Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Hva spiser dere?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-08-05, 16:26   #1
Tøtta
Medlem
 
Tøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Troms
Alder: 43
Innlegg: 254
Tøtta er en juvelTøtta er en juvelTøtta er en juvel

Hva spiser dere?

Heisann!

Jeg har starta med Lindberg, DVS på mandag starter jeg, var litt å sette seg inn i ja.

Men hva spiser dere?

Frokost:
Lunsj:
Middag:
Mellom måltider:

Jeg har lest en av Fedon sine bøker og der stor jo en del oppskrifte, men jeg synes det er vanskelig å sette sammen selv. Blir glad for alle forslag

Klem fra Kristine

Tøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt sånn egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 30-08-05, 16:33   #2
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Forsøk å se i noen journaler, mange skriver opp hva de spiser der. Jeg gjør også det i perioder.

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 30-08-05, 16:34   #3
Tøtta
Medlem
 
Tøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Troms
Alder: 43
Innlegg: 254
Tøtta er en juvelTøtta er en juvelTøtta er en juvel

Opprinnelig lagt inn av guro

Forsøk å se i noen journaler, mange skriver opp hva de spiser der. Jeg gjør også det i perioder.

takk jeg må nok sette meg mer inn i forumet ja

__________________
fra Kristine
Tøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt sånn egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 31-08-05, 20:14   #4
David
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 48
Innlegg: 207
David er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Tøtta

Heisann!

Jeg har starta med Lindberg, DVS på mandag starter jeg, var litt å sette seg inn i ja.

Men hva spiser dere?

Frokost:
Lunsj:
Middag:
Mellom måltider:

Jeg har lest en av Fedon sine bøker og der stor jo en del oppskrifte, men jeg synes det er vanskelig å sette sammen selv. Blir glad for alle forslag

Klem fra Kristine



Hei!

Til frokost idag spiste jeg tunfisk, et par knekkebrød, to biter kålrot, ca 7 cm agurk, tre cherrytomater. I tillegg lagde jeg eggerøre av tre egg, og spiste halvparten.

Til lunsj: Resten av eggerøra fra frokost, en liten kyllingfilét, to finncrisp, to knekkebrød, salat av tomat, agurk, vårløk, reddik, kinakål og paprika.

Middag: Ovnsbakt ørret, linsepuré og woka gulrøtter, vannkastanjer og bønnespirer.

Jeg har i tillegg spist to epler og 14 mandler. Snart kveldsmat, og da blir det müsli med cottage cheese, yoghurt, bær og en ts fruktose.

Jeg aner ikke proteinmengden e.l., men jeg prøver å følge tallerkenmodellen, og synes det funker.

Har fulgt Lindberg-kostholdet i litt over ei uke, og jeg tror jeg skal begynne å skrive opp hva jeg spiser...

David er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-09-05, 23:18   #5
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Jeg har skrevet litt hva jeg spiser i perioder. Du må gjerne ta en titt på det.

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-09-05, 23:20   #6
Tøtta
Medlem
 
Tøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Troms
Alder: 43
Innlegg: 254
Tøtta er en juvelTøtta er en juvelTøtta er en juvel

Opprinnelig lagt inn av Mum 4 2

Jeg har skrevet litt hva jeg spiser i perioder. Du må gjerne ta en titt på det.

Det skal jeg gjøre Takk for svar

__________________
fra Kristine
Tøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt sånn egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 25-06-06, 14:01   #7
kaspara
Juniormedlem
 
kaspara sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 52
Innlegg: 30
kaspara er på en erverdig vei

Sv: Hva spiser dere?

hva er tallerkenmodellen?

Syns jeg spiser mer enn jeg noen gang har gjort, har vært litt treig i magen også, men det er naturlig når jeg legger omm kosten.
Var på vekta idag, og til min store glede hadde jeg faktisk gått ned enhalv kilo siden jeg sluttet med eurodietten!
Var bekymra for at vekta skulle gå opp fort etter diettens slutt, men dette ser jo bra ut!

kaspara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lindberg Svar med sitat
Gammel 25-06-06, 22:29   #8
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hva spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av kaspara

hva er tallerkenmodellen?

Syns jeg spiser mer enn jeg noen gang har gjort, har vært litt treig i magen også, men det er naturlig når jeg legger omm kosten.
Var på vekta idag, og til min store glede hadde jeg faktisk gått ned enhalv kilo siden jeg sluttet med eurodietten!
Var bekymra for at vekta skulle gå opp fort etter diettens slutt, men dette ser jo bra ut!


Tallerkenmodellen:

Opprinnelig lagt inn av MHM

Jeg anbefaler at du tenker på tallet 3 når du skal sette sammen maten. Det er fordi det er tre komponenter som alltid bør være i et måltid:



1) Proteiner (kjøtt, fjærkre, fisk, skalldyr, egg, cottage cheese). Det er veldig individuelt hvor mye man trenger, men minst 20 gram proteiner fire ganger om dagen kan være en grei tommelfingerregel. Det tilsvarer 100 gram kjøtt, fisk, kylling, skalldyr, eller 2,5 egg. Hvis proteinkilden er cottage cheese, så tilsvarer det er halvt beger. Man kan selvfølgelig lage en blanding av alle disse også. Det er i tillegg proteiner i ost og nøtter, men la dette være ”bonus-proteiner”.


2) Antioksidanter (grønnsaker, bær, frukt, urter, krydder). Mest mulig i hvert måltid. Men ha som tommelfingerregel at du minst har like mye grønnsaker som proteiner på tallerkenen. Helst dobbelt så mye. En halv teskje kanel er faktisk like mye antioksidanter som i et eple, så ikke undervurder krydder og urter. Bær er også suverent.

3) Fett (oljer, avokado, nøtter, tran, fet fisk). Hvert eneste måltid skal inneholde fett tilsvarende minst 1 ss olje eller ¼ avokado.



Så er det bare å kombinere i veg! Du savner kanskje matvarer som korn, yoghurt, ost, rødvin, smør, kokosfett, belgfrukter m.m.? Det er ikke noe galt i å bruke disse matvarene, men de er ikke essensielle for kroppen vår. De må komme i tillegg til annen mat. Proteiner, antioksidanter og fett er hva kroppen må ha. I hvert måltid!



Les mer her:

Startråd for dr. Lindbergs kosthold
Sammensetning av mat ved dr. Lindbergs

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-06-06, 22:53   #9
kaspara
Juniormedlem
 
kaspara sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 52
Innlegg: 30
kaspara er på en erverdig vei

Sv: Hva spiser dere?

Det var kjempebra, og lett forståelig!
Tusen takk!

kaspara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva bruker dere sjokoladesirup og karamellsirup til?? Iset Atkins kosthold 7 19-07-06 12:51
Hvor mye frukt spiser dere? Kanel Lavkarbo generelt 7 09-03-05 21:54
Hva motiverer dere, og hvordan få selvdisiplin? cococococat Lavkarbo generelt 17 09-03-05 21:19
Hva gir dere små barn til frokost, lunsj og kvelds? Zoë Barns kosthold 6 22-04-04 09:22
hva spiser dere? Iset Induksjonen 14 29-01-04 18:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no