Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Klesstørrelser

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-06-07, 19:52   #1
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Klesstørrelser

Er det rart det er slankepress blandt unge eller?!

Jeg kjøpte i fjor en helt genial capribukse. I dag så jeg at de var kommet inn igjen. Prikk like! JEg kjøpte to stk i god tro, og gleda meg til å komme hjem og endelig ha litt mer sommertøy.
Kommer hjem, og prøver, og til min store forskrekkelse så er de for små! JEg skjønner ingenting, det er jo samme buksa og samme størrelse. Jeg måler, og gjett hva! 5 cm mindre er buksa. Selv om det er samme størrelse og samme buksa!

Er det rart det er slankepress eller?! Sånn som de endrer på størrelsene!

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 20:57   #2
Snorkfrøken
Juniormedlem
 
Snorkfrøken sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Alta
Alder: 53
Innlegg: 11
Snorkfrøken er på en erverdig vei

Sv: Klesstørrelser.

Jeg har merket det samme, trodde bukser i str 32" var akkurat 32", men det stemmer ikke

Det er variasjoner, derfor har jeg sluttet å kjøpe uprøvd.
Gidder ikke å kaste penger og/eller tid bort på klær jag ikke kan bruke

__________________
Snorkfrøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 21:00   #3
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Klesstørrelser.

JEg hater å prøve klær når jeg handler.

Men nå har jeg hvertfall et mål til. Får se positivt på det.

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 21:08   #4
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Klesstørrelser.

Det er dessverre ikke noe nytt akkurat. Jeg har liggende to 8-9 år penkjoler som jeg skal inni. Den i str 40 fra Imitz går på, men sitter trangt. Den i str 44 fra Mikko får jeg pinadø ikke på! Som om det er helt forskjellige tabeller!

Men at samme bukse, helt identisk, samme merke forandres, den var drøy...

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 21:19   #5
Tussa
Seniormedlem
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 4.169
Tussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastisk

Sv: Klesstørrelser.

Opprinnelig lagt inn av Tusta85, her.

JEg hater å prøve klær når jeg handler.

Men nå har jeg hvertfall et mål til. Får se positivt på det.

Du får jo byttet buksene, eller var du kjapp å rive av lappene kanskje?
Og så samme bukse da, helt snålt! Størrelsene, mener jeg.

__________________


Tussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tussas eget valg Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 21:52   #6
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Klesstørrelser.

Jeg var litt rask på avtrekker'n.
Men jeg er nok inne i dem i løpet av sommeren. Er jo ikke mye om å gjøre, og de utvider seg litt. Men surt er det uansett. Det verste er jo at det ikke er noe man kan gjøre med det heller.

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 23:06   #7
Dårrit
Medlem
 
Dårrit sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 43
Innlegg: 59
Dårrit er på en erverdig vei

Sv: Klesstørrelser

Det er jo helt sinnsykt.

__________________
Dårrit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 23:24   #8
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Klesstørrelser

Det samme har skjedd med meg,har kjøpt 3 bukser
fra vero moda i str 38,den første sitter perfekt menst
nr 2 er mye lengre(det er ikke lengde str på disse
buksene,så derfor skal de være identiske)nr 3 er kjempe
løs i livet..veldig merkelig disse buksene er kommet
med et mellomrom på 2 mnd,først kom svart med hvite
striper,så grå med hvite striper og svart til slutt,men de
merker klærene sine med navn og jeg kan se at
det skal være samme bukser men skjønner ikke helt
hvordan de måler dem mens de blir produsert (ikke
veldig nøye iallefall )
bortsett fra det så syns jeg faktisk str på de "typiske
butikkene som hennes&mauritz,lindex,kahpal,vero moda,
cubus,lene v og b young er store i str eller passe..aldri små
i str,men det er jo noen merker som for eks miss sixty som
er små og det har jo blitt tatt opp i media flere ganger,men
butikkene og produsentene av disse står jo for det og sier
at de "skal være små i str.

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 22-06-07, 23:50   #9
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Klesstørrelser

man må også tenke på att det er muligt att ett par bukse som er brukt noen måneder utvier sig og anpasser passformen etter kroppen Derfor er det naturligt att det nye paret føles mindre..

Hade ett par jeans jag brukte mye( 1,5 år) og som føljde kroppen når jag gikk opp i vekt..Tillslutt va de sikkert 2 størelser større,fra då jag kjøpte dem..

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 10:44   #10
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Klesstørrelser

Det er sånn stoff som trekker seg sammen etter vask, og de skal ikke utvide seg sa de når jeg kjøpte i fjor.

Uansett så er det kjedelig når det er slik. Dette er vero moda bukser, og det er ikke første gang jeg har opplevd dette. Men det er ikke noe artig å handle klær når man har gått ned i vekt, og så må gå OPP en størrelse.

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 11:10   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Klesstørrelser

Er endelig tilbøyelig til å være enig med Stinasol hva angår str. Jeg har alltid klaga på at klesstørrelsene i disse butikkene er sååå små! Men hei! Det var ikke de som var små, det var jeg som var stor.

Men det med de buksene var kjemperart. Burde du ikke gå og klage, kanskje? At du tok av lappene, det var jo med god grunn, du hadde jo bare kjøpt helt like bukser som du hadde fra før. En prisslapp tar to sek å sett på igjen!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 11:26   #12
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Klesstørrelser

Jeg burde det, men jeg gidder ikke.

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 11:31   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Klesstørrelser

Opprinnelig lagt inn av Tusta85, her.

Jeg burde det, men jeg gidder ikke.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 12:50   #14
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Klesstørrelser

De kan jo ikke gjøre annet enn å bytte buksa likevel. Og så tenker de sikkert at ja, ho har lagt på seg. Så da kan det være det samma. Får ha som mål å komme inn i dem i løpet av sommeren heller.

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 12:56   #15
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Klesstørrelser

Merker jeg blir litt provosert jeg..

Jeg hadde gått rett opp igjen, og lagt buksene på bordet og sagt det som det var!!
At størrelsen har blitt mindre..
ta med den gamle buksa for å evt. vise..

og jeg hadde drite en laaang marsj i om de trodde jeg hadde lagt på meg..
for det har jeg jo ikke..og ikke du heller....

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 13:29   #16
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Klesstørrelser

Nei, men hva hjelper det?
de jobber jo bare der, det er ikke dem som syr tøyet. Det blir jo sikkert sydd langt pokker i vold.

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 13:33   #17
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Klesstørrelser

Opprinnelig lagt inn av Fridolina, her.

man må også tenke på att det er muligt att ett par bukse som er brukt noen måneder utvier sig og anpasser passformen etter kroppen Derfor er det naturligt att det nye paret føles mindre..

Hade ett par jeans jag brukte mye( 1,5 år) og som føljde kroppen når jag gikk opp i vekt..Tillslutt va de sikkert 2 størelser større,fra då jag kjøpte dem..

jo men i mitt tilfelle er det jo omvendt,det er de første buksene
som er akkurat som før,og desuten er det ikke noe stretch i disse
buksene heller,mens de jeg har kjøpt etterpå er forskjellige
på målene/lengde og vidde..

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 13:50   #18
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Klesstørrelser

Dressmann er også ille på å "krympe" klær. Jeg kjøpte en piqueskjorte der forleden i str 2xl, og den var mindre enn flere jeg har fra før i large... Det var ikke at den var for trang heller, den var for kort. Siden jeg er ferdig utvokst går jeg ut fra at det er skjorta som er problemet og ikke meg.

Jeg handler ikke på Dressmann lenger.

  Svar med sitat
Gammel 23-06-07, 13:50   #19
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Klesstørrelser

Jeg prøver alltid klærne jeg skal kjøpe. Jeg har 7 stk helt like gensere i ulike farger og samme størrelse. De sitter ikke likt på, noen er løsere enn andre, og to av dem måtte jeg prøve en annen i samme størrelse før de satt godt på meg.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...


Sist redigert av Summer : 23-06-07 kl 14:01.
Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 08:22   #20
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Klesstørrelser

En str er ikke en str. For min del så spenner det seg fra 42-46 i bukser alt etter hvilken butikk. Nå skal det sies at de siste to uken har alle 46 buksene måttet gi tapt, men jeg har i en mnd kunne bruke både 42, 44 og 46. kommer aldri ned i mindre enn 42 pga mine brede hofter, men jeg er knallfornøyd med å endelig kunne bruke den str. igjen.
Men jeg er enig i at dette med str er blitt helt rart, mamma spurte på HM en gang og da fikk hun til svar at HM internasjonalt har satt ned alle str sine, at det som en gang var 42 nå ofte tilsvarer en 40 om dere skjønner. Om dette er rett vet jeg ikke. Men på Trianden (Lørenskog) fikk hun dette svaret da hun forbanna seg over å ikke komme inn i sin vanlige str uten å ha lagt på seg.

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 10:57   #21
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Klesstørrelser

Hahaha. Jeg var på HM i går og prøvde to forskjellige palgg. Det ene var en lang t-skjorte, og jeg kødder ikke, jeg måtte prøve helt ned til str 36, før den satt som den skulle. Den andre, en halterneck-topp, pressa jeg meg med nød og neppe inn i 46!!! Vanligvis (eller i alle fall den siste tiden) går M-L og 40-44 greit. Men dette var drøye saker.
Verden er gal.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 11:17   #22
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Klesstørrelser

Det er akkurat det den er!!!...
Før dro jeg ofte med meg den største størrelsen..og av og til kjøpte jeg den uten å prøve..Måtte jo ha det største..

Hender jeg fortsatt gjør det!Uten å tenke meg om....

Men har lært meg at klær MÅ prøves.....
Så du Jorun, kan da altså bruke alt fra 36 til 46?....
Gal gal verden ja....

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-07-07, 11:22   #23
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Klesstørrelser

Altså, normalen er at de fleste klær i gjennomsnitt 42 og L passer meg.
Men dette var litt ekstremt. Tenker på de som vanligvis bruker 36, jeg. Haha. Kan være meninga at denne t-skjorta skulle være litt stor, men den var lissom litt figursydd også. Uansett, utringinga så skikkelig kårni ut på meg, så jeg kjøpte den ikke.

Mens vi først er inne på det. Jeg leter og leter etter et lila skjørt. Det skal ikke gå under kneet, gå litt utover, og fargen skal være mørk lilla. I et stoff som stretcher. Litt off topic, men om noen har sett noe sånt, rop ut!!
Fant et, men det var ikke strech, og jeg fikk på meg str førti (hem, smale hofter...), men å puste, det kunne jeg bare glemme. Må ha stretch

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 12:51   #24
Fridolina
Seniormedlem
 
Fridolina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 1.514
Fridolina er en juvelFridolina er en juvelFridolina er en juvel

Sv: Klesstørrelser

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Hahaha. Jeg var på HM i går og prøvde to forskjellige palgg. Det ene var en lang t-skjorte, og jeg kødder ikke, jeg måtte prøve helt ned til str 36, før den satt som den skulle. Den andre, en halterneck-topp, pressa jeg meg med nød og neppe inn i 46!!! Vanligvis (eller i alle fall den siste tiden) går M-L og 40-44 greit. Men dette var drøye saker.
Verden er gal.

Jag kjøpte en skjorte her om dagen i 36 ..Men modet i år er ju STORE topper ( A- formet), så ettersom jag ikke har så store pupper lengre så satt 36 bra..rart igjentligen..

__________________
1/6 -5/10 Nådd mitt mål 65 kg

Er på mine siste "ønskekilon" nå Mål: 60 kg
ca 3,5 år senare och uppe i 73 kg igensucks
[/IMG]
Fridolina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-07-07, 23:45   #25
Dolphin
Seniormedlem
 
Dolphin sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 1.884
Dolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjentDolphin begynner å bli godt kjent

Sv: Klesstørrelser

har gitt opp størrelser for lengst! De butikkene jeg liker å handle klær i syns jeg som oftest er små i størrelsene siden jeg trekker over mage og skuldre ( hehe en ulempe med å trene vekter med mål for øye å bli muskuløs hehehe) - vero moda, only, b- young, risø f.eks. Så velger alltid største størrelse ( xl elle l) - tar det ikke så tungt lenger hva størrelse angår så lenge klærne passer , men må jo alltid prøve da sef. Og kommer jeg ned i m/ s så er det bare bonus.

Str er helt skrullete likevel så nytter ikke å plages av det. Men det der med buksene var snålt!

Og hvor gal blir ikke verden når de nå skal i gang med å produsere str 0?! hva størrelse er det da? ikke rart folk får spiseforstyrrelser og alskens drit da!problemet er jo at de stort sett lager klær til små damer med formene plassert på alle de riktige plassene ( eller manglende former rettere sagt). Det lages iaf ikke klær til sånne som meg har jeg funnet ut - brede skuldre ( relativt) små pupper og rund mage....men men ikke så mye å gjøre ved dessverre så får bare gjøre det beste utav det enten det nå betyr str 38 eller 46 liksom....

__________________
Dolphin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Ketogen Kost Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no