Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ny her .. Ketolyse når man har PCOS og insulinresistens?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-08-06, 11:14   #1
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Ny her .. Ketolyse når man har PCOS og insulinresistens?

Hei!
Er helt ny her på forumet, men har lest en del her nå, og har bestilt boken til Torkil, fikk den anbefalt av en venn som har hatt god effekt med ketolyse.
Noen som har erfaringer med ketolyse når man har PCOS og insulinresistens? Teoretisk burde jo dette være rene vidunderkuren?
Jeg er nok en av de berømte karbojunkiene, med en diett bestående mye av ferdigmat, brus, potetgull og sjokolade.. Gleder meg til å bli kvitt søtsuget, uten å være sulten!

Gi meg litt pep-talk da dere, si at dette virker!

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 16-08-06, 11:19   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Ny her.. Ketolyse når man har PCOS og insulinresistens?

Rene vidunderkuren ja, det stemmer faktisk.
Ikke bare ketolyse, men lavkarbo generelt. Jeg har selv veldig hormonelle problemer (pcos, insulinresistens) og har vel mensen 2-3 ganger i året vanligvis. Sliter også mye med PMS og søvn, og endel annet. Nå har jeg klart meg fint i noen uker og merker allerede at jeg er i generelt bedre humør, har mer energi og jeg har begynt å kjenne mens-murringer, noe jeg ikke har hatt på flere måneder.
Av tidligere erfaring vet jeg at jeg får helt klokkestabil mens-syklus av lavkarbo, så dette er absolutt veien å gå om man har hormonproblemer.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 16-08-06, 14:16   #3
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny her.. Ketolyse når man har PCOS og insulinresistens?

Ja, det er rene vidunderkuren.
Husker før når jeg hørte Fedon snakke om insulinresistens at jeg tenkte det måtte jo være for godt til å være sant å ha insulinresistens, for da var det jo en enkel løsning på problemet. Vel, det var nå litt vel optimistisk men, for det er jo ikke alltid så enkelt. Noen år senere fant jeg ut at jeg hadde insulinresistens og PCOS, meldte meg så etterhvert på Fedon-kurs for å finne ut hva dette kostholdet egentlig dreide seg om. På det tidspunktet hadde jeg vel mensen 1-2 ganger i året. Dette året har jeg vel hatt mensen hver gang utenom en.
Har tatt av ca 25 kg.

Med den dietten du går på nå må du vel ha blitt rimelig overvektig? Jeg este nemlig veldig fort ut på den samme dietten..
Nå har du ihvertfall funnet løsningen, så da er det bare til å løpe ut på kjøkkenet å tømme hyllene for all dritten.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-08-06, 14:31   #4
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ny her.. Ketolyse når man har PCOS og insulinresistens?

Rimelig overvektig er jeg nok ja, har BMI på 33. Har greid å holde meg under 100 kg da, vipper mellom 94 og 97. Bør ned i under 70 for å bli normalvektig, men første målet er BMI under 30, så jeg kan få IVF-behandling hvis det skulle bli nødvendig.

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 16-08-06, 14:39   #5
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny her.. Ketolyse når man har PCOS og insulinresistens?

Får man ikke IVF-behandling hvis man er mer enn overvektig?

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-08-06, 16:49   #6
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Ny her.. Ketolyse når man har PCOS og insulinresistens?

Hei og velkommen hit...

lavkarbo generelt stabiliserer hormonene... jeg har som Iset også kjemperegelmessig mens på lavkarbo. Har PCOS og insulinressistens, og har rett og slett fått et nytt liv med lavkarbo...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 16-08-06, 17:05   #7
LilleVille
Medlem
 
LilleVille sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 347
LilleVille har en fantastisk aura rundt segLilleVille har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ny her.. Ketolyse når man har PCOS og insulinresistens?

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta

Får man ikke IVF-behandling hvis man er mer enn overvektig?

Ikke på Rikshospitalet ihvertfall, de har satt øvre grense på BMI 30. Det er ingen fast regel da, så det varierer fra sykehus til sykehus, og lege til lege faktisk.. noen sykehus har ikke grense i det hele tatt. Men det er for langt for meg å pendle til Haugesund, og uansett vil jeg gjøre det jeg kan for å bedre sjansene mine.

LilleVille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, 50-70 g karber fra fiber og grønnsaker, 1200-1800 kcal om dagen. Svar med sitat
Gammel 16-08-06, 17:14   #8
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny her.. Ketolyse når man har PCOS og insulinresistens?

Opprinnelig lagt inn av LilleVille

Ikke på Rikshospitalet ihvertfall, de har satt øvre grense på BMI 30. Det er ingen fast regel da, så det varierer fra sykehus til sykehus, og lege til lege faktisk.. noen sykehus har ikke grense i det hele tatt. Men det er for langt for meg å pendle til Haugesund, og uansett vil jeg gjøre det jeg kan for å bedre sjansene mine.

Jeg har uansett planer om å forbli barnløs, men synes det høres merkelig ut at de ikke har felles regler ved sykehusene for hvem som kan få IVF og ikke.

Jaja, da har du ihvertfall god motivasjon til å kvitte deg med noen kg.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-08-06, 20:54   #9
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Ny her.. Ketolyse når man har PCOS og insulinresistens?

Hei
I og med du har "slank med ketolysekuren" skjønner du at ketolysekuren er perfekt for PCO/PCOS og insulinresistens og overvektige type II diabetikere som ønsker vektnedgang for den del.

Pass opp for barnløshet, jeg har et par stykker som var barnløse til de hadde vært på ketolysekuren en stund . Heldigvis var begge overlykkelige for å bli gravide.

Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 16-08-06, 23:06   #10
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Ny her.. Ketolyse når man har PCOS og insulinresistens?

Torkil: ja, jeg la ut et par linker om dette med lavkarbo og barnløshet på forumet i går. Veeldig interessant!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pcos og insulinresistens, 1 historie og 1 spørsmål cilemora Stoffskifte / hormonproblemer 15 15-01-09 20:07
Insulinresistens? Megvel Fysisk og mental helse 16 19-08-08 20:02
Pcos (og insulinresistens), 1 historie og 1 spørsmål cilemora PCOS og karbohydratkontroll 3 26-10-07 18:52
Insulinresistens Smurfine Stoffskifte / hormonproblemer 23 30-04-07 10:48
Insulinresistens? SuzyQ PCOS og karbohydratkontroll 2 09-01-05 18:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no