Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 19-02-11, 17:46   #6151
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Og så lurer jeg på, jeg har kun brukt blodsukkermåleren min til å måle fastende blodsukker. Jeg fikk i dag det for meg at jeg skulle teste hvor mye blodsukkeret mitt påvirkes av maltitol, bare sånn for moro skyld. Så jeg lurer da på hvor lenge etter siste måltid jeg bør vente med å måle blodsukkeret, og hvor lenge etter inntak av sjokoladen jeg bør vente med å sjekke stigningen?

For å få ordentlig oversikt kan du gjøre som de gjør med sukkerbelastning: innta tingensomskalmåles, og så måle etter 10 min, 30 min, 1 time, 2 timer. Tegne graf, som en ekte nerd . Hvis blodsukkeret er normalt etter to timer kan du fortsatt ha hatt det opp i skyene i mellomtiden... Jo mere grafen svinger jo sterkere reagerer du og det vil jo være veldig interessant hvis du har spist noe som skal ha lav glykemisk belastning.

Jeg skjønner at det er noen pekuniære begrensninger, men du trenger jo ikke teste alt og dersom du måler Matterhorn og Montt blanc for noe som burde være Kolsåstoppen, kan vel legen hjelpe med resept?...

Krysse fingre for Nav forresten ...

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen
Gammel 19-02-11, 17:57   #6152
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

For å få ordentlig oversikt kan du gjøre som de gjør med sukkerbelastning: innta tingensomskalmåles, og så måle etter 10 min, 30 min, 1 time, 2 timer. Tegne graf, som en ekte nerd . Hvis blodsukkeret er normalt etter to timer kan du fortsatt ha hatt det opp i skyene i mellomtiden... Jo mere grafen svinger jo sterkere reagerer du og det vil jo være veldig interessant hvis du har spist noe som skal ha lav glykemisk belastning.

Jeg skjønner at det er noen pekuniære begrensninger, men du trenger jo ikke teste alt og dersom du måler Matterhorn og Montt blanc for noe som burde være Kolsåstoppen, kan vel legen hjelpe med resept?...

Krysse fingre for Nav forresten ...

Såpass! Takk for tips, altså. Men det er mer bare nysgjerrighet. Jeg er jo diagnosisert med insulinresistens, og går på metformin, og kjenner sådan mindre svingninger, men nå er jeg også langt over snittet pedantisk på kostholdet .
Jeg har hatt veldig reaktivt blodsukker tidligere, og kjent veldig godt om jeg har fått i meg noe jeg ikke har tålt, noe som sånn generelt skjer svært sjeldent. Bare ordet glukosebelastning får det til å gå kaldt nedover ryggen på meg. Jeg har blånekta de siste to årene. Det er rett og slett en for hard påkjenning!
Jeg tror ikke jeg har merka noe av å spise maltitolsjokolade før, men det hadde vært interessant å se om det skjer noe. Og så ligger jo bare den måleren der. Brukte den en del da jeg la om kostholdet etter diagnosen, men som sagt bare for å sjekke fastende blodsukker, og at det faktisk bevegde seg nedover.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 19-02-11, 18:04   #6153
Oregano
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 36
Oregano er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg lurer på om dette er riktig tråd å spørre om hvordan dere holder magen i gang på lavkarbokosthold. Min er usedvanlig treig for tiden.

Oregano er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 19-02-11, 18:24   #6154
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Oregano, her.

Jeg lurer på om dette er riktig tråd å spørre om hvordan dere holder magen i gang på lavkarbokosthold. Min er usedvanlig treig for tiden.

Den holder seg i gang av seg selv, den! Men du må nok gi det litt tid, dersom du er fersk i lavkarbo-gamet! Imidlertid finnes det noen triks for å få den i gang også, linfrø som har ligget i vann, fløtegrøt, blåbær etc.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 19-02-11, 19:02   #6155
Oregano
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 36
Oregano er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Den holder seg i gang av seg selv, den! Men du må nok gi det litt tid, dersom du er fersk i lavkarbo-gamet! Imidlertid finnes det noen triks for å få den i gang også, linfrø som har ligget i vann, fløtegrøt, blåbær etc.

Jeg har vel levd lavkarbo i 7-8 uker nå. Du mener det kommer seg etterhvert? Linfrø har jeg jo i knekkebrødene mine. Blåbær spiser jeg av og til litt av i cc'en til frokost. Sikkert ikke store nok mengder.

Oregano er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 19-02-11, 19:05   #6156
Pøsh
Seniormedlem
 
Pøsh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Akershus
Alder: 45
Innlegg: 738
Pøsh er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg merker på magen når jeg spiser frokostbollene til Gerd. De funker
Magen min har generelt blitt mye bedre enn før.

__________________
Min journal

Pøsh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 19-02-11, 19:31   #6157
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Oregano, her.

Jeg har vel levd lavkarbo i 7-8 uker nå. Du mener det kommer seg etterhvert? Linfrø har jeg jo i knekkebrødene mine. Blåbær spiser jeg av og til litt av i cc'en til frokost. Sikkert ikke store nok mengder.

Jeg mener ikke det kommer seg etterhvert, men de fleste opplever at det går seg til! Det er jo ren, naturlig og ubearbeidet mat vi spiser, og det med fiber er en nymoderne oppfinnelse tilpasset dagens kosthold. Hvor lang tid det tar er nok ganske individuelt. Jeg tror det tok noen uker for min del, men det begynner å bli en stund siden nå, så jeg husker ikke helt …
Men det kan jo også hende at du ikke er så treg i magen. Man har som regel mindre avfall når man spiser helt rent mat, enn man får på et mer tradisjonelt norsk kosthold, med mye brød og sånn.
Men, som sagt. Om du føler deg treg i magen, prøv å legge noen ss linfrø i et glass lunkent vann til det danner seg et litt tykt slimaktig lag, og drikk det. Det fungerer lakserende og er helt uskadelig. Om enn ikke så innmari apetittelig.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 19-02-11, 20:16   #6158
Oregano
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 36
Oregano er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Takk for tipset - skal prøves. Har lest her inne at maltitolsjokolader også kan virke lakserende. Det er kanskje også verdt et forsøk?

Oregano er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 19-02-11, 20:33   #6159
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Oregano, her.

Takk for tipset - skal prøves. Har lest her inne at maltitolsjokolader også kan virke lakserende. Det er kanskje også verdt et forsøk?

Både og! Det fungerer ikke lakserende på meg, derimot får jeg gravidmage og flatulens fra en annen verden om jeg spiser for mye sjokolade med maltitol

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 19-02-11, 20:37   #6160
hernon
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 109
hernon har en fantastisk aura rundt seghernon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg lurer på hvorfor jeg - som vanligvis båder er hyggelig og høflig - to ganger har glemt å takke for svar her inne?

Takk, Furine og Kitt

hernon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 19-02-11, 20:53   #6161
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Oregano, her.

Takk for tipset - skal prøves. Har lest her inne at maltitolsjokolader også kan virke lakserende. Det er kanskje også verdt et forsøk?

Hei på apoteket har de noe som heter senneste, den er MEGET effektiv mot treg mage

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 19-02-11, 20:56   #6162
Oregano
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 36
Oregano er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Te ja, det minner meg om noe annet jeg har lurt på; Er te ok på lavkarbo? Jeg drikker som oftest de koffeinfrie fra London fruit&herb company. De smaker nydelig uten søtning også, men om de lages av frukt og bær bør jeg kanskje velge en annen type te eller ikke drikke te i det hele tatt?

Oregano er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 19-02-11, 20:57   #6163
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har tidvis, og egentlig rimelig ofte, siste mnd vært plaget med mye bløt mage (diare) og kun på kveldene. Jeg har vært lavkarbo siden juli 2010, men har siste 1,5 mnd vært mye flinkere til å spise enda mindre karbohydrater, trent, (og har gått ned en del) og spist mer fett. Kan det være fettet som gjør at magen oppfører seg idiot? Dette problemet oppstår etter middagene, som er på kvelden rundt om 19. Frem til middag er alt normalt.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 19-02-11, 20:59   #6164
Oregano
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 36
Oregano er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har også fettet mistenkt for en del av tregheten ja. I tillegg er det vel mindre fiber i lavkarbokosthold enn grovbrød og grovpastakostholdet jeg hadde tidligere. Jeg trener hver dag, og vil ikke tenke på hvordan magen hadde vært hvis jeg bare satt stille.

Oregano er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 19-02-11, 20:59   #6165
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Oregano, her.

Te ja, det minner meg om noe annet jeg har lurt på; Er te ok på lavkarbo? Jeg drikker som oftest de koffeinfrie fra London fruit&herb company. De smaker nydelig uten søtning også, men om de lages av frukt og bær bør jeg kanskje velge en annen type te eller ikke drikke te i det hele tatt?

Te er ok så lenge den er sukkerfri

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 19-02-11, 21:00   #6166
Oregano
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 36
Oregano er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Te er ok så lenge den er sukkerfri

Finnes det teer som er tilsatt sukker? Da står det vel på pakken regner jeg med?

Oregano er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 19-02-11, 21:11   #6167
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Oregano, her.

Finnes det teer som er tilsatt sukker? Da står det vel på pakken regner jeg med?

Om den er tilsatt sukker, så står det på pakken Har aldrig opplevd at teposer er tilsatt sukker

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 19-02-11, 21:22   #6168
Oregano
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 36
Oregano er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Teposene fra London fruit&herb company blir forøvrig også geniale isteer. Trenger ikke søtning og de smaker nydelig!

Oregano er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 19-02-11, 21:50   #6169
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Oregano, her.

Finnes det teer som er tilsatt sukker? Da står det vel på pakken regner jeg med?

En boks instant-te inneholder sukker, men det finnes hvit te fra twinings og lipton som også inneholder karbohydrater. Det står ikke ordentlig hvor mye på pakkene, dessverre. Men det smaker søtt så jeg holder meg unna.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
Gammel 19-02-11, 22:01   #6170
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har fått tabletter som er vanndrivende, furosemid heter de, men så fikk jeg et spørsmål i dag, og det var : hvor lenge har glasset vært åpnet? Og da svarte jeg at jeg fikk dem for et par år siden, og brukte noen få, så har glasset vært lukket. Men så sa de at de kanskje var gått ut på dato.... jeg har ikke glasset med meg her, så jeg får ikke sjekket noen holdbarhetsdato. Og jeg tisser som bare det, så de virker jo. Noen som vet om de "blir ødelagt" av å ha blitt åpnet og oppbevart et par år?

Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 19-02-11, 22:04   #6171
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

Krysse fingre for Nav forresten ...

Glemte å takke for denne! Takk takk! Jeg dirrer i spenning, her! Jeg må jo levere aktivitetsplanen ferdig signert på mandag, så da får jeg kanskje vite mer da. Men jeg har trua! Dette betyr enormt mye for meg!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 19-02-11, 22:04   #6172
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Vet ikke om det har noe å si om glasset har vært åpnet eller ikke, men de aller fleste legemidler har en holdbarhetsdato. Denne skal stå på glasset/esken.

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet
Gammel 19-02-11, 22:15   #6173
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Jeg har fått tabletter som er vanndrivende, furosemid heter de, men så fikk jeg et spørsmål i dag, og det var : hvor lenge har glasset vært åpnet? Og da svarte jeg at jeg fikk dem for et par år siden, og brukte noen få, så har glasset vært lukket. Men så sa de at de kanskje var gått ut på dato.... jeg har ikke glasset med meg her, så jeg får ikke sjekket noen holdbarhetsdato. Og jeg tisser som bare det, så de virker jo. Noen som vet om de "blir ødelagt" av å ha blitt åpnet og oppbevart et par år?

Må bare advare deg, selv om du kanskje vet det fra før. Du må være forsiktig med vanndrivende, spesielt siden maten vi spiser er vanndrivende i seg selv. Du må iallefall ta tilskudd av magnesium og kalium!!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 19-02-11, 22:26   #6174
Oregano
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 36
Oregano er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

En boks instant-te inneholder sukker, men det finnes hvit te fra twinings og lipton som også inneholder karbohydrater. Det står ikke ordentlig hvor mye på pakkene, dessverre. Men det smaker søtt så jeg holder meg unna.

Disse teene jeg drikker smaker også søtt - i allefall noen av dem. Burde jeg være mer skeptisk kanskje? Hm.

Oregano er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 19-02-11, 22:40   #6175
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Jeg har fått tabletter som er vanndrivende, furosemid heter de, men så fikk jeg et spørsmål i dag, og det var : hvor lenge har glasset vært åpnet? Og da svarte jeg at jeg fikk dem for et par år siden, og brukte noen få, så har glasset vært lukket. Men så sa de at de kanskje var gått ut på dato.... jeg har ikke glasset med meg her, så jeg får ikke sjekket noen holdbarhetsdato. Og jeg tisser som bare det, så de virker jo. Noen som vet om de "blir ødelagt" av å ha blitt åpnet og oppbevart et par år?

Så lenge tablettene ikke har endret farge eller utseende på andre måter, er de nok like virksomme som den dagen de ble laget.
Gamlelegen min fortalte at han tok turnusen sin som militærtjeneste og da fikk de stort sett bare medisiner som hadde gått ut på dato fra nærmeste sykehusapotek!

Akkurat nå kommer jeg bare på nitroglyserin(mot angina) som ikke tåler at glasset har vært åpnet lenge eller å feks ligge i lommen over litt tid!

Og som Langaard sier, vær forsiktig med lavkarbo/ketolyse og vanndrivende!
Etter noen uker trengte jeg dem ikke lengre og har ikke hatt bruk for dem siden!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no