Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hva gjør jeg feil?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-01-10, 16:35   #1
Wiggo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Finnmark
Alder: 59
Innlegg: 44
Wiggo er på en erverdig vei

Hva gjør jeg feil?

Har holdt på med lavkarbokur nu siden august 09. Den første halvannen måneden raste jeg ned 16-17 kilo, men etter det har vekten stått bom stille. Jeg har prøvd alle mulige ting for å komme igang igjen, men uten å lykkes.Jeg spiser masse fett og minimalt karboer. Hittil har jeg gått på skaldemanns kur,men vurderer å finne en annen. Er det noen som kan komme med noen råd?

__________________


[link=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wuNI1n5/]
[image noborder]http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wuNI1n5/weight.png[/image]
Wiggo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 16:38   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg feil?

Om du legger ut en typisk dagsmeny er det enklere å komme med råd og tips

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 17:12   #3
Wiggo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Finnmark
Alder: 59
Innlegg: 44
Wiggo er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg feil?

Om morgenen drikker jeg som regel en kopp usukkret te. Første måltidet inntar jeg som regel kl 11. Det kan bestå av en kotelett med masse majones oppå. Eller det kan bestå av 250-300 gr bacon og et eller to egg. Middag inntas kl 15. Da spiser jeg noen gang egg og bacon som om morgenen, eller deltar jeg i familien, men plukker ut karbotingene som potet pasta ris. Til velds tar jeg som regel bare en lett variant med ca en kaffekopp oliven som jeg rører i enten majones eller sæther rømme. Nå må jeg kanskje legge til at jeg bruker noen medisiner etter et hjerteinfarkt jeg hadde for en del år tilbake. Kan disse medisinene ha noen innvirkning på at kuren?

__________________


[link=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wuNI1n5/]
[image noborder]http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wuNI1n5/weight.png[/image]
Wiggo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 17:19   #4
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg feil?

Medisiner kan påvirke... men der er jeg på veldig gyngende grunn og til lite hjelp. Har du googlet medisinene dine og sett om du finner andres erfaringer/bivirkninger?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 17:56   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg feil?

Hvor mye mer skal du ned, da? Går som regel tregere jo nærmere målet man kommer!
Er ikke uvanlig at kroppen tar seg en liten pust i bakken etter et så formidablet vekttap heller! Men det begynner å bli en lang hvilepause!

Har du hatt noen sprekker? Altså, har du hatt en eller flere dager med høykarbo?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 18:42   #6
A-p-o-c
Medlem
 
A-p-o-c sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 65
A-p-o-c er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg feil?

Du nevner faste klokkeslett. Er du sulten da, eller spiser du på rutine? Skaldeman nevner jo nettopp det, at man skal kjenne etter og ikke spise hvis man ikke er sulten. Lærte meg mye av det (selv om jeg er ganske nystartet), kan det ligge noe i det for deg også?

__________________


A-p-o-c er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/ketolyse nå i starten... Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 19:01   #7
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Hva gjør jeg feil?

Jeg tok et kjapt googlesøk på Statiner og Vektoppgang, og det kan ved første øyekast se ut som om dette kan være en bivirkning. Dette høres ikke direkte ulogisk ut da en annen bivirkning av statiner kan være muskelsvinn, og muskelsvinn gir lavere forbrenning. Dette er forutsatt at du har fått statiner etter hjerteinfarkt, men såvidt jeg har forstått det er det ganske standard å gi statiner ved dette.

Her er en link til en diskusjonsgruppe om erfaringer rundt bruken av Zocor (Simvastatin).
http://www.medications.com/se/zocor/weight-gain

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 31-01-10, 19:07   #8
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Sv: Hva gjør jeg feil?

Jeg har ikke så mange råd og tips å komme med, annet enn å gi deg følgende klapp på skulderen:

16-17 kg (16.5 da, for å ta det midt i mellom) vektnedgang siden august 09 (26 uker) gir en snittnedgang pr uke på 0,6 kg. Altså helt perfekt vektnedgang!!!!!!!

At du gikk ned det meste veldig fort, og nå har opplevd å stå "stille" lenge ville jeg ikke tatt så tungt, med mindre du oppdager noen pekepinner på hva du kan gjøre annerledes for å optimalisere kostholdet ditt.

Kroppen er ikke en maskin. Den vil i utgangspunktet motarbeide deg under vektnedgang for å prøve å holde på så mye mulig - den tenker "i tilfelle krisetider"... Den vil også trenge tid til å omstille seg når den skjønner hva som er i ferd med å skje. La den få tid. Du har et glimrende resultat allerede!!!

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 08:03   #9
Nomy
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 21
Nomy er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg feil?

Jeg kan anbefale deg å trene litt. Gå med litt tempo i ca 30 minutter hver dag eller ta noen skikkelige treningsøkter hver uke. Du blir litt fortere sliten på lavkarbo, men om du tar en liten pust i bakken dersom det blir for slitsomt, så kommer du deg fort igjen.

Det kan også være smart å måle seg samtidig som man veier seg, jeg har opplevd å miste 2 cm rundt livet uten at vekten har rørt på seg. (Muskler veier mer enn fett!)

En ting til jeg kan kommentere på i kostholdet ditt er den maten du deler med resten av familien, pass på at ingrediensene de bruker inneholder så lite karbohydrater som mulig. Matprodussentene putter sukker i nesten alt muligrart.. Jeg fikk sjokk da jeg så at det er sukker i noen bacontyper..

Pass også på det du drikker, det er fort gjort å drikke for mange karbohydrater om man felger feil drikke. Pass på å få i deg mye vann.

Nomy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gjør jeg noe feil? Slankerinna Lavkarbo generelt 1 17-04-09 10:49
Hva gjør jeg feil? msb Mer enn 30 kg overvekt 10 15-03-09 12:43
Hva gjør jeg feil? Mellorina Spørsmål og svar 1 10-01-08 18:42
Hva gjør jeg feil! Sliter Spis deg ned i vekt med Skaldeman 5 13-05-06 19:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no