Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Sulten etter måltid

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-06-10, 18:34   #1
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sulten etter måltid

Jeg blir veldig ofte sulten bare ca 1 time etter middag. Spiser jeg da for lite til middag? Skal jeg bare hive innpå med et nytt måltid? Jeg prøver å drikke vann, fordi jeg ofte kjenner lite forskjell på tørst og sult.

Noen som vil hjelpe?

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 19:00   #2
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sulten etter måltid

Det kan være mulig du spiser for lite fett. Sjekk ut det du spiser til middag, porsjonen kan også være for liten, for du skal ikke være sulten etter en time.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 19:07   #3
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Sulten etter måltid

Hva spiser du til middag da?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 02-06-10, 19:18   #4
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sulten etter måltid

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Hva spiser du til middag da?

I dag spiste jeg tomatsuppe med egg, mye smør, ost og kjøttdeig. Til lunsj spiste jeg rester fra gårsdagens lavkarbo"lasagne" og blomkålstuing og grønnsaker. Men orka ikke et så kraftig måltid til middag - var liksom ikke så sulten trodde jeg... men nå har jeg nettopp spist mer, men er fortsatt sultenkanskje jeg må ta meg mer lasagne da...

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 14:33   #5
Morbeline
Juniormedlem
 
Morbeline sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 27
Morbeline er på en erverdig vei

Sv: Sulten etter måltid

Opprinnelig lagt inn av Borghild, her.

Det kan være mulig du spiser for lite fett. Sjekk ut det du spiser til middag, porsjonen kan også være for liten, for du skal ikke være sulten etter en time.

Trodde det var proteiner som holdt deg lengre mett? Klar over at hvis man ikke har fått i seg nok energi (som jo kommer fra fettet), så blir man jo sulten, det er vel logisk, men det er vel en fin kombinasjon? Nå ble jeg plutselig usikker her..

__________________
morbeline.com
Morbeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 14:47   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Sulten etter måltid

Opprinnelig lagt inn av Paris, her.

Jeg blir veldig ofte sulten bare ca 1 time etter middag. Spiser jeg da for lite til middag? Skal jeg bare hive innpå med et nytt måltid? Jeg prøver å drikke vann, fordi jeg ofte kjenner lite forskjell på tørst og sult.

Noen som vil hjelpe?

Det kan indikere på for lite fett i maten.
Men er du sulten, ja så spis et måltid til

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 03-06-10, 18:21   #7
herregud
Medlem
 
herregud sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 227
herregud er en juvelherregud er en juvelherregud er en juvel

Sv: Sulten etter måltid

Tror det er veldig individuelt det der. Jeg er aldri mett mer enn en time eller to etter jeg har spist, uansett hvor mye jeg spiser. (store posjoner med masse fett 5-6 ganger om dagen). Jeg har forsøkt å spise enda større måltider for å døyve sulten men det hjalp ikke no særlig.

Min erfaring er at det ikke betyr så mye hvor ofte eller hvor mye du spiser. Det er hva du spiser som betyr noe. Jeg regnet for moro skyld ut kcal jeg spiste i løpet av en dag, og det var i snitt 4000 kcal. men vekta har gått jevnt og trutt nedover med ca 1/2 til 1 kg pr uke uansett. (mangler kun 4kg på målet mitt nå

Så jeg tror du kan spise når du er sulten med god samvittighet og heller fokusere mere på hva du spiser. Da kan du nyte både den gode maten og vektnedgangen

__________________


herregud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren/naturlig mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva spiser man om man er sulten mellom måltidene?? (er alltid sulten) rumbero Induksjonen 2 01-04-10 20:35
Sulten etter trening Cleopatra Spørsmål og svar 2 26-08-09 13:30
Sulten - veldig sulten! Sophie Lavkarbo generelt 17 20-08-09 21:43
I dag starter jeg på igjen etter at hele ketosen gikk til h.... etter sykehusopphold. Nitja Ketolysekuren 6 06-03-09 12:18
Har dere sjekket ketosen rett etter et måltid marchus Atkins kosthold 1 25-03-06 19:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no