Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Er dette en grei alternativ lavkarbofrokost når jeg er hos andre?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-05-12, 21:25   #1
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg
Arrow

Er dette en grei alternativ lavkarbofrokost når jeg er hos andre?

Til vanlig spiser jeg gjerne middagsrester til frokost. Men har måttet improvisere i helgen pga hyttetur. Da kjøpte jeg inn en del mat selv, så jeg ikke skulle "fråtse" i fellesmaten.

Frokosten jeg da for letthetsskyld lagde meg bestod av
Tyrkisk youghurt søtet med noen få natren dråper, og med Atkins musliblanding
Noen skiver ferdigskivet gulost og noen skiver kjøttpålegg
Noen sukkererter
Noen små tomater.

Varierte med oppskåret picnikskinke som jeg dyppet i litt majones.

Det jeg lurer på er om dette er en grei alternativ frokost?
Får jo fett fra youghurten, og proteiner fra ost og kjøttpålegg.

Men kan det bli for mye karber kanskje? Fikk ikke veid opp noe, nyttet ikke med vekt der jeg var .

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 21:25   #2
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er dette en grei alternativ lavkarbofrokost når jeg er hos andre?

Fikk noen rare blikk siden jeg fråtset slik i pålegg, og ikke brukte brød.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 21:35   #3
SineK
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2012
Innlegg: 42
SineK er på en erverdig vei

Sv: Er dette en grei alternativ lavkarbofrokost når jeg er hos andre?

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Fikk noen rare blikk siden jeg fråtset slik i pålegg, og ikke brukte brød.

Neste gang kan du jo ha med lavkarbo brød eller knekkebrød Om du vil det.

SineK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 21:35   #4
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er dette en grei alternativ lavkarbofrokost når jeg er hos andre?

Syns frokosten hørtes grei ut. Og dette er jo ikke hver dag heller.
Rare blikk, ja det har vi nok fått alle sammen. Er jo liksom sløsing å bare spise pålegg....gamle fordommer
Hos meg var alle nysgjerrig på matpakken min på jobb, men nåer det ingen som hever øyenbrynene lengre.....flere har begynt å spørre etter oppskrifter

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 21:51   #5
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er dette en grei alternativ lavkarbofrokost når jeg er hos andre?

Jeg har i utgangspunktet bestemt meg for å ikke spise lavkarbo brød og knekkebrød, fordi jeg er et brødmenneske, og da spiser alt for mye !!. Men kan jo bruke det av og til :-)

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 22:46   #6
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.199
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Er dette en grei alternativ lavkarbofrokost når jeg er hos andre?

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Fikk noen rare blikk siden jeg fråtset slik i pålegg, og ikke brukte brød.

Det er en ting som har overrasket meg etter å ha gått på lavkarbo en hel stund nå: Selv om jeg ikke spiser brød, poterer etc, så spiser jeg egentlig ikke mer kjøtt etc enn før. Mer grønnsaker helt klart, og mer bevisst på å få nok fett. Men i og med at fyllmassen er borte så blir likevel måltidene noe mindre. Så en vanlig hotellfrokost for eksempel er omtrent som før, bare minus brødet. Speilegg/eggerøre, bacon, pølser, litt frukt m.m. Og kanskje litt pålegg. Hadde jeg så lagt to brødskiver oppå der hadde ingen løftet på øyenbrynene en gang. Det gjør de forsåvidt ikke nå heller, kanskje de ikke tør å kommentere maten min? Like greit, jeg pleier ikke kommentere andres frokosttallerkener heller..

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 22:53   #7
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Sv: Er dette en grei alternativ lavkarbofrokost når jeg er hos andre?

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Fikk noen rare blikk siden jeg fråtset slik i pålegg, og ikke brukte brød.

hehehe., ja. man er jo nærmest oppdratt til å spise tjukke skiver, med lite pålegg ikke rart folk stusser. hehe
Jeg føler imidlertid som et hult gap når jeg spiser brødmat..det blir liksom aldrig fullt..kan glatt ete 8 brødskiver, uten å føle meg tilfredsstilt

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 23:15   #8
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Re: Sv: Er dette en grei alternativ lavkarbofrokost når jeg er hos andre?

Opprinnelig lagt inn av Nordmørsloppa, her.

hehehe., ja. man er jo nærmest oppdratt til å spise tjukke skiver, med lite pålegg ikke rart folk stusser. hehe
Jeg føler imidlertid som et hult gap når jeg spiser brødmat..det blir liksom aldrig fullt..kan glatt ete 8 brødskiver, uten å føle meg tilfredsstilt

Slik er jeg også !!! Blir ikke mett av brød. Blir sulten etter et par timer av brødmat

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 28-05-12, 23:56   #9
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Sv: Re: Sv: Er dette en grei alternativ lavkarbofrokost når jeg er hos andre?

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Slik er jeg også !!! Blir ikke mett av brød. Blir sulten etter et par timer av brødmat

så artig, aldrig hørt andre ha samme erfaring med brødmat. lurer på hvorfor d kejnnes slik?

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 01:09   #10
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er dette en grei alternativ lavkarbofrokost når jeg er hos andre?

jeg tror det kan ha noe med at det gir liten energi og fordøyes fort? Fetere mat eller middagsmat - metter lengre og gir mer energi til kroppen. kanskje noen vet dette sikkert?

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 07:59   #11
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Re: Sv: Er dette en grei alternativ lavkarbofrokost når jeg er hos andre?

Opprinnelig lagt inn av Nordmørsloppa, her.

Jeg føler imidlertid som et hult gap når jeg spiser brødmat..det blir liksom aldrig fullt..kan glatt ete 8 brødskiver, uten å føle meg tilfredsstilt

Du er ikke alene. Akkurat sånn er det med meg også. Halve kneipen til frokost, egentlig ikke mett så den andre halvdelen forsvinner til en tidlig lunch
Kanskje det er blodsukkertigningen etter brødmaten som gjør det

Edit: Glemte å skrive at etter et par skiver, så bli det liksom litt: Må ha mer - bare må ha mer ....... (mao er jeg da dopa på brød)

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 08:45   #12
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Er dette en grei alternativ lavkarbofrokost når jeg er hos andre?

Jeg ble heller aldri mett av brød. Full, ja - men ikke mett. Og jeg var veldig glad i brød også - spesielt lyst rugbrød på surdeig. 8 skiver med smør og nugatti gikk glatt ned. Ikke rart man får problemer med tiden...

Velvel. Nå anser jeg meg som en tørrlagt alkoholiker ifht mel&brød.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 09:42   #13
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Er dette en grei alternativ lavkarbofrokost når jeg er hos andre?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jeg ble heller aldri mett av brød. Full, ja - men ikke mett. Og jeg var veldig glad i brød også - spesielt lyst rugbrød på surdeig. 8 skiver med smør og nugatti gikk glatt ned. Ikke rart man får problemer med tiden...

Velvel. Nå anser jeg meg som en tørrlagt alkoholiker ifht mel&brød.

Er det rart vi er verdens mest brødspisenede nasjon ? Spiser en hel haug til frokost fordi det liksom er så sundt - blir aldri mett, og spiser selvfølgelig mere brød fordi vi ikke blir mette
Tørrlagt brødoholiker her også

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 10:11   #14
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Er dette en grei alternativ lavkarbofrokost når jeg er hos andre?

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Er det rart vi er verdens mest brødspisenede nasjon ? Spiser en hel haug til frokost fordi det liksom er så sundt - blir aldri mett, og spiser selvfølgelig mere brød fordi vi ikke blir mette
Tørrlagt brødoholiker her også

Ja, og så kommer jeg ikke helt over at jeg nå kan puste fritt gjennom nesa og aldri har bihuleproblemer lenger. Hvem kunne gjette at mangeårige bihulebetennelser hadde sin rot i brødskuffa... Ja, 2-3 år med cubital tunnell syndrom også...
Det er mulig at emmer og einkorn har reddet sivilisasjoner fra undergangen, men det er greit å huske at moderne korn har lite til felles med urkornet og at antibeitestoffene i praksis gjør kornmat til en rensekur mot mineralene...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 10:43   #15
annex
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 816
annex har en fantastisk aura rundt segannex har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er dette en grei alternativ lavkarbofrokost når jeg er hos andre?

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Fikk noen rare blikk siden jeg fråtset slik i pålegg, og ikke brukte brød.

Når jeg en sjelden gang er borte og spiser sammen med andre, så jukser jeg og forsyner meg med en brødskive, eller hvis det er middag en liten potet. For syns skyld.

Deler skiva eller poteten opp i mindre biter, så det ser mye ut, det bare ligger på tallerkenen. Da slipper jeg også at folk spør om jeg vil ha mer.
Men jeg spiser ikke poteten eller brødskiva! Det ligger igjen på tallerkenen.
Snille verter er opptatt av å tilby deg ting, og passe på å gi deg påfyll, men det er lov å la noen potetbiter eller noen brødbiter ligge igjen på tallerkenen...

__________________

Høyde: 163 cm - Startvekt: 77 kg - Sluttmål: 58 - 60 kg
annex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 50 karber, kutte alkohol og røyk Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 11:08   #16
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Er dette en grei alternativ lavkarbofrokost når jeg er hos andre?

Brød klarer jeg vanligvis å begrense, men loff, og ikke minst rosinboller hadde jeg spist til jeg sprakk av... loff med jordbærsyltetøy - tuller ikke når jeg sier at jeg glatt kunne spist en hel loff alene eller 2 poser rosinboller... Blir ikke mett, bare "full" men har fortsatt lyst på myyyye mer!

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 12:22   #17
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Er dette en grei alternativ lavkarbofrokost når jeg er hos andre?

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Brød klarer jeg vanligvis å begrense, men loff, og ikke minst rosinboller hadde jeg spist til jeg sprakk av... loff med jordbærsyltetøy - tuller ikke når jeg sier at jeg glatt kunne spist en hel loff alene eller 2 poser rosinboller... Blir ikke mett, bare "full" men har fortsatt lyst på myyyye mer!

For ikke snakke om nybakte boller med sjokoladebiter i fra Statoil. Spiste tom posen, og hadde klart greid å begynne på neste pose også. Mel- og sukkerkombinasjonen er jaggu skummel

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 12:51   #18
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er dette en grei alternativ lavkarbofrokost når jeg er hos andre?

Så godt at det ikke bare er meg ! Jeg kan desverre IKKE kalle meg tørrlagt brødoholiker. For jeg elsker bakevarer, brød, boller, kaker - og duften i butikken er rene torturen. Jeg må bare holde meg helt unna nå i oppstarten, ellers så kommer jeg til å spise alt alt for mye. Prøvde å innbille meg at Ingers Lavkarbobrød var LOV ........ men - det inneholder jo alt for masse karber.

Men da bruker jeg menyen skrevet i begynnelsen av tråden som alternativ frokost. Evt også med ett egg eller to. Er bare så vanskelig å kokkelere på et bittelite hyttekjøkken hvor det samtidig skal lages til vanlig frokost. Føler meg liksom litt i veien med mine "spesielle greier".

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 29-05-12, 13:16   #19
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Er dette en grei alternativ lavkarbofrokost når jeg er hos andre?

Synes alternativ-frokosten din er helt glimrende, jeg. Når jeg er borte så er det stort sett egg&bacon som er nødløsningen, eller rett og slett en pose øffer om det ikke er kokemuligheter. Ikke akkurat noen godt sammensatt frokost, men man overlever da en dag eller tre.

Man kan også lage seg ulike "sandwicher" - bare bytt ut brødet med salatblader og legg alt "pålegg" mellom. En boks makrell i tomat er fin nødfrokost....

Ja, og kokte egg er fint - man kan koke flere i slengen (de holder lenge i romtemperatur både før og etter koking) og spis dem emd majones, ansjos, kaviar osv.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 08:52   #20
yurghie
Juniormedlem
 
yurghie sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 47
Innlegg: 14
yurghie er på en erverdig vei

Sv: Er dette en grei alternativ lavkarbofrokost når jeg er hos andre?

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Er det rart vi er verdens mest brødspisenede nasjon?

Neinei, vi spiser brød hver dag til frokost, lunsj og kvelds - fordi det er utrolig viktig å variere maten ikke fordi det er utrolig avhengighetsskapende! :P

yurghie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 08:59   #21
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Er dette en grei alternativ lavkarbofrokost når jeg er hos andre?

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Fikk noen rare blikk siden jeg fråtset slik i pålegg, og ikke brukte brød.

Misunnelse heter det!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 11:36   #22
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: Er dette en grei alternativ lavkarbofrokost når jeg er hos andre?

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Så godt at det ikke bare er meg ! Jeg kan desverre IKKE kalle meg tørrlagt brødoholiker. For jeg elsker bakevarer, brød, boller, kaker - og duften i butikken er rene torturen. Jeg må bare holde meg helt unna nå i oppstarten, ellers så kommer jeg til å spise alt alt for mye. Prøvde å innbille meg at Ingers Lavkarbobrød var LOV ........ men - det inneholder jo alt for masse karber.

Men da bruker jeg menyen skrevet i begynnelsen av tråden som alternativ frokost. Evt også med ett egg eller to. Er bare så vanskelig å kokkelere på et bittelite hyttekjøkken hvor det samtidig skal lages til vanlig frokost. Føler meg liksom litt i veien med mine "spesielle greier".

Akkuratt sånn føler eg det også! Eg elskar jo brød, og tillet meg å eta ved særs spesielle anledningar. Men då berre pitte litt!

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 12:57   #23
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Er dette en grei alternativ lavkarbofrokost når jeg er hos andre?

Opprinnelig lagt inn av yurghie, her.

Neinei, vi spiser brød hver dag til frokost, lunsj og kvelds - fordi det er utrolig viktig å variere maten ikke fordi det er utrolig avhengighetsskapende! :P

ikke sant
Har en følelse av at når Statens ernæringsråd anbefaler oss å spise variert - så mener de at vi skal variere pålegget vi har på brødskiva - for brødskiva - DEN er viktig og MÅ med helst 3 ganger om dagen

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 13:59   #24
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Er dette en grei alternativ lavkarbofrokost når jeg er hos andre?

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

ikke sant
Har en følelse av at når Statens ernæringsråd anbefaler oss å spise variert - så mener de at vi skal variere pålegget vi har på brødskiva - for brødskiva - DEN er viktig og MÅ med helst 3 ganger om dagen

Det tenkte jeg på i morges, der jeg satt med spicy kokoslaksesuppe med gulrøtter, reker og sukkererter - at jeg spiser jo MYE mer variert nå.

I dag har jeg hatt med meg blåbær, tomat og fiskekaker + litt kesella til lunch og når jeg kommer hjem venter taco. Dette er helt typiske dager for meg.

Jeg er jo liberal med karbohydratene da i forhold til mange her, men jeg kan ikke se annet enn at jeg har et bedre kosthold gjennom å erstatte brødskiva med protein, fett og frukt/grønnsaker enn å få i meg de høyglykemiske, tomme karbohydratene 3ggr daglig.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 01-06-12, 14:34   #25
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Er dette en grei alternativ lavkarbofrokost når jeg er hos andre?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Det tenkte jeg på i morges, der jeg satt med spicy kokoslaksesuppe med gulrøtter, reker og sukkererter - at jeg spiser jo MYE mer variert nå.

I dag har jeg hatt med meg blåbær, tomat og fiskekaker + litt kesella til lunch og når jeg kommer hjem venter taco. Dette er helt typiske dager for meg.

Jeg er jo liberal med karbohydratene da i forhold til mange her, men jeg kan ikke se annet enn at jeg har et bedre kosthold gjennom å erstatte brødskiva med protein, fett og frukt/grønnsaker enn å få i meg de høyglykemiske, tomme karbohydratene 3ggr daglig.

Helt enig med deg altså Jeg spiser også myye mer variert nå enn på såkalt normal-kosthold, selv om jeg er strikt med karboene for øyeblikket.
Mye mer grønnsaker enn jeg noen gang har spist, og spiser også mer fisk enn jeg gjorde før.
Som du sier, Høyglykemiske, tomme karbohydrater er akkurat det navnet sier. De gjør oss både høye og tomme. Dopa på kh, og tomme i magen

Jeg var på Meny tidligere i dag, og der stod de og smurte på nystekte baguetter, og tok ut et brett med kanelboller av ovnen. Lukten spredde seg i hele butikken. Det var en utrolig opplevelse, da det gikk opp for meg at jeg var sulten, men ville fort hjem til resten av kjøttdeigsuppa fra i går, og ikke var fristet i det hele tatt av det Meny kunne by på.
En fantastisk følelse å ville ha skikkelig mat - og ikke det andre tullet

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er dette grei mat etter trening? Angeliqa Trening 3 10-01-12 11:10
Er dette en grei meny? Lallo Spørsmål og svar 12 10-12-11 13:31
Er dette en grei dag? Gressenka Ketolysekuren 2 18-07-10 22:31
Er dette en grei frokost? frkDoug Ketolysekuren 5 08-07-10 20:17
Er dette grei mat i løpet av en dag? Skrulla86 Ketolysekuren 20 05-01-10 09:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no