Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Skuffet lavkarboslanker

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-11-11, 17:08   #26
ABELLA
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 9
ABELLA er på en erverdig vei

Sv: Skuffet lavkarboslanker

Godt å vite cherry

ABELLA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo diett Svar med sitat
Gammel 02-11-11, 17:58   #27
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Skuffet karbo slanker

Opprinnelig lagt inn av Marlykk, her.

Har prøvd meg på Skaldeman.. men ikke fulgt dietten slavisk..

Hva forventer du egentlig når du ikke følger dietten? Fett og karbohydrater er ikke heldig sammen, og på Skaldeman skal man få i seg mye fett. Legg hvertfall ikke skylden for at du ikke går jevnt ned på dietten, når du fraviker den!

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-11-11, 16:32   #28
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Skuffet lavkarboslanker

Opprinnelig lagt inn av ABELLA, her.

Hei, jeg er helt ny i gamet!! Er litt deprimert i dag! Har holdt på med denne dietten i 4 uker nå! Tok av 2 kg de 3 første ukene. Den er grei! Men da jeg gikk på vekten i dag ,viste det seg at jeg hadde lagt på meg 800g den siste uken! Har ikke spist mer enn vanlig!.........bare gått litt mer!!!! Dette synes jeg er LEIT!!! Er på ca 40 karbos hver dag!! Er det noen der ute som kan fortelle meg hvorfor dette skjer???

Jeg glemte å fortelle at jeg er 54 år. 172cm høy, og veier 87,8 kg. Jeg begynner dagen alltid med 2 skiver av brødet til Hexeberg, og to skiver til lønsj, og middag,enten fisk eller kjøtt av en eller annet slag. Jeg synes det er ok. Er ikke så ofte sulten da, spiser bare når jeg er sulten!! Men, hvorfor går jeg opp???

jeg spiser litt 70% sjokolade,og bacon svor i helgene!! Lager litt lavkarbo is også!! Er ikke dette ok da??

Hva jeg tenker om informasjonen du gir oss er:
1.Du har ikke holdt på så lenge - hvor lang tid brukte kroppen din på å nå den vekta du er? Jeg tipper flere år. Da er det vel rettferdig å la kroppen få bruke litt tid på å gå ned det den brukte flere år på å lagre.

2.Det er ikke en diett, men en veldig stor prosess hvor man forandrer noe kroppen har godt av. 4 uker er ikke lang nok tid til at denne prosesen er blitt gjort. Det er snakk om måneder for noen, kroppen trenger tid. Det nytter heller ikke å gå tilbake til vanlig kosthold, det som gjorde at du la på deg, når du anser deg som ferdig. Da er du mest sannsynlig tilbake på start etter ei stund.

3.Hva du har lov og ikke lov å spise er egentlig opp til deg, men det er ulike retningslinjer som kan være en fordel å følge når en er ny. Men mange holder seg unna de tingene du nevner, som brødet til hexeberg, mørk sjokolade, lavkarbois og baconsvor, til de har kommet til det punktet hvor det er ålreit. De tingene du nevner kan nemlig være såkalte partystoppere som flere nevner her inne på forumet. Det er ikke sikkert de er det for deg, men ved å minske inntaket på f.eks brødet kan du gjerne se en forskjell etterhvert.

Jeg ville heller fått i meg mer kjøtt, mer grønnsaker og litt mer fett. Du trenger ikke å pøse på med fett, slik som mange tror en skal gjøre i begynnelsen. For mye av alt er for mye. Et tegn på at du kan få i deg for lite fett er hvis du er sulten og slapp. Er du ikke sulten og slapp ser jeg ikke poenget i å øke inntaket fett. Men så lenge du er under 72 gram kh (hvis jeg ikke husker helt feil) trenger du heller ikke tenke på at du må redusere fettet hvis du føler at du trenger mer. Stiger du over de 72 grammene karbohydrater bør du minske på inntaket fett.

4.Jeg ville valgt meg en filosofi og følt i begynnelsen. Kun fordi det gjør ting veldig mye enklere. Da har du konkrete dagsmenyer og konkrete retningslinjer til hvordan du skal lykkes. Mange velger å lage sin egen variant, men da må man også være obs på at man kan gjøre langt flere feil fordi kunnskapen en har er ikke stor nok, enda. Den kommer, så lån bøker på biblioteket! Jo mer du kan, jo lettere vil det være.

5.Trener du? Å trene er viktig (spør du meg) uansett hvordan man spiser. Nå foreslår jeg ikke at du skal gå over fra 0 dager i uken til 7 dager i uken hvis du er utrent. Men å øke treningsmengden er bare positivt for kroppen. Jeg vet mange elsker zumba og den type trening på studio, men jeg vil foreslå at hvis du først skal trene på studio benytt deg også av vektene. Styrketrening er alfa og omega for alle, uansett alder. Det forebygger masse og jo eldre en blir jo bedre er det å faktisk trene styrke. Nå er ikke du så gammel at det gjør noe, men en blir eldre og det er jo ikke til å se bort ifra at helseproblemene øker med alderen. Overvekt øker faren for x antall problemer. Trening forebygger. Styrketrening og korrekt kosthold vil f.eks ha en innvirkning på tap av muskelmasse. Ved å opprettholde muskelmassen vil styrke og fysisk funksjon ivaretas lengre.

Når man blir eldre opplever man ofte funksjonssvikt. Det er her blant annet trening og kosthold og en god livsstil kan påvirke! En god livsstil bør en jo ha fra man er ung av for å få "best effekt", men det betyr ikke at det er for sent å starte med å ta vare på seg selv?

Ønsker du ikke å benytte deg av studio er det alltid alternativer. Men trening er viktig!

6.Ikke gjør som mange andre, ikke bare fokuser på kg og BMI. BMI er bare en veiledning, det er ikke det du skal legge hovedvekten på. Stort sett alle jeg har vært borti av personlig trenere og leger driter faktisk i BMI..den tar ikke hensyn til noe som helst, annet enn høyden og vekta. Du vet ikke hvor mye av kroppsvekta di er fett, vann, muskler o.l. Mål deg heller! Det er her midjen kommer inn.

Som kvinne skal en være under 80 cm sies det. Er en over 80 cm øker også farene for diverse plager.

7.Vær stolt over deg selv! Du har nå gjort en veldig stor forandring, det krever mot å forandre på kostholdet. Du er flink!

8.Ikke stress. Stress gjør bare du bruker lengre tid! Kroppen er veldig "snill" sånn sett, som gjør ting vanskeligere med en gang man stresser. Så pust ut! Ikke være stressa, ikke være misfornøyd med resultatet du har fått. Vær stolt over deg selv som sagt!

LYKKE TIL :-)
(Og husk: det jeg skriver stemmer for meg, det betyr ikke at det er sannheten for deg, det gjelder egentlig alle råd du får her inne. Masse er bra, du må finne ut om det passer for deg!)

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 10:24   #29
Marlykk
Medlem
 
Marlykk sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Alder: 69
Innlegg: 232
Marlykk har en fantastisk aura rundt segMarlykk har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skuffet karbo slanker

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Hva mener du med "ikke fulgt dietten slavisk"? Det er litt mye og forvente at man går ned på lavkarbo - når man ikke spiser lavkarbo... høykarbomat innimellom ødelegger hele poenget med lavkarbo, man kan dermed GÅ OPP om man blander inn høykarbomat, fordi man spiser mye fett i tillegg.

Sjekk ut nybegynnertråden til arnakristin for god newbie-informasjon, og for å finne en retning som du kan trives med over tid.
Det er også slik at man i en vektnedgangsfase må være striktere i starten til man får i gang fettforbrenningen, så kan man heller justere underveis, eller når man har nådd målvekt. Slik er det jo med stort sett ALLE måter og slanke seg på

Hei..og god morgen..
Svar til Nerthus, Det jeg mente var: Jeg følger dietten..men jeg har ikke bukt riktig antall gr fett i forhold til karbo..etc.. Jeg spiser ikke frukt, brød ..som jeg elsker.. drikker ikke melk som jeg er glad i.. har sluttet med alt som heter godteri.. bruker 0 gr sukker.. eneste søtstoff jeg har er litt vaniljesukker i noe mat..noen ggr.
Den største feilen min er - spiser for lite fett i forhold til karbo.. iffølge min venninne..

__________________
Marlykk's Journal







Marlykk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg+egen Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 10:32   #30
Marlykk
Medlem
 
Marlykk sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Alder: 69
Innlegg: 232
Marlykk har en fantastisk aura rundt segMarlykk har en fantastisk aura rundt seg
Smile

Sv: Skuffet karbo slanker

Opprinnelig lagt inn av <insert_scary_name_here>, her.

Hva forventer du egentlig når du ikke følger dietten? Fett og karbohydrater er ikke heldig sammen, og på Skaldeman skal man få i seg mye fett. Legg hvertfall ikke skylden for at du ikke går jevnt ned på dietten, når du fraviker den!

Hei.. Ja..hva forventer jeg.. må jo få litt tid til å venne meg til denne omleggingen av kosten.. har ikke holdt på så lenge.. er mer innstilt på å gå ned nå enn noen gang.. ønsker det skal vare denne gangen etter mange år opp og ned i vekt med masse forskjellige dietter. Jeg har da ikke lagt skylden på dietten.. Er enig i at man må følge en diett .. og jeg prøver gjøre det nå.. etter beste evne. dEt går bedre nå og.. Blir spennende på neste veiedag..tvi..tvi..for meg og alle dere andre...

__________________
Marlykk's Journal







Marlykk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg+egen Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 10:51   #31
Marlykk
Medlem
 
Marlykk sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Alder: 69
Innlegg: 232
Marlykk har en fantastisk aura rundt segMarlykk har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skuffet karbo slanker

Opprinnelig lagt inn av macadamia79, her.

Hvorfor holde på med noe du ikke trives med?

Ja..man må trives.. ellers vil ikke denne kostomleggingen virke på lang sikt. Mitt mål er jo nettopp, at jeg skal holde på med dett lenge..ja helst resten av livet.. Jeg tror noen har misforstått mitt innlegg..Beklager..
Men ser du hva jeg har svart til Nertus.. skjønner du nok..hvis ikke?
Ha en fin dag likevel...
Jeg er optimist.. og tror jeg klare gå ned denne gang.. Har det ikke travelt heller ..

__________________
Marlykk's Journal







Marlykk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg+egen Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 11:06   #32
Marlykk
Medlem
 
Marlykk sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Alder: 69
Innlegg: 232
Marlykk har en fantastisk aura rundt segMarlykk har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skuffet lavkarboslanker

Opprinnelig lagt inn av ABELLA, her.

Takk for " støtten" Marlykk!! Det hjelper alltid å lese at andre har samme problemer !! Men vi skal klare dette, hva!?? Jeg lurer på om det er farlig å spise sent på kveld, når man er sulten. Jeg liker godt å spise litt Paranøtter når jeg kommer hjem kl 2230, Bør jeg slutte med det???
Bør matinntaket slutte før på kvelden?????

Hei igjen!
For å være helt ærlig vet jeg ikke om det gjør så mye med litt nøtter på kvelden. Men jeg spiser og litt nøtter på kveld om jeg føler sult.. paranøtt og valnøtt. valnøtter metter bra. Så drikker jeg vann ved siden av.. Faktisk drikker jeg vann til alle måltider pluss innimellom. Jeg har det ikke så travelt med å gå ned. Men gleder meg hver gang vekta viser nedgang. Håper å klare minst 10kg innen neste somer. Jeg har ikke smakt brød..melk..eller frukt som jeg vanligvis elsker, siden jeg startet..Ei heller potet pasta .grønnsaker..unntatt det som er lov.
Men..jeg har smakt alkohol noen ganger..u brus..Vet det ikke hører med.. Men ..har drukket litt i selskap. Vi har hatt gjester denne siste tida.
De reiser neste uke..Blir lettere da.. Ha en fin ferie...
OG.. ikke gi deg.. bare bruk tida.. og fortsett...

__________________
Marlykk's Journal







Marlykk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg+egen Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 11:29   #33
Marina
Seniormedlem
 
Marina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 603
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skuffet lavkarboslanker

Har du lest boken til Skaldemann? Følger du hans diett? (jf. kotholdsfilosofien din). Alkohol stopper den øvrige forbrenningen, og kan sette vektnedgangen tilbake noe, men dersom du ikke spiser noe fy-mat samtidig er det ikke det verste du kan gjøre. Husk at tørre viner er bedre enn søte. Tenk også på hva du bruker som blandevann.

Anbefaler deg å legge inn alt du spiser på diett.no noen dager. Det er enklere enn det høres ut som Så kan du legge ut noen eksempler her. Da blir det lettere å gi tips.

Bytt forresten gjerne ut vaniljesukker (som består av sukker og den falske "vaniljen" vannilin) med sukrin (naturlig søtning) og vaniljepulver/vaniljesang.

Alle er ulike. Selv kan jeg spise bær med pisket krem (søtet med sukrin) hver dag uten av vekten stopper opp. Men med en gang jeg spiser sukker/vaniljesukker/hvete, til og med i moderate mengder, kan jeg stige ett kilo på en dag! Her må du prøve deg frem.

__________________




Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skikkelig skuffet og lei meg ... fremtid Spørsmål og svar 41 05-06-11 04:06
Boller, litt skuffet ... Jolly Bakst 18 31-01-11 19:31
Jeg er så skuffet! araber123 Ketolysekuren 23 24-11-10 12:04
Jeg er så skuffet over meg selv emma1 Spørsmål og svar 12 14-05-09 10:37
Sååå skuffet Gladlaksen Ketolysekuren 2 31-10-08 07:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no