Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Advarsel (kyllingfileter fra Sverige)

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-02-09, 17:04   #1
sonjaera
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 50
Innlegg: 96
sonjaera er på en erverdig vei

Advarsel (kyllingfileter fra Sverige)

Kjøpte sekker med kyllingfileer i sverige. De ser ut som vanlig naturell, frosne. Syns de ble så små. Kjempestore før steking. Krympet vel til det halve. Da jeg leste på sekken står det med liten skrift at de er marinerte. Innholdet var vann, salt, krydder og SUKKER. Det står ikke noe om mengde sukker eller karbinnhold. Håper ikke det er mye. Føler meg lurt. De verken ser eller smaker marinerte ut.
Har liksom aldri tenkt å lese på pakker med det som tilsynelatende er rent kjøtt, men det ser ut som det kan være lurt.

sonjaera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 17:34   #2
martefie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 276
martefie er en juvelmartefie er en juvelmartefie er en juvel

Sv: Advarsel

Kylling kjøpt i Sverige kan være så mangt... *har erfaring* De dyreste i eske er bedre enn de billige i pose.

__________________
Ingenting er umulig for en som er umulig fra før
Prins Umulius
martefie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunnere for hver dag... Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 18:24   #3
Thaleia
Medlem
 
Thaleia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 116
Thaleia er på en erverdig vei

Sv: Advarsel

"Marinaden" er at den er saltsprøytet....får en merkelig konsistens synes nå jeg...

__________________





Thaleia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å redusere karbohydratene nok en gang Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 18:25   #4
valleygirl
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Advarsel

Sambo gjorde bomkjøp en gang. Kjøpte kyllingfileter, men jeg lurte jo litt når det sto utenpå posen at de inneholdt 80 % kylling! Resten var stort sett vann som var sprøytet inn. De var sleipe og nesten umulig å få steikt! Ligg unna!

  Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 18:37   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Advarsel (kyllingfileter fra Sverige)

Jeg har også kjøpt katta i sekken når det gjelder svensk kylling. Jeg kjøper First Price frosne kyllingfileter på Kiwi, 2 kg til under 150,- kroner. De eller de på Obs, Xtra tror jeg de heter. Kjempegode, store fileter.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 18:39   #6
sonjaera
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 50
Innlegg: 96
sonjaera er på en erverdig vei

Sv: Advarsel (kyllingfileter fra Sverige)

Ja, de er veldig vanskelig å steke. Sitter fast i panna og går i stykker. Syns de er gode i smaken, men kanskje litt salte. Merkelig marinade, salt, vann og sukker. Krydderet kjenner jeg ikke stort til. Det kan ikke være så mye karber i dem. Har spist mange uten å falle ut av ketose, men uansett må man ta i betrakting at det er sukker i dem.
Skal lese nøye neste gang.

sonjaera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 18:57   #7
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Advarsel (kyllingfileter fra Sverige)

Jeg foretrekker Gullfågel sine kyllingbryst. De i 2 kg pappesker. Litt dyrere, men verdt det. Ikke marinert. Helt plain...

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 18:58   #8
Thaleia
Medlem
 
Thaleia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 116
Thaleia er på en erverdig vei

Sv: Advarsel (kyllingfileter fra Sverige)

Er salt, sukker og vann som er "krydderet"...har noe med mørningsprosessen å gjøre tror jeg,og øker jo vekten en del...og kan selges billigere...
Bruker first-price sine og de 1kg posene de har på Rema 1000, de er rimelige og helt ok

__________________





Thaleia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å redusere karbohydratene nok en gang Svar med sitat
Gammel 18-02-09, 20:35   #9
martefie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 276
martefie er en juvelmartefie er en juvelmartefie er en juvel

Sv: Advarsel (kyllingfileter fra Sverige)

Nå mener jeg å huske noe jeg så på svenske varianten av Forbrukerinspektørene: Når de har en viss % annet i kyllingen enn kylling, er den blandingsprodukt og trenger ikke salmonellatestes.
Jeg har ingen kilder utover hukommelsen min her, altså.

__________________
Ingenting er umulig for en som er umulig fra før
Prins Umulius
martefie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunnere for hver dag... Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 18:29   #10
beia
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2006
Innlegg: 1
beia er på en erverdig vei
Angry

Sv: Advarsel (kyllingfileter fra Sverige)

Det er ikke bare kylling fra Sverige som er tilsatt sukker! Solvinge grillet kylling, som jeg kjøpte her om dagen SMAKER SUKKER!!!! Ingen skal fortelle meg at det ikke er sprøytet salt+sukker+vann i kjøttet for å mørne det og få ned prisen. Pass dere folkens for skjult sukker i maten!

beia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 20:42   #11
mama67
Seniormedlem
 
mama67 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Haugesund
Innlegg: 813
mama67 har en fantastisk aura rundt segmama67 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Advarsel (kyllingfileter fra Sverige)

Jeg syns kyllingfilètene man får kjøpt i Sverige har gummikonsistens og er generelt smakløse. Fulle av vann også. Har kjøpt det en eller to ganger, og aldri mer!

__________________


mama67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dr Lindberg Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 20:45   #12
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Advarsel (kyllingfileter fra Sverige)

Jeg er veldig fornøyd med Sverige-kylling. Men nå har ikke jeg smakt Norsk-kjøpt kyllingfilet på type 5-6 år, så jeg vet kanskje ikke hva jeg går glipp av?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 23:26   #13
Lissi80
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Østfold
Alder: 43
Innlegg: 190
Lissi80 er på en erverdig vei

Sv: Advarsel (kyllingfileter fra Sverige)

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Jeg foretrekker Gullfågel sine kyllingbryst. De i 2 kg pappesker. Litt dyrere, men verdt det. Ikke marinert. Helt plain...


Disse kjøper vi og Veldig fornøyd med den typen

Lissi80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 00:13   #14
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Advarsel (kyllingfileter fra Sverige)

Har aldri hatt noe å klage på når det gjelder noe som helst vi har kjøpt i Sverige egentlig , i Norge derimot er det stadig partier med kjøttdeig eller salat kylling med knoker og brusk-vet det ikke er farlig-men haaaater det isj!

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 09:04   #15
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: Advarsel (kyllingfileter fra Sverige)

Sukkerinnholdet i marinaden på svensk kyllingfilet tilsvarer stort sett mindre enn 0,5%. Ikke akkurat så mye å hyle for..

Jeg kjøper faktisk den billigste kyllingfileten, og den er da jammen 99% kylling

Svenskene har forresten sukker i det meste av maten, da "ei klype" sukker faktisk får frem smaken bedre. Dette gjelder forøvrig mat som er marinert, krydret, etc.

Forøvrig er det sant som det står lenger opp i tråden: Kylling som er behandlet på noe vis, det være seg marinert, krydret, satt på spidd etc kan selges selv om det er salmonellainfisert. Som om litt saltvann eller pepper kverker salmonellaen.. :roll:

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Saftige kyllingfileter hanne42 Middag 0 01-09-08 20:55
Advarsel mot tester mot matintoleranse asok12544 Barns kosthold 3 02-02-07 02:56
Yoghurtmarinerte kyllingfileter Aadi Middag 2 22-02-06 01:24
Advarsel - Fare! Fedonisten Generell diskusjon 12 19-03-04 21:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no