Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hva med resten av familien ...

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-09-10, 20:45   #1
mamz
Medlem
 
mamz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 310
mamz er på en erverdig vei

Hva med resten av familien ...

Hva med mann og barn? spiser de som dere....tenker litt på dette, har 4 barn selv, men tenkte ikke på dem i utgangspunktet ønsker gjerne å høre hvordan dere gjør det, er det 2 forskjellige middager ol. eller....

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 20:53   #2
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva med resten av familien....

Hos oss er det to på lav karbo, jeg på SCD og to ungdommer utenom.

Til middag spiser vi samme protein. Jeg har mine egne grønnsaker (siden de må tilberedes på en spesiel måte), de andre har sine grønnsaker.
Fordi ungdommene ikke liker lav karbo grønnsakene så godt så hender det at dem får gulrot/kålrot i stede.
De blir og servert potet, ris, pasta e.l.

Så våre middag kan se slik ut:

Protein: Kyllinglår
Mine grønnsaker: Butternut squash, brokkoli og gulrot
Lav karboene: Woket sopp, squash og paprika
Ungdommene: Woket gulrot, minimais, brokkoli og vann kastanjer (sånn findus pakke) + Ris

Evt lavkarbo saus til alle utenom meg.

Det er ikke alltid jeg/vi lager ris til dem, kommer ann på tid og planlegging

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 20:56   #3
Velde
Nytt Medlem
 
Velde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vormedal
Innlegg: 4
Velde er på en erverdig vei

Sv: Hva med resten av familien....

Jeg lager middagene som vanlig, gjerne fløtesauser osv hehe Men så koker jeg ris eller poteter til de øvrige i famielien

__________________


Velde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavcarbo Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 21:33   #4
MaritR
Medlem
 
MaritR sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 256
MaritR er på en erverdig vei

Sv: Hva med resten av familien....

Hos oss er det kun jeg som går på lavkarbodiett...så hele familien spiser samme middag...eneste forskjellen er at de har poteter, ris osv vedsiden av, mens jeg har en salat eller kokt blomkål

__________________



http://bema.bloggr.no/
MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 21:45   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva med resten av familien....

Mannen spiser som han vil Og babyen spiser som meg

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 23:08   #6
Khi
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 108
Khi er på en erverdig vei

Sv: Hva med resten av familien....

Jeg lager noe kjøtt/fisk/proteinkilde som alle spiser, ekstra mye av noe grønt jeg også kan spise og legger til ris/potet/gulrot til resten.

Khi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert / Generell LCHF Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 23:25   #7
Beatrixie
Medlem
 
Beatrixie sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 137
Beatrixie er ny på veien

Sv: Hva med resten av familien....

Opprinnelig lagt inn av MaritR, her.

Hos oss er det kun jeg som går på lavkarbodiett...så hele familien spiser samme middag...eneste forskjellen er at de har poteter, ris osv vedsiden av, mens jeg har en salat eller kokt blomkål

This.

__________________
Totalt vekttap




Delmål


Beatrixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-09-10, 23:53   #8
katten
Medlem
 
katten sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Hordaland
Innlegg: 467
katten har en fantastisk aura rundt segkatten har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva med resten av familien....

Heime hos meg spiser jentene og mannen min brød og knekkebrød på dagtid, og til middag spiser alle det samme som meg. Ingen her i huset er noko særlig glad i hverken poteter eller ris. Men om dei vil ha det ein sjelden gong, fer dei det. Men grønnsaker og salat går ned

__________________


Aim with your heart, adjust with your head, and always, always, always, do all you can
katten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og Hexeberg i skjønn forening Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 09:46   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva med resten av familien ...

Katta får tørrfor, fisk og rå kjøttbiter, jeg spiser lavkarbo .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 10:08   #10
LiMe
Medlem
 
LiMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Nordland
Innlegg: 138
LiMe er på en erverdig vei

Sv: Hva med resten av familien ...

Vi spiser det samme, resten av familien får poteter, ris eller pasta i tillegg. Jeg klarer meg med salat til kjøttet/fisken.

__________________




Lille Meg
LiMe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse tidligere, nå lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 11:17   #11
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Hva med resten av familien ...

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Katta får tørrfor, fisk og rå kjøttbiter, jeg spiser lavkarbo .

Dvs at katta også er på lavkarbo det da... -Er det rart den holder seg sunn og frisk?!

Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 11:25   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva med resten av familien ...

Opprinnelig lagt inn av Nicpins, her.

Dvs at katta også er på lavkarbo det da... -Er det rart den holder seg sunn og frisk?!

Hehe, ja, den gjør forsåvidt det. Passer på å kjøpe tørrfôr med mest mulig proteininnhold også, og den er så sprek og slank og blank i pelsen, atte! Akkurat som morra si

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 11:38   #13
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 53
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Hva med resten av familien ...

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

...og den er så sprek og slank og blank i pelsen, atte! Akkurat som morra si...

Nemlig! My point exactly!

Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 11:50   #14
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Hva med resten av familien ...

Her spiser alle lavkarbomiddag... jeg ser ingen grunn til å lage poteter, ris og pasta osv til ungene når jeg mener det i grunnen ikke er sunt. Guttene digger blomkål, brokkoli og salat da...så det er lette barn... 8, 9 og 10 år...

Guttene spiser av og til brød i matpakken på skolen... men stort sett går det i lavkarbo der også..

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 13:00   #15
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hva med resten av familien ...

I blandt får de en helt annen middag enn meg, men jeg har ikke noe imot å lage annen middag enn de, ofte blir det til at vi alle spiser kylling eller ørret og en av ungene som ikke liker fisk får fiskepinner SÅ spiser de som vil ris, potet eller pasta til. Ser at ungene gjerne kutter ris og poteter.. Men pasta er de glad i alle 3, men de spiser ikke mengder, men det gjelder alt.
Prinsessa på snart 6 år foretrekker å gnafle på ribbe og koteletter, spise rosa fisk med hvitløksdressing eller kylling rett fra beinet. Da spiser hun ikke noe i tillegg, annet enn at jeg får henne til å spise noen dusker med blomkål eller brokkoli eller paprika.
Å gi ungene grønnsaker FØR middag mens de maser om mat var lurt fant jeg ut, for da spiser de MYE mere grønnsaker enn til middagen og de foretrekker grønnsakene rå.. Ofte blir grønnsaker til middag paprika, tomater(mini), gulerot( til ungene og gubben altså) og agurk. Noen ganger litt avocado, men det vil bare minsta og jeg ha. Av dampede grønnsaker liker de kun blomkål og brokkoli og sukkererter og vanlige grønne erter(kjempegøy å spidde ertene på gaffelen ).

Jeg tar det ikke så tungt om jeg i blandt lager dobbel middag, jeg lager ikke dobbelt opp av alt, kun enten grønnsakene eller kjøttet.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 13:53   #16
katten
Medlem
 
katten sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Hordaland
Innlegg: 467
katten har en fantastisk aura rundt segkatten har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva med resten av familien ...

Opprinnelig lagt inn av manne, her.

Her spiser alle lavkarbomiddag... jeg ser ingen grunn til å lage poteter, ris og pasta osv til ungene når jeg mener det i grunnen ikke er sunt. Guttene digger blomkål, brokkoli og salat da...så det er lette barn... 8, 9 og 10 år...

Guttene spiser av og til brød i matpakken på skolen... men stort sett går det i lavkarbo der også..

Godt å høyre me e fleir som har det slik
Me like

__________________


Aim with your heart, adjust with your head, and always, always, always, do all you can
katten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og Hexeberg i skjønn forening Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 13:55   #17
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Hva med resten av familien ...

Jeg bor i en leilighet i kjelleren til foreldrene mine, men bor jo egentlig alene likevel. Jeg lager ofte lavkarbomiddag til dem og de spiser akkurat det samme som meg. Moren min har også blitt lavkarbo-orientert, men synes det er vanskelig å være lavkarbo hele dagen. Middagen synes hun er lett, så den er som regel lavkarbo. Hun har ikke lenger poteter/pasta/ris til middagen, men har i stedet mer av andre grønnsaker. Og så lager hun feitere saus enn før og uten mel. Faren min klagde litt i begynnelsen, men klarer seg nå uten poteter. Søsknene mine synes lavkarbomaten smaker fantastisk godt og jeg har misjonert såpass at de vet at det er sunt.

Kattene får bare kjøtt hos meg. Jeg leste at de skal ha rødt kjøtt fordi det inneholder laurinsyre som er veldig viktig for katter. Fisk og hvitt kjøtt inneholder ikke så mye laurinsyre. Fisk og hvitt kjøtt inneholder visstnok også for mye magnesium som kan gi kattene urinveisinfeksjon. Saltvannsfisk inneholder for mye salt som katten ikke skal ha for mye av. De får som regel opptint rå kotelett, men av og til annet kjøtt. Og så har vi ikke skikkelig slakterbutikk i nærheten (en disk på Mega, men det er Mega som holder folkene, så de kan ingenting og det var nyttesløst å be dem om å spørre slakteren om noe), men jeg har tenkt å kjøpe en del innmat og slikt til dem. Og til meg, fordi jeg vil prøve å spise litt innmat jeg også.

Hvorfor skal ikke alle få spise sunt?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 14:11   #18
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva med resten av familien ...

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Jeg bor i en leilighet i kjelleren til foreldrene mine, men bor jo egentlig alene likevel. Jeg lager ofte lavkarbomiddag til dem og de spiser akkurat det samme som meg. Moren min har også blitt lavkarbo-orientert, men synes det er vanskelig å være lavkarbo hele dagen. Middagen synes hun er lett, så den er som regel lavkarbo. Hun har ikke lenger poteter/pasta/ris til middagen, men har i stedet mer av andre grønnsaker. Og så lager hun feitere saus enn før og uten mel. Faren min klagde litt i begynnelsen, men klarer seg nå uten poteter. Søsknene mine synes lavkarbomaten smaker fantastisk godt og jeg har misjonert såpass at de vet at det er sunt.

Kattene får bare kjøtt hos meg. Jeg leste at de skal ha rødt kjøtt fordi det inneholder laurinsyre som er veldig viktig for katter. Fisk og hvitt kjøtt inneholder ikke så mye laurinsyre. Fisk og hvitt kjøtt inneholder visstnok også for mye magnesium som kan gi kattene urinveisinfeksjon. Saltvannsfisk inneholder for mye salt som katten ikke skal ha for mye av. De får som regel opptint rå kotelett, men av og til annet kjøtt. Og så har vi ikke skikkelig slakterbutikk i nærheten (en disk på Mega, men det er Mega som holder folkene, så de kan ingenting og det var nyttesløst å be dem om å spørre slakteren om noe), men jeg har tenkt å kjøpe en del innmat og slikt til dem. Og til meg, fordi jeg vil prøve å spise litt innmat jeg også.

Hvorfor skal ikke alle få spise sunt?

Jeg har ikke råd til å helfôre katten med kjøtt for øyeblikket, men får han kjøtt er det stort sett rødt, og all fisk kokes lett for å fjerne saltet først .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 18:35   #19
Leif
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 47
Leif er ny på veien

Sv: Hva med resten av familien ...

Det som en iallefall må passe på er om man har familiemedlemmer som både spiser feite sauser o.l. som er tiltenkt lavkarbokosthold og i tillegg stivelsesrike matvarer. Det blir dobbelt opp på en måte og ikke gunstig. Mistenker at det kan bli slik for en del familier for ikke å lage to middager men samtidig "please" alle i familien

Leif er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 18:39   #20
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hva med resten av familien ...

Opprinnelig lagt inn av Leif, her.

Det som en iallefall må passe på er om man har familiemedlemmer som både spiser feite sauser o.l. som er tiltenkt lavkarbokosthold og i tillegg stivelsesrike matvarer. Det blir dobbelt opp på en måte og ikke gunstig. Mistenker at det kan bli slik for en del familier for ikke å lage to middager men samtidig "please" alle i familien

Jeg passer på det der når det gjelder middag til Lille Gubben og meg. Han spiser nemlig brødmat til de fleste andre måltidene, men elsker mine middager. Som oftest lager jeg bare akkurat så mye som vi spiser og kan legge opp på fatene til oss og da får jeg mer fett på mitt fat enn ham. Utover det spiser jeg vel mer fett til frokost og lunsj enn jeg gjør til middagen.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 17-09-10, 23:14   #21
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Hva med resten av familien ...

Vi spiser stort sett det samme. Mannen spiser ikke lavkarbo, men har ting til middag som ris (naturris i det minste), poteter, pasta, sursøt chilisaus, ketchup, osv. Det er stort sett ikke noe problem, selv om jeg syns det er dumt at snuppa automatisk blir tilbudt det han spiser. Ikke ketchupen og sånn da..

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketolysekur og resten av familien ireile79 Ketolysekuren 5 05-08-09 17:59
Planlagt sprekk til ett måltid - hva med resten av dagen? Mistral Ketolysekuren 6 14-05-09 07:39
Ketolyse resten av livet? Ella-A Ketolysekuren 12 21-10-08 22:13
Hvordan unngå at resten av familien ikke eser opp? Megvel Optimal Ernæring 8 30-11-07 23:15
Hva med resten av familien? Megvel Ketolysekuren 9 30-11-07 07:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no