Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Mye fisk?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-03-12, 22:20   #1
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Mye fisk?

Spiser dere mye fisk eller går det mest i egg og kjøtt? Det gjør det egentlig her. Er ingen fiske elsker men har planer om å prøve meg litt mer frem i fiskeverden. Det går mest i kjøtt som svin og kylling. Begynner faktisk å bli litt lei kylling. Men fisk skulle jeg gjerne vært flinkere til å lage meg....

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 22:26   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Mye fisk?

Tja. Alt fra en til tre ganger i uka, kanskje. Spiser vel egentlig ganske godt fordelt mellom storfe, kylling og fisk. Lite svin, faktisk.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 23:01   #3
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Mye fisk?

Jeg elsker fisk!! Blir mye mer "behagelig" mett av fiskemat enn av kjøttmat

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 23:09   #4
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Mye fisk?

Elsker fisk! Kan ikke gå feil med fisk! Perfekt hver gang, behagelig mett, lages kjapt, smaker nydelig og er attpåtil sunt! ;-) man kan ikke annet enn å bli positivt overrasket. Fisk i folie er en rett som lager seg selv og kan varieres til det uendelige,

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 23:11   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Mye fisk?

Fisk til middag 2 ganger i uka.. Men flere ganger til frokost og lunch. Er ikke noe kjøttmenneske

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 23:51   #6
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Mye fisk?

Spiser fisk i en eller annen form hver eneste dag jeg, i allefall nå som jeg har blitt eneboer!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 09:11   #7
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Mye fisk?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Fisk til middag 2 ganger i uka.. Men flere ganger til frokost og lunch. Er ikke noe kjøttmenneske

Jeg, derimot, er et kjøttmenneske. Er dessverre ikke noe glad i fisk, så det blir til at jeg verken kjøper inn eller spiser så mye av det. (Blir litt bortkastet å kjøpe mat med gode intensjoner og så rett og slett ikke spise den fordi smaken er fremmed/ubehagelig.) Men jeg prøver igjen med noenlunde jevne mellomrom, siden jeg gjerne vil like det.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 09:26   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Mye fisk?

Jeg skulle gjerne levd på fisk og litt kylling, men han jeg bor sammen med er et veldig kjøttetende menneske. Han skulle helst bare hatt det hver dag.. Så da må han jo få litt..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 10:03   #9
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Mye fisk?

Jeg elsker fisk, og vi er heldigvis så heldige at vi får gratis fisk til fryseren innimellom. Denne uka har vi faktisk hatt fisk til middag hver dag. Derfor er det helt greit med nakkekoteletter i dag.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 10:24   #10
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Mye fisk?

Vi spiser fisk 2 av 3 dager - i en eller annen form. Da snakker jeg om både pålegg og middag. Det går en del røkelaks/gravlaks/røkt ørret eller makrell i tomat. Fisk til middag er nok 1-2 ganger i uka og da som regel laks eller torsk.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 13:37   #11
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mye fisk?

Fisk flere ganger i uka her Og i tillegg røket laks/ørret som pålegg eller sammen med bare kokt egg.

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 13:44   #12
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Mye fisk?

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Jeg elsker fisk!! Blir mye mer "behagelig" mett av fiskemat enn av kjøttmat

Enig!

Jeg lager ofte avkokt laks som jeg har oppi salaten som jobbmat. Serveres med en søtsyrlig rømmesaus til.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 14:05   #13
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Mye fisk?

Går litt i perioder her. Både middag og pålegg, lunsj. I dag var det makrell pate til frokost og røkt laks til lunsj. Greit med kjøtt til middag da.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 15:40   #14
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Mye fisk?

Jeg skulle ønske jeg spiste det oftere, det gir god metthetsfølelse, men jeg liker ikke den myke konsistensen. Det jeg vil spise er påleggslaks, og det gjør jeg helt frivillig fordi den metter godt og er fast i konsistensen. Røkt laks er seig og fasti konsistensen også, så det spiser jeg også, men det blir bare som tillegg til annen mat. ca 30 g dgl. men det er ikke så ille det synes jeg, før spiste jeg det sjeldnere. Elsker kyllingfilet og spiser det hver dag, og gjerne to ganger dgl. ofte+finnbiff. Er ensidig i matveien. Har liksom funnet hva jeg liker og holder meg til det.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 16:19   #15
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Mye fisk?

Jeg kunne godt spist fisk til middag hver dag, men jeg er ikke glad i fisk i andre former..les; markrellitomatgøgg, røkt laks og pateer osv...

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 00:49   #16
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Mye fisk?

Jeg skulle ønske å spise fisk oftere..men det er ikke så lett

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 08:01   #17
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Mye fisk?

Liker fisk, men glemmer det ofte når menyen planlegges. Litt fordi det er langt til fiskebutikken der vi bor nå (og fersk fisk er så mye bedre enn frossen), men mest fordi jeg kan en begrenset mengde oppskrifter. Var veggis i mange år, og når jeg ble kjøtteter igjen var det utfordring nok å lage mat med kjøtt. Nå er det håndtert, så da står vel fisk for tur

Elsker røkt laks og ørret, men kan ikke spise det hver dag. Har spist makrell i tomat, liten pause nå.

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 13:06   #18
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Mye fisk?

Jeg tåler ikke tomat jeg. Så da kan jeg ikke gjemme bort fiskesmaken i det heller. Er ikke så veldig begeistret for fisk, men har bestemt meg for å innføre mer fisk på en eller anna måte.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 18-03-12, 13:35   #19
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Mye fisk?

Opprinnelig lagt inn av Newstart, her.

Jeg tåler ikke tomat jeg. Så da kan jeg ikke gjemme bort fiskesmaken i det heller. Er ikke så veldig begeistret for fisk, men har bestemt meg for å innføre mer fisk på en eller anna måte.

jeg er heller ikke glad i fisk men ble dilla på hjemmelagde fiskekaker(hvit fisk, egg og løk) en periode. Desverre gikk jeg lei, men kanskje du skulle prøve det og ikke spise det for ofte?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 11:17   #20
fiaborinorge89
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12
fiaborinorge89 er på en erverdig vei

Sv: Mye fisk?

Her går det mest i kylling Men spiser laks et par ganger i uken. Det er så godt!!

__________________
Se bloggene mine Fia og Michelle
fiaborinorge89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fisk Jabba Spørsmål om matvarer og oppskrifter 11 30-01-10 18:52
Fet fisk? xCamilla Ketolysekuren 3 22-02-09 23:28
Fisk PrøveKanin Generell ernæringsdebatt 5 16-02-09 20:05
Fet fisk kristine89 Middag 4 27-06-08 19:12
Fisk Summer Middag 11 16-03-04 21:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no