Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 30-11-10, 21:03   #1651
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Hadde satt stor pris på oppskrift?

  • 500 g klippfisk av torsk
  • 500 g poteter
  • 2 store løk
  • 1 chili
  • 3 fedd hvitløk
  • 1 boks grovhakka tomater
  • 2 dl olivenolje
  • 1 rød paprika
  • 4 plommetomater
  • 3 ss stenfrie svarte oliven
  • salt og pepper
Tomatsaus
Skjær løken i skiver. Del chilien på langs og skrap ut frøene. Hakk chili og hvitløk. Bland løk, chili, hvitløk, tomater fra boks sammen med olivenolje i en gryte. La det koke i 10-15 minutter. Ha i paprika og oliven.
Bacalao i form
Rens fisken for skinn og ben. Skjær den i passe store porsjonsstykker. Skjær poteter og tomater i skiver. Legg klippfisk, poteter og tomater lagvis i en ildfast form. Øs over tomatsausen.
Bakes nederst i stekeovn på 180 ºC i 35-40 minutter. La formen stå og hvile i 10-15 minutter før du serverer.

Jeg skal prøve med knutekål i stedet for poteter.. Eller helt uten poteter..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 30-11-10, 21:04   #1652
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Tusen takk jeg skal nok klare meg fint uten poteter også. Jeg tror ikke jeg erstatter potetene med noe i dette tilfellet. Ser jo nydelig ut

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 01-12-10, 13:35   #1653
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Lagde Parmesankylling med tomat, basilikum og mozerellasalat for et par dager siden!! namnam....
Fant oppskriftene på LCHF bloggen! Kjempe digg!!

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød"
Gammel 06-12-10, 23:17   #1654
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Torsdag: hjemmelaga hamburgere med osterundstykker.
Fredag: Hjemmelaga pølsestroganoff med salat.
Lørdag: Kylling med salat og hjemmelaga saus.
Søndag: Ribbe med surkål og kålrabistappe.
I dag: Hjemmelaga kjøttboller i hjemmelaga saus.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 06-12-10, 23:38   #1655
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Taco...

I morgen pinnekjøtt!!!

Dagen derpå skal det være sosekjøtt.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 06-12-10, 23:45   #1656
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

Torsdag: hjemmelaga hamburgere med osterundstykker.
Fredag: Hjemmelaga pølsestroganoff med salat.
Lørdag: Kylling med salat og hjemmelaga saus.
Søndag: Ribbe med surkål og kålrabistappe.
I dag: Hjemmelaga kjøttboller i hjemmelaga saus.

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Taco...

I morgen pinnekjøtt!!!

Dagen derpå skal det være sosekjøtt.

Jeg kommer på middag til dere jeg! Middag siste dagene har vært kokte egg, rått bacon, stekt kjøttdeig, atkinsbar, en hel plate Bocca :O, torskelever på boks med majones på og litt røkt laks. Gleeeeder meg til eksamen er over og jeg kan bo hjemme istedefor på lesesalen og lage MAT!

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 07-12-10, 17:08   #1657
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

I dag blir det koldtbord på jobb, og så tok jeg med litt indisk karrigryte i tilfelle jeg ikke skulle bli mett av koldtbordet. Jeg så oppi den boksen de satte av til meg, og jeg er glad for at jeg tok med mer. Waldorfsalat var det med mest fett oppi der, og slikt spiser jeg jo ikke.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 07-12-10, 19:36   #1658
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

I dag blir det sushi, med en lav GI brun ris som er kjøpt på kinsarvik. Litt skeptisk, men skal bruke veldig lite ris til meg, og heller pøse på med avokado.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 07-12-10, 19:42   #1659
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Ble ikke middag i dag, men holder på å dampe pinnekjøtt som skal skjerpes i steikovnen i morgen. Serveres med kålrabistappe, smeltet smør og en liten klubb..

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 07-12-10, 20:51   #1660
Debussy
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Asker
Alder: 52
Innlegg: 90
Debussy er på en erverdig vei

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Superenkel middag i dag: Løvstek med Jacobs barnaise (4 karber) og en stooor salat. Kjapt og godt!

__________________


Debussy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 08-12-10, 01:05   #1661
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Hadde en snill venninne som fikset middag. Grillede kyllinglår med gratinert brokkoli og blomkål og soppstuing. Det var nammis! Godt når noen tar vare på en i eksamenstida..

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 08-12-10, 02:08   #1662
Brimstone
Seniormedlem
 
Brimstone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 767
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Trodde jeg la inn denne i går, men må ha glemt å trykke send svar, eller jeg la det inn i feil tråd, for jeg finner ikke igjen innlegget mitt.
Man blir glemsk av lavkarbo ja

nom.jpg

__________________
Det er min legg, og jeg driter når jeg vil!
Brimstone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman light
Gammel 08-12-10, 17:55   #1663
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Brimstone, her.

Trodde jeg la inn denne i går, men må ha glemt å trykke send svar, eller jeg la det inn i feil tråd, for jeg finner ikke igjen innlegget mitt.
Man blir glemsk av lavkarbo ja

Vedlegg 7666

Noen har tatt med ostehøvel fra Norge, ser jeg.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 08-12-10, 18:21   #1664
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Noen har tatt med ostehøvel fra Norge, ser jeg.

Fiskars!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 08-12-10, 18:56   #1665
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Superduperenkel: 150g stekepannestekt finnbiff med olje,salt,pepper og urter over.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
Gammel 08-12-10, 19:49   #1666
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

I morgen er det småkkuttet brunet storfekjøtt surret sammen med løk, brokkoli og sopp i creme fraiche.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 08-12-10, 20:15   #1667
Brimstone
Seniormedlem
 
Brimstone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 767
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Noen har tatt med ostehøvel fra Norge, ser jeg.

Det var julegave fra min kjære moder for mange år siden. Ingen her som har hørt om ostehøvel

__________________
Det er min legg, og jeg driter når jeg vil!
Brimstone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman light
Gammel 08-12-10, 20:55   #1668
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

En gigantisk svær kyllingwok! Med kylling, bacon, asparges, brokkoli, grønn paprika, løk, kål og sopp. Så har jeg kokosmelk over pluss wokkrydder.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 08-12-10, 21:10   #1669
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Lutefisk med masse bacon og brokkolimos med sennep

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 09-12-10, 23:24   #1670
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Nakkekoteletter som var godt krydra og marinerte, og perfekt stekte! Med stekt champignon og asparges. Pluss lavkarbosaus. Dritgodt.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 10-12-10, 17:43   #1671
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!




http://lkhf.blogg.no/1291999237_indr...v_svin_me.html

dagens middag

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT
Gammel 10-12-10, 17:53   #1672
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Jeg er nå i planleggingsstadiet for morgendagens middag.

Det blir kraftsuppe! Jada, MED poteter og gulrøtter, men det er ikke mye det er snakk om!. Det blir hodekål, kålrot, sellerirot, selleristang, knutekål, løk, tomater, chili og pølsebiter i tillegg.. Tomater i kraftsuppe er digg!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 10-12-10, 22:40   #1673
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Tomater i kraftsuppe er digg!

Nei, fysj! Kål OG tomater? Det er jo suppa til rikshospitalets suppekur det....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 10-12-10, 22:54   #1674
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Nei, fysj! Kål OG tomater? Det er jo suppa til rikshospitalets suppekur det....

Den er god den!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 13-12-10, 12:47   #1675
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva skal du ha til middag i dag-tråden!

Idag blir det gourmet-torsk fordi det er på tilbud idag på Joker. Smaker nammis med salat med avokado og olje som dressing. Edit: tilbudet er imorgen.


Sist redigert av ada-emilie : 13-12-10 kl 15:14.
ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no