Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Bringebæriskrem!

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-01-09, 23:07   #1
Skautrollet
Medlem
 
Skautrollet sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 59
Innlegg: 341
Skautrollet er en juvelSkautrollet er en juvelSkautrollet er en juvel

Bringebæriskrem!

Dagens nytelse skulle egentlig være vispet fløtekrem med bringebær, men siden bærene var frosne da jeg puttet de i kremen, ble kremen tykk og kald og god i løpet av 2 minutter.

Jeg vispet
1,5 dl fløte med
1 ts splenda
og puttet oppi ca 10 frosne bringebær tilslutt.

Åh, det var godt det! Prøv du også

__________________
[i][color="YellowGreen"]15 kg minus i 2009
Skautrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 23:30   #2
snuppsi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Alder: 43
Innlegg: 20
snuppsi er på en erverdig vei

Sv: Bringebæris-krem!

Åååh DET skal jeg ha imorgen

snuppsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 07:25   #3
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Bringebæris-krem!

Opprinnelig lagt inn av snuppsi, her.

Åååh DET skal jeg ha imorgen

Det sjal jeg også. Men ikke før neste helg. Prøver å holde meg unna søtstoff nå de første 2 ukene på Ketolyse (selv om jeg såvidt smakte i går, og at jeg har søtstoff i eggerøra til frokosten noen ganger, men det MÅ jeg bare, ellers klarer jeg ikke å spise eggerøre....)

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 07:39   #4
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Bringebæris-krem!

Jeg lager dette stadig.. Det er min dessertfavoritt

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 09:14   #5
Sulphur
Medlem
 
Sulphur sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 417
Sulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snill

Sv: Bringebæris-krem!

Du trenger egentlig ikke vispe kremen først en gang. Knekk et egg oppi fløten og blend sammen litt før du tilsetter bær. Full fres i et par sekunder og du har deilig fløteiskrem, som er så godt som et fullverdig måltid. Det er noe avd et beste jeg har smakt, iallefall!

__________________
Journalen min.


Sulphur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 22:52   #6
snuppsi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Alder: 43
Innlegg: 20
snuppsi er på en erverdig vei

Sv: Bringebæris-krem!

Opprinnelig lagt inn av elian, her.

Det sjal jeg også. Men ikke før neste helg. Prøver å holde meg unna søtstoff nå de første 2 ukene på Ketolyse (selv om jeg såvidt smakte i går, og at jeg har søtstoff i eggerøra til frokosten noen ganger, men det MÅ jeg bare, ellers klarer jeg ikke å spise eggerøre....)

Åå, så flink du er! Jeg har holdt meg unna (stort sett iallefall) sukkerfri sjokis og sånnt, men har laga litt kakao m litt splenda noen kvelder.. såå godt! Får se hva vekta sier til det imorgen

snuppsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 23:00   #7
Aphrodithe
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 147
Aphrodithe er ny på veien

Sv: Bringebæris-krem!

Gjett hva jeg skal gafle innpå i morgen!

__________________
Aphro sin journal








Aphrodithe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 09:48   #8
Adelaide
Medlem
 
Adelaide sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Kristiansund
Innlegg: 79
Adelaide er ny på veien

Sv: Bringebæris-krem!

Hva er SPLENDA?

__________________


Adelaide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-01-09, 23:42   #9
Odde
Medlem
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Molde
Alder: 62
Innlegg: 115
Odde er på en erverdig vei

Sv: Bringebæris-krem!

SPLENDA® er laget av sukralose som er framstilt av sukker, og inneholder ingen kalorier, men er 600 ganger søtere enn sukker. Sukralose ble første gang fremstilt i Storbritannia i 1976, og har vært benyttet i matvarer i snart 30 år. SPLENDA® har gjennomgått mer enn 100 vitenskapelige studier som alle bygger opp under sikkerheten ved å bruke SPLENDA®.

Sakset fra www.jensenco.no

Ellers har jeg en slik Magic Bullet mikser, og den er såååååå fin å lage slik is med, kjempeenkelt.

OddE

__________________




Odde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman / Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 00:34   #10
Sulphur
Medlem
 
Sulphur sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 417
Sulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snill

Sv: Bringebæris-krem!

Magic bullet, hm... Hvor har jeg nå hørt det uttrykket før.

__________________
Journalen min.


Sulphur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 00:38   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Bringebæriskrem!

Dette er jo nesten den berømte jukseisen, jo! Den levde jeg på i sommer
Men, den versjonen som Mysticalsaga beskriver er absolutt den beste! Egg er viktig her, for da blir man i tillegg litt mett
Og! Kanel og vaniljeessens (ikke vaniljesukker!!) gjør det hele bare helt überhimmelskt.
Nei, nå må jeg legge meg før jeg skulle finne på å springe på Deli de luca for å kjøpe kremfløte. Haha.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 13:49   #12
valleygirl
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Bringebæris-krem!

Opprinnelig lagt inn av MysticalSaga, her.

Du trenger egentlig ikke vispe kremen først en gang. Knekk et egg oppi fløten og blend sammen litt før du tilsetter bær. Full fres i et par sekunder og du har deilig fløteiskrem, som er så godt som et fullverdig måltid. Det er noe avd et beste jeg har smakt, iallefall!

"Full fres" på hva da? Jeg har hverken stavmikser eller blender. Går det greit med vanlig mikser? har en sånn med små kniver nedi som jeg bruker til smoothie (når jeg ikke er på lavkarbo for det er juice, jordbær og banan. Sukk.......). Kan jeg bruke den til dette, tror dere?

  Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 13:52   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Bringebæris-krem!

Opprinnelig lagt inn av valleygirl, her.

"Full fres" på hva da? Jeg har hverken stavmikser eller blender. Går det greit med vanlig mikser? har en sånn med små kniver nedi som jeg bruker til smoothie (når jeg ikke er på lavkarbo for det er juice, jordbær og banan. Sukk.......). Kan jeg bruke den til dette, tror dere?

Prøv

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 13:56   #14
valleygirl
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Bringebæriskrem!

Nehei! Har allerede bommet på en del oppskrifter her inne som IKKE ble som jeg hadde trodd. Så hvis det krever utstyr jeg ikke har, så kaster ikke jeg vekk fløte og bær unødvendig!

  Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 14:01   #15
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Bringebæris-krem!

Opprinnelig lagt inn av Odde, her.


Ellers har jeg en slik Magic Bullet mikser, og den er såååååå fin å lage slik is med, kjempeenkelt.

OddE

Magic Bullet'en min er yndlingsredkapet mitt på kjøkkenet. Bruker den nesten hver eneste dag! Hadde en i to år før den plutselig stoppet... Kjøpte en ny SAMME dag. Vet ikke hvordan jeg skal klare meg uten den!

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 14:04   #16
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Bringebæriskrem!

Opprinnelig lagt inn av valleygirl, her.

Nehei! Har allerede bommet på en del oppskrifter her inne som IKKE ble som jeg hadde trodd. Så hvis det krever utstyr jeg ikke har, så kaster ikke jeg vekk fløte og bær unødvendig!

Om det er en sånn boks med kniver som går rundt, så tror jeg det går bra. Jeg har også en sånn som jeg setter skafte til stavmikseren på, sånn ser den ut:

Og det er den jeg bruker når jeg lager jukseis, med bare staven så får jeg bringebær og fløte i taket og uteover veggene

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 14:07   #17
valleygirl
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Bringebæriskrem!

takk takk. da skal jeg prøve meg på dette i helgen. bare så synd at det kan se ut som om vekttapet går fortere uten fløte og rømme og sånn. Men jeg unner meg det innimellom allikevel.

  Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 14:15   #18
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Bringebæris-krem!

Opprinnelig lagt inn av MysticalSaga, her.

Du trenger egentlig ikke vispe kremen først en gang. Knekk et egg oppi fløten og blend sammen litt før du tilsetter bær. Full fres i et par sekunder og du har deilig fløteiskrem, som er så godt som et fullverdig måltid. Det er noe avd et beste jeg har smakt, iallefall!

Dette hørtes himmelsk ut. Det er godt det er lørdag. Jeg prøver denne i kveld.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 14:28   #19
Sulphur
Medlem
 
Sulphur sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 417
Sulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snillSulphur er virkelig snill

Sv: Bringebæris-krem!

Opprinnelig lagt inn av valleygirl, her.

"Full fres" på hva da? Jeg har hverken stavmikser eller blender. Går det greit med vanlig mikser? har en sånn med små kniver nedi som jeg bruker til smoothie (når jeg ikke er på lavkarbo for det er juice, jordbær og banan. Sukk.......). Kan jeg bruke den til dette, tror dere?

Hvis den funker til smoothie, så funker den til dette.

__________________
Journalen min.


Sulphur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 18:46   #20
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Bringebæris-krem!

Opprinnelig lagt inn av valleygirl, her.

"Full fres" på hva da? Jeg har hverken stavmikser eller blender. Går det greit med vanlig mikser? har en sånn med små kniver nedi som jeg bruker til smoothie (når jeg ikke er på lavkarbo for det er juice, jordbær og banan. Sukk.......). Kan jeg bruke den til dette, tror dere?

Mange muligehter til smoothie uten bana og juice..

Jeg lager sånn "is" med cottage chese, bær og krem...diggers.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 21:30   #21
Aphrodithe
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 147
Aphrodithe er ny på veien

Sv: Bringebæris-krem!

Opprinnelig lagt inn av MysticalSaga, her.

Du trenger egentlig ikke vispe kremen først en gang. Knekk et egg oppi fløten og blend sammen litt før du tilsetter bær. Full fres i et par sekunder og du har deilig fløteiskrem, som er så godt som et fullverdig måltid. Det er noe avd et beste jeg har smakt, iallefall!

Jeg prøvde din versjon, og jeg får ikke fløten stiv når jeg tilsetter det egget. Heller ikke når frosne bær blir heve oppi. Skal den ikke bli stiv kanskje? Putta den i frysen jeg.

__________________
Aphro sin journal








Aphrodithe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 22:06   #22
going down
Medlem
 
going down sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 81
going down er ny på veien

Sv: Bringebæris-krem!

Opprinnelig lagt inn av Aphrodithe, her.

Jeg prøvde din versjon, og jeg får ikke fløten stiv når jeg tilsetter det egget. Heller ikke når frosne bær blir heve oppi. Skal den ikke bli stiv kanskje? Putta den i frysen jeg.

Det blir mer som soft-is. Sitter akkurat og spiser min dags-rasjon nå

__________________

-14kg aug08-feb09 Gravid 2009 -10kg juli10-okt10
Etter innslag av høykarbo i desember går jeg nå inn i det nye året med ny giv Ketogen kost er det beste for kroppen min!!!
going down er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 22:29   #23
Aphrodithe
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 147
Aphrodithe er ny på veien

Sv: Bringebæris-krem!

Opprinnelig lagt inn av going down, her.

Det blir mer som soft-is. Sitter akkurat og spiser min dags-rasjon nå

Jooo, men greia va at den ikke ble det engang, hehe. Hadde regna med den ble litt mykere enn vanlig is, men denne renner, hehe.

__________________
Aphro sin journal








Aphrodithe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 22:32   #24
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Bringebæris-krem!

Opprinnelig lagt inn av Aphrodithe, her.

Jooo, men greia va at den ikke ble det engang, hehe. Hadde regna med den ble litt mykere enn vanlig is, men denne renner, hehe.

Min blir ganske fast, men jeg har lite fløte og mye bær!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-01-09, 22:39   #25
Aphrodithe
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 147
Aphrodithe er ny på veien

Sv: Bringebæriskrem!

Får prøve igjen, mulig det var noe gale med fløta også Selv om den hadde lang holdbarhet og jeg kjøpte den i dag

__________________
Aphro sin journal








Aphrodithe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mandelbunn med bringebæriskrem - Fedon's Marianne Bakst 9 10-10-11 18:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no