Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hva slags vekt har dere? (vektmåler, altså!)

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-03-11, 10:50   #1
Nurk
Medlem
 
Nurk sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 111
Nurk er ny på veien

Hva slags vekt har dere? (vektmåler, altså!)

Jeg mistenker min vekt for å være elendig. Jeg kan svinge både 1 og 2 kg fra dag til dag, og misliker det sterkt. Byttet nylig batteri - men likevel, masse surr...Får tre forskjellige vekter, dersom jeg veier med 3 ganger etter hverandre.

Bør muuuligens investere i en ny. Har dere en å anbefale? Må ha en sånn som måler pr 100 gr altså

__________________
92-91-90-89-88-87-86 85 84 83 82 81 79 77 75
Veldig motivert og jeg SKAL klare det denne gang!...
Nurk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo max 30 kh daglig Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 11:10   #2
Klistine
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 215
Klistine er på en erverdig vei

Sv: Hva slags vekt har dere? (vektmåler, altså!)

Jeg har en fra coop obs og den er ELENDIG!! Skal kjøpe meg en ny, og så en på nille som så fin ut til 150 kr eller noe sånt! Ellers har de jo ett ganske stort utvalg på elkjøp da

Klistine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 11:20   #3
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Hva slags vekt har dere? (vektmåler, altså!)

Jeg har en som jeg kjøpte på Elkjøp. Den fikk best i test på Tv2 hjelper deg. Men den er også slik som du sier. Veier jeg meg 3 ganger kan jeg få 3 forskjellige tall:P hehe

MEN, det er VELDIG viktig at den står på et helt flatt underlag. Funker dårlig når den står på fliser på badet. Så jeg må ha den på ganggulvet for å få nøyaktig.

Det at du svinger 1-2 kilo fra kveld til morran feks er helt normalt.

Marius

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 11:20   #4
Nurk
Medlem
 
Nurk sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 111
Nurk er ny på veien

Sv: Hva slags vekt har dere? (vektmåler, altså!)

Opprinnelig lagt inn av Klistine, her.

Jeg har en fra coop obs og den er ELENDIG!! Skal kjøpe meg en ny, og så en på nille som så fin ut til 150 kr eller noe sånt! Ellers har de jo ett ganske stort utvalg på elkjøp da

MIN er og fra Coop obs! tror jeg betalte noen få hundre for den, og jeg liker den IKKE. Tror den heter EKS, veldig enkel sak.

Hva heter din og hvorfor er den dårlig?

__________________
92-91-90-89-88-87-86 85 84 83 82 81 79 77 75
Veldig motivert og jeg SKAL klare det denne gang!...
Nurk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo max 30 kh daglig Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 11:22   #5
Nurk
Medlem
 
Nurk sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 111
Nurk er ny på veien

Sv: Hva slags vekt har dere? (vektmåler, altså!)

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Jeg har en som jeg kjøpte på Elkjøp. Den fikk best i test på Tv2 hjelper deg. Men den er også slik som du sier. Veier jeg meg 3 ganger kan jeg få 3 forskjellige tall:P hehe

MEN, det er VELDIG viktig at den står på et helt flatt underlag. Funker dårlig når den står på fliser på badet. Så jeg må ha den på ganggulvet for å få nøyaktig.

Det at du svinger 1-2 kilo fra kveld til morran feks er helt normalt.

Marius

Aha! Min står på flisene - og noenganger oppå badematten! Kanskje ikke så lurt det altså....hm..Bør hive den rett utfor badet, da - og se om det utgjør en forskjell (forhåpentlig ned, hehe)
Men ja, det var et bra tips! Takk

Og å svinge fra morgen til kveld hadde jeg ikke brydd meg og, men jeg svinger fra morgen til morgen....Blæh! Slitsomt!

__________________
92-91-90-89-88-87-86 85 84 83 82 81 79 77 75
Veldig motivert og jeg SKAL klare det denne gang!...
Nurk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo max 30 kh daglig Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 11:34   #6
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hva slags vekt har dere? (vektmåler, altså!)

Jeg har en billig vekt fra Clas Ohlson som er et par år gammel nå - den er forbausende stabil! Den oppfører seg sånn som du beskriver, med 1-2 kilos vingling på kort tidsrom, når den trenger nytt batteri. Ellers er den helt grei, og viser ca samme vekt som den hos mine foreldre og den på legekontoret, så jeg har ingen klager.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 11:58   #7
Klistine
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 215
Klistine er på en erverdig vei

Sv: Hva slags vekt har dere? (vektmåler, altså!)

Opprinnelig lagt inn av Nurk, her.

MIN er og fra Coop obs! tror jeg betalte noen få hundre for den, og jeg liker den IKKE. Tror den heter EKS, veldig enkel sak.

Hva heter din og hvorfor er den dårlig?

Min er totalt ubruklig egentlig.. når jeg prøver å tråkke på den skjer det ingenting, og når jeg løfter den, holder hardt på batteridekselet og dunker litt i den kan jeg få litt liv i den - etter sånn ca 10 forsøk... Har hatt en derfra tidligere også, og det samme var galt med den, så jeg skal ALDRI kjøpe vekt der igjen!! :S Er jo ett prosjekt å få veid seg

Aner ikke hva den heter, den er bare helt sort, står ikke noe merke på den eller noe.. hehe

Klistine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 21:08   #8
mama67
Seniormedlem
 
mama67 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
Innlegg: 813
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva slags vekt har dere? (vektmåler, altså!)

Jeg har en sånn fancyschmansy digital sak som skal måle både vekt, fett% og vann% i kroppen. Bare lureri, så klart. Min er kjøpt på el-kjøp og kostet nesten 1000 kr! Den kan også vise tre forskjellige resultater på tre forsøk rett etter hverandre. Jeg er ikke så imponert.

__________________


mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 21:14   #9
monja
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Rock City
Alder: 46
Innlegg: 325
monja er på en erverdig vei

Sv: Hva slags vekt har dere? (vektmåler, altså!)

Jeg har ikke vekt hjemme, men veier meg på legekontoret jeg jobber. Den viser og ulik vekt hver gang man veier seg. Kan øke eller minste med 500 gram på tre forsøk. Det er irriterende.

Mamma og pappa har en "gammeldags" vekt hjemme (ikke digital) og den viser 2 kg mindre enn den på legekontoret. Jeg har testveid en liter melk og sønnen min på den og da stemte vekta på en prikk. Så nå mistenker jeg vekta på legekontoret for å vise for mye. Enda mer irriterende

Men jeg er på utkikk etter vekt til å ha hjemme så denne tråden skal jeg følge med på.

__________________
Min MUP

monja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 30-03-11, 21:56   #10
aktivjente
Medlem
 
aktivjente sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 383
aktivjente har en fantastisk aura rundt segaktivjente har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva slags vekt har dere? (vektmåler, altså!)

Jeg invisterte i en vekt til ca 1000 kr, kjøpt på ei helesekostforretning. Måler fettprosent og vann og sånt. Er ikke helt sikker på om det er riktig alt som står der, men den måler jevnt og BMI er rett (lik tickeren). Med andre ord; bortkasta penger

__________________


Lev livet- hver dag
aktivjente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 12:09   #11
Nupsida
Seniormedlem
 
Nupsida sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Hamar
Alder: 31
Innlegg: 1.449
Nupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlysNupsida er et fyrlys

Sv: Hva slags vekt har dere? (vektmåler, altså!)

Jeg har en eller annen vekt som jeg kjøpte på lefdals før jeg begynte. Viser forskjellige den og, men så er bade golvet våres utrolig skeivt, (egentlig resten av huset å) Så jeg prøver å ha den på den samme plassen hele tiden, og satser :P pleier veie meg 4 -5 ganger og tar utgangspunkt i gjennomsnittet

__________________


Nupsida er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 22:47   #12
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hva slags vekt har dere? (vektmåler, altså!)

Har en fra Ikea, forbausende stabil, men det kan ha noe med at den ikke er digital.

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Må spørre igjen jeg altså, sorry, men blir dette noe godt tror dere? marjusen Spørsmål om matvarer og oppskrifter 13 21-09-10 13:24
Hva slags diett anbefaler dere meg? Lindaplinda Lavkarbo generelt 4 15-09-10 22:33
Hva slags soyaprotein bruker dere ? Pipp Lavkarbo generelt 7 08-03-07 11:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no