Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Den store håndarbeidstråden!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-11-10, 23:19   #201
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av <insert_scary_name_here>, her.

Oi, her var det mange flinke håndarbeidsfolk. (tør ikke si kvinner, kan jo være noen menn og )
Jeg driver med litt forskjellig, er ikke særlig flink til noe, men jeg prøver, og satser på å bli bedre med tiden.

Er helt fersk på strikkemønstre, selv om de ikke er avanserte, og hvertfall de på engelsk. Så jeg lurte på om noen kanskje kunne oversette litt for meg? http://members.home.nl/tdpj/Patronen...%20bootees.pdf . Jeg forstår mesteparten, og tror det er overkommelig for meg. Men - forklaringen på ssk skjønte jeg ikke helt? Og hva vil "longtail cast" si?
Supert om noen kan hjelpe meg med det, resten skal jeg nok klare =) Lover å legge ut bilde om jeg får hjelp!

SSK er "slip slip knit".
http://www.youtube.com/watch?v=RGwcYW3GG3M

Long tail cast er den klassiske måten å legge opp på, ved at du trekker ut tråden så du sitter igjen med en liten hale.
http://www.youtube.com/watch?v=8wUPQDYtoy0

Garnstudio www.garnstudio.com har en fin ordbok og flere strikkevideoer som forklarer/viser hvordan du gjør ting. Lykke til!
Ordliste: http://www.garnstudio.com/lang/no/ordliste.php
Strikkevideoer: http://www.garnstudio.com/lang/no/video.php

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 23:39   #202
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Tusen takk Licota! Da vet jeg hva jeg må gjøre i helgen... =)

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 08:22   #203
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Jeg har sett på en oppskrift med slip, slip knit. Er det forskjell på det og å ta en maske løst av for så å strikke den neste og å trekke den løse masken over den strikkede?

Edit: Så ikke videoen Licota, den ga svar


Sist redigert av Zincite : 19-11-10 kl 08:28.
Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 10:56   #204
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Her kommer hjerteklutene

Vedlagte bilder
Filtype: jpg hjertekluter 007.jpg (139,2 KB, 6 visninger)
Filtype: jpg hjertekluter 015.jpg (449,0 KB, 4 visninger)
Filtype: jpg hjertekluter 014.jpg (469,5 KB, 4 visninger)
Filtype: jpg hjertekluter 016.jpg (465,1 KB, 5 visninger)
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 11:38   #205
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Her kommer hjerteklutene

Kjempefine hjertekluter
Jeg får lyst å gjøre så mye om dagen og å kikke på alt andre får til er inspirerende. Har brukt litt tid på ravelry også. Utrolig mye flott.

Vurderer å strikke kuvertbrikker og tove dem. Men skal først bli ferdig med genseren jeg holder på med.

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 11:52   #206
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Tusen takk, Zincite

Greit å bli ferdig med genseren først sikkert Den blir så fin!

Nå skal jeg begynne på denne lua:

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 11:57   #207
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Fine klutane! Må prøve å få tatt bilete av klutane mine etterkvart. Her rir vi ikkje same dag som vi salar, altså.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 12:04   #208
katten
Medlem
 
katten sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Hordaland
Innlegg: 467
katten har en fantastisk aura rundt segkatten har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Kjempeflotte kluter Frøy

Vil du dele mønsteret med meg?

__________________


Aim with your heart, adjust with your head, and always, always, always, do all you can
katten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og Hexeberg i skjønn forening Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 12:07   #209
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Ja gjør det, Furine!

Kan jo legge inn de oppvaskklutene jeg strikka i sommer også, da

Og babyjakke til en tøff liten gutt:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Sommerkluter2010.jpg (653,2 KB, 5 visninger)
Filtype: jpg Med border2.jpg (337,1 KB, 7 visninger)
Filtype: jpg Trym-jakka.jpg (387,3 KB, 9 visninger)
Filtype: jpg Sommer 2010 071.jpg (723,8 KB, 6 visninger)
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 12:19   #210
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av katten, her.

Kjempeflotte kluter Frøy

Vil du dele mønsteret med meg?

Javisst Men jeg har improvisert, da ... har ikke skrevet ned noe. Men her er utgangspunktet for de to forskjellige formene:

http://www.knittingonthenet.com/patterns/clothheart.htm

(her la jeg opp 13 masker i stedet for 9)

og

http://www.colouritgreen.co.uk/heartcloth.htm

Fant begge på Ravelry De er små, så derfor eksperimenterte jeg for å få dem større. På den uten øking i midten strikket jeg bare flere rader med øking i sidene for å bestemme hvor stor den skulle bli, og eksperimenterte meg frem til formen på den øverste delen.

Her er det ei som har laget en større versjon av den ene kluten, men jeg fulgte ikke hennes oppskrift.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 13:36   #211
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Fine fine ting, Frøy!

Opprinnelig lagt inn av katten, her.

Har du oppskrift på slimfit marius, Photo?

Hadde du giddi å skrivi ned til meg, har jo det vanlege marius mønsteret sjølv. Så kan du få att mønster ell noko hjå meg attende

Ja, det kan jeg godt, altså. Bare si hvilken str du skal ha. Rapportene må du neste finne selv på nettet, for de blir litt vanskelige å gjengi, men jeg tror de ligger på seksten masker pr.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 13:59   #212
katten
Medlem
 
katten sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Hordaland
Innlegg: 467
katten har en fantastisk aura rundt segkatten har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Fine fine ting, Frøy!


Ja, det kan jeg godt, altså. Bare si hvilken str du skal ha. Rapportene må du neste finne selv på nettet, for de blir litt vanskelige å gjengi, men jeg tror de ligger på seksten masker pr.

Åååååå du er no ein knupp Photo

Eg skal ha ein i str L

Kan eg bruke samme mønster som til vanlege marius-gensere? For dei har eg i bøtter og spann av

__________________


Aim with your heart, adjust with your head, and always, always, always, do all you can
katten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og Hexeberg i skjønn forening Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 14:08   #213
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av katten, her.

Åååååå du er no ein knupp Photo

Eg skal ha ein i str L

Kan eg bruke samme mønster som til vanlege marius-gensere? For dei har eg i bøtter og spann av

Det kan du sikkert! Jeg kan telle over hvor mange masker det er i en rapport . Skal se om jeg ikke får gjort det i løpet av helgen.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 14:09   #214
katten
Medlem
 
katten sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Hordaland
Innlegg: 467
katten har en fantastisk aura rundt segkatten har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det kan du sikkert! Jeg kan telle over hvor mange masker det er i en rapport . Skal se om jeg ikke får gjort det i løpet av helgen.

Thank you

__________________


Aim with your heart, adjust with your head, and always, always, always, do all you can
katten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og Hexeberg i skjønn forening Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 17:20   #215
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av katten, her.

Thank you

Kan jo svare jeg og. 1 rapport har 18 masker.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 19:02   #216
aatinka
Medlem
 
aatinka sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Steinberg
Alder: 60
Innlegg: 349
aatinka har en fantastisk aura rundt segaatinka har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Jeg strikker sokker i bøtter og spann nå frem mot jul. Kjekke julegaver å gi bort :-) Jeg bruker en egenkomponert oppskrift som strikkes fra tåen og opp med forsterket hæl, og de ser sånn ut:



Morsomt med to tråder Fabel fra Garnstudio, kan få mange fine effekter av det - to ulike farger kan bli sånn, dette er en tråd av den grønne og en tråd av den rosa i bildet over:



Og så har jeg strikket tre sånne sjal i det siste, alle av egenspunnet garn:



Jeg syns de er perfekte som skjerf nå når det er surt ute, surrer de rundt halsen med den bredeste delen foran lissom... Oppskrift på Ravelry, det heter Traveling Woman.

__________________
-aatinka
Journalen min
Bloggen min

aatinka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 19:31   #217
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av aatinka, her.

... alle av egenspunnet garn

Nå ble jeg nesten misunnelig tror at det er vanskelig å spinne garn

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 19:39   #218
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Nå ble jeg nesten misunnelig tror at det er vanskelig å spinne garn

Neida!!! Jeg har rokk hjemme, det er knallkos og greitt! Men jeg kan ikke strikke så det stopper der, liksom...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 19:51   #219
CosiFanTutta
Juniormedlem
 
CosiFanTutta sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 48
CosiFanTutta er ny på veien

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Noen som har et hespetre til salgs. Jeg har kjøpt meg noen nyyydelige hesper - herifra


Sist redigert av CosiFanTutta : 19-11-10 kl 19:57.
CosiFanTutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 22:06   #220
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av CosiFanTutta, her.

Noen som har et hespetre til salgs. Jeg har kjøpt meg noen nyyydelige hesper - herifra

Mener du garnvinde? Hespetre er slikt man lager hesper og garnrenning på. Garnvinde nøster et hespe til et garnnøste. Men sjekk finn.no! Der kjøpte jeg min garnvinde.

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 22:47   #221
CosiFanTutta
Juniormedlem
 
CosiFanTutta sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 48
CosiFanTutta er ny på veien

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Imp, her.

Mener du garnvinde? Hespetre er slikt man lager hesper og garnrenning på. Garnvinde nøster et hespe til et garnnøste. Men sjekk finn.no! Der kjøpte jeg min garnvinde.

Jeg er tydelig amatørstrikker takk for hjelpen!

CosiFanTutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 01:20   #222
aatinka
Medlem
 
aatinka sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Steinberg
Alder: 60
Innlegg: 349
aatinka har en fantastisk aura rundt segaatinka har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Nå ble jeg nesten misunnelig tror at det er vanskelig å spinne garn

Det er ikke så vanskelig som det høres ut - og Youtube er din venn når du lurer på hvordan man gjør ting... Jeg startet med håndtein - en rimelig måte å finne ut om dette er noe man gidder før man anskaffer rokk

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Neida!!! Jeg har rokk hjemme, det er knallkos og greitt! Men jeg kan ikke strikke så det stopper der, liksom...

Wow - da bør du begynne å strikke eller hekle, det er en stor tilfredsstillelse å ha noe man har spunnet og strikket selv syns jeg! Og så får man tak i utrolig mange fine fiberblandinger og farger på f.eks etsy.com

__________________
-aatinka
Journalen min
Bloggen min

aatinka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 13:19   #223
CosiFanTutta
Juniormedlem
 
CosiFanTutta sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 48
CosiFanTutta er ny på veien

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Har strikket meg en hals som går to ganger rundt halsen. Veldig fornøyd, god, varm og lett Oppskrift
Strikket i tynn alpakka fra Drops

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_3328.jpg (766,4 KB, 7 visninger)
CosiFanTutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 13:28   #224
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av CosiFanTutta, her.

Har strikket meg en hals som går to ganger rundt halsen. Veldig fornøyd, god, varm og lett Oppskrift
Strikket i tynn alpakka fra Drops

To ganger som i dobbel? Eller som i snurret rundt? Så deilig ut!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 15:26   #225
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Den store håndarbeidstråden!

Opprinnelig lagt inn av CosiFanTutta, her.

Har strikket meg en hals som går to ganger rundt halsen. Veldig fornøyd, god, varm og lett Oppskrift
Strikket i tynn alpakka fra Drops

Så fin Takk for oppskrift!

aatinka, imponerende at du har spunnet alt det garnet selv Er det ikke vanskelig å få det jevnt, da?

Vi både kardet og spant ull på håndtein på barneskolen Og på ungdomsskolen var det plantefarging av garn. Ute, med skylling i iskaldt vann ... Ikke egentlig så gøy Men det ble en syklus, der man fikk strikke med garnet 9. klassingene hadde laget på småskolen, og så farget man selv når man kom opp i 9. klasse. Lurer på om noen gjetter hvilken skole jeg gikk på

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Svar

Emneord
hobby, håndarbeid


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noe godt for store og små? Cammis Spørsmål og svar 7 26-01-09 12:29
Store Ifa MokkMokk Lavkarbo generelt 2 23-03-08 14:20
Store IFA Angar Ketolysekuren 6 15-01-08 09:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no