Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Allergi som forsvant på ketolyse

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-05-08, 18:13   #1
savannah
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 54
Innlegg: 24
savannah er ny på veien

Allergi som forsvant på ketolyse

Hei!
Jeg startet på ketolyse i slutten av mars og har gått gjennom hele pollensesongen så langt - uten et eneste symptom på allergi.
Har ellers vært nødt til å ta kortisonsprøyter og medisin - så dette er supert! Er det bare meg - eller er dette en kjent positiv "bivirkning" der ute?! Takker ellers alle for et flott forum....

savannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 19:10   #2
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Allergi som forsvant på ketolyse

Slett ikke uhørt nei, ta et søk på allergi her inne så ser du!!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 19:14   #3
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Allergi som forsvant på ketolyse

Så flott! Det er alltid moro å høre fra "ekte" mennesker at det faktisk virker! Ikke bare fra bøker og studier og sånt, mener jeg.

Jeg er heldigvis ikke plaget av allergier, men det er godt kjent at både astma og allergier vanligvis forsvinner på lavkarbokosthold.

Det må være deilig å slippe det peset med snørr og rennende øyne og medisiner og alt det der.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 21:05   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Allergi som forsvant på ketolyse

Ja, tuller du! Jeg har alltid hata våren og sommeren for jeg har reagert på ting til langt ut i juli. Nå klør jeg bittelitt på armen, kanskje et enstaka nys, men det er alt! Før var dette et helvete for meg, og jeg fikk stadig sterkere allergimedisiner som bare gjorde meg sløv.
Åh, nå eeelsker jeg våren!

Og pelsallergien er borte, så nå ska jeg endelig kjøpe katt

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 21:11   #5
savannah
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 54
Innlegg: 24
savannah er ny på veien

Sv: Allergi som forsvant på ketolyse

Er jo utrolig irriterende å ikke ha funnet ut dette før da! Mye enklere enn å bruke medisin. Deilig å nyte våren både tynnere og med mascara! Prøvde å finne en ok link om allergi og lavkarbo, men har ikke lyktes hittil. Noen tips? Lurer også på om det er mangel på brød eller evt mangel på frukt som gjør at allergien forsvinner???!!!Noen som vet noe om det, tro?

savannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-05-08, 21:26   #6
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Allergi som forsvant på ketolyse

Opprinnelig lagt inn av savannah, her.

Er jo utrolig irriterende å ikke ha funnet ut dette før da! Mye enklere enn å bruke medisin. Deilig å nyte våren både tynnere og med mascara! Prøvde å finne en ok link om allergi og lavkarbo, men har ikke lyktes hittil. Noen tips? Lurer også på om det er mangel på brød eller evt mangel på frukt som gjør at allergien forsvinner???!!!Noen som vet noe om det, tro?

Min teori er at allergi har med immunsystemet å gjøre, som igjen står i nær sammenheng med tarmflora, som igjen blir påvirket av hva vi spiser. Hormonelle svingninger spiller også inn. Mindre sukker/stivelse påvirker alle disse funksjonene, og kan dermed medføre at immunsystemet ikke lenger reagerer mot f.eks. pollen.

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 31-05-08, 21:45   #7
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Allergi som forsvant på ketolyse

Nike, den teorien støtter jeg. Allergi er at immunforsvaret reagerer og største delen av immunforsvaret sitter i mage og tarm.

jeg har nå ikke vært en dag syk, snufsete eller sår i halsen siden slutten av november....og jeg har barn i barnehage

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 31-05-08, 21:47   #8
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 44
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Allergi som forsvant på ketolyse

Opprinnelig lagt inn av energibunten, her.

Nike, den teorien støtter jeg. Allergi er at immunforsvaret reagerer og største delen av immunforsvaret sitter i mage og tarm.

jeg har nå ikke vært en dag syk, snufsete eller sår i halsen siden slutten av november....og jeg har barn i barnehage

Skulle vært lege jeg ser du..

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkins' diett - farlig eller genial? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 27 22-05-08 08:08
Kosttilskudd rives bort fra hyllene 1. august themonk Kosttilskudd 67 13-03-06 17:02
Hva syns dere om dette? CKD-diet Iset Lavkarbo generelt 15 15-07-05 14:20
huff, er dette sant? sommerfugl Generell ernæringsdebatt 15 17-02-05 20:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no