Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Det stopper opp!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-10-09, 08:44   #1
Wiggo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Finnmark
Alder: 60
Innlegg: 44
Wiggo er på en erverdig vei

Det stopper opp!

Hvorfor stopper liksom kuren opp selv om man inntar minimalt med karbohydrater. Har stått på samme vekt i 14 dager snart selv om jeg følger kuren til pungt og prikke.

__________________


[link=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wuNI1n5/]
[image noborder]http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wuNI1n5/weight.png[/image]
Wiggo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 09:48   #2
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Det stopper opp!

Fordi kroppen må venne seg til at den gå ned i vekt. Har stått i ro i 9 mnd, eller rettere sagt gått opp så ikke begynne å stress etter 2 uker

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 11:13   #3
Renatek
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: vestlandet
Alder: 47
Innlegg: 23
Renatek er på en erverdig vei

Sv: Det stopper opp!

Opprinnelig lagt inn av Fungirl, her.

Fordi kroppen må venne seg til at den gå ned i vekt. Har stått i ro i 9 mnd, eller rettere sagt gått opp så ikke begynne å stress etter 2 uker

Men hvis eg står i ro leeenge, da tolker eg det som at dette ikke fungerer for meg...? Det funker kanskje ikke like godt på alle? MEN når det er sagt, eg tror det har løsnet litt her, ned fra 79,1 til 78,4 siden mandag

__________________


Renatek er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 11:18   #4
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Det stopper opp!

Når har jeg gått lenge på ketolyse, gikk den ca 30 kg fra mai til jul i fjor. Fra mai i går og frem til i dag har eg gått opp, mesteparten skyldes pause i sommer, men eg har faktisk gått opp endel kg siden jeg starta på ketolyse igjen i august.
Teorien jeg nå tester ut er om jeg faktisk spiser for lite når jeg trener 6 dager i uken og da relativt hard.
Tror nok det funker på de aller fleste, men man må kanskje gjøre noen justeringer etterhvert siden kroppen gjerne blir vant med dette kostholdet. Er jo supert at man står i ro på det når man er ferdig, men forstår frustrasjonen av ikke å gå ned. Belive me

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 14-10-09, 12:18   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Det stopper opp!

Opprinnelig lagt inn av Renatek, her.

Men hvis eg står i ro leeenge, da tolker eg det som at dette ikke fungerer for meg...? Det funker kanskje ikke like godt på alle? MEN når det er sagt, eg tror det har løsnet litt her, ned fra 79,1 til 78,4 siden mandag

Hva anser du som lenge? En fingerregel er at det bør ha gått en måned før man kan anse stillstand som et platå, og da kan det være greit å se på maten; om det er noen matvarer som stopper festen for deg, om du spiser for lite/mye, om du skal ha mer eller mindre karber.
Men, som jeg ser det; så lenge du føler deg frisk og god i kroppen, har eventuelt andre helsegevinster så fungerer kuren (eller dietten, det er jo en livsstilsomlegging, og ikke noe man gjør i et begrenset tidsrom). Vektregulering er en veldig fin bieffekt, og kroppen bestemmer nok selv kontinuiteten i det uten at vi har så mye vi skulle ha sagt, enn om det går i rykk og napp Smør dere med tålmodighet! Stress er en av de største partystopperene uansett kosthold!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Stopper vekten opp?! Krilys Spørsmål og svar 1 23-08-09 12:14
Når vekta stopper! Siss1 Spørsmål og svar 10 05-06-07 02:37
Hvorfor stopper vekta her? Maggi Eurodiett 3 12-10-06 12:06
Har funnet en TE som stopper søtsuget mitt NettaMamma Induksjonen 10 09-12-04 12:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no