Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Veldig lur ting å gjøre...

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-03-07, 19:01   #1
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Veldig lur ting å gjøre...

Fikk denne på mail fra en venninne i dag.. har lagt inn på mobilen nå, jeg fikk også lagt inn ett notat at jeg er Organdonor..

Sitat:

Legevakten ber oss spre dette budskapet:

Tenk på de som er glade i deg og legg inn ICE kontaktperson på din mobil NÅ!

Vennligst les dette, kan være livsviktig:

Ambulansefolk har oppdaget at de fleste skadde har mobil på seg, men vet ikke hvem de nærmeste pårørende er i adresselisten.
De er en lur ide å ha et felles navn som en kan kontakte.
Forslaget er at alle lager en person som heter "ICE" (=In Case of Emergency). Under dette navnet står den/de personer som en mener bør kontaktes.
Ønsker en flere personer bruk ICE1, ICE2, ICE3, .
Det er en enkel sak å få til, er gratis og kan gjøre en stor forskjell når det gjelder.
Lag med en gang en ICE-adresse med et telefonnummer, send mailen videre til flest mulig personer slik at navnet "ICE" blir laget og brukt av flest mulig.
Lykke til.

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 19:05   #2
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: veldig lur ting å gjøre...

Done!

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 19:10   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: veldig lur ting å gjøre...

Det er gjort

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 19:22   #4
bluVelvet
Medlem
 
bluVelvet sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Molde
Innlegg: 168
bluVelvet er på en erverdig vei

Sv: veldig lur ting å gjøre...

Da er det gjort, la inn navn & telefonnummer til mannen min samt blodtype.

bluVelvet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins, lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-03-07, 23:15   #5
Nynne
Medlem
 
Nynne sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 51
Innlegg: 54
Nynne er på en erverdig vei

Sv: Veldig lur ting å gjøre...

Jeg ICE't numrene til gubbingsen, mamma og søsters for hvertfall tre år siden. Men mye fordi de står oppført med kjælenavn og ingen ville skjønt at det var dem de skulle ringe til. (noe av det som brukes som argumentasjon etter det jeg fikk med meg i dag).
Det er veldig lurt. Heldigvis har jeg aldri hatt bruk for det. Men det er lite bry å ha gjort det hvis man først skulle være så uheldig.
Bra det blir tatt opp som tema så fler blir klar over det.

__________________




Nynne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo........ Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 11:23   #6
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Veldig lur ting å gjøre...

hørte på radioen i går, at dette ble mottatt forskjellig blant de forskjellige helse-regionene.. I helse Midt-norge var de postitive til tiltaket, mens helse øst var ikke så positive.. fordi det var jo ikke sikkert at det var den skaddes mobiltelefon.. og da ringte en jo opp feil pårørende????

Skjønner ikke helt den jeg da.. bedre å ringe feil enn å ikke få tak i pårørende i det hele tatt.. Skjønner jo at det ikke kan være så hyggelig å få en sånn feiloppringning... men tenk hvor glad en blir når en oppdager at de har ringt feil person..

Jeg har ikke oppført min mor som ICE 2, men min søster nettopp fordi hun vil takle slik situasjoner bedre enn min mor..

Det blir nok endel diskusjoner frem og tilbake men jeg synes fortsatt at det er ett bra tiltak..

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 15:39   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Veldig lur ting å gjøre...

Opprinnelig lagt inn av nomma, her.

mens helse øst var ikke så positive.. ..

Trauste bønder fra innlandsfylkene hopper ikke så lett på slike (uttales med tjukk L og dobbel k) nymotens greier frå ytlandet veit du...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Feil mat = "Fæle" unger???? elian Barns kosthold 18 11-11-04 18:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no