Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Søvnløshet - vanlig i starten?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-12-08, 07:57   #1
Elephanta
Medlem
 
Elephanta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 45
Innlegg: 140
Elephanta er på en erverdig vei

Søvnløshet - vanlig i starten?

Hei!
Jeg er nå i min første uke på ketolyse, og er supermotivert, for det funker jo allerede! Opplever de vanlige tingene nå i begynnelsen som svimmelhet, litt hodepine osv. Men sliter i tillegg med å få sove om natta, selv om jeg er kjempetrøtt ligger jeg leenge før jeg sovner, er liksom rastløs i kroppen og føler jeg ikke får slappa av ordentlig. Er dette noe som er vanlig i starten?

Hilsen en nybegynner

Elephanta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver South Beach Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 13:09   #2
supha
Seniormedlem
 
supha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 41
Innlegg: 785
supha har en fantastisk aura rundt segsupha har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Søvnløshet - vanlig i starten?

Opprinnelig lagt inn av Elephanta, her.

Hei!
Jeg er nå i min første uke på ketolyse, og er supermotivert, for det funker jo allerede! Opplever de vanlige tingene nå i begynnelsen som svimmelhet, litt hodepine osv. Men sliter i tillegg med å få sove om natta, selv om jeg er kjempetrøtt ligger jeg leenge før jeg sovner, er liksom rastløs i kroppen og føler jeg ikke får slappa av ordentlig. Er dette noe som er vanlig i starten?

Hilsen en nybegynner

Jeg slet også med det når jeg begynte. Men det gikk heldigvis over. Men jeg la merke til at når jeg tok magnesiumtablettene så fikk jeg ikke sove. Kroppen ble rastløs og rar... men jeg tar de ikke nå og sover veldig godt.

__________________
Vekt den 09.aug 09: 72.8




supha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fettfestivalen -Ekstrem Skaldeman Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 18:53   #3
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Søvnløshet - vanlig i starten?

JEg hadde også sånn - de to første ukene.
Men så gikk det over - og nå sover jeg bedre enn noengang

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 19:19   #4
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 54
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Søvnløshet - vanlig i starten?

Jeg har ikke hatt det problemet heldigvis. Jeg sovner fint. og våkner tidlig.....

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-12-08, 20:02   #5
Elephanta
Medlem
 
Elephanta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 45
Innlegg: 140
Elephanta er på en erverdig vei

Sv: Søvnløshet - vanlig i starten?

Hm, skal droppe magnesiumtablettene i kveld, se om det hjelper. Ellers håper jeg det går seg til. Slitsomt å kun sove et par - tre timer om natta når en er småbarnsmamma og i tillegg går på ketolyse
Takk for svar!

Elephanta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver South Beach Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 00:28   #6
FrøkenG
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 15
FrøkenG er på en erverdig vei

Sv: Søvnløshet - vanlig i starten?

Akkurat slik hadde jeg det i starten også. Jeg følte at jeg rett og slett kom til å utvikle en angstlidelse om det ikke bedret seg. Kroppen var veldig rastløs og jeg måtte stå opp midt på natte og legge meg på sofaen for ikke å forstyrre samboeren. Snart ferdig med uke 2 nå og det har blitt mye bedre allerede. Kan ennå våkne midt på natta og være rastløs, men får som regel sove igjen etter en stund nå.

Masse lykke til! Jeg skal også forsøke tipset med magnesium. Har hatt en mistanke om at det har med kosttilskuddene å gjøre siden jeg hadde det lignende da jeg tidligere tok noe kosttilskudd.

FrøkenG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 12:07   #7
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Søvnløshet - vanlig i starten?

Opprinnelig lagt inn av supha, her.

Jeg slet også med det når jeg begynte. Men det gikk heldigvis over. Men jeg la merke til at når jeg tok magnesiumtablettene så fikk jeg ikke sove. Kroppen ble rastløs og rar... men jeg tar de ikke nå og sover veldig godt.

Så rart. Jeg sover mye bedre når jeg tar magnesium. Magnesium virker avslappende på muskulaturen. Når jeg sliter med søvnen tar jeg dobbel dose magnesium med god effekt.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 12:26   #8
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Søvnløshet - vanlig i starten?

Må bare signere Pearl - de kveldene jeg glemmer å ta tablettene, får jeg leggkramper og sover mye dårligere.
Så dette er merkelig

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 12:44   #9
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Søvnløshet - vanlig i starten?

Når du går over til et ketogent kosthold, jobber kroppen hardt.
Kan bli urolig. Men det vil gå over.

Anbefaler på det sterkeste å ikke kutte ut magnesium tabletten.

Forklare litt her: (Utdrag fra Etter slankekuren, Torkil Andersen)

Sitat:
"Magnesium:
Her har vi enda et viktig mineral av stor betydning for energiomstningen i kroppen. Mer enn 300 kjente enzymer er avhengig av magnesium for å fungere optimalt. Flertallet av disse deltar i de kjemiske prosessene som er avgjørende for forbrenningen av karbohydrater og fettstoffer. Av alle mineralene er magnesium antagelig det viktigste for kroppens energiprodukjsjon. Magnesium har viktige effekter på hjerte-og karsystemet. Det virker avslappende på musklene i blodårene og medfører senkning av blodtrykket. Magnesium motvirker rytmeforstyrrelser, for eksempel hjerteflimmer. " Sitat slutt.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 13:06   #10
Elephanta
Medlem
 
Elephanta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 45
Innlegg: 140
Elephanta er på en erverdig vei

Sv: Søvnløshet - vanlig i starten?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Når du går over til et ketogent kosthold, jobber kroppen hardt.
Kan bli urolig. Men det vil gå over.

Anbefaler på det sterkeste å ikke kutte ut magnesium tabletten.

Forklare litt her: (Utdrag fra Etter slankekuren, Torkil Andersen)

Sitat:
"Magnesium:
Her har vi enda et viktig mineral av stor betydning for energiomstningen i kroppen. Mer enn 300 kjente enzymer er avhengig av magnesium for å fungere optimalt. Flertallet av disse deltar i de kjemiske prosessene som er avgjørende for forbrenningen av karbohydrater og fettstoffer. Av alle mineralene er magnesium antagelig det viktigste for kroppens energiprodukjsjon. Magnesium har viktige effekter på hjerte-og karsystemet. Det virker avslappende på musklene i blodårene og medfører senkning av blodtrykket. Magnesium motvirker rytmeforstyrrelser, for eksempel hjerteflimmer. " Sitat slutt.

Skulle akkurat til å spørre om hvor viktig de magnesiumtablettene er.. Men skjønner at det er lite lurt å droppe dem da ja. Men går det fint å ta dem tidligere på dagen, kanskje?
Ellers er det jo litt merkelig at vi har så forskjellige erfaringer med søvn og magnesium/ikke magnesium.

Elephanta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver South Beach Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 13:10   #11
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Søvnløshet - vanlig i starten?

Vårt råd er vel egentlig det samme - gjør fra deg de første uken før du justerer på noe.
Det tar tid for kroppen og venne seg til ketosen - mye som skjer. Og jeg tror det er årsaken til uroligheten - ikke kosttilskuddet.

Etter en stund så blir alt meget bedre Hold ut - og ha en fin kur

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 13:13   #12
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Søvnløshet - vanlig i starten?

Opprinnelig lagt inn av Elephanta, her.

Skulle akkurat til å spørre om hvor viktig de magnesiumtablettene er.. Men skjønner at det er lite lurt å droppe dem da ja. Men går det fint å ta dem tidligere på dagen, kanskje?
Ellers er det jo litt merkelig at vi har så forskjellige erfaringer med søvn og magnesium/ikke magnesium.

Jeg tar magnesium til middagen

Og jeg tror ikke det er magnesium som er årsaken til din mangel på søvn. Men rett og slett at kroppen driver og går over til ketose-forbrenning. Kroppen bruker ca 3 dager på å tømme glukoselageret, for så å gå over på fett-forbrenningen. Det er tyngre forbrenning for kroppen, og uvandt Og du er jo midt i den "økta"...

Så jeg ville sett det an 2-3 uker til i vertfall. Og da eventuelt sendt en mail til Torkil viss det fortsatt er slik.

Alle kropper er ulike, og vi har bare våre egne erfaringer å gå utfra

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 06-12-08, 13:31   #13
Elephanta
Medlem
 
Elephanta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Alder: 45
Innlegg: 140
Elephanta er på en erverdig vei

Sv: Søvnløshet - vanlig i starten?

Jepp, høres fornuftig ut. Ser det an en stund, så går det seg nok til.
Takk for svar, alle sammen!

Elephanta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver South Beach Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Magnesium mot søvnløshet og depresjon indi Kosttilskudd 1 01-04-08 22:37
Om starten på dagen ssskaldeman Spis deg ned i vekt med Skaldeman 5 29-06-07 09:04
Stillestand i en mnd i starten. Ariel Lavkarbo generelt 3 30-09-06 21:16
Valnøtter mot søvnløshet jeef-micro Fysisk og mental helse 1 14-08-06 19:53
Råd mot søvnløshet..Anyone? boble Fysisk og mental helse 12 04-04-05 21:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no