Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kaffe

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-10-10, 00:08   #26
only39
Medlem
 
only39 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drøye hundre meter over havet, en drøy time fra Oslo.
Alder: 52
Innlegg: 101
only39 er på en erverdig vei

Sv: Kaffe

Bør kanskje avvenne meg selv først som sist jeg? Digger nemlig kaffe med fløte og litt kanel, men leser jo her at det kan være litt negativt. Dessuten har jeg mye, eller endel, vondt øverst i magen,mellomgulvet, noe jeg har tenkt litt på at kanskje er kaffen!
Prøve en dag uten kaffe med fløte i morgen og se om jeg merker noen forskjell i magen!
Så får jeg heller spise litt mer ost for å få i meg fett..

__________________
only39
Journalen min! Eller du kan se bilder på www.lavkarbotest.blogg.no
Start:4okt.10 92.4, 92,91,90,89,88,87,86,85,84,83,82,
81,80,79,78,77,76,75,74,73,72
only39 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysestart med lavkarboliv som mål! Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 11:39   #27
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kaffe

ahhh. Min første kaffe-fri dag i går, og det resulterte i en sviende hodepine hele dagen

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 13:39   #28
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Kaffe

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

ahhh. Min første kaffe-fri dag i går, og det resulterte i en sviende hodepine hele dagen

Koffeinabstinenser. Ja, det er faktisk en réell ting, og kan fortsette i noen dager før det går over. Koffein er tross alt et svakt sentralstimulerende middel, så abstinenser er desverre å forvente.

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 15:23   #29
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kaffe

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Koffeinabstinenser. Ja, det er faktisk en réell ting, og kan fortsette i noen dager før det går over. Koffein er tross alt et svakt sentralstimulerende middel, så abstinenser er desverre å forvente.

Jeg prøvde å leve uten kaffe i tre uker og hadde hodepine hele tiden. Så begynte jeg å drikke kaffe igjen, problem solved . Det gjorde i alle fall null og niks forskjell for vekttapet mitt, og det var også grunnen til at jeg prøvde å kutte det ut, etter å ha drukket kaffe daglig i femten år.

Moren min husker fra hun var liten at om hun fikk hodepine, så ga mormor henne kaffe.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 07:43   #30
Bolla Piggsvin
Medlem
 
Bolla Piggsvin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 113
Bolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt segBolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kaffe

Et tips for å få i seg Cocosa (i stedet for fløte): De fleste helsekostbutikker og noen Meny-er selger en te fra Yogi Tea som heter Choco. Brygg den litt sterk, ha i noe slags søtning (jeg bruker stevia), litt ekte vaniljepulver og en ss Cocosa. Og så visper du sammen med en sånn melkeskummer som de f.eks har på Ikea: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/30100041. Blir nesten som kakao i smaken. Men du bør drikke det ganske raskt, ellers flyter Cocosan opp igjen. Jeg klarer bare ikke konsistensen på Cocosa

__________________


Bolla Piggsvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 07:47   #31
Bolla Piggsvin
Medlem
 
Bolla Piggsvin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 113
Bolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt segBolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kaffe

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg prøvde å leve uten kaffe i tre uker og hadde hodepine hele tiden. Så begynte jeg å drikke kaffe igjen, problem solved . Det gjorde i alle fall null og niks forskjell for vekttapet mitt, og det var også grunnen til at jeg prøvde å kutte det ut, etter å ha drukket kaffe daglig i femten år.

Moren min husker fra hun var liten at om hun fikk hodepine, så ga mormor henne kaffe.

Å, så godt å høre! Jeg prøvde meg også uten kaffe, men klarte aldri å bli kvitt abstinensene - ikke engang etter flere måneder . Nå drikker jeg 2-3 kopper om dagen, og vekta går da nedover. Tror kanskje Atkins (som jeg har holdt meg til) er litt "religiøse" med det der, at man ikke skal være "avhengig" av noe som helst? Alkohol er jo heller ikke akkurat godkjent der i gården? Ikke at jeg drikker det i samme mengde som kaffen, altså.

__________________


Bolla Piggsvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 13:04   #32
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Kaffe

Opprinnelig lagt inn av Bolla Piggsvin, her.

Å, så godt å høre! Jeg prøvde meg også uten kaffe, men klarte aldri å bli kvitt abstinensene - ikke engang etter flere måneder . Nå drikker jeg 2-3 kopper om dagen, og vekta går da nedover. Tror kanskje Atkins (som jeg har holdt meg til) er litt "religiøse" med det der, at man ikke skal være "avhengig" av noe som helst? Alkohol er jo heller ikke akkurat godkjent der i gården? Ikke at jeg drikker det i samme mengde som kaffen, altså.

Kaffe inneholder koffein som kan være positivt både for energi-(og dermed aktivitets-)nivå samt påvirke lipolysen (nedbryting av fettvev) positivt. Alkohol er bare tomme kalorier (7kcal per gram) på samme måte som mel og andre raffinerte karbohydrater. Konklusjon, kos deg med kaffen din!

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 13:09   #33
Bolla Piggsvin
Medlem
 
Bolla Piggsvin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 113
Bolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt segBolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kaffe

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Kaffe inneholder koffein som kan være positivt både for energi-(og dermed aktivitets-)nivå samt påvirke lipolysen (nedbryting av fettvev) positivt. Alkohol er bare tomme kalorier (7kcal per gram) på samme måte som mel og andre raffinerte karbohydrater. Konklusjon, kos deg med kaffen din!

Det skal jeg gjøre! Har ingen problemer med å kutte ut rødvin (selv om jeg er veeeldig glad i det også), men kaffekutt gjør livet trist, synes jeg Men det du sier om alkohol - kalorier teller vel ikke vi? Og litt vin skal jo ikke ødelegge vekttapet, i følge det som sies i ketolyse-boken? Selv mener jeg bestemt at jeg legger på meg av vin, så det er ikke annet å gjøre enn å kutte (ned). Ser at noen mener det skyldes at leveren ikke kan brenne fett hvis den må brenne alkohol?

__________________


Bolla Piggsvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 13:16   #34
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Kaffe

Opprinnelig lagt inn av Bolla Piggsvin, her.

Det skal jeg gjøre! Har ingen problemer med å kutte ut rødvin (selv om jeg er veeeldig glad i det også), men kaffekutt gjør livet trist, synes jeg Men det du sier om alkohol - kalorier teller vel ikke vi? Og litt vin skal jo ikke ødelegge vekttapet, i følge det som sies i ketolyse-boken? Selv mener jeg bestemt at jeg legger på meg av vin, så det er ikke annet å gjøre enn å kutte (ned). Ser at noen mener det skyldes at leveren ikke kan brenne fett hvis den må brenne alkohol?

Vi teller ikke kalorier, men alkohol er gift så å få spaltet og brent det tar prioritet over alt annet leveren gjør så lenge det finnes i blodet. Leveren er ansvarlig for det meste av prosesser som foregår på ketogen kost, deriblandt dannelsen av det lille sukkeret vi trenger (glukoneogenese) og spalting av fett. Alt annet blir med andre ord satt på pause til alkoholen er ute av kroppen.

Edit: det vil si, vi lar kroppen telle kalorier selv. Den vet hva vi trenger bedre enn vi noengang vil vite!

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 13:19   #35
erruslank
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 86
erruslank er på en erverdig vei

Sv: Kaffe

Jeg er så heldig at jeg ikke får abstinenser om jeg ikke drikker kaffe. Noen dager kan jeg drikke en kanne, og så kan jeg gå mange dager uten at jeg en gang tenker på kaffe.

erruslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, sånn ca :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Te og kaffe Slankerinna Oppskrifter 2 27-04-11 15:47
Kaffe/te erleperle Ketolysekuren 6 07-05-09 21:16
Hva med kaffe? cecilie Spørsmål og svar 3 08-10-08 22:51
Kaffe? ninni Generell diskusjon 22 25-02-08 12:45
Kaffe? Sissi Vedvarende vekttap 10 23-02-07 14:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no