Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Fikk strengt brev fra legen min i dag...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-08-06, 19:02   #1
Maya2006
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Innlegg: 21
Maya2006 er på en erverdig vei
Question

Fikk strengt brev fra legen min i dag...

For høy verdi av det "farlige" kolesterolet... Også fortsatte han med å ramse opp alt jeg måtte kutte ut og alt jeg måtte begynne å spise - så der røyk lavkarbo kostholdet mitt.
Jeg vet at jeg er arvelig belaste med hjerte/kar og ikke minst hjerneblødning, men betyr det at jeg må tilbake på kaloritelling og fettfattig kost?
Gode råd noen?

Maya2006 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/egen Svar med sitat
Gammel 16-08-06, 19:11   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Fikk strengt brev fra legen min i dag...

Hvis jeg hadde vært deg, ville jeg fått tak i en lege som hadde solid erfaring med lavkarbo-kost, f.eks Lindberg.

Meg bekjent så er det ingen fare med kolesterol og lavkarbo - men jeg er ingen lege, så ikke ta det jeg sier for god fisk, vær så snill...

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 16-08-06, 19:21   #3
Maya2006
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Innlegg: 21
Maya2006 er på en erverdig vei

Sv: Fikk strengt brev fra legen min i dag...

Takk for støtten!
Jeg VIL IKKE slutte med lavkarbo..., så jeg må si jeg har lyst til å gjøre som du sier: skaffe meg en annen lege.

Maya2006 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/egen Svar med sitat
Gammel 16-08-06, 19:43   #4
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Fikk strengt brev fra legen min i dag...

Ja, eller iallfall få en "second opinion" Nå vet jeg ikke helt hvordan man skal finne ut hvilke leger som er "for" lavkarbo, men.. Hvis du ikke bor langt fra Oslo, så ville jeg anbefalt Lindberg.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 16-08-06, 21:12   #5
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Fikk strengt brev fra legen min i dag...

Opprinnelig lagt inn av Maya2006

For høy verdi av det "farlige" kolesterolet... Også fortsatte han med å ramse opp alt jeg måtte kutte ut og alt jeg måtte begynne å spise - så der røyk lavkarbo kostholdet mitt.
Jeg vet at jeg er arvelig belaste med hjerte/kar og ikke minst hjerneblødning, men betyr det at jeg må tilbake på kaloritelling og fettfattig kost?
Gode råd noen?

Hei
Stakkars deg så er det GR for deg , eller få en lege som kan noe om kosthold OG lipidforstyrrelser ( to sider av samme sak - untatt de arvelige lipidsykdommer)
.
Har du Familiær Hyperkolesterolemi eller familiær kombinert hyperlipidemi ( litt vanskelig å se i vanlige kolesterolprøver) bør du ha medisinsk behandling og det er ikke å tulle med. Til gjengjeld kan tabletter fint kombineres med lavkarbo.

Siden du sitter på baken og flytter papir, bør 30-60 min mosjon daglig være et must for deg. Og Ingen tobakk.

Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 16-08-06, 21:21   #6
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Fikk strengt brev fra legen min i dag...

Ingen fare med å følge lavkarbokost med for høyt kolesterol. Det eneste du trenger å tenke på er at du ikke skal øke for brått med fettet. Begynner du plutselig å øke på med fett så kan du risikere å få blodpropp. Er du vant med mye fett så er det bare å fortsette med det.
Egget bør helst være bløtkokt fordi da er ikke kolesterolet i egget ødelagt og det vil da gi en kolesteroldempende effekt. Også planteoljer har kolesterollignende bestandeler (plantesteroler) som virker kolesteroldempende. http://www.mozon.no/vekt_og_kosthold...r_kolesterolet

Ellers så er det lurt å spise mye grønnsaker uansett hvilke diett du følger.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 16-08-06, 21:33   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Fikk strengt brev fra legen min i dag...

Hør på Torkil du. Er det noen leger her i landet som kan noe om dette så er det iallefall han (og en god del andre om du er heldig å treffe på dem!!)

BYTT LEGE !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-08-06, 21:38   #8
silje
Seniormedlem
 
silje sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.432
silje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurssilje er en virkelig god ressurs

Sv: Fikk strengt brev fra legen min i dag...

Hei!

Jeg testet kolesterolverdier++ før jeg starta på lavkarbo. De var alt for høye, men legen min glemte å si fra om det.
Jeg levde på lavkarbo en mnd og tok nye prøver. Og den første måneden var jeg skikkelig flink. Gjorde alt etter boka, ingen kunstig søtning osv. Og måneden etter sa legen min at det var som to forskjellige personer hadde tatt blodprøvene, og samme hva jeg hadde gjort, så måtte jeg fortsette med det

Menneh.. jeg tør ikke anbefale deg noe annet enn det legen din sier.. du får tenke litt på det.. de andre her har nok bedre råd enn meg.. uansett, lyke til

silje

silje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-08-06, 21:41   #9
Maya2006
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Innlegg: 21
Maya2006 er på en erverdig vei

Sv: Fikk strengt brev fra legen min i dag...

Supert å få litt støtte!
Jeg er ikke SÅ inaktiv da... Trener step og aerobic 2-3 ganger i uken og går 7-10000skritt hver dag, men som sagt, jeg har en stillesittende jobb. Kuttet røyken for 3 år siden og gikk opp 15 kg. Vet nesten ikke hva som er verst - røyken eller kg...
Iallefall har jeg 8 kg jeg gjerne skulle fjernet.
Tror jeg fortsetter med fettfattig lavkarbo frem til jeg skal ta neste prøve - om 2 måneder. Føler at jeg har mer energi når jeg spiser lavkarbo. Har forsøkt å telle kcal, men da klarer jeg ikke gå ned selv om jeg ligger på mellom 800-1200.

Maya2006 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/egen Svar med sitat
Gammel 16-08-06, 21:45   #10
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Fikk strengt brev fra legen min i dag...

Men du.. hvis du ligger så lavt som på 800 kalorier er det ikke rart du ikke går ned.. Det er så lavt at kroppen sporenstreks tenker "krise!!" og går inn i sparebluss.

Ikke tenk kalorier - tenk naturlig mat. Kjøtt, fisk, ost, nøtter, grønnsaker osv. Ingen posesupper, ingen lettprodukter (ofte høyere karbonivå på de), ikke spaghettimiddager, ikke godteri, ikke kaker, ikke.. Osv.

Du behøver ikke å kjøre "nazi-lavkarbo" for å gå ned - kanskje du skal legge deg mere på Lindberg?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 16-08-06, 21:51   #11
Maya2006
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2006
Innlegg: 21
Maya2006 er på en erverdig vei

Sv: Fikk strengt brev fra legen min i dag...

Ja, Mofe, du har helt sikkert rett. Det er vel ikke bare bukselinningen som roper krise!
Men en ting er sikkert; eneste måten vekten beveger seg i riktig retning er når jeg spiser lavkarbo - ca 20gr.

Maya2006 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/egen Svar med sitat
Gammel 16-08-06, 21:52   #12
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Fikk strengt brev fra legen min i dag...

Kan legge til at jeg har levd mer eller mindre lavkarbo siden 1982 og har hele tiden hatt flotte kolesterol verdier rundt 4 - 4,5. Plutselig i fjor spratt det opp til over 8 !! Har familiær hyperkolesterolemi - men har ikke begynt medisinering enda. Har tatt nye prøver idag - hos ny lege som klart sier at lavkarbo kosthold med fett ikke hever kolesterolet !!
NEMLIG !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-08-06, 23:02   #13
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Fikk strengt brev fra legen min i dag...

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Det eneste du trenger å tenke på er at du ikke skal øke for brått med fettet. Begynner du plutselig å øke på med fett så kan du risikere å få blodpropp. Er du vant med mye fett så er det bare å fortsette med det.

Oj, da må noen sannelig snakke Kwasniewski til fornuft, for han sier vi bare har godt av å starte rett på med mye fett og lite karbo uansett før-kosthold.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 16-08-06, 23:29   #14
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Fikk strengt brev fra legen min i dag...

Opprinnelig lagt inn av Iset

Oj, da må noen sannelig snakke Kwasniewski til fornuft, for han sier vi bare har godt av å starte rett på med mye fett og lite karbo uansett før-kosthold.

Og han har helt rett !
Om man fikk blodpropp av å plutselig starte med mye fett i kostholdet ville de fleste - om ikke alle- på Atkins og lignende "dietter" ha problemer. Og det har de ikke.

Som tidligere nevnt (og som DVP har gjentatt til stadighet) er det IKKE det fettet vi spiser som lager problemer som blodpropp etc. Det er det IKKE alt mettet fett som gjør, det er det TRANSFETTET som gjør, og det spiser vi jo ikke

Det er det masse linker til dokumentasjon på her i forumet også.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-08-06, 23:30   #15
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Fikk strengt brev fra legen min i dag...

Du har jo nå fått to ulike meninger fra to leger (din og Torkil) men uansett hva du velger å gjøre så gjør det i samarbeid med en lege da...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 17-08-06, 00:10   #16
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Fikk strengt brev fra legen min i dag...

Opprinnelig lagt inn av Nille

Og han har helt rett !
Om man fikk blodpropp av å plutselig starte med mye fett i kostholdet ville de fleste - om ikke alle- på Atkins og lignende "dietter" ha problemer. Og det har de ikke.

Som tidligere nevnt (og som DVP har gjentatt til stadighet) er det IKKE det fettet vi spiser som lager problemer som blodpropp etc. Det er det IKKE alt mettet fett som gjør, det er det TRANSFETTET som gjør, og det spiser vi jo ikke

Det er det masse linker til dokumentasjon på her i forumet også.

Akkurat det jeg trodde ja. syntes det hørtes rart ut (innlegget mitt over skulle egentlig være ironisk altså, vet ikke om det ble så vellykket hehe).

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 17-08-06, 14:06   #17
tbear
Medlem
 
tbear sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Akershus
Alder: 75
Innlegg: 110
tbear er en juveltbear er en juveltbear er en juvel

Sv: Fikk strengt brev fra legen min i dag...

Alternativ lege for deg kan være Kilden Helse, dr Roald Strand. Se www.kildenhelse.no

tbear er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - The Founding Father Svar med sitat
Gammel 17-08-06, 14:37   #18
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Fikk strengt brev fra legen min i dag...

Jeg vil bare inn å kommentere på det Nille og Iset skriver: Kwasinewski har sikkert rett i sine funn om dietten og at den fungerer, men jeg er av den oppfatning av at kroppene våre ikke har så godt av brå overganger. Jeg tror vi trenger å omstille oss litt når vi skal begynne på noe nytt, og at dersom kroppen er sårbar i utgangspunktet, så vil den sette mer pris på en vennlig endring som gir den tid til å omstille seg og reparere seg, heller enn at den skal bli stresset av å mått plutselig forholde seg til noe helt nytt. Jeg tror det er en fordel å trappe ned over en ukes tid dersom man har levd på et totalt annerledes kosthold, -for det viser seg jo at abstinensene blir mindre når man feks skal gå i ketose når man har trappet ned, og det ser jeg på som et tegn på at kroppen strever mindre.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 17-08-06, 17:28   #19
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Fikk strengt brev fra legen min i dag...

Opprinnelig lagt inn av Iset

Oj, da må noen sannelig snakke Kwasniewski til fornuft, for han sier vi bare har godt av å starte rett på med mye fett og lite karbo uansett før-kosthold.

Det var jo nettopp i ''best uten brød'' jeg leste det og det var mettet fett det var snakk om. Muligens i forbindelse med en sykdom. Kwasniewski sier at alle har godt av fett og særlig det mettede fettet fordi hjertet bruker kun mettet fett som energikilde. Men hvis du har hatt ett antifett kosthold før så bør du øke gradvis.
Nå er dessverre boken levert tilbake til biblioteket så jeg kan ikke finne det frem igjen, dessverre.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 17-08-06, 17:34   #20
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Fikk strengt brev fra legen min i dag...

Ja men det er ikke Kwasniewski som har skrevet Bedre uten brød, det er Lutz.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 17-08-06, 17:36   #21
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Fikk strengt brev fra legen min i dag...

Opprinnelig lagt inn av Nille

Og han har helt rett !
Om man fikk blodpropp av å plutselig starte med mye fett i kostholdet ville de fleste - om ikke alle- på Atkins og lignende "dietter" ha problemer. Og det har de ikke.

Som tidligere nevnt (og som DVP har gjentatt til stadighet) er det IKKE det fettet vi spiser som lager problemer som blodpropp etc. Det er det IKKE alt mettet fett som gjør, det er det TRANSFETTET som gjør, og det spiser vi jo ikke

Det er det masse linker til dokumentasjon på her i forumet også.

Ja nå får jo alle som er over 35 eller har en dårlig helse og vil begynne på Atkins beskjed om å snakke med lege først. Legene gir sikkert beskjed om å vise varsomhet og det vil sikkert de fleste gjøre uansett. Dessuten så er det de færreste som liker fett når de ikke er vant med mye fett i kostholde, og dermed blir det til at de får en gradvis økning.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 17-08-06, 17:40   #22
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Fikk strengt brev fra legen min i dag...

Opprinnelig lagt inn av Iset

Ja men det er ikke Kwasniewski som har skrevet Bedre uten brød, det er Lutz.

Jo det er riktig , men Kwasniewski er også nevnt på omslaget så jeg går ut fra at han også har hatt ett ord med i laget

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 17-08-06, 17:43   #23
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Fikk strengt brev fra legen min i dag...

Ah stemmer.

Men da DVP hadde et intervju med selveste Kwasniewski himself (Mat og Helse-artikkel) så spurte DVP om folk burde ta det litt gradvis med fettet og slikt, men Kwasniewski mente bestemt at alle (normalt friske) personer kunne bare gå rett på uansett kosthold. Ikke vet jeg...

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 15:58
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52
Har svart en journalist i VG idag jeg.... Nille Nyheter / media 9 20-09-04 17:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no