Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kosttilskudd (hva trenger man på ketolyse?)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-01-09, 16:39   #1
bobbla
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 77
bobbla er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Kosttilskudd (hva trenger man på ketolyse?)

Hvilke kosttilskudd bør man ta når man går på ketolysekuren? Har ikke fått skaffet meg boken enda nei.....

__________________




bobbla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 16:50   #2
Adriane
Medlem
 
Adriane sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 398
Adriane har en fantastisk aura rundt segAdriane har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kosttilskudd

Krom, kalsium, selen, kalium, magnesium og sink. Ketolysetablettene er laget spesielt for de som går på den kuren

__________________
"I love work, it fascinates me - I can watch it for hours"
Adriane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 17:53   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kosttilskudd

Sjekk her ang. ketolysekuren, både bok, vitaminer og andre tips: www.ketolyse.no

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 22:49   #4
bobbla
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 77
bobbla er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Kosttilskudd

Da har jeg bestilt startpakken med bok og kosttilskudd - men jeg lurer på om det kan være lurt å ta noen form for vitaminer i tilegg?

__________________




bobbla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 22:51   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kosttilskudd

Det trenger du ikke, viss du har bestilt alle tre typer ketolysevitaminer. De er spesielt tillaget for kuren og inneholder det du trenger

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 02-01-09, 22:57   #6
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Kosttilskudd

Ketolysepappa Torkil skriver så vidt jeg husker noe om at det kan være lurt å ta tilskudd av tran/omega-3, hvis en ikke spiser mye fisk.

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 18:14   #7
Summergirl
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 93
Summergirl er på en erverdig vei

Sv: Kosttilskudd

Kvelds........
Er det noen som gidder å skrive ned eksagt hvor mye det er av forskjellige vitminener og mineraler i ketolysetablettene?
Dette pga at jeg skal sette sammen min egen pakke, men må være sikker på at jeg får i meg det jeg skal ha.

Summergirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-01-09, 18:23   #8
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Kosttilskudd

Hei
Dette kan du se ved å sjekke INFO på hvert av produktene i nettbutikken på www.ketolyse.no
Vennlig Hilsen
Torkil P Andersen

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 10:41   #9
Summergirl
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 93
Summergirl er på en erverdig vei

Sv: Kosttilskudd

Takketakk........
Ser ut som en fornuftig sammensetning, men det eneste jeg stusser litt på er dette med kalsium, synes det var veldig lite,
bare 200 mg.
Trodde også at man burde ta D og K vitamin sammen med kalsium, dette for å få maksimalt opptak. Har også lagt merke til at mange studier viser at kalsium tas best opp hvis man tar det til kvelden.


Sist redigert av Summergirl : 04-01-09 kl 10:52.
Summergirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 11:57   #10
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Kosttilskudd

Opprinnelig lagt inn av Summergirl, her.

Takketakk........
Ser ut som en fornuftig sammensetning, men det eneste jeg stusser litt på er dette med kalsium, synes det var veldig lite,
bare 200 mg.
Trodde også at man burde ta D og K vitamin sammen med kalsium, dette for å få maksimalt opptak. Har også lagt merke til at mange studier viser at kalsium tas best opp hvis man tar det til kvelden.

Vitamin K1 (fra grønnsaker) er ikke særlig nyttig. Det er derimot vitamin K2, kjent som MK4/MK7. Kombinèr gjerne med animalsk vitamin A (smør/fløte/lever/flesk) og animalsk vitamin D (D3/kolekalsiferol, gjerne høye doser på 2000-10,000 IE; unngå D2, som er vegetabilsk og lett giftig).

I tillegg, hvis man har tid, synes jeg at man bør unne seg beinkraft. Det smaker deilig, og inneholder vanvittig mye mineraler. Og de er i rett form, som gjør de mer anvendelige for kroppen. Såvidt jeg vet skal magnesium/sink/kalsium/kalium være i i sitrat, kobber i glukonat.

danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 13:27   #11
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Kosttilskudd

Opprinnelig lagt inn av Summergirl, her.

Takketakk........
Ser ut som en fornuftig sammensetning, men det eneste jeg stusser litt på er dette med kalsium, synes det var veldig lite,
bare 200 mg.
Trodde også at man burde ta D og K vitamin sammen med kalsium, dette for å få maksimalt opptak. Har også lagt merke til at mange studier viser at kalsium tas best opp hvis man tar det til kvelden.

Hei
Kalsium er ikke tilsatt ketolysetablettene for behandling av beinskjørhet, men fordi ketoner som utskilles med nyrene er negativt ladede og trekker calsium med ut i urinen. Kalsium er altså tilsatt for ikke å komme i negativ kalsiumbalanse.
Etter slankekuren og spesiellt etter overgangsalderen er høyere doser med kalsium kombinert med D-vitamin viktig.
Kalsium øker risikoen for leggkramper, magnesium virker motsatt, derfor magneisum om kvelden (og fordi en del opplever å sove bedre med magnesium om kvelden)
Ketolysetablettene er som tidligere nevnt skreddersydd for kostindusert ketose.
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 15:27   #12
Ariana
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Drammen
Innlegg: 4
Ariana er på en erverdig vei

Sv: Kosttilskudd (hva trenger man på ketolyse?)

måå man ta de tablettene hvis man skal gå på ketolysekuren ? ;o

Ariana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: hakke peil enda! Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 15:33   #13
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kosttilskudd (hva trenger man på ketolyse?)

Sammensetningen i de ketolysetabelttene er slik at de er skreddersydd for ketose-kurer. Hjelper til å opprettholde forbrenningen og tilfører kroppen de vitaminer og mineraler som trengs.
Jeg personlig opplever fort leggkramper viss jeg ikke bruker de.

Og skal man sette sammen tilsvarende selv, så blir det en del dyrere.

Boksene med ketolysetablettene holder i 7 uker

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 15:37   #14
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Sv: Kosttilskudd (hva trenger man på ketolyse?)

Er det så vanskelig og skaffe seg de tilskuddene? Skal du gå på ketolyse,så ja da burde du virkelig investere i de kosttilskuddene.Ingen som sier du skal,men du bør,for din egen helse og for og lykkes bedre. De varer tross alt i 7 uker for boksen,med unntak magnesium. Og kjøpe fra apotek blir nok langt dyrere og ikke riktig sammensatt!

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 15:43   #15
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Sv: Kosttilskudd (hva trenger man på ketolyse?)

Kanskje jeg er litt kvass,men når de samme spørsmålene taes opp om og om igjen,og det står så bra skrevet i boken om disse tilskuddene-ja på forumet også for den saks skyld,da skjønner jeg ikke vitsen i og gå og fundere på om man MÅ kjøpe disse,de hører tross alt til Ketolysekuren.

Jeg personlig startet første gang uten tilskuddene,jeg lever ennå for og si det slik,men etter at jeg kjøpte tilskuddene gikk ketolysekuren så mye bedre,mer mer resultat og mindre plager,som slapphet og leggkramper.
Bare ikke ta den kromkaliumtilskuddet på tom mage,for det gir mageknip så det svir.

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger ketolyse-middagstips! høna Ketolysekuren 5 12-07-08 18:28
Tapas på ketolyse, trenger tips Max Ketolysekuren 8 13-01-08 20:18
Kosttilskudd (trenger hjelp til å huske dem) neitakktilsukker Ketolysekuren 10 01-12-07 19:16
Hva trenger jeg av kosttilskudd og når skal jeg ta de? Melania Kosttilskudd 19 08-04-06 12:48
Trenger vi å ta mer kosttilskudd nå på høsten og vinteren Tidligere bruker Kosttilskudd 12 08-11-05 11:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no