Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Kommer i Mat & Helse

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-10-05, 15:57   #26
Ziggy
Gjest
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 56
Innlegg: 1.123
Ziggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastiskZiggy er bare helt fantastisk

Sv: Kommer i Mat & Helse

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe

Tollfritt på bøker har jeg aldri hørt om før, er du sikker? Er det ikke kr. 200 som er grensen samme hva det er? Bra hvis det stemmer da.


.
I såfall har jeg vært ekstremt heldig, da jeg mange ganger om året kjøper bøker for godt over 200,- og får dem levert i postkassa uten noe som helst krav fra tollen...


.

Ziggy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz / Optimal Ernæring Svar med sitat
Gammel 15-10-05, 18:50   #27
Nena
Seniormedlem
 
Nena sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nordpå
Innlegg: 2.451
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Ziggy har rett...

... bøker betaler man ikke toll på - heller ikke moms! Jeg bestiller også mye bøker fra utlandet, gjerne for langt over 200 kr hver gang ... like gøy hver gang!

__________________
~ Nothing happens until you decide ~

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Gammel 15-10-05, 19:56   #28
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kommer i Mat & Helse

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe

Tollfritt på bøker har jeg aldri hørt om før, er du sikker? Er det ikke kr. 200 som er grensen samme hva det er? Bra hvis det stemmer da.

Som en av www.amazon.co.uk 's beste kunder, kan jeg garantere at det ikke er toll på bøker. Jeg bestiller somregel for ca. 5-600 kr omgangen. Har aldri betalt et øre i toll - pakka er merket "TOLLFRITT".

Heeeelt sant !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-10-05, 21:02   #29
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Kommer i Mat & Helse

Kuult, lærte jeg noe nytt i dag da!

Men står dette i tollreglene i Norge eller er det fordi sender bare skriver "gift" e.l. på pakka? Gjelder dette spesielt for bøker bare?

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-10-05, 21:38   #30
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Kommer i Mat & Helse

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe

Men står dette i tollreglene i Norge eller er det fordi sender bare skriver "gift" e.l. på pakka? Gjelder dette spesielt for bøker bare?

Det står i tollreglene at bøker og trykksaker er "tollfritt".

Det er en del andre varer også som er tollfritt. Men da spiller det inn hvor de de er produsert hen. Og/eller hvor de sendes fra. Det er også spesielle EU/EØS regler som gir tollfrihet for en del varer - men jeg kan ikke liste dem opp her. Om det er noe spesielt du leter ettet kan du sjekke direkte med Tollvesenet.

Om du reiser selv og tar med varer er det også forskjellige regler:
http://www.toll.no/index_emne2.htm


__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Usikre helseeffekter av økologisk mat mofe Nyheter / media 1 06-02-06 01:19
Kopi av e-mail sendt Mat & Helse Nille Nyheter / media 4 20-02-05 19:10
Mat og Helse om Atkins Aline Induksjonen 7 19-02-05 20:26
Bra blad; Mat & Helse mofe Generell diskusjon 19 02-02-05 21:28
Nyeste mat og helse Begod Generell diskusjon 13 22-10-04 23:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no