Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Halvmaraton 26. september 2010

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-03-10, 22:26   #1
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Halvmaraton 26. september 2010

Jah...da er det bestemt...nesten i hvertfall. Svigerfar fabler om å tilbakelegge 21 km under Oslo maraton til høsten. Og om svigerfar klarer det, så må jo JEG klare det!! Så nå sitter jeg her og undrer meg på hvordan dette skal gå...det lengste jeg har løpt er 7 km.....

Googler distanser, resultater, treningsopplegg osv til den store gullmedaljen..

Flere som har planer i slutten av september eller??

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 15:27   #2
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Sv: Halvmaraton 26. september 2010

Har funnet treningsplan og skal følge den de neste tre måneder:

Tirsdag: 4 km (tempo)
Torsdag: 4 km (tempo)
Søndag: 7 km (langkjøring)

...og distansene skal gradvis økes til

Tirsdag 8 km
Torsdag 8 km
Søndag: 16 km

..siste uken før løpet.

Hohohohoh!!!... Hva har jeg gjort?!

Første runde unnagjort i dag. Jeg blingsa litt på tabellen og kjørte langkjøring 8 km... Løp en kilometer for langt gitt! Jaja... Det var tung da jeg runda 40 minutter, men jeg klarte allikevel å guffe på de siste 5 minuttene og hadde da en fart på mellom 10.5 og 12 km/t. Men DA var det stopp når jeg klokka inn 8 km...

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 23:04   #3
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Halvmaraton 26. september 2010

Lykke til! Skulle gjerne gjort noe slikt, men tror dette blir for hardt for meg ... Du er tøff!

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 18:26   #4
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Sv: Halvmaraton 26. september 2010

Takk

Jeg er tilbake fra tredagers påsketur på fjellet, og gikk på ski som substitutt for løpingen jeg skulle gjort. I kveld blir det ny tempoetappe, og på lørdag er planen en langkjøringsøkt igjen.

Kjenner jeg er veldig motivert

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 13:42   #5
gulrotklara
Medlem
 
gulrotklara sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Østfold
Alder: 45
Innlegg: 70
gulrotklara er på en erverdig vei

Sv: Halvmaraton 26. september 2010

Du er super flink. Jeg har begynt å trene til grenserittet på 8 mil og lurer vel egentlig på om jeg er litt gal i hodet.. hehe.
Hadde vært kult å vært med på et halvmaraton også, men er ikke så rå på jogging. Har begynt å jogge på mølle i tillegg til spinning/høypuls osv, men jeg klarer kun å holde meg ca på 9 når jeg skal jogge i ca 30 min i ett strekk.

__________________
Gulrotklara


gulrotklara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 15:30   #6
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Halvmaraton 26. september 2010

Jeg er påmeldt!
Har løpt halvmaraton flere ganger for en del år siden, så jeg vet hva jeg går til. Har ingen abisjoner om å komme tilbake på det nivået, men å fullføre med stil (dvs. uten å se mannen med ljåen...)
Med målbevist trening klarer du dette fint! Og det er gøy!
Lykke til!

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 16:42   #7
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Sv: Halvmaraton 26. september 2010

Oi, så spennende med en med litt erfaring, LilleM0r.

Kan jeg spørre hva du løp på første gang du var med på halvmaratondistansen?
Jeg har meldt meg på i løpstidspulje 2:10-3:00.

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 18:29   #8
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Halvmaraton 26. september 2010

Første gang jeg var med kom jeg i mål på 2.05 - da tok jeg det veldig pent i starten, antaglig litt for pent for jeg husker at jeg tenkte at her kunne jeg ha løpt fortere
Min beste notering er på 1.43 og da trente jeg virkelig seriøst. Løp ca. 6 mil i uka.....mange år siden det nå - og ikke minst kilo

I år har jeg bare som mål å fullføre -trenger noe å motivere meg mot. Komme skikkelig i gang i gjen med treningen.
Fornuftig av deg å ikke melde deg opp i en pulje som løper for fort - lett å bli med på et tempo som er litt for høyt for deg i starten. Det får en igjen mot slutten.
Og du gled deg, det er kjempeartig!!

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mitt prosjekt: halvmaraton 2011 LenaBeatrice Trening 50 28-09-11 11:19
Veien mot et halvmaraton ... marithja Trening 18 02-05-10 20:12
September-startere! Lillevoff Ketolysekuren 184 14-01-10 23:29
Halvmaraton Ramah Trening 2 31-08-09 08:58
Läsning i september ssskaldeman Lavkarbo generelt 4 06-09-05 22:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no