Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Heling av bruddskade?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-04-07, 15:42   #1
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Heling av bruddskade?

Jeg har vært uheldig og brukket lårbenet. Det er skrudd sammen igjen, og jeg har fått beskjed om at det er 80% sannsynlig at det vil gro (dette er statistisk, ikke en individuell vurdering av mitt tilfelle).

Er det noen vitaminer/mineraler jeg bør spise ekstra mye av for å hjelpe helingsprosessen?

Takknemlig for svar!

-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 16:16   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Næmmen, stakkars deg da, så uheldig!

Kalsium og Magnesiumtilskudd er bra ved brudd. (Også er Zink bra ved sårtilheling hvertfall, men jeg er litt usikker på det ifht brudd)

Ja, også anbefaler de jo tilskudd av D-vitamin for å forebygge benbrudd da.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 16:21   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Heling av bruddskade?

Flytende aloevera? (Men vær sikker på at du kjøper en b ra en, er visst mye ræl ute på markedet..)

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 16:23   #4
Traxior
Medlem
 
Traxior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Bø i Telemark
Alder: 45
Innlegg: 291
Traxior er ny på veien

Sv: Heling av bruddskade?

Opprinnelig lagt inn av mofe, her.

Flytende aloevera? (Men vær sikker på at du kjøper en b ra en, er visst mye ræl ute på markedet..)

Jepp, det er stort sett FLP, og hva mer.. Jo, FLP.. (Ok, det finnes enkelte andre også, men det er ikke mange)

__________________



Besøk bloggen til Traxior på http://feitmann.com
Traxior er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert med inspirasjon fra ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 16:32   #5
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Heling av bruddskade?

...? Og FLP er den dårlige, eller?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 17:08   #6
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Heling av bruddskade?

FLP er den beste, den bruker stabilisert Aloevera. (Ikke frysetørret og så tilsatt vann)

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 17:15   #7
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Heling av bruddskade?

Takk for gode råd og hyggelige ord!

Er "FLP" et merke, en produsent, en type eller hva?


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-04-07, 17:55   #8
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Heling av bruddskade?

Forever Living Products.

Tror Nalana her inne distrubuerer.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 04-04-07, 14:49   #9
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Heling av bruddskade?

Jeg ville vært litt forsiktig med flytende Aloe Vera, siden dette er typisk allergimat. Hvis du er allergisk vil effekten være omvendt på en måte.

Hvis du er i det alternative hjørnet kan du besøke Claes Nygaard på Kvanteklinikken i Oslo. Han har veldig interessante resultater med idrettsskader og blant annet hjulpet Grethe Waitz, Anette Sikveland, Anne Kathrine Bakken (junior NM på 100m) med flere. Det kan riktignok koste litt. Og, som sagt, det er veldig alternativt.

Et annet tips er å feste Kinotakara "helseplaster" rundt bruddstedet.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 12:16   #10
Fast-i-fisken
Medlem
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Vestfold
Alder: 55
Innlegg: 50
Fast-i-fisken er ny på veien

Sv: Heling av bruddskade?

Har fått tips om naturmedisinen Arnica Montana. Men er ikke sikker på dosering. En tur til homoepaten kan være lurt. Men i alle fall så er dette et middel som skal hjelpe til å få kroppen reparert igjen. Eksempelet jeg hørte om var et brukket kragebein som grodde sammen på 14 dager. Legene skjønnte ingen ting.
Og ved inntak etter fødsel så stoppet blødningene etter 3 dager. Kulen som den nyfødte fikk i hodet etter å bli tatt med sugekopp var nesten borte da de skulle dra fra fødestuen. Legene mente det kunne ta 4-5 uker før hevelsen ble borte.
Så i mine ører høres dette ut som et mirakel middel. Absolutt verdt å ha i medisinskapet. Men det var dette med doseringen da....
God bedring.

__________________
6.9.09: 81,1 kg
1.10.09: 76 kg
22.10.09: 74,1 kg
6.1.10: 77 kg full av julekarber
Mål: 72 kg i mai
Fast-i-fisken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-04-07, 16:39   #11
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Heling av bruddskade?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Jeg har vært uheldig og brukket lårbenet. Det er skrudd sammen igjen, og jeg har fått beskjed om at det er 80% sannsynlig at det vil gro (dette er statistisk, ikke en individuell vurdering av mitt tilfelle).

Er det noen vitaminer/mineraler jeg bør spise ekstra mye av for å hjelpe helingsprosessen?

Takknemlig for svar!

-

Du har min fulle sympati, ikke noe morsomt dette her. De resterende 20% som ikke gror tror jeg kommer av at de ikke klarer å holde benet i ro eller legen ikke har greid å skru bena riktig sammen igjen.

Kalsium, Magnesium og D-vitamin vil jeg tro er viktig her og sikkert tusen andre mikronæringstoff. Det viktigeste er vel at du har en riktig balanse mellom de forskjellige næringsstoff.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 08-04-07, 14:57   #12
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Heling av bruddskade?

Opprinnelig lagt inn av Fast-i-fisken, her.

Har fått tips om naturmedisinen Arnica Montana.

Hvor får du tak i dette? Er det urtemiddel, eller homeopatisk? Har hørt om Arnica til utvortes bruk men...

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 08-04-07, 19:03   #13
Fast-i-fisken
Medlem
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Vestfold
Alder: 55
Innlegg: 50
Fast-i-fisken er ny på veien

Sv: Heling av bruddskade?

Opprinnelig lagt inn av themonk, her.

Hvor får du tak i dette? Er det urtemiddel, eller homeopatisk? Har hørt om Arnica til utvortes bruk men...

Du får kjøpt på apoteket. Det er homeopatisk. Det er blomsten solblom. Det jeg har funnet ut er at man bruker piller når skaden er mer omfattende. Skadene er på muskelvev og blodårer. Det hjelper kroppen til å absorbere blodansamliner etter skader.

Har tittet i noen bøker på biblioteket, men finner ikke noe om dosering. Så man må nok oppsøke homeopat.

__________________
6.9.09: 81,1 kg
1.10.09: 76 kg
22.10.09: 74,1 kg
6.1.10: 77 kg full av julekarber
Mål: 72 kg i mai
Fast-i-fisken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-04-07, 19:57   #14
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Heling av bruddskade?

Opprinnelig lagt inn av Kristian, her.

Du har min fulle sympati, ikke noe morsomt dette her. De resterende 20% som ikke gror tror jeg kommer av at de ikke klarer å holde benet i ro eller legen ikke har greid å skru bena riktig sammen igjen.

Kalsium, Magnesium og D-vitamin vil jeg tro er viktig her og sikkert tusen andre mikronæringstoff. Det viktigeste er vel at du har en riktig balanse mellom de forskjellige næringsstoff.


Takk for sympatien! Det vanskelige er jo akkurat balansen mellom bevegelse og ro. Fysioterpauten sier at jeg skal belaste benet inntil smertegrensen. Samtidig som han sier at det har godt av ro...?

Kirurgen hadde "hundrevis" av slike operasjoner bak seg, så jeg følte jeg var i de beste hender der.

-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no