Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Mensblødninger

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-12-10, 01:02   #226
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Mensblødninger

huff, plagsomt! pleier alltid å utsette min med ppiller om jeg skal på tur

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 01:07   #227
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Mensblødninger

Ja, hadde jeg bare tålt piller så. Jeg pms'er 24/7 på p-piller/p-ring. Dessuten liker jeg ikke å pøsa masse fake hormoner i kroppen. Har gjort det en del år. Mamma har jo hatt blodpropper, så jeg er skeptisk. Hadde vært kos å ha syklus da. Sånn at man kunne planlegge ting. Heldigvis merker jeg det gjerne på humør og magen at jeg skal ha den..

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 12:20   #228
jente-23
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 49
jente-23 er på en erverdig vei

Sv: Mensblødninger

off... mensen hver 14ende dag har jeg fått etter at jeg startet med lavkarbo.. eneste bivirkningen jeg har. hva i all verden er dette?!?! folk reagerer rundt meg.. "Hva, har du mensen IGJEN".. need some answers..

__________________


jente-23 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kosthold som inneholder lite karbohydrat, mer fett og enda mer proteiner. Svar med sitat
Gammel 12-12-10, 13:14   #229
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av jente-23, her.

off... mensen hver 14ende dag har jeg fått etter at jeg startet med lavkarbo.. eneste bivirkningen jeg har. hva i all verden er dette?!?! folk reagerer rundt meg.. "Hva, har du mensen IGJEN".. need some answers..

Det går over etter hvert. Jeg hadde det sånn i noen få måneder etter at jeg begynte. Og det skjer fortsatt en gang i blant hvis jeg får et skikkelig raskt vekttap. Men bortsett fra de første månedene på lavkarbo har jeg aldri hatt så stabil syklus som på lavkarbo. Det er sikkert andre som kan svare bedre på hvorfor det skjer. Men jeg mener at jeg har hørt at det er lagret en del hormoner (østrogen?) i fettlagrene. Så når vi går ned i vekt, så frigjøres det hormoner som påvirker syklusen. Hvis det stemmer får du bare se på sykluskrøll som et tegn på at lavkarbo har effektiv effekt på deg

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-12-10, 21:57   #230
-Cilia-
Medlem
 
-Cilia- sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Like utenfor
Alder: 35
Innlegg: 201
-Cilia- er ny på veien

Sv: Mensblødninger

Åh herlighet jeg er så glad jeg tilfeldigvis så denne tråden! Plutselig fikk jeg mensen, MIDT i p-pilleperioden! Har aldri skjedd før! :O Ser jo nå at det ikke er helt uvanlig, og det hjelper veldig. Puh! Håper den slutter snart nå da....

-Cilia- er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo hovedsaklig uten meieriprodukter. Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 11:23   #231
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mensblødninger

Jeg mista mensen da jeg gikk ned med lavkarbo. DEn kom tilbake to ganger da jeg innførte frukt i menyen. Men så forsvant den igjen og har vært borte i mange måneder i en tid jeg ikke har gjort endringer i kostholdet. Kan mensen komme tilbake selv om jeg ikke endrer kostholdet og vekta? Jeg håper jeg kan være trygg på det så jeg kan ha kondomfri sex. Jeg merker ikke noe til PMS og vannøkning som jeg fikk tidligere før mens.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 11:58   #232
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Mensblødninger

Ikke ta dette som kritikk, men er man undervektig og spiser for lite er det ganske vanlig at man mister menstruasjon. Østrogen er hovedårsaken til at kvinner jevnt over har mer kroppsfett enn menn ettersom det omdannes i fettvevet fra androgener, jo mindre kroppsfett dess lavere østrogenproduksjon.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 12:30   #233
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mensblødninger

Jeg har hatt 28 dagers syklus FAST siden jeg var 17-18 år ( 36 år nå), altså Torsdag hver 4 uke med eggløsning 2 uke etter (unntaket etter hver fødsel hvor det tok 1 mnd før den var som vanlig da) Gått på lavkarbo i nesten hele fjor og ikke vært noe tull,men etter at jeg kom i ketose kom plutselig mensen etter 21 dager ,kan tru jeg lurte på hva som hadde skjedd....MEN jeg hadde ikke den klassiske kink i ryggen dagen før, jeg var ikke sur og grinete ,jeg fysa ikke på godis og jeg hadde ikke mens smerter ....Det som pleier å komme først (unnskyld) var ikke der,bare ren og rød farge,men 2 dager etter kom det masse svart (unnskyld igjen ) og så var det normalt resten av tiden, som hos meg er 7 dager

Jeg fortsetter gjerne sånn altså,trur gubben var rimelig happy også hehehe

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 12:45   #234
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Mensblødninger

Det svarte kan være gammel blodt ! Da jeg var i ketose første gang (etter ca et halvt år med generell lavkarbo) så skjedde det samme med meg, litt nasty . Men det er visst kroppen som renser seg skikkelig! Jeg har også hatt ganske klokkren syklus før det, men det var nok fordi jeg gikk på p-piller i mange mange år. Etter oppstart på lavkarbo tok det flere måneder før den stabilisterte seg. Nå mere har jeg fire dager med medium blødning mot åtte ni dager med fossblødning halve tida, jeg har bare litt sånn "napping" i mellomgulvet og ned mot lårene i forkant, kontra det å ligge i fosterstilling klistra til varmeflaska. Jeg blir en smule sentimental i forkant, kontra det å hyle i en uke i strekk . Yay mensen på lavkarbo .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 15:52   #235
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ikke ta dette som kritikk, men er man undervektig og spiser for lite er det ganske vanlig at man mister menstruasjon. Østrogen er hovedårsaken til at kvinner jevnt over har mer kroppsfett enn menn ettersom det omdannes i fettvevet fra androgener, jo mindre kroppsfett dess lavere østrogenproduksjon.

Jeg tenker også det er østrogenmangel, men lurer da på om jeg kan slippe prevensjon eller om det er lurest å bruke det i tilfelle den skulle komme tilbake? Jeg stilte spørsmålet et annet sted også, og der svarte ei at hun hadde ligget på samme vekt som meg i fem år og ikke hatt mensen før hun gikk opp i vekt. Så det kan høres ut som det er trygt. Dessverre tror jeg ikke det er mulig å måle sjansen for graviditet hos legen. Eller er det kanskje det? Hvis det var mulig ville jeg fått det konstantert så typen jeg har sex med kunne legge fra seg de kondomene.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 15:57   #236
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Jeg tenker også det er østrogenmangel, men lurer da på om jeg kan slippe prevensjon eller om det er lurest å bruke det i tilfelle den skulle komme tilbake? Jeg stilte spørsmålet et annet sted også, og der svarte ei at hun hadde ligget på samme vekt som meg i fem år og ikke hatt mensen før hun gikk opp i vekt. Så det kan høres ut som det er trygt. Dessverre tror jeg ikke det er mulig å måle sjansen for graviditet hos legen. Eller er det kanskje det? Hvis det var mulig ville jeg fått det konstantert så typen jeg har sex med kunne legge fra seg de kondomene.

Du kan jo enten kjøpe en babycomp som forutsier eggeløsninger, men jeg tror det fungerer bedre andre veien, altså for de som planlegger å ha barn. Ellers er vel den hormonprevansjonen som skaper minst krøll hormonspiral, ettersom den i motsetning til piller og sprøyter gir en langt mindre og helt lokal hormontilførsel. Du har jo alt fått barn, så da vil ikke det være et problem.
Men å være undervektig er vel i seg selv et dårlig prevansjonsmiddel ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 16:00   #237
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Jeg tenker også det er østrogenmangel, men lurer da på om jeg kan slippe prevensjon eller om det er lurest å bruke det i tilfelle den skulle komme tilbake? Jeg stilte spørsmålet et annet sted også, og der svarte ei at hun hadde ligget på samme vekt som meg i fem år og ikke hatt mensen før hun gikk opp i vekt. Så det kan høres ut som det er trygt. Dessverre tror jeg ikke det er mulig å måle sjansen for graviditet hos legen. Eller er det kanskje det? Hvis det var mulig ville jeg fått det konstantert så typen jeg har sex med kunne legge fra seg de kondomene.

Jeg kan ikke skjønne at det er noe å trakte etter... Være så tynn at mensen opphører?? Å bruke det som prevensjonsmiddel?? Hvis du dessuten plutselig FÅR mensen er det jo stor sannsynlighet for at du hadde eggløsning ca 14 dager før. Og hvis du da hadde ubeskyttet sex (ca 14 dager før mensen plutselig kom) kan man jo som kjent bli gravid.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 16:26   #238
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg kan ikke skjønne at det er noe å trakte etter... Være så tynn at mensen opphører?? Å bruke det som prevensjonsmiddel?? Hvis du dessuten plutselig FÅR mensen er det jo stor sannsynlighet for at du hadde eggløsning ca 14 dager før. Og hvis du da hadde ubeskyttet sex (ca 14 dager før mensen plutselig kom) kan man jo som kjent bli gravid.

Jeg er klar over det. Men hvor sannsynlig er det at jeg får den tilbake er spørsmålet.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 20:11   #239
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mensblødninger

Jeg har også fått blødninger nedentil etter at jeg begynte på lavkarbo.
Lyserødt blod. Ikke sånn at det plager meg, men det er alltid lyst blod på toalettpapiret når jeg tørker meg. Veldig irriterende igrunnen !

har gått på p-sprøyten 3-4 år, og det har vært såååå herlig å slippe mensen. har noen få ganger hatt litt lysrosa på papiret denne tiden også, men ikke over tid sånn som nå. nå har det holdt på et par uker.

Når vil det slutte?? håper ikke det er meningen at jeg skal drive og småblø hele tiden. Sex er jo helt umulig, for blod er ekkelt uansett selv om det er lite ....

Skal ha ny sprøyte i midten av februar.

Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 18:35   #240
jente-23
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 49
jente-23 er på en erverdig vei

Sv: Mensblødninger

kan meddele at mensen er som normalt igjen folkens... hehe, det stabiliserte seg etter noen mnd love life on lavkarbo! Herlig, herlig og..... LIVET ER HERLIG!!

__________________


jente-23 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kosthold som inneholder lite karbohydrat, mer fett og enda mer proteiner. Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 18:48   #241
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av jente-23, her.

kan meddele at mensen er som normalt igjen folkens... hehe, det stabiliserte seg etter noen mnd love life on lavkarbo! Herlig, herlig og..... LIVET ER HERLIG!!

Min også Kom som bestilt i går UTEN ryggsmerter,magekramper og ikke noen sure miner,helt toppers

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 00:16   #242
Thea1980
Medlem
 
Thea1980 sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 69
Thea1980 er på en erverdig vei

Sv: Mensblødninger

Jeg er 2,5 mnd forsinka med mensen. Begynte på lavkarbo samtidig som jeg slutta på p-pillen. Vet at når man slutter på p-pillen, så kan det ta litt tid før den kommer tilbake, så det er nok det som er årsaken og ikke lavkarboen/vektnedgangen... Men jeg blir litt utålmodig da. Hvor lenge er det normalt - når skal jeg bli bekymra?

__________________




Thea1980 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 00:19   #243
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av jente-23, her.

kan meddele at mensen er som normalt igjen folkens... hehe, det stabiliserte seg etter noen mnd love life on lavkarbo! Herlig, herlig og..... LIVET ER HERLIG!!

Ja livet er herlig

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 00:20   #244
Bonitta
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 178
Bonitta er på en erverdig vei

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av Thea1980, her.

Jeg er 2,5 mnd forsinka med mensen. Begynte på lavkarbo samtidig som jeg slutta på p-pillen. Vet at når man slutter på p-pillen, så kan det ta litt tid før den kommer tilbake, så det er nok det som er årsaken og ikke lavkarboen/vektnedgangen... Men jeg blir litt utålmodig da. Hvor lenge er det normalt - når skal jeg bli bekymra?


Når jeg har slutta på pillen har jeg alltid fått mensen straks jeg...

Bonitta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 08:52   #245
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av Thea1980, her.

Jeg er 2,5 mnd forsinka med mensen. Begynte på lavkarbo samtidig som jeg slutta på p-pillen. Vet at når man slutter på p-pillen, så kan det ta litt tid før den kommer tilbake, så det er nok det som er årsaken og ikke lavkarboen/vektnedgangen... Men jeg blir litt utålmodig da. Hvor lenge er det normalt - når skal jeg bli bekymra?

Jeg har blitt gravid 6 uker etter at jeg sluttet på pillen 2 ganger, så det er ikke nødvendigvis normalt at det tar langt tid å få tilbake mensen. Legen min sa første gangen(for 18år siden) at det var gammel overtro som hang igjen fra de første ppillene som inneholdt mye mer hormoner!

Du er ikke alt gravid, da?

Luft din bekymring for legen din, en liten blodprøve kan finne ut om du er i syklus eller ikke!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 12:45   #246
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mensblødninger

Da jeg sluttet med triconetta for 15 år siden fikk jeg mensen tilbake etter noen måneder. Nyt at du ikke har mensen så lenge det varer. Kroppen justerer seg nå tilbake til naturlig tilstand. Ikke bekymre deg. Om du ikke er undervektig får du den tilbake.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 16:58   #247
Mara Laite
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Tromsø
Alder: 43
Innlegg: 13
Mara Laite er på en erverdig vei

Sv: Mensblødninger

Hei Tar yasmin og har aldir hatt noe tull med mensen. Men nå har jeg spist lavkarbo i ca en måned og er i midten av brettet og får mensen (!)

Hva skal jeg gjøre? Fortsette med p-piller? Stoppe? hmm... må kanskje ringe fastlegen min..

Mara Laite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Feit-Lindberg" :D Går det an? :))) Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 09:00   #248
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av Mara Laite, her.

Hei Tar yasmin og har aldir hatt noe tull med mensen. Men nå har jeg spist lavkarbo i ca en måned og er i midten av brettet og får mensen (!)

Hva skal jeg gjøre? Fortsette med p-piller? Stoppe? hmm... må kanskje ringe fastlegen min..

Om du har lest ellers i tråden her, så er det du opplever helt normalt. Det vil nok stabilisere seg, men det er helt indivuduelt hvor lang tid det tar. Det tok meg noen måneder, men så ble mensen helt stabil igjen. Du behøver alldeles ikke slutte på p-pillene, de blir ikke mindre sikre, altså.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 15:48   #249
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Mensblødninger

Så beroligende å lese at det er vanlig med mensenkrøll i startfasen! Det kan nok forklare mine 10 dager med spotting, der det vanligvis er én dag med smertehelvete (eller morsomme piller), og tre dager med mens...

Har vekslet mellom å være bekymret, og svært optimistisk (tatt en *kremt eller flere graviditetstester, sånn i tilfelle )

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 20:30   #250
Ashley
Medlem
 
Ashley sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 242
Ashley er ny på veien

Sv: Mensblødninger

Opprinnelig lagt inn av jente-23, her.

off... mensen hver 14ende dag har jeg fått etter at jeg startet med lavkarbo.. eneste bivirkningen jeg har. hva i all verden er dette?!?! folk reagerer rundt meg.. "Hva, har du mensen IGJEN".. need some answers..

Samme problem her! Ufattelig annoying med 3 ukers varighet på mensen prøvde oppkarbing denne uka, og gikk ut av ketose for å prøve å kvitte meg med driten. Hjalp ikke. Noen som vet?

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no