Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

korn på linberg

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-07-05, 23:38   #1
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

korn på linberg

vist jeg skal leve på "litt linberg vis"

hva korn er det best for meg å bruke da? (vet godt at det hadde vert best å holde seg unna men det kommer jeg ikke til å gjøre )

rug? eller spelt?

eller rugbrød med spelt istedenfor hvetemel med litt havregryn og proteinpulver i?

noen som har noen gode brødoppskrifter til brødbakemaskin?

*innterisert i å finne en ny måte å leve på i dag*

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-08-05, 11:08   #2
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sammalt rug er vel bedre en spelt. Spelt har samme GI som hvetemel, men har noe mer næring og er mindre allergent. Store havregryn, soyaflak, bygg- og rugflak, frø er brødingredienser. Brødoppskrift kan du vel tilpasse fra Fedons oppskrifter i bøkene? Selv skal jeg prøve soyaproteinbrødet snart ...

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 13-09-05, 20:35   #3
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

litt av alt er fint...hehe. Unngå mye fnt mel, og prøv i vei!

Jeg putter oppi følgende når jeg lager brød til meg:
dansk rugbrødblanding
spelt
alt av frø og kjerner
olje
soyaflakes
havregryn
litt proteinpulver
egg
rugmel
+ vann og gjær....

nam. men ikke for mye. Frokost eller lunsj er brød for meg.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Link om "evolusjonskost" mofe Nyheter / media 2 12-02-05 00:05
GI - hele korn? Marianne Lavkarbo generelt 0 19-09-04 18:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no