Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Hva kan man bytte brunt sukker med?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-05-13, 09:19   #1
Modern
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3
Modern er på en erverdig vei

Hva kan man bytte brunt sukker med?

I D2 på fredag fikk jeg endelig se oppskrift på Kafé Bacchus' fantastiske Kahluakake. Kaken er nå testet ut i vanlig høykarboformat, men det må da gå an å få den over i en lavkarbovariant, eller?

Problemet er hva i alle dager jeg skal bytte ut brunt sukker med. Det er brunt sukker i bunnen (som er en marengsbunn med ca 30 g brunt sukker per eggehvite). I tillegg er det brunt sukker i kremfyllet (like mengder brunt sukker, smør og kremost, samt nesten dobbel mengde kremfløte).

Noen forslag?

Modern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF light Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 09:25   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva kan man bytte brunt sukker med?

Sukrin gold

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 09:30   #3
Modern
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3
Modern er på en erverdig vei

Sv: Hva kan man bytte brunt sukker med?

Det har jeg aldri hørt om. Hvor får man tak i det? Helsekost? Eller må man bestille? Og bruker man lik mengde søtning?

Modern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF light Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 10:25   #4
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Hva kan man bytte brunt sukker med?

Helsekost, eller på nettet

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 22:03   #5
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 37
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Sv: Hva kan man bytte brunt sukker med?

Sukrin gold Anbefales Kjempegod! Jeg fikk tak i det på Sunnkost

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Gammel 06-05-13, 05:48   #6
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Hva kan man bytte brunt sukker med?

Jeg har prøvd Sukrin gold og synes ikke det smaker noen ting.Ser pent ut og lukter godt,men ingen smak,så rart.

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-05-13, 06:52   #7
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Hva kan man bytte brunt sukker med?

Kahlua har masse, masse sukker i seg... Skal det mye Kahlua i kaka? Eventuelt kan du lage egen sukkerfri kaffelikør.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 06-05-13, 12:36   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva kan man bytte brunt sukker med?

Synes sukrin gold er innmari godt, jeg. Spesielt når den smelter.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-05-13, 18:30   #9
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 37
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Sv: Hva kan man bytte brunt sukker med?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Synes sukrin gold er innmari godt, jeg. Spesielt når den smelter.

Mmm. Men har ikke smakt den smeltet enda Smaker vel som karamell?

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 13:30   #10
Modern
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3
Modern er på en erverdig vei

Sv: Hva kan man bytte brunt sukker med?

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Kahlua har masse, masse sukker i seg... Skal det mye Kahlua i kaka? Eventuelt kan du lage egen sukkerfri kaffelikør.

Det er snakk om 4cl - ca 40 g Kahlua. I underkant av halvparten er karbohydrater, så da tilsvarer det i underkant av 20 karbohydrater. Kremfløten tilfører også rundt 20 karbohydrater. Det betyr at kaken dessverre ikke går i null hva angår karbohydrater, men jeg tenker at det uansett er akseptabelt.

Eventuelt kan man jo, som du påpeker, lage sukkerfri kaffelikør. I oppskriften er alternativet å bruke sterk espresso, så det går visst det også.

Modern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF light Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 15:32   #11
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Hva kan man bytte brunt sukker med?

Finnes det noe brunn sukker alternativ på iHerb? Har akkurat tentk å sende inn en bestilling i nærmeste dagene.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Splenda brunt sukker? jansen Spørsmål om matvarer og oppskrifter 7 11-12-12 14:38
Kunstig sukker lagres som vanlig sukker av kroppen? sandy_sks@hotmail.com Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 10-05-11 09:17
Grått hår blir brunt ... Huldr Fysisk og mental helse 13 19-04-08 11:23
Sukker Alkoholer eller Sukker Arter ... miss_celica_83 Lavkarbo generelt 2 23-05-07 17:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no