Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Pause

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-02-07, 12:52   #1
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Pause

Jeg har nå gått på Ketolyse-kuren i 7 mnd, gått ned 10 kg. Det har ikke gått fort, men jeg har hatt det bra og ikke vært sulten, så jeg er fornøyd. Det er mer enn jeg har greid å gå ned noen gang før ihvertfall.

Nå opplever jeg mye av tingene Torkil beskriver i boken sin.. Han sier at etter ca 6 mnd er det lurt med en pause på 3-6 mnd, både fordi man vet lite om langtidsvirkningene av å være i ketose lenger enn 6 mnd, og fordi kroppen stopper opp, både fordi den venner seg til kostholdet og fordi man blir lei og kanskje slurver... Jeg har slitt skikkelig etter jul, gått ned kanskje 600 g, men vekta varierer veldig om dagen, +-2 kg.. Og jeg er lei. Har ikke begynt å slurve enda, dvs spiser kanskje litt mye grønnsaker, men har ikke skeia skikkelig ut.. enda...

Nå trenger jeg tips for å ikke gå OPP igjen mens jeg har pause. Skal selvfølgelig prøve å fortsatt spise lavkarbo, vurderer noe ala EAT, med ca 50 g karber om dagen. De "anbefaler" også ett karberikt måltid i uka.. vet ikke om jeg tror på at det har noe effekt, men det høres jo fristende du.. Noen som har prøvd det?

Andre som har tatt pause i ketolysekuren, og vet hvordan kroppen reagerer på mer karber, og hvordan det går å starte opp igjen? Jeg vil veldig gjerne ned 10 kg til....

__________________


Sist redigert av LilleVille : 09-02-07 kl 12:53. Årsak: Skrivefeil...
LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 13:29   #2
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Pause

Jag har hadt akkurat samme problem! gikk ned 12 kg på ketolyse,men sen var det helt stopp (kanskje 1 kg på 2 mån).. Jag har nå godt over till Lindberg..1.kroppen min trenger antagligvis variasjon 2.Er matlei...
Har gådt på lindberg i 1 uke nå,men har ikke veid mig ennu.. Har inga planer om å gå OPP då..Vill ned 3-5 kg til

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 13:50   #3
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 45
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Pause

jeg vil foreslå atkins vedlikehold eller lindberg sånn at du spiser lavkarbo, men ikke er i ketose tror det skal være en grei måte å stabilisere vekta på, og kanskje du går ned også

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 14:50   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Pause

Enig med Jeef.

Å gå over til EAT er ingen god løsning emd mindre du har tenkt å fortsette på det kostholdet. Spisedag i uka er heller ikke lurt. OK, du kan prøve, men for de fleste som har gått på Ketolyse funker et ikke for.

Ville absolutt anbefale deg å legge til mer frukt, nøtter og bær, litt grovt brød, gjerne fullkornpasta ala Lindberg, en potet av og til (ikke hver dag, men av og til), men fremdeles hold deg unna sukker og raffinert hvitt mel.

Vekten din kan gå opp et par-tre kilo - det er iallefall det normale. Men det stabiliserer seg.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 15:18   #5
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Pause

Jeg har hatt, og har nå pause i forbindelse med ketolysekuren. (Denne "pausen" vil nok forbli mitt kosthold.) Har ikke fulgt noen navngitt diett, men bare redusert på fettet og økt til alle slags grønnsaker og bær. Har spist lite frukt fordi jeg kjenner at jeg får sug av det. Spiser litt Fiberrik, Fiber Pluss knekkebrød, FiberSund og Yoplait Yoghurt 0,1 og 0 %. ( En vanlig brødskive en sjelden gang i godt selskap.) For meg fungerer dette veldig bra og jeg trives med kostholdet.
Vekten har ikke gått opp, men heller et par kilo ned. (De en går opp når en slutter å være i ketose.)
Jeg tar ikke noe måltid med oppkarbing slik EAT praktiserer. Det har aldri fungert for meg. Jeg faller da lett tilbake til gamle synder! Det fungerer jo for noen, så det er lov å prøve, - kanskje det går greit for deg?
Håper du finner et kosthold som du føler deg vel med og synes er greit å ha i fortsettelsen. Det er alfa og omega for å bevare vekttapet.
Lykke til!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 14-02-07, 23:22   #6
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Pause

Hei
Komkari. Jeg blir så glad når jeg leser innlegg som ditt. Du skriver:
""""Har ikke fulgt noen navngitt diett, men bare redusert på fettet og økt til alle slags grønnsaker og bær. Har spist lite frukt fordi jeg kjenner at jeg får sug av det. Spiser litt Fiberrik, Fiber Pluss knekkebrød, FiberSund og Yoplait Yoghurt 0,1 og 0 %. ( En vanlig brødskive en sjelden gang i godt selskap.) For meg fungerer dette veldig bra og jeg trives med kostholdet.
Vekten har ikke gått opp, men heller et par kilo ned. (De en går opp når en slutter å være i ketose.)
Jeg tar ikke noe måltid med oppkarbing slik EAT praktiserer. Det har aldri fungert for meg. Jeg faller da lett tilbake til gamle synder! """"

Du er blitt det jeg håper alle skal bli - sin egen kostholdsekspert, altså skjønne så mye at du kan lage din egen vei basert på kunnskap ikke på rigide regler. FLOTT.
Jo jeg har nokk fulgt deg, selv om jeg ikke har skrevet så mye om og til deg, det er fordi du er så flink Virkelig
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 13:02   #7
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Pause

Hei Kromkari.

Dette høres kjempeflott ut. Skal følge ditt eksempel når jeg kommer så langt. Som Torkil sier så er det viktig å bli sin egen kostholdsekspert

Opprinnelig lagt inn av komkari, her.

Jeg har hatt, og har nå pause i forbindelse med ketolysekuren. (Denne "pausen" vil nok forbli mitt kosthold.) Har ikke fulgt noen navngitt diett, men bare redusert på fettet og økt til alle slags grønnsaker og bær. Har spist lite frukt fordi jeg kjenner at jeg får sug av det. Spiser litt Fiberrik, Fiber Pluss knekkebrød, FiberSund og Yoplait Yoghurt 0,1 og 0 %. ( En vanlig brødskive en sjelden gang i godt selskap.) For meg fungerer dette veldig bra og jeg trives med kostholdet.
Vekten har ikke gått opp, men heller et par kilo ned. (De en går opp når en slutter å være i ketose.)
Jeg tar ikke noe måltid med oppkarbing slik EAT praktiserer. Det har aldri fungert for meg. Jeg faller da lett tilbake til gamle synder! Det fungerer jo for noen, så det er lov å prøve, - kanskje det går greit for deg?
Håper du finner et kosthold som du føler deg vel med og synes er greit å ha i fortsettelsen. Det er alfa og omega for å bevare vekttapet.
Lykke til!

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 15-02-07, 13:38   #8
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Pause

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
Komkari. Jeg blir så glad når jeg leser innlegg som ditt. --------
Du er blitt det jeg håper alle skal bli - sin egen kostholdsekspert, altså skjønne så mye at du kan lage din egen vei basert på kunnskap ikke på rigide regler. FLOTT.
Jo jeg har nokk fulgt deg, selv om jeg ikke har skrevet så mye om og til deg, det er fordi du er så flink Virkelig
Vennlig Hilsen
Torkil

Tusen takk for gode ord Torkil!
Må også få takke deg for de mange gode råd og oppmuntringer du har gitt. Uten dem hadde jeg ikke vært der jeg er idag!

Lykke til Gerd! Ser at du er kjempeflink med kuren, så dette klarer du også veldig bra i fortsettelsen!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
4x4 intervalltrening Begod Trening 75 03-05-10 17:53
Lavkarb til lav kcal - pause.. hvordan gå fram? Chumpsy Spørsmål og svar 4 25-10-05 14:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no