Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Dr Lindbergs

Noen uker på Lindberg el.l., ødelegger det for ketogen diett?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-09-09, 16:29   #1
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Noen uker på Lindberg el.l., ødelegger det for ketogen diett?

Jeg er sliten og trenger litt variasjon, og jeg vil ikke at den variasjonen skal ende opp med en pose ostepopp for å si det slik

Jeg spiser jo etter Skaldemann( med så masse grønnsaker jeg får til, egentlig masse) og lever ketogent. Nå er jeg inne i en peioder hvor jeg stresser med absolutt alt rundt meg fra unger til mat og stillestående vekta ( enda jeg veldig godt vet at 4 ukers stillestand er helt normalt). Men jeg føler at jeg stresser med maten og lurer på om jeg klarer å slappe av litt mere med noen uker ( 2-4) med Lindbergkost.. Jeg har tilgang på boka og leser nå Montignac.

Noen som har noen kloke ord eller kan gi meg et spark i baken tilbake til ketogent?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 18:32   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Noen uker på Lindberg el.l., ødelegger det for ketogen diett?

Noen kloke hoder der ute?

Om jeg bare skulle ned en 10-20kg så hadde jeg nok sikkert valgt noe ala Lindberg, men jeg skal jo ned 30kg bare for å komme ned under 35..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 18:40   #3
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen uker på Lindberg el.l., ødelegger det for ketogen diett?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Noen kloke hoder der ute?

Om jeg bare skulle ned en 10-20kg så hadde jeg nok sikkert valgt noe ala Lindberg, men jeg skal jo ned 30kg bare for å komme ned under 35..

Hei!
Jeg vet ikke egentlig, men det kunne jo hende at kroppen din hadde blitt glad for å litt forandring etter så lenge på ketogent kosthold.
Det er sikkert bedre at du gjør det, enn at du blir så lei at du går på en kjempesmell!! Lykke til

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 27-09-09, 18:50   #4
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen uker på Lindberg el.l., ødelegger det for ketogen diett?

Hei Imse,
Dette har jeg egentlig ikke noe greie på men det høres unektelig ut som om du trenger litt forandring. Om du ikke skulle få i gang vektnedgangen ved overgang til et annet kosthold, så kan det har en positiv innvirkning på den mentalt biten.
…og som aslaug sier, det er nok bedre med litt endringer enn å gå på en kjempesmell.
Lykke til!

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 01:21   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Noen uker på Lindberg el.l., ødelegger det for ketogen diett?

Torkil anbefaler jo at man kan ta en slik kostendring/pause etter 6 mnd på kur, nettop for å bl.a. unngå at man går på trynet i ostepopen... Kan ikke tenke med det skulle fungerer dårligere på Skaldeman. Prøv litt fedonkost

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 09:38   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Noen uker på Lindberg el.l., ødelegger det for ketogen diett?

Takk, da tror jeg at jeg prøver litt forsiktig. Kanskje ikke med c-måtider hver dag, men noen linser/bønner hver dag hadde vært litt deilig.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 10:27   #7
4me
Medlem
 
4me sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 45
Innlegg: 217
4me er ny på veien

Sv: Noen uker på Lindberg el.l., ødelegger det for ketogen diett?

Vuderer også å gå over til Lindeberg. Føler det er sjølpining når jeg ikke går ned noe i vekt og ikke noe i cm ihvertfall nå siste 5-6 ukene. Alternativet for å gå ned i vekt er å spise 1 måltid til dagen. Og det klarer jeg ikke å leve på.
Jeg er nok for glad i mat til å kun spise engang til dagen.

__________________


4me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 10:29   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Noen uker på Lindberg el.l., ødelegger det for ketogen diett?

Opprinnelig lagt inn av 4me, her.

Jeg er nok for glad i mat til å kun spise engang til dagen.

Lavkarbo handler ikke om å spise minst mulig

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 11:10   #9
4me
Medlem
 
4me sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 45
Innlegg: 217
4me er ny på veien

Sv: Noen uker på Lindberg el.l., ødelegger det for ketogen diett?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Lavkarbo handler ikke om å spise minst mulig

Ikke bare i lavkarbo men uannset hva slags filisofi man går etter så handler det vel ikke om å spise minst mulig. Eller jo hvis man vil sulte seg ihjel..

__________________


4me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 11:11   #10
Lisbeth Falling
Juniormedlem
 
Lisbeth Falling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 31
Lisbeth Falling er på en erverdig vei

Sv: Noen uker på Lindberg el.l., ødelegger det for ketogen diett?

Det er ikke noe poeng å begrense antall måltider for å gå ned i vekt, heller tvert om - det er viktig med 3 - 4 regelmessige hovedmåltider hver dag, gjerne med noen mellommåltider. Holde blodsukkeret på et jevnt nivå. Og når vekta stangerer kan det hende det er noe du spiser som ikke er så lurt... Det er viktig med variasjon av valg av matvarer for å være fornøyd.

HUSK: Fysisk aktivitet er også en viktig faktor for å få vektreduksjon og føle seg i bedre form!

Lisbeth Falling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 11:12   #11
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Noen uker på Lindberg el.l., ødelegger det for ketogen diett?

Opprinnelig lagt inn av 4me, her.

Ikke bare i lavkarbo men uannset hva slags filisofi man går etter så handler det vel ikke om å spise minst mulig. Eller jo hvis man vil sulte seg ihjel..

Nja, jeg har kjørt endel varianter av "spis minst mulig" opp gjennom årene. Men de virker ikke heller

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 11:19   #12
4me
Medlem
 
4me sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 45
Innlegg: 217
4me er ny på veien

Sv: Noen uker på Lindberg el.l., ødelegger det for ketogen diett?

Opprinnelig lagt inn av Lisbeth Falling, her.

Det er ikke noe poeng å begrense antall måltider for å gå ned i vekt, heller tvert om - det er viktig med 3 - 4 regelmessige hovedmåltider hver dag, gjerne med noen mellommåltider. Holde blodsukkeret på et jevnt nivå. Og når vekta stangerer kan det hende det er noe du spiser som ikke er så lurt... Det er viktig med variasjon av valg av matvarer for å være fornøyd.

HUSK: Fysisk aktivitet er også en viktig faktor for å få vektreduksjon og føle seg i bedre form!

Jada det meste er testet ut. Og hadde jeg spist så mye som du mener så hadde jeg nok spydd. Man spiser ikke 3-4 måltider og mellommåltider bare for å spise. Når magen er full så er det ikke meningen å trykke mest mulig i seg. Og å spise variert gjør vi her også. Med 3 unger i hus og mamma og pappa(meg og mannen) som elsker å lage mat. Så her spiser vi nok variert! Men takk for rådene..

2-3 måltider holder lenger nok og sukkerbehovet ga seg faktisk etter første måneden hos meg. Sorry Imse kuppa tråden din her..

__________________


4me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 11:26   #13
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Noen uker på Lindberg el.l., ødelegger det for ketogen diett?

Opprinnelig lagt inn av Lisbeth Falling, her.

Det er ikke noe poeng å begrense antall måltider for å gå ned i vekt, heller tvert om - det er viktig med 3 - 4 regelmessige hovedmåltider hver dag, gjerne med noen mellommåltider. Holde blodsukkeret på et jevnt nivå.

På et lavkarbokosthold, og spesielt et ketogent kosthold, vil man ha stabilt blodsukker og derfor ikke behov for å spise både flere hovedmåltider og mellommåltider. I starten vil man ofte få behov for å spise mer, men etterhvert oppdager man at man trenger færre måltider enn før.

men Imse, det kan være greit å være obs på at du kan føle du får litt blodsukkerdropp når du spiser mer fedonaktig

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 11:38   #14
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Noen uker på Lindberg el.l., ødelegger det for ketogen diett?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.


men Imse, det kan være greit å være obs på at du kan føle du får litt blodsukkerdropp når du spiser mer fedonaktig

Det regner jeg med. Men nå går jeg med så lavt blodsukker for tiden at jeg føler meg dårlig... Blodsukkeret detter gjerne ned under 4 og da føler jeg meg helt på bånn og kaster meg over sukkerfritt godteri( helt idiotisk i grunn).
Jeg trenger egentlig mest bare å komme meg ut av en bølgedal og få litt n*e idèer. Tenker jeg detter tilbake på ketogent rimelig fort... For jeg mistenker at jeg kommer til å savne smør og fløte i større mengder...

Jeg har spist ala Fedon før og det gikk bra helt til jeg kom på sjukehus og skulle prøve å sette sammen måltider av bare søppelmat.. Og da falt jeg helt av lasset og kom ikke i gang( man er gjerne litt satt ut med en n*født med lungebetennelse, sonder baba*en sin og får vite at jenta har et s*ndrom..)... og den tiden etterpå gav meg over 20kg til på en allerede svær kropp.. Den fella vil jeg ikke gå i en gang til!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 11:44   #15
Liv
Seniormedlem
 
Liv sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 1.685
Liv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snill

Sv: Noen uker på Lindberg el.l., ødelegger det for ketogen diett?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Det regner jeg med. Men nå går jeg med så lavt blodsukker for tiden at jeg føler meg dårlig... Blodsukkeret detter gjerne ned under 4 og da føler jeg meg helt på bånn og kaster meg over sukkerfritt godteri( helt idiotisk i grunn).
Jeg trenger egentlig mest bare å komme meg ut av en bølgedal og få litt n*e idèer. Tenker jeg detter tilbake på ketogent rimelig fort... For jeg mistenker at jeg kommer til å savne smør og fløte i større mengder...

Jeg har spist ala Fedon før og det gikk bra helt til jeg kom på sjukehus og skulle prøve å sette sammen måltider av bare søppelmat.. Og da falt jeg helt av lasset og kom ikke i gang( man er gjerne litt satt ut med en n*født med lungebetennelse, sonder baba*en sin og får vite at jenta har et s*ndrom..)... og den tiden etterpå gav meg over 20kg til på en allerede svær kropp.. Den fella vil jeg ikke gå i en gang til!

Det var akkurat sånn det var for meg!
Jeg prøvde meg på litt mindre fett og mer karber, ala Fedon....meeeen det varte ikke mange dagene før kroppen skrek etter fett.......

__________________
Liv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Skaldemanaktig Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 14:20   #16
Bellabo
Medlem
 
Bellabo sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 167
Bellabo er på en erverdig vei

Sv: Noen uker på Lindberg el.l., ødelegger det for ketogen diett?

Etter 5 mnd i ketose, gikk jeg rett over til Fedon. Jeg fulgte ukesmenyen hans, men holdt meg helt unna brød, ris, pasta og potet.. så vi kan jo kalle det for streng Fedon
Utrolig hvor godt det gjorde seg med epler, bønner, linser og yoghurt.. forandringen var min redning

Jeg gikk faktisk ned ca. 5 kg på bare 3 uker på dette

Men så dro jeg til Kreta i beg. av juni .. sprakk totalt og fikk + 3 kg
de forsvant fort med Fedonkosten når jeg kom hjem .. men siden da har vekta stått bom stille
gikk i ketose igjen.. i 14 dager og la på med 1 kg.. over til Fedon igjen.. og står som sagt bom stille..

Om jeg har rota med forbrenninga mi.. eller om jeg er på et av de berømte platåene.. vet jeg Ærlig talt ikke..

Prata meg litt bort her.. men anbefaler at du bytter litt om på kosten din.. deilig med variasjon.. og Kanskje kan du tilogmed fortsette å gå ned i vekt på det en stund..

__________________




revmatiker og Lavkarbo-veteran siden 2009.. prøvd de aller fleste diettene.. Er nå i gang med siste innspurt så derfor ny ketolyserunde.
Bellabo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: under 5 :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketogen diett - og epilepsi mofe Andre dietter 12 14-09-10 19:23
Ketogen diett grotingeling Lavkarbo generelt 9 01-08-09 11:34
Ketogen diett Smyklebust Induksjonen 15 25-07-09 15:12
Er SB (fase 1) en ketogen diett? Borealis South Beach 2 28-01-07 18:54
ketogen diett lillan32 Lavkarbo generelt 3 01-12-05 00:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no