Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Er spareribs ketosevennlig?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-06-10, 20:35   #1
emgra
Juniormedlem
 
emgra sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 37
Innlegg: 31
emgra er ny på veien

Er spareribs ketosevennlig?

Sommerens store hit er jo spareribs. Men alle de som selges i butikken er dekket i et tykt lag med marinade. Så jeg har enda ikke fått meg til å kjøpe disse, siden jeg regner med at sukkerinnholdet er formidabelt (smaker jo så søtt). Dette problemet gjelder jo forsåvidt de aller fleste kjøtt greier i marinade. Er det andre som har spist dem, men enda vært i ketose etterpå? Er d så lite at jeg ikke trenger å bry mg? Noen som vet?

__________________
Livet er en lek, hvis du husker reglene!


emgra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for gravide Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 21:03   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Er spareribs ketosevennlig?

Finsbråthen Spareribs med BBQ-marinade f.eks inneholder 8 kh pr 100 gram
Det varierer nok veeeldig.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 22:40   #3
Grovsnus
Medlem
 
Grovsnus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 460
Grovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snillGrovsnus er virkelig snill

Sv: Er spareribs ketosevennlig?

Det skal jo stå innholdsfortegnelse på pakken. Og hvis du ikke finner så kanskje en forretning med god ferskvaredisk kan skaffe deg spear-ribs fersk. Så kan du mixe din egen marinade uten sukker.
Mvh Grovsnus
Det lønner seg å spørre :-)

Grovsnus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er tilbake til en mellomting Ketolyse/Skaldemann Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 23:00   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Er spareribs ketosevennlig?

Skyller alltid av marinaden uansett, jeg! Den er ofte fryktelig salt i tilleg og svir seg på grillen!

I Sverige kjøper vi naturell spareribs og marinerer selv! Eller gubben marinerer! Er nok litt søtt i den marinaden også, men ikke på langt nær så mye som i butikken!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 17-06-10, 23:43   #5
Labomba
Seniormedlem
 
Labomba sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vestfold
Alder: 60
Innlegg: 807
Labomba er en juvelLabomba er en juvelLabomba er en juvel

Sv: Er spareribs ketosevennlig?

Hvis du marinerer dem selv burde du prøve å legge dem i karri, paprikapulver og peppermix. Hell alt i en pose og rist, så stapper du ribsa i og lar det ligge noen timer. Det blir akkurat som de kjøpte. Enig med deg i at spareribs er nydelig grillmat

__________________
Tålmodighet er en dyd

Min journal : http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=43485
Labomba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 00:42   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Er spareribs ketosevennlig?

Opprinnelig lagt inn av Labomba, her.

Hvis du marinerer dem selv burde du prøve å legge dem i karri, paprikapulver og peppermix. Hell alt i en pose og rist, så stapper du ribsa i og lar det ligge noen timer. Det blir akkurat som de kjøpte. Enig med deg i at spareribs er nydelig grillmat

Ikke noe olje?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 00:58   #7
emgra
Juniormedlem
 
emgra sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 37
Innlegg: 31
emgra er ny på veien

Sv: Er spareribs ketosevennlig?

Takk for gode tips! Har selv tenkt på å gå til en god slakter eller en butikk med en overdådig ferskvaredisk for å finne de umarinert. Men d er liksom e del mer arbeid enn å kjøpe de som er på Remaen liksom... Men herregud, spareribs er jo sååååååååå verdt d!

__________________
Livet er en lek, hvis du husker reglene!


emgra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for gravide Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 08:55   #8
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Er spareribs ketosevennlig?

Jeg lager marinade av splenda, olje, ymse krydder og en liten dråpe røyksyre. Synes det er best når spearribsa smaker noe ala amerikansk honeysmoked hickory.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 10:08   #9
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er spareribs ketosevennlig?

tok en sjangse og spiste spareribs jeg kjøpte i sverige i frysedisken og fikk ikke mindre utslag på sticks eller mindre nedgang i vekt av den grunn. De er nyyyydelige. Tipper de ligger runst det samme som se fleste i norge

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 20:50   #10
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Er spareribs ketosevennlig?

Jeg lager spareribs med 0,1 karb i nå

Fra Jacobs utvalgte

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 18-06-10, 21:18   #11
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Er spareribs ketosevennlig?

Men må tilføye at jeg liker mye bedre den amerikanske varianten nå har jeg smakt de til Jacob's. De har en merkelig smak

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 17:55   #12
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Er spareribs ketosevennlig?

Jeg fant en juleribbe i frysen igår og skar da denne opp slik at jeg hadde ribbene og et tynt lag kjøtt over. Tenkte jeg skulle følge Kent's oppskrift på YouTube for da å ha full kontroll over karbene

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 18:19   #13
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Er spareribs ketosevennlig?

Ene oppskrifta jeg leste på hvordan lage spareribs selv, bruker Cola til marinering + en del rørsukker.
Jeg liker ikke alle disse ferdige marinadene på kjøtt; jeg lager dem mye bedre selv
Beste tipset mitt er å smøre ferskt kjøtt inn med sennep. La det ligge og kose seg med sennepen en times tid før man rubber valgt krydder godt inn i kjøttet.
Beste resultatet får man om man blander krydrene man skal bruke først og rubber / gnikker alt godt inn i kjøttet.
Jeg pleier å la kjøttet kose seg plast-tildekket i kjøleskapet to døgn før jeg griller eller steker det i stekeovnen.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 00:39   #14
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Er spareribs ketosevennlig?

Det å bruke Cola er vanlig i USA. Kan jo bruke zero eller bruke annen måte å få sødme til kjøttet på. rib-rubben til Kent har jo splenda som hovedingrediens så søtt skal det jo være.

Jeg lagde my mindre rib.rub enn i Kents oppskrift og smørte det inn og stekte det til 67 grader og hadde det på grillen dagen etterpå. Hadde på en BBQ saus som jeg kjøpte (som det var 9gkh/100g) og tok på litt og hadde helnuket blomkål til. Beste grillribba på flere år. Anbefales

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spareribs BjørnH Spørsmål om matvarer og oppskrifter 7 11-02-12 02:04
Enkel ketosevennlig is? Idamor Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 06-04-10 19:33
Superenkel ketosevennlig blomkålsalat som tilbehør Lykkelig Middag 2 11-09-08 17:54
Hvilken ketosevennlig mat kan jeg ta med meg på reisa? Lollypop! Ketolysekuren 10 02-10-07 22:46
Noen som kan en god oppskrift på is eller noe slikt som er ketosevennlig? Lollypop! Ketolysekuren 11 29-08-07 11:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no