Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Plutselig dårlig i magen, vondt og diaré

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 29-03-09, 18:21   #1
NinaOp
Medlem
 
NinaOp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Brumunddal
Innlegg: 137
NinaOp er ny på veien

Plutselig dårlig i magen, vondt og diaré

Hei alle sammen!
Jeg har gått på ketolyse siden 2\2 og har hatt kjempeflott nedgang, så jeg er kjempefornøyd. Nå den siste uken\halvannen derimot, opplever jeg å føle ubehag jevt over hele tiden.. Jeg har diare`, ikke med en gang jeg har spist, men ca en time etter, generelt luftsmerter, oppblåst mage, kvalme og føler meg generelt elendig. Jeg følger kuren ganske nøye og har ikke opplevd den såkalte "fettdiareèn" tidligere. Er dette noe som andre har opplevd også? Jeg kan nevne at jeg bruker lite søtning, og spiser mye fett ( som man skal) Jeg har heller ikke hatt vektnegang på to uker, men det er liksom ikke så viktig, viktigere å føle seg frisk og rask.
Jeg vet jeg har drukket litt lite vann denne perioden, men kan det virkelig være grunnen til at jeg føler meg helt på trynet?
Takknemlig hvis noen har noen glupe ideer til meg, for nå begynner jeg å bli sliten..

__________________


NinaOp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse. Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 11:51   #2
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Plutselig dårlig i magen, vondt og diare`

Hei
Du kan selvfølgelig ha omgangssyke. En annen mulighet er at du spiser for sjeldent og får gallediarre når du endelig spiser. Prøv å fordele maten over fire måltider.
Siden du ikke går ned i vekt, vil jeg også anbefale deg å nedjustere fettmengden litt, spesiellt hvis tu tar tilskudd av fett i tillegg til det som er i maten. Du skal fortsette med samme mengde protein og karbohydrat som før.
Spiser du en del sukkeralkoholer der det den mest sannsynlige årsak til magebesværene og vektstagnasjonen.

Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 13:59   #3
NinaOp
Medlem
 
NinaOp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Brumunddal
Innlegg: 137
NinaOp er ny på veien

Sv: Plutselig dårlig i magen, vondt og diare`

Tusen takk for svar Torkil! Det satte jeg utrolig pris på. Jeg lurer litt på om jeg kanskje har spist litt for sjeldent som du sier, skal prøv å stramme inn nå som jeg er tilbake på kontoret. Når man har liten matlyst, er det lett å spise litt for lite.. Kjempefint, dette gav meg ny iver!!

__________________


NinaOp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse. Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 11:42   #4
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Plutselig dårlig i magen, vondt og diaré

Hei
Hvis det har gått lang tid etter man spiste sist, har galleblæren fyllt seg med galle. Når man da spiser et fettrikt måltid tømmes galleblæren og store mengde galle vil irritere tarmen og medføre mageknip og luftsmerter /kolikk, dette holder på en stund, man må da på do og ut kommer det et grønligt sprut. Etterpå er magen som før.
Dette er galleindusert diarre og avhjelpes ved å spise hyppigere.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 20-03-12, 12:24   #5
Elisajojo
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 58
Elisajojo er på en erverdig vei

Sv: Plutselig dårlig i magen, vondt og diaré

Dette sliter jeg også med, var som jeg skulle skrevet det selv. Bløt avføring, varierer litt om den er helt rennende eller litt fastere, men mange ganger om dagen, og alltid bløt.
Som du Torkil sier så er den grønn, men jeg spiser mye spinat og brokkoli, så jeg vet ikke om det er det som gjør det.
Jeg var innlagt på sykehus for noen uker siden med et anfall i magen, og skal på ultralyd for å sjekke gallen neste uke.
Er dette et tegn på problemer med gallen? Får man lettere slike plager om man har galle-problemer i tillegg?
Det skal også sies at det har gått litt omgangssyke i bygda i det siste, så det kan jo alltids være det som gjør det, men jeg føler egentlig ikke at det er det, i og med at det er alltid en liten stund etter måltid, og utover dagen. Spesielt etter middag, som da inneholder mest fett av dagens måltider.
Det begynner å bli ganske plagsomt altså!

__________________
- I love my sixpack so much- I protect it with a layer of fat.
Min Journal


Elisajojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert - fra 10-25 kh per dag (har lest Atkins-boka) Svar med sitat
Gammel 28-03-12, 22:35   #6
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Plutselig dårlig i magen, vondt og diaré

Jeg plages også med diare, men den er slik at den kommer plutselig. Det kan gå dager mellom. Og så spiser jeg noe, blir dårlig etter en halvtimes tid, og så må jeg på toalettet. Andre ganger så kjenner jeg bare at jeg MÅ - og da må jeg virkelig, kan ikke vente 10 minutter - for da går det galt. MÅ rett på et toalett.

Nå skal jeg begynne å skrive opp disse diare anfallene tenkte jeg, og de om jeg ser noen sammenheng i hva jeg har spist.

Diareen er gulaktig på farge, så jeg vet ikke om det er galle som er problemet. Må løpe flere ganger utover dagen, før jeg er ferdig .

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 16:15   #7
lille-mor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Bønes-Bergen
Alder: 39
Innlegg: 20
lille-mor er på en erverdig vei

Sv: Plutselig dårlig i magen, vondt og diaré

Jeg begynte på katylose 8.4 og har hatt 2 slike dager..det kommer bare helt plutselig..og vondt..fy f...

__________________
8.april : 70 kg
15.april: 66.6 kg -totalt 3,4 kg samt minus 15 cm
22.april: 65,9 kg- totalt 4,1 kg samt minus 23 cm
lille-mor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 16:47   #8
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Plutselig dårlig i magen, vondt og diaré

Opprinnelig lagt inn av lille-mor, her.

Jeg begynte på katylose 8.4 og har hatt 2 slike dager..det kommer bare helt plutselig..og vondt..fy f...

Om du synes det er veldig plagsomt kan du trappe ned litt på fettet for så å øke litt forsiktig igjen, gi kroppen tid til å venne seg til forhøyet fettintak

Fettdiarè kan være uggent

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vondt i magen K`s choice Ketolysekuren 14 24-08-08 17:37
Har så vondt øverst i magen ... *ellabellami* Ketolysekuren 16 21-05-08 12:03
Fortsatt vondt i magen? Eliram Ketolysekuren 9 19-09-07 19:58
Oppblåst og vondt i magen ...? Eliram Ketolysekuren 5 25-08-07 10:28
Vondt i magen MHM Fysisk og mental helse 20 04-10-04 17:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no