Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Jeg trenger hjelp til å finne riktig dagsmeny

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-04-08, 18:42   #1
LilleT
Juniormedlem
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 18
LilleT har en fantastisk aura rundt segLilleT har en fantastisk aura rundt seg

Jeg trenger hjelp til å finne riktig dagsmeny

Jeg har forsøkt å bevege meg over på noe som ligner Lindberg-kosthold de siste ukene. Jeg tror imidlertid ikke jeg får det helt til dette her. Jeg har forsøkt å skrible ned hva jeg spiser i løpet av en dag. Orker noen å hjelpe meg litt? Hva bør jeg gjøre annerledes?

Frokost
Grøt laget på 2 ss av en blanding av store havregryn, havrekli (der det fy-fy?), solsikkekjerner og linfrø og 2 dl. Ekstralettmelk
1 eple

Lunsj
Omelett av 2 egg og litt lettmelk stekt i olivenolje, sopp og grønsaker eller salat med kjøtt, fisk eller skaldyr og ost

Mellommåltid
1 biolayoghurt med markjordbær/jordbær
10 mandler

Middag
150 gram fisk, kylling, karbonadedeig eller svinekjøtt stekt i olivenolje. Masse grønsaker, bønner e.l.

Mellommåltid
2 ss cottage cheese med naturellyoghurt og litt lettsyltetøy
1 pære

Kvelds
1 rugsprø med Philadelphia light
2 rugsprø med masse makrell i tomat
Grønnsaker

LilleT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavere-karbo Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 19:25   #2
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Jeg trenger hjelp til å finne riktig dagsmeny

Hvis du føler deg vel og oppnår det du ønsker med det du spiser, så ser det bra ut.
Hvis ikke så ville jeg først og fremst kutte ut frukt. Det er en del karber i frukt (fruktose)

Lettsyltetøy er nok også i meste laget.
Og jeg ville nok ha droppet rugsprøen til kvelds...hvis du ikke er veldig sulten da.....
Når det gjelder yoghurt, ville jeg ha spist enten naturell eller Yoplait 0,1% (Den er søtet med litt fruktose som har lavere GI enn sukker)
prøv deg frem og se hvordan det går. Kom tilbake hvis du ikke oppnår ønskete resultater.

Lykke til...og velkommen hit
PS. Vil forøvrig anbefale deg å lese en av Lavkarbobøkene...avhengig av hvilken retning du helst vil følge....

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 24-04-08, 19:40   #3
LilleT
Juniormedlem
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 18
LilleT har en fantastisk aura rundt segLilleT har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg trenger hjelp til å finne riktig dagsmeny

Tusen takk for svar, Anne! Mener du at jeg skal kutte ut hele kveldsen, eller bare rugsprøene?

Er det ok med litt havrekli, eller bør jeg holde meg til store havregryn i grøten? :fersk:

LilleT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavere-karbo Svar med sitat
Gammel 25-04-08, 12:19   #4
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Jeg trenger hjelp til å finne riktig dagsmeny

du kan spise kvelds, men legg karbemåltidet til frokost eller lunsj. ta egg, ost elelr CC til kvelds f.eks. ser bra ut dette.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 25-04-08, 18:14   #5
LilleT
Juniormedlem
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 18
LilleT har en fantastisk aura rundt segLilleT har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg trenger hjelp til å finne riktig dagsmeny

Takk for hjelpen, luringen!

LilleT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavere-karbo Svar med sitat
Gammel 25-04-08, 19:11   #6
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Jeg trenger hjelp til å finne riktig dagsmeny

I tillegg vil jeg komme med et forslag om å raspe walnøtter og /eller ha en eggeplomme oppi grøten på slutten av koketiden. Det øker de sunne fettsyrene og proteinmengden, du trenger litt mer proteiner til frokost, selv om det er litt i solsikkekjerner og melken. (Du kan forsåvidt også ha CC i grøten.)

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 25-04-08, 21:23   #7
LilleT
Juniormedlem
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 18
LilleT har en fantastisk aura rundt segLilleT har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg trenger hjelp til å finne riktig dagsmeny

Opprinnelig lagt inn av Summer, her.

I tillegg vil jeg komme med et forslag om å raspe walnøtter og /eller ha en eggeplomme oppi grøten på slutten av koketiden. Det øker de sunne fettsyrene og proteinmengden, du trenger litt mer proteiner til frokost, selv om det er litt i solsikkekjerner og melken. (Du kan forsåvidt også ha CC i grøten.)

Takker for tipset!

Er det virkelig ingen grenser for hvor mye egg man bør spise i løpet av en dag?

LilleT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavere-karbo Svar med sitat
Gammel 25-04-08, 23:54   #8
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Jeg trenger hjelp til å finne riktig dagsmeny

nei...

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 26-04-08, 11:08   #9
LilleT
Juniormedlem
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 18
LilleT har en fantastisk aura rundt segLilleT har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jeg trenger hjelp til å finne riktig dagsmeny

Opprinnelig lagt inn av luringen, her.

nei...

Hmmm ... Det tar visst tid å få snudd om på alle de opprinnelige forestillingene mine i forhold til kosthold.

LilleT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavere-karbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 15:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no