradisjonell spiseforstyrrelse.. Noe opp i den gata som er nevt i startinnlegget.

Har tapt 18,5 kg siden jeg begynte i juni, og det har gått utrolig fort. Jeg ser forskjell på meg selv når jeg hopper oppå vekta eller kommer meg inn i "bittesmå" (str 31) busker. Men når jeg ser kroppen i speilet så ser jeg ikke forskjell, men på bilder igjen så ser jeg forskjell.. Forvirra?? Da er vi to!!! Lavkarbo`n har rett å slett gått til hodet mitt og forstyrrer synet mitt hver gang jeg titter i ett speil men ikke ellers..

Jorkla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Så lite karbohydrater som mulig. Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 11:55   #19
Titania
Medlem
 
Titania sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 119
Titania er ny på veien

Sv: Tallet på vekta vs speilbildet ...

Tror flere av oss har det litt slik. Hodet rekker ikke å være med når vektreduksjonen er stor. Jeg klarer ikke lenger å ta riktig størrelse klær i butikken. Klarer ikke å få hodet til å forstå at jeg har minket mye i volum. Kansje jeg skal gå ut en tur i butikken for å øve . Får håpe det ikke blir så dyrt.

__________________


Titania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 11:58   #20
Fofa
Seniormedlem
 
Fofa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 44
Innlegg: 746
Fofa er ny på veien

Sv: Tallet på vekta vs speilbildet ...

Jeg "øvde" meg altfor mye i går....hahaha...må holde meg unna butikker en stund nå

__________________
Fofa

Jillian Michaels 30 day Shred 30/30
Fofa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 12:20   #21
katten
Medlem
 
katten sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Hordaland
Innlegg: 467
katten har en fantastisk aura rundt segkatten har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tallet på vekta vs speilbildet ...

Har ikkje gått ned så veldig enno, men merker allerede at det synes i speilet.
E har begynt å bli litt fornøgd med det e ser i speilet. Håret har blitt finere, huden glattere og mjukere, og gløden i augun har kommet tilbake
I tillegg har midjen min meldt sin ankomst.
E har timeglassfigur, og då skal det ikkje så mange kiloene ned før midjen viser Akkurat det setter e veldig pris på

__________________


Aim with your heart, adjust with your head, and always, always, always, do all you can
katten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og Hexeberg i skjønn forening Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 12:24   #22
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Tallet på vekta vs speilbildet ...

Jeg prøver å innstille meg på at jeg må handle str. small. Det er helt feil for meg, for når jeg ser meg i speilet syns jeg selv at jeg ser likedan ut som da jeg var 12 kg tyngre. Bare litt mindre valker. Jeg har aldri handlet str. small før, jeg har "alltid" vært M/L.

Det er tydelig at hjernen trenger tid på å henge med.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 13:00   #23
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Tallet på vekta vs speilbildet ...



Det er eigentleg skikkeleg pussig.

Eg ser ikkje at eg har gått ned i vekt, så det at eg kan plukke fram eldgamle str 48-klær frå skapet og passe i dei, det er så rart, for eg "veit" jo at eg er str 56.

Men samstundes så ser eg også noko heilt anna på bilder enn når eg ser meg i spegelen. Eg er enorm ut på bilder til forskjell frå det spegelbildet seier meg, der er eg berre ganske stor... Inni hovudet mitt er eg fin, da... som ein Plus Size undertøysmodell. Men berre dersom eg lukker auga og lar vere å sjå i spegelen. Så litt misforhold, men ikkje totalt.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 13:17   #24
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tallet på vekta vs speilbildet ...

Opprinnelig lagt inn av Licota, her.

Jeg prøver å innstille meg på at jeg må handle str. small. Det er helt feil for meg, for når jeg ser meg i speilet syns jeg selv at jeg ser likedan ut som da jeg var 12 kg tyngre. Bare litt mindre valker. Jeg har aldri handlet str. small før, jeg har "alltid" vært M/L.

Det er tydelig at hjernen trenger tid på å henge med.

Ah, jeg vet! Synes fortsatt det er kjemperart, jeg var i årevis L/XL og 46/48, større også. Å nå stort sett skulle plukke ut small/medium og 38/40/42 i klær er fortsatt litt amazing. I starten klippet jeg aldri vekk lappene i nakken fordi jeg var litt stolt , noe jeg alltid har gjort ellers, rett og slett fordi de kiler meg i nakken .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-09-10, 15:33   #25
Titania
Medlem
 
Titania sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 119
Titania er ny på veien

Sv: Tallet på vekta vs speilbildet ...

Opprinnelig lagt inn av Titania, her.

Tror flere av oss har det litt slik. Hodet rekker ikke å være med når vektreduksjonen er stor. Jeg klarer ikke lenger å ta riktig størrelse klær i butikken. Klarer ikke å få hodet til å forstå at jeg har minket mye i volum. Kansje jeg skal gå ut en tur i butikken for å øve . Får håpe det ikke blir så dyrt.

Søren det ble dyrt

__________________


Titania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hoohooohohoho! 65-tallet! wollafruen Livets lyse side 14 28-08-10 15:41
10, tallet er 10! Zuma Ketolysekuren 12 13-09-09 23:38
Idag så jeg 7 tallet Tittentei Ketolysekuren 16 06-01-08 09:25
Endelig ser jeg 7 tallet! janine75 Ketolysekuren 11 14-12-07 08:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no