Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 14-10-13, 00:12   #21326
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.


Så.. æh.. gode råd?

Ja, fra en (meg) som er tidligere undertøysbutikkansatt:

gå til en undertøysbutikk som spesialiserer seg på undertøy. Altså, ikke avdelinga til H&M osv. Be betjeningen hjelpe deg! De ser veldig raskt hvilke størrelser du bør prøve og hjelpe deg med å finne helt riktig størrelse for deg

Om du blånekter:

Og ikke gå ned i cup, når 80C er for løst rundt så må du ned i runden rundt og (muligens) opp i cup. Prøv deg på en 70 rundt, kjenn om den er stram, men ikke VOND stram. Cupen skal ikke være "tom" oppi og den skal ikke gi dobbelpupp. 70F er faktisk ikke så stort, ikke vær redd for bokstavene - det viktigste er at du finner en som passer. Lykke til, send meg en PM om du æh, vil ha litt mer internettsupport uten å legge ut alt om puppene dine i tråden her

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 14-10-13, 07:01   #21327
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Ja, fra en (meg) som er tidligere undertøysbutikkansatt:

Hiver meg på her - jeg kjøpte nylig en bh (Ellos...) som viste seg å være i romsligste laget rundt, men som ga meg dobbeltpupp. Den er i str. 75E som vanligvis passer fint - hvilken størrelse bør jeg da gå for av samme bh? 70G??? Jeg gjetter på at 70F vil gi samme cup-størrelse som 75E egentlig? Eller?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 14-10-13, 07:45   #21328
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

jeg har alltid pleid å gå til marks n spencer når jeg shopper bh i england for å spørre om størrelse da det ikke er så enkelt å bare regne om. jeg bruker enten 40c eller 38d i engelske størrelser.

Kan bare signere denne og anbefale deg og gå på en av de store departments store i London og få hjelp. Jeg har vært både på John Lewis og Debenhams og fått fantastisk hjelp. Forklarte hva jeg var ute etter, ble tatt med inn i et prøverom, målt også fant damene bh'er til meg. Jeg trengte ikke å gå ut av prøverommet en gang og jeg tok på meg bh før de kom inn og sjekket størrelse m.m. Null stress og damene var veldig profesjonelle.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 14-10-13, 08:17   #21329
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg handler BHer på Bravissimo i London. Der får du også god hjelp til å finne rett størrelse. Det jeg sparer på å kjøpe et par gode BHer i London betaler nesten flyreisen

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 14-10-13, 09:07   #21330
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

70 rundt er 34-serien i england, 75 rundt er 36 osv.... Så en norsk 80c vil være en 38c i england.
Ellers er det en veldig grov tommelregel at brystmålet - "under-brystmålet" skal kunne grovomregnes til cups iallfall for de mindre størrelsene.
0-5cm differanse: A
5-10cm diff: B
10-15: C
15-20: D
osv...

70F har som regel samme cup som 75E eller 80D/85C/90B - MEN vidden på cup'en kan variere siden en som er 90cm rundt og bruker B som regel har videre pupper enn en som har 70cm rundt og bruker F. Altså selv med samme "cup-volum"...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 14-10-13, 11:42   #21331
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

I det siste har jeg opplevd flere tilfeller av kraftige skjelvinger ala de man får før man får feber, altså at man rister innvendig, hakker ukontrollert tenner osv (uten at jeg fryser slik an gjør v feber). De kommer som regel etter at jeg har vært i en stresset situasjon, og varer rundt ti minutter. Kan det være bloddsukkerfall etter adrenalinrush som forårsaker det? Mao, er det en form for føling?

Ingen?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 14-10-13, 12:33   #21332
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

I det siste har jeg opplevd flere tilfeller av kraftige skjelvinger ala de man får før man får feber, altså at man rister innvendig, hakker ukontrollert tenner osv (uten at jeg fryser slik an gjør v feber). De kommer som regel etter at jeg har vært i en stresset situasjon, og varer rundt ti minutter. Kan det være bloddsukkerfall etter adrenalinrush som forårsaker det? Mao, er det en form for føling?

Det høres ikke godt ut dette her. Kanskje du skal ta en tur til legen?

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 14-10-13, 13:14   #21333
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Hiver meg på her - jeg kjøpte nylig en bh (Ellos...) som viste seg å være i romsligste laget rundt, men som ga meg dobbeltpupp. Den er i str. 75E som vanligvis passer fint - hvilken størrelse bør jeg da gå for av samme bh? 70G??? Jeg gjetter på at 70F vil gi samme cup-størrelse som 75E egentlig? Eller?

Ville prøvd 70 G ja

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 14-10-13, 13:44   #21334
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Ville prøvd 70 G ja

Og det hadde de selvfølgelig ikke på Ellos, det største i 70 var F-cup og det gidder jeg ikke bestille engang. Det beste er jo å gå i butikk og prøve.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 14-10-13, 13:55   #21335
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Og det hadde de selvfølgelig ikke på Ellos, det største i 70 var F-cup og det gidder jeg ikke bestille engang. Det beste er jo å gå i butikk og prøve.

Ja Ser du bor i trøndelagen, gå til Change eller Reimers (den i ths.angells gate har best utvalg i størrelser) og prøv litt! Det har visst åpnet enda en undertøysbutikk som ligger på Sirkus, den heter Pikant eller noe

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 14-10-13, 13:55   #21336
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Det høres ikke godt ut dette her. Kanskje du skal ta en tur til legen?

Næh, så lenge man veier for mye så skylder de alt på det uansett Bortkastet tid, det er lettere å finne ut av ting selv.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 14-10-13, 14:01   #21337
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kan man bruke cottage cheese i varme retter?

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 14-10-13, 14:11   #21338
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Kan man bruke cottage cheese i varme retter?

Ja. Bruker det i lasagne.

Kan bli litt mye vann..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo
Gammel 14-10-13, 14:15   #21339
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Ja Ser du bor i trøndelagen, gå til Change eller Reimers (den i ths.angells gate har best utvalg i størrelser) og prøv litt! Det har visst åpnet enda en undertøysbutikk som ligger på Sirkus, den heter Pikant eller noe

Change? Jeg kjenner bare til She og Reimers og har handlet litt begge steder, men jeg fant en som var så fin i 75E på Ellos og som ikke kostet en halv månedslønn...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 14-10-13, 14:49   #21340
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Change? Jeg kjenner bare til She og Reimers og har handlet litt begge steder, men jeg fant en som var så fin i 75E på Ellos og som ikke kostet en halv månedslønn...

Change ligger på Solsiden og Sirkus i hvert fall! Man må opp i 4-500 kroner pr bh, men sånn er det på de fleste. De er rimeligerer enn She i hvert fall

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 14-10-13, 14:58   #21341
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Change ligger på Solsiden og Sirkus i hvert fall! Man må opp i 4-500 kroner pr bh, men sånn er det på de fleste. De er rimeligerer enn She i hvert fall

Solsiden og Sirkus - det er to steder jeg aldri er, det er helt feil side av byen for meg. Foreløbig har jeg noen gode og så lenge Lindex har Ella May i 75DD så berger jeg en stund til. Såvidt.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 14-10-13, 17:12   #21342
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Ja. Bruker det i lasagne.

Kan bli litt mye vann..

Takk skal du ha

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 14-10-13, 18:07   #21343
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Oi her var det mange gode BH-råd! Tusen takk! Både Londonspesifikke løsninger og råd fra en proff. Skal gjøre som du sier, vaskeklut. Spørsmålet nå er bare om det er ufint av meg å gå på BH-fitting hos f eks Marks & Spencer eller John Lewis... for så å kjøpe BH-er billige hos Primark. Det er en drittbutikk, men undertøy kan de faktisk sånn nogenlunde.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker
Gammel 14-10-13, 18:21   #21344
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.

Oi her var det mange gode BH-råd! Tusen takk! Både Londonspesifikke løsninger og råd fra en proff. Skal gjøre som du sier, vaskeklut. Spørsmålet nå er bare om det er ufint av meg å gå på BH-fitting hos f eks Marks & Spencer eller John Lewis... for så å kjøpe BH-er billige hos Primark. Det er en drittbutikk, men undertøy kan de faktisk sånn nogenlunde.

Min erfaring er at 75E og 75E ikke er det samme. Noen er for vide rundt, andre for trange, noen gir meg dobbeltpupp mens andre har god plass, det varierer ikke bare fra merke til merke, men også fra modell til modell innen samme merke. BH'er må prøves. Og jeg hadde ikke stått i kø for å prøve noe som helst på Primark, den ene gangen jeg var der var det sikkert 50 stykker i kø foran prøverommene i første etasje.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 14-10-13, 18:35   #21345
Ziltoidia
Seniormedlem
 
Ziltoidia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: London
Alder: 34
Innlegg: 1.080
Ziltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt avZiltoidia har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Min erfaring er at 75E og 75E ikke er det samme. Noen er for vide rundt, andre for trange, noen gir meg dobbeltpupp mens andre har god plass, det varierer ikke bare fra merke til merke, men også fra modell til modell innen samme merke. BH'er må prøves. Og jeg hadde ikke stått i kø for å prøve noe som helst på Primark, den ene gangen jeg var der var det sikkert 50 stykker i kø foran prøverommene i første etasje.

Ja det er helt gruuusomt (ingen overdrivelse) å skulle prøve klær hos Primark i Oxford Street. Men heldigvis fant jeg en mindre Primark her oppe i Hackney hvor det er langt færre folk. Også har de det visst borte hos Westfield i Stratford, hvor det også er John Lewis og Marks & Spencer. Så der kan jeg jo slå meg laus litt.

Men ja, blir litt tricky når størrelser varierer sånn. Jeg får se det an.

__________________

Min kokebok // Ravelry // Min journal // Strikkeblogg
Ziltoidia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 2010-12 ketogent, siden mer liberal med frukt, belgfrukter og mer grønnsaker
Gammel 14-10-13, 18:45   #21346
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg fikk i dag innvilget tannlegebehandling via helfo resten av livet grunnet tørr munn, men hva innebærer det?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 14-10-13, 19:51   #21347
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.

Oi her var det mange gode BH-råd! Tusen takk! Både Londonspesifikke løsninger og råd fra en proff. Skal gjøre som du sier, vaskeklut. Spørsmålet nå er bare om det er ufint av meg å gå på BH-fitting hos f eks Marks & Spencer eller John Lewis... for så å kjøpe BH-er billige hos Primark. Det er en drittbutikk, men undertøy kan de faktisk sånn nogenlunde.

Jeg har lenge slitt med å finne rett størrelse. Etter å ha gått nedd i vekt har ting forandret seg... Gikk innom Marks and spencer forrige gang i England. Fikk god hjelp (ikke full fitting) og kjøpte en 2pack med BHer får 16 pund. Er kjempe fornøyd!!!!! Hvis ikke jeg husker feil så endte jeg opp med 34 FF. Hadde aldri prøvd meg på den størrelsen selv...

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet
Gammel 14-10-13, 22:09   #21348
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg fikk i dag innvilget tannlegebehandling via helfo resten av livet grunnet tørr munn, men hva innebærer det?

Resten av livet? Det var ikke dårlig!
Jeg får betalt ca 60% av nav. Dette gjelder behandling, altså ikke selve tannlegetimen, røntgen, pussing osv, kun behandling av hull etc. Har også pga munntørrhet. Tannlegen mente jeg ville miste det pga av jeg ikke lenger har dia2 diagnose, men det var jo ikke derfor jeg fikk det i utgangspunktet.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 15-10-13, 03:19   #21349
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Resten av livet? Det var ikke dårlig!
Jeg får betalt ca 60% av nav. Dette gjelder behandling, altså ikke selve tannlegetimen, røntgen, pussing osv, kun behandling av hull etc. Har også pga munntørrhet. Tannlegen mente jeg ville miste det pga av jeg ikke lenger har dia2 diagnose, men det var jo ikke derfor jeg fikk det i utgangspunktet.

Det var bare tannlegedama som sa at det var for resten av livet. Men må du betale fullt ut hver gang for så å få refundert eller slik jeg håper (og mener at hun sa) at jeg betaler lite hos tannlegen og så får tannlegen refundert?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 15-10-13, 08:07   #21350
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Ziltoidia, her.

Oi her var det mange gode BH-råd! Tusen takk! Både Londonspesifikke løsninger og råd fra en proff. Skal gjøre som du sier, vaskeklut. Spørsmålet nå er bare om det er ufint av meg å gå på BH-fitting hos f eks Marks & Spencer eller John Lewis... for så å kjøpe BH-er billige hos Primark. Det er en drittbutikk, men undertøy kan de faktisk sånn nogenlunde.

He he he jeg har selv gjort tilsvarende, men ikke Primark for jeg haaaaaaaaater den plassen, med alle sine billige, kjipe ting laget av barnearbeidere i Kina. Men hva du vil gjøre er selvfølgelig helt opp til deg og ditt budsjett.

Jeg synes ikke prisene på hverken Debenhams eller John Lewis var avskrekkende, de har i flere prisklasser og er du heldig er det litt på salg også. Fant flere gode bh-er til under £20. Men gå nå og prøv så ser du hva du finner ut

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 3 (0 medlemmer 3 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no