Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Super Greens

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-06-09, 17:43   #1
angeltiril
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 2
angeltiril er på en erverdig vei
Question

Super Greens

Har hørt mye om super greens(pulver) og ph-dråper. Masse vitaminer og mineraler, og skal få kroppen i balanse. Jeg lurer på om det er noen her som har erfaringer med det og om det kan kombineres med atkins? Noen som vet hvor mange karbohydrater det inneholder?

angeltiril er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 13-06-09, 21:36   #2
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Super Greens

Opprinnelig lagt inn av angeltiril, her.

Har hørt mye om super greens(pulver) og ph-dråper. Masse vitaminer og mineraler, og skal få kroppen i balanse. Jeg lurer på om det er noen her som har erfaringer med det og om det kan kombineres med atkins? Noen som vet hvor mange karbohydrater det inneholder?

Jepp. Jeg har erfaring fra dette. Har boksene foran meg nå. Den ene fra Dr.young(phfruits&pholiage) gir 30 mg karbo pr 3 g(1 ts). En annen supergreens jeg har(fra innerlight) står 8 kcal/3 g(står ikke hvor mye karbo). for øvrig synes jeg begge smaker vondt. Har du smakt hvete-gress noen gang?...skikkelig æsj. Den jeg liker best er super-greens fra Udos Choice. er mer karbo i den, men mye er det uansett ikke. Smaker best av de jeg har prøvd(jeg blander bare med vann).
Jeg har brukt dette i flere mnd nå, men kan ikke si jeg merker store forskjellen. Jeg bruker også ph-dråper. Jeg har kjøpt fra Alkalife og fra Dr.young. Jeg renser vannet og bruker dette. Og tilsetter mineraler i vannet.
det er ganske dyrt å bestille fra Dr.young. En del av det må fortolles også. Tror ikke det er store helsegevinsten å hente. Men det er vanskelig å si. Jeg har derimot tro på å rense vannet og gjøre det mer basisk. Men du kan like godt kjøpe produkter her hjemme som er lette å få tak i. Som super greens fra enten Pure Planet eller Udos Choice. Ph-dråper feks fra apotek eller Alkalife. Tilsette mineraler som feks Urbase. Tror det er lurt å rense vannet også. Over tid vil det nok være helsemessig bra, uten at jeg merker noe minus eller pluss ennå....
Håper noe av det var til hjelp

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 20:40   #3
Almar
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 15
Almar er på en erverdig vei

Sv: Super Greens

Jeg har prøvd meg en periode på det å spise kost som er base-dannende. I tillegg har jeg drukket 3 liter Supergreens med PH-dråper(fra Innerlight) om dagen. Jeg kjenner flere som har hatt kjempe-effekter av dette. Gått ned masse i vekt, penere hud, blitt kvitt mange sykdommer o.l.
Men for meg ble dette et kosthold som var alt for vanskelig å leve med. Alt det jeg liker å spise var "ulovlig", og jeg ble veldig fort matlei. Fant ingenting som var skikkelig godt og spise, og kunne liksom aldri kose meg med mat. Og det er jo vanskelig å leve sånn... Det er jo det som er vitsen med dette, nemlig leve med et basisk kosthold for å holde kroppen sunn og frisk.

Nå har jeg gått over til lavkarbo, og trives mye bedre med det! Dette er noe jeg tenker jeg kan leve med! Men siden jeg er inne i en ordning og får tilsendt supergreens, tenkte jeg å fortsette å drikke det, uten PH-dråper, og ca to liter om dagen i tillegg til vanlig vann, rett og slett for å få i meg vitaminer o.l. fra supergreensen. Er jo propp full av energi, og vitaminer. Men jeg trodde ikke den inneholdt så mye karber!!! Kanskje ikke så rart jeg ikke har gått ned noe disse tre ukene jeg har holdt på da... Har riktignok bare 2-3 kilo igjen, så jeg trodde bare kroppen "sparte" litt på fettet nå i starten. Har holdt meg på mellom 30-50 karber, men har jo drukket 2 liter greens i tillegg, og hvis det er 30 kh i hver skje, har jeg jo fått i meg 60 kh ekstra!!! Nå blir det noen uker uten Supergreens ja!

Almar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nybegynner på LCHF Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 21:28   #4
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Super Greens

Opprinnelig lagt inn av Almar, her.

Jeg har prøvd meg en periode på det å spise kost som er base-dannende. I tillegg har jeg drukket 3 liter Supergreens med PH-dråper(fra Innerlight) om dagen. Jeg kjenner flere som har hatt kjempe-effekter av dette. Gått ned masse i vekt, penere hud, blitt kvitt mange sykdommer o.l.
Men for meg ble dette et kosthold som var alt for vanskelig å leve med. Alt det jeg liker å spise var "ulovlig", og jeg ble veldig fort matlei. Fant ingenting som var skikkelig godt og spise, og kunne liksom aldri kose meg med mat. Og det er jo vanskelig å leve sånn... Det er jo det som er vitsen med dette, nemlig leve med et basisk kosthold for å holde kroppen sunn og frisk.

Nå har jeg gått over til lavkarbo, og trives mye bedre med det! Dette er noe jeg tenker jeg kan leve med! Men siden jeg er inne i en ordning og får tilsendt supergreens, tenkte jeg å fortsette å drikke det, uten PH-dråper, og ca to liter om dagen i tillegg til vanlig vann, rett og slett for å få i meg vitaminer o.l. fra supergreensen. Er jo propp full av energi, og vitaminer. Men jeg trodde ikke den inneholdt så mye karber!!! Kanskje ikke så rart jeg ikke har gått ned noe disse tre ukene jeg har holdt på da... Har riktignok bare 2-3 kilo igjen, så jeg trodde bare kroppen "sparte" litt på fettet nå i starten. Har holdt meg på mellom 30-50 karber, men har jo drukket 2 liter greens i tillegg, og hvis det er 30 kh i hver skje, har jeg jo fått i meg 60 kh ekstra!!! Nå blir det noen uker uten Supergreens ja!


bare for å gjøre deg oppmerksom på noe. Jeg skrev 30 mg karbo pr ts. Det vil ikke utgjøre 1 karbo engang på de ts du har spist. Det utgjør ingenting!.. så du kan vel trygt forsette med det. Supergreens til Udos choice(Optigreen) innholder en del mer, men blir uansett lite når vi snakker om ts her

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 22:26   #5
Almar
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 15
Almar er på en erverdig vei

Sv: Super Greens

Opprinnelig lagt inn av Chantelle, her.

bare for å gjøre deg oppmerksom på noe. Jeg skrev 30 mg karbo pr ts. Det vil ikke utgjøre 1 karbo engang på de ts du har spist. Det utgjør ingenting!.. så du kan vel trygt forsette med det. Supergreens til Udos choice(Optigreen) innholder en del mer, men blir uansett lite når vi snakker om ts her

Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener... Jeg bruker jo 3g (en ts) i en liter vann. Og drikker to slike blandinger om dagen nå...

Almar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nybegynner på LCHF Svar med sitat
Gammel 14-06-09, 22:35   #6
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Super Greens

Opprinnelig lagt inn av Almar, her.

Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener... Jeg bruker jo 3g (en ts) i en liter vann. Og drikker to slike blandinger om dagen nå...

Ja du bruker 2 ts pr dag. Det blir 6 g greens. Det blir 16 kcal(den fra innerlight). Du skrev i ditt innlegg at du fikk i altfor mye karbohydrater av bare greensen og måtte kutte den ut. Men den innholder ca 1 g Karbo/100 g så det blir jo ingenting ut av det...

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Gammel 15-06-09, 07:35   #7
Almar
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 15
Almar er på en erverdig vei

Sv: Super Greens

Opprinnelig lagt inn av Chantelle, her.

Ja du bruker 2 ts pr dag. Det blir 6 g greens. Det blir 16 kcal(den fra innerlight). Du skrev i ditt innlegg at du fikk i altfor mye karbohydrater av bare greensen og måtte kutte den ut. Men den innholder ca 1 g Karbo/100 g så det blir jo ingenting ut av det...

He, he. Ja, jeg var vist litt sliten i går... Leste ikke innlegget ditt skikkelig. Så bare tallet 30, og gikk ut fra 30 gram kh p ts. Du skrev jo 30 mg. Sorry. Skal lese bedre neste gang.

Almar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nybegynner på LCHF Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 11:06   #8
Fredrikstad
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 1
Fredrikstad er på en erverdig vei

Sv: Super Greens

Jeg har brukt Supergreens, ph dråper og et annet produkt som heter Four Salts i ca 2 1/2 år. Jeg har hatt en del gode erfaringer jeg er fornøyd med. Har opplevd veldig god fettforbrenning, kan faktisk se magemusklene mine igjen. Det jeg er mest fornøyd med er at jeg aldri har hodepine lenger og generelt føler meg i bedre form. Når det gjelder kosthold følger jeg ikke dietten 100%, men har gjort noen endringer, blant annet spiser jeg avacado og grønnsaker til frokost og kveldsmat.

Fredrikstad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ph dietten Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Super greens angeltiril Lavkarbo generelt 0 13-06-09 15:10
Super-service! Charmtassen Ketolysekuren 32 21-06-06 17:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no