Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Acetonånde, igjen

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-01-09, 09:53   #1
Summergirl
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Kristiansand
Innlegg: 93
Summergirl er på en erverdig vei

Acetonånde, igjen

Er det flere her inne som ikke har denne berømmelig acetonånden?
Begynner å lure på om jeg ikke er skikkelig i ketose siden jeg ikke har det, til tross for utslag på stix`n.
Kan ane bittelitt av den hvis jeg nettopp har trent, særlig på morraen, men aldri ellers.

__________________


Summergirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 10:03   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Acetonånde, igjen.

Jeg får bare litt rar smak i munnen, men ingen stinkende ånde selv om sticksen får en nydelig rosa farge og hodepinen sitter godt i.

Og ingen har klaget heller!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 10:15   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Acetonånde, igjen.

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg får bare litt rar smak i munnen,
...
Og ingen har klaget heller!

Jeg får også rar smak, enda jeg skal jo egentlig ikke være i ketose engang.. og i går sa sambo at det lukta død hund av ånden min...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 10:20   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Acetonånde, igjen.

Det er ikke alle som får den ånden Og heldige de (jeg har veeeldig ånde, ikke noe behagelig)

Du har jo utslag på stix, da er du jo i ketose

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 10:41   #5
Nitja
Medlem
 
Nitja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 203
Nitja er på en erverdig vei

Sv: Acetonånde, igjen.

Har ikke hatt noe dårlig ånde men får utslag på stixen og har gått bra ned i vekt på 2,5 uke så i ketose er jeg nok ja :-)

__________________
Nitja
Start 04.01.09



Nitja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 13:05   #6
Bentejenta
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Hordaland
Innlegg: 24
Bentejenta er på en erverdig vei

Sv: Acetonånde, igjen.

Har heller ikke dårlig ånde (har spurt sambo flere ganger hihi) Men har utslag på stixen.

__________________


Bentejenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 13:17   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Acetonånde, igjen.

Opprinnelig lagt inn av Bentejenta, her.

(har spurt sambo flere ganger hihi) .

Hehe, sikker på du vil høre det den dagen det slår ut? har fått alt fra råtten fisk til som sagt død hund...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 13:36   #8
journey
Medlem
 
journey sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 56
journey er på en erverdig vei

Sv: Acetonånde, igjen.

Smaken i munnen min føles som ... papp....?

__________________


journey er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 14:02   #9
Bentejenta
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Hordaland
Innlegg: 24
Bentejenta er på en erverdig vei

Sv: Acetonånde, igjen.

ja det var det da.... ja vil vite det, bedre å vite om det å passe på en å gå å tru at alt er bra å folk dåner da du åpner munnen hihi

__________________


Bentejenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 14:57   #10
karbokristina
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Alder: 40
Innlegg: 25
karbokristina er på en erverdig vei

Sv: Acetonånde, igjen.

Jeg har gått på kuren nå en god stund, og den ånden kommer og går. Noen ganger har jeg vært fin i opptil to uker av gangen, andre ganger har jeg hatt dårlig jern-ånde i en uke sammenhengende. Og jeg har vært i ketose hele tiden....
(og til alle dere som ikke har den dårlige ånden: sett et kryss i taket og vær sjeleglade)

karbokristina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 17:41   #11
GKS
Medlem
 
GKS sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: I det kalde nord...
Alder: 46
Innlegg: 197
GKS er på en erverdig vei

Sv: Acetonånde, igjen

Har ånde/smak i munnen om morgenen som minner om gammel fisk...

__________________



GKS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 30-50 pr dag. Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 17:45   #12
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Acetonånde, igjen

Opprinnelig lagt inn av GKS, her.

Har ånde/smak i munnen om morgenen som minner om gammel fisk...

Prøvd tanntråd?

Mest spøk, men litt alvor.
Vi som spiser så mye kjøtt som man gjør på lavkarbo/ketolyse har lett for å få kjøtt mellom tennene og råttent kjøtt lukter ikke godt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 18:58   #13
Smultsmurfen
Juniormedlem
 
Smultsmurfen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Akershus
Alder: 44
Innlegg: 46
Smultsmurfen er på en erverdig vei

Sv: Acetonånde, igjen.

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg får også rar smak, enda jeg skal jo egentlig ikke være i ketose engang.. og i går sa sambo at det lukta død hund av ånden min...

Du er ikke alene om å ha fått det komplimentet der...

__________________



Stolt mamma til 07 og 08 barna
Smultsmurfen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo... Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 01:32   #14
muselili
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3
muselili er på en erverdig vei

Sv: Acetonånde, igjen

HUFF, ja.. Her får jeg nesten ikke kysse gubben såfremt jeg har pussa tennene og skyldt med munnvann... skikkelig irriterende.. kjenner det lukter helt forjævlig noen ganger :S

muselili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 07:50   #15
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Acetonånde, igjen

Mange får aldri blyånden. Efter noen uker i ketose produserer man økte nivåer med L-karnitin, som gjør til at du kan brenne fettsyrer direkte i muskel. Det blir færre ketoner, og de spares til hjernen.

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 08:57   #16
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Acetonånde, igjen

Opprinnelig lagt inn av muselili, her.

HUFF, ja.. Her får jeg nesten ikke kysse gubben såfremt jeg har pussa tennene og skyldt med munnvann... skikkelig irriterende.. kjenner det lukter helt forjævlig noen ganger :S

Kanskje du skal kjøpe neseklype til han?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 09:09   #17
Lil@
Medlem
 
Lil@ sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 41
Innlegg: 292
Lil@ har en fantastisk aura rundt segLil@ har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Acetonånde, igjen

Og der har jeg lest om det, og fått svar på det jeg lurte på

__________________

Sist redigert av Lil@ : 22-01-09 kl 09:22.
Lil@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn fornuft og trening 4-5 dager i uken Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 09:12   #18
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Acetonånde, igjen

Jeg får dårlig ånde, men jeg har alltid en pose med sukkerfrie IFA tilgjengelig

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 09:46   #19
Finally
Juniormedlem
 
Finally sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Nordstrand, Oslo
Alder: 53
Innlegg: 27
Finally er på en erverdig vei

Sv: Acetonånde, igjen

Er det andre enn meg som tenker at det er et "tegn" fra kroppen om at ting ikke er helt som de skal når man får så dårlig ånde? Jeg mener, det kan ikke være kroppens naturlige måte å ha STINKENDE ånde?
Til info så går jeg på Skaldeman og er SUPER fornøyd med resultatene, så dette er ikke ment som noe "negg" eller spørsmålstegn rundt om det fungerer eller ikke.
Bare en tanke jeg selv går med i hodet mitt, at om vi levde som vi er ment å leve, så skal vi vel ikke lukte som om vi har svelget "døde hunder"?

__________________

Ny start: 12. Mars 2009


Finally er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 09:54   #20
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Acetonånde, igjen

Opprinnelig lagt inn av Finally, her.

Er det andre enn meg som tenker at det er et "tegn" fra kroppen om at ting ikke er helt som de skal når man får så dårlig ånde? Jeg mener, det kan ikke være kroppens naturlige måte å ha STINKENDE ånde?
Til info så går jeg på Skaldeman og er SUPER fornøyd med resultatene, så dette er ikke ment som noe "negg" eller spørsmålstegn rundt om det fungerer eller ikke.
Bare en tanke jeg selv går med i hodet mitt, at om vi levde som vi er ment å leve, så skal vi vel ikke lukte som om vi har svelget "døde hunder"?

Ånden er rett og slett avgasser fra forbrenninga. Den er tegn på at kroppen jobber med fettet. Som en pipe på et hus slipper ut røyken fra en vedovn.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 09:56   #21
Adelaide
Medlem
 
Adelaide sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Kristiansund
Innlegg: 79
Adelaide er ny på veien

Sv: Acetonånde, igjen

Jeg har den ikke, selv om jeg har utslag på sticksen.......Er det noe man "bør" ha?

__________________


Adelaide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 10:08   #22
snuppsi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Alder: 43
Innlegg: 20
snuppsi er på en erverdig vei

Sv: Acetonånde, igjen

Jeg har den heller ikke, og ikke hatt noen rar smak i munnen heller Gått på kuren i snart 3 uker, så den kan vel komme, men krysser fingrene Hørtes ikke spes digg ut. Skal kjøpe tyggis og ha i veska konstant incase. Best å være forberedt

snuppsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 10:12   #23
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Acetonånde, igjen

Opprinnelig lagt inn av snuppsi, her.

Skal kjøpe tyggis og ha i veska konstant incase. Best å være forberedt

Husk at tyggis trigger søtsug, og kan gjøre deg sulten da

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 10:56   #24
Lil@
Medlem
 
Lil@ sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 41
Innlegg: 292
Lil@ har en fantastisk aura rundt segLil@ har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Acetonånde, igjen

Opprinnelig lagt inn av Finally, her.

Er det andre enn meg som tenker at det er et "tegn" fra kroppen om at ting ikke er helt som de skal når man får så dårlig ånde? Jeg mener, det kan ikke være kroppens naturlige måte å ha STINKENDE ånde?
Til info så går jeg på Skaldeman og er SUPER fornøyd med resultatene, så dette er ikke ment som noe "negg" eller spørsmålstegn rundt om det fungerer eller ikke.
Bare en tanke jeg selv går med i hodet mitt, at om vi levde som vi er ment å leve, så skal vi vel ikke lukte som om vi har svelget "døde hunder"?

Den tanken slår meg og, nettopp fordi denne ånden er noe som generelt er forbundet med diabetikere og er ett symptom på sykdom :P

Aceton finnes i små mengder i urin, og kan ved sukkersyke skilles ut i større mengder. Når pasienter ikke spiser, og bryter ned fettvev, med dårlig tilgang på glukose, for å dekke kroppens energibehov for eksempel ved feber, dannes aceton

__________________
Lil@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn fornuft og trening 4-5 dager i uken Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 12:46   #25
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Acetonånde, igjen

Opprinnelig lagt inn av Finally, her.

Er det andre enn meg som tenker at det er et "tegn" fra kroppen om at ting ikke er helt som de skal når man får så dårlig ånde? Jeg mener, det kan ikke være kroppens naturlige måte å ha STINKENDE ånde?
Til info så går jeg på Skaldeman og er SUPER fornøyd med resultatene, så dette er ikke ment som noe "negg" eller spørsmålstegn rundt om det fungerer eller ikke.
Bare en tanke jeg selv går med i hodet mitt, at om vi levde som vi er ment å leve, så skal vi vel ikke lukte som om vi har svelget "døde hunder"?

Godt spørsmål.

Hovedketonen produsert under ketolyse er eddiksyre. Denne minner om alkohol. Derfor eimer ånden, litt som hos alkoholikere.

Et overskudd av ketoner er dermed årsaken. Undertiden vil kroppen gå over til å brenne fett direkte, og ikke i form av ketoner. Da vil ånden forsvinne.

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
På `an igjen @prikos Ketolysekuren 0 10-01-08 10:20
Tilbake igjen (igjen)... Fisken Ketolysekuren 7 01-08-07 22:17
Atkins igjen... Usunt igjen... donjuanwannabe Lavkarbo generelt 10 06-09-04 07:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no