Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Hvordan rulle sammen oopsiepizzarull?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-08-11, 19:05   #1
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Hvordan rulle sammen oopsiepizzarull?

Jeg prøvde meg på denne for et par uker siden og det frister til gjentagelse for den var nydelig

Men.... jeg fikk ikke til rullingen
Når jeg prøvde å rulle den "stramt" sammen så bare gav den etter og skald fra hverandre. Og bakepapiret truet med å revne... så jeg turde ikke bruke mer krefter på den.
Bakepapiret var ikke bredt nok til å kunne brettes sammen som en søm, og å flytte rullen var helt uaktuellt. da ville jeg ha hatt pizzarull over hele kjøkkenet

Jeg endte opp med å la den ligge som en flat brettet (ikke rullet) ting som truet med å sige helt ut og som måtte støttes opp med sleiver fortsatt i langpanna til den hadde stivnet noegenunde..

HVA gjorde jeg feil??? Vil så gjerne ha en fin, rund rull...

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 19:08   #2
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: HVORDAN rulle sammen oopsiepizzarull????

Jeg pleier å rulle den ved hjelp av bakepapiret. Smører alltid papiret først da.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 19:12   #3
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Hvordan rulle sammen oopsiepizzarull????

Eg har laga berre ein gong, og det gjekk heilt greit. Det var litt varmt for hendene å rulle saman, men det limer jo betre når osten er smelta og varm, og oopsien er mjuk og lett å rulle.

Fulgte du oppskrifta til Nannah til punkt og prikke...?

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 19:21   #4
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Hvordan rulle sammen oopsiepizzarull????

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Eg har laga berre ein gong, og det gjekk heilt greit. Det var litt varmt for hendene å rulle saman, men det limer jo betre når osten er smelta og varm, og oopsien er mjuk og lett å rulle.

Fulgte du oppskrifta til Nannah til punkt og prikke...?

Ja jeg fulgte oppskriften ned til siste detalj.
Bunnen var myk og fin og forsåvidt lett å rulle, men jeg fikk det bare ikke til for papiret var ikke sterkt nok på en måte
Jeg smurte ikke papiret før steking da...
Hvilken veg ruller dere?
Jeg har aldri laget rullekake heller så det er første gangen jeg forsøker meg på dette.. har heller aldri sett noen gjøre det

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 20:20   #5
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Hvordan rulle sammen oopsiepizzarull?

Det er ei stund sidan eg gjorde dette. men eg trur faktisk eg berre rulla den saman, og la den over på aluminiumsfolie og stramma den godt rundt.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 21:07   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan rulle sammen oopsiepizzarull?

Denne er super!
Gå til 3:28 og se hvordan hun ruller. Lettere om det er kaldt, men bruk hansker, så går det så greit, så!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 22:39   #7
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Hvordan rulle sammen oopsiepizzarull?

Skal jeg ta av bakepapiret, så snu den over på et nytt papir, deretter på med fyll og inn i ovnen igjen og så ut og rulle???
Vil det ikke da sette seg fast i det nye papiret????
Mulig jeg virker dum her, men fyllet på denne skal jo inn i ovnen så osten smelter...? Det leste jeg iallefall i tråden
Mulig det ikke var Nana som skrev akkuratt det, men...

Men den satt ikke fast på papiret, det var heller det at papiret ble litt bløtt etter stekingen av fyllet så jeg kunne ikke dra i papiret om dere skjønner. Da vill det revnet.
I tillegg rant fyllet rundt omkring og gjorde alt klissete og glatt. Mulig jeg hadde litt for mye fyll på?

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 22:53   #8
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Hvordan rulle sammen oopsiepizzarull?

Moglegvis litt mykje fyll.. Mitt var ganske tørt, trur eg. Eg trur eg må prøve igjen. Som sagt, lenge sidan sist.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-08-11, 00:34   #9
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan rulle sammen oopsiepizzarull?

Du kan jo legge den på et ekstra papir som ikke har vært i ovnen, da!
Ellers viser damen å filmen en prefekt måte å rulle på!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tipse hverandre om hvordan hindre at man sprekker/ hvordan sprekke mest elegant ada-emilie Lavkarbo generelt 17 07-02-11 07:59
Hvordan sette sammen måltider Mokia Induksjonen 4 08-04-09 01:13
Kg. vs. mål i cm.. Hvordan henger det sammen? mofe Lavkarbo generelt 5 21-04-05 11:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no