Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Forkjølelse

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-09-09, 21:24   #1
LorelaiLeigh
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Utti huttuheita
Alder: 38
Innlegg: 68
LorelaiLeigh er ny på veien

Forkjølelse

Hei! Jeg lurte på om det er noen kloke sjeler der ute som kan hjelpe meg. Jeg våknet nemlig i dag med litt vondt i halsen osv,typisk forkjølelsestegn. Irriterende siden jeg ikke har vært forkjølet på over et år,men jeg tilbrakte en kveld med min forkjølede venninne så kan nok takke meg selv.
Det jeg lurte på er om jeg kan ta noe for å forebygge og "smøre" denne halsen min? Jeg har drukket 2 kopper grønn te av ren overtro,hehe.. Altså jeg kan jo ikke spise Repsils,Doc o.l. Ifa hjelper ikke...vet at c vitaminer er bra,men kan jeg spise c vitamin tabletter da? De inneholder appelsin liksom. Jeg er veldig i villrede,er det noen som har noen råd? Vil helst drepe denne forkjølelsen før den setter seg ordentlig.

LorelaiLeigh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 09:27   #2
Krøllerellerei
Seniormedlem
 
Krøllerellerei sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 635
Krøllerellerei er ny på veien

Sv: Forkjølelse

Jeg bruker Ester-C vitaminer, de er ihvertfall fri for appelsiner.

__________________
Journalen min



Krøllerellerei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 09:56   #3
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Forkjølelse

Bruker også c-vitaminer som jeg kjøper på Rema.

Apotekene har en serie med Friboldrops, deriblant en for halsen som du trygt kan bruke

God bedring

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 14:11   #4
Hannehk
Seniormedlem
 
Hannehk sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 2.193
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill

Sv: Forkjølelse

Opprinnelig lagt inn av LorelaiLeigh, her.

Hei! Jeg lurte på om det er noen kloke sjeler der ute som kan hjelpe meg. Jeg våknet nemlig i dag med litt vondt i halsen osv,typisk forkjølelsestegn. Irriterende siden jeg ikke har vært forkjølet på over et år,men jeg tilbrakte en kveld med min forkjølede venninne så kan nok takke meg selv.
Det jeg lurte på er om jeg kan ta noe for å forebygge og "smøre" denne halsen min? Jeg har drukket 2 kopper grønn te av ren overtro,hehe.. Altså jeg kan jo ikke spise Repsils,Doc o.l. Ifa hjelper ikke...vet at c vitaminer er bra,men kan jeg spise c vitamin tabletter da? De inneholder appelsin liksom. Jeg er veldig i villrede,er det noen som har noen råd? Vil helst drepe denne forkjølelsen før den setter seg ordentlig.

Spiser sukkerfri Doc Stærk jeg.....de løser veldig godt opp og er i tillegg gode!

__________________



Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 18:09   #5
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Forkjølelse

Jeg synes at et lite glass conjac er det beste.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Prosan propolis er fantastisk mot forkjølelse! Eltaak Vedvarende vekttap 0 03-05-09 23:07
EuroDiet og forkjølelse ...? kikja Eurodiett 2 19-11-08 12:22
Forkjølelse? geysirland Fysisk og mental helse 17 30-10-07 13:59
Forkjølelse er no herk... Brimstone Lavkarbo generelt 8 16-03-07 05:52
Honning og forkjølelse? Tingeling Generell ernæringsdebatt 2 07-09-05 21:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no