Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Overgang fra Eurodiet til Ketolyse/LCHF?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-07-09, 13:21   #1
Starry Eyes
Medlem
 
Starry Eyes sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 118
Starry Eyes er ny på veien
Question

Overgang fra Eurodiet til Ketolyse/LCHF?

Jeg har gått på Eurodietten nå i en måned og sliter meg gjennom dagene, sulten gir seg ikke! På ketolyse opplevde jeg aldri dette og følte på mange måter at jeg hadde 'kommet hjem' sånn kostholdsmessig. Nå er det en helt annen sak...
Siden jeg har annen sykdom 'ved siden av' denne gangen valgte jeg å begynne på Eurodietten hos Lindberg, og få oppfølging av lege. Det første problemet er vel at det er for dyrt for min sykemeldte lommebok. Og det er så vondt å føle at man sulter seg (noe som ikke skulle skje i henhold til instruksene, spesielt ikke siden jeg gjør alt riktig). Og det går så sakte
Så jeg lengter tilbake til ketolysen, og vurderer å hoppe av ED. Er det en dårlig ide? Noen som har tips og råd til en ED-svekling?

__________________
Starry Eyes
Life is a shipwreck, but we must not forget to sing in the lifeboats. - Voltaire







Starry Eyes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 13:43   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Overgang fra Eurodiet til Ketolyse/LCHF?

Jeg hadde uten tvilt satsa på et kosthold der jeg ble mett og slapp å gå rundt å være sulten...

Jeg er sjukelig overvektig, men jeg kunne aldri i verden tenkt meg å hoppe på ED altså, da hadde jeg virkelig slitt! Jeg går ned 1-2kg i måneden nå og er veldig glad for det, og jeg skeier en del ut også.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 13:48   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Overgang fra Eurodiet til Ketolyse/LCHF?

Også tenker jeg at fett har positiv effekt på de fleste sykdomsområder jeg kan komme på i farten (fordøyelse, hud, muskler, skjelett, hormoner, vitaminmangel), og ED er vel fettredusert? At man ved å kutte både fett og karbo kan oppleve forværring heller enn forbedring i kroniske sykdommer Bare en tanke altså.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 22:09   #4
Frk.Sunshine
Juniormedlem
 
Frk.Sunshine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Nord Trøndelag
Alder: 37
Innlegg: 43
Frk.Sunshine er på en erverdig vei
Lightbulb

Sv: Overgang fra Eurodiet til Ketolyse/LCHF?

Jeg gikk på ED for 2 år siden, å vill aldri tilbake til det. Pulver meg her og pulver meg der! Ble så lei ED at jeg til slutt ikke klarte mer for det begynte rett og slett å komme på retur! (uansett hva jeg spiste i lamme) Å som du sier.. "dyrt for en sykemeldt lommebok". Da ga jeg opp hele prosjektet og gikk over til mer lav karbo mat istedet. Men... etter en graviditet og opp til utgangspunktet jeg var for 2 år siden, har jeg nå såvidt startet på ketolyse. Må da bare få den berømte pakken i postkassen først

Mitt råd er at du går over til ketolyse og får oppfølging til lege på samme tid. Det gjør jeg, og det funker utmerket!

__________________
Hva blir det til?
Er 2010 året for meg?
Frk.Sunshine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 22:26   #5
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Overgang fra Eurodiet til Ketolyse/LCHF?

Jeg gikk på ED en måned, og ble drittlei.. Men det funker!
Jeg vil anbefale ketolyse, kombinert med ED. ED til de travle måltidene kanskje? Noe som er lett å tilberede/ikke lager oppsikt/kan ha med i veska.
Jeg slet også endel med sult, men det var fordi jeg likte ikke så godt de produktene som metter mest Gikk mye i søtpulver her.

Det viktigste er å spørre seg selv:
"Bytter jeg om til ketolyse fordi jeg atter igjen gir opp og prøver noe nytt?
Eller ER det faktisk så dyrt, og skjipt at du VET at ketolysekuren vil bli mye bedre for deg? " Legen kjenner deg kanskje litt også, vil anbefale å snakke med h*n

Jeg selv syntes det er veldig vanskelig å vite om jeg bytter kosthold fordi jeg VET det er bedre, eller om jeg bare "gir opp" og flytter fra her til der, og så tilbake igjen.. Om du skjønner hva jeg mener

Ketolyse er flott, og kjempegod mat! Men det krever tid og planlegging
Men det gjør egentlig sunt kosthold generelt!!

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 22-07-09, 23:30   #6
Starry Eyes
Medlem
 
Starry Eyes sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 118
Starry Eyes er ny på veien

Sv: Overgang fra Eurodiet til Ketolyse/LCHF?

Takk for tilbakemelding
Jeg har vel egentlig mer eller mindre bestemt meg for å begynne Ketolyse så snart ED-produktene er oppbrukt (har vel ca en uke igjen). Eller det vil si, NAV bestemte det for meg ettersom de roter noe så avsindig der borte (og å komme gjennom der i ferietid er ikke så lett) så det er mer eller mindre tom pengebok som avgjør dette. Dessverre. Hadde sett for meg å briljere på ED (), og er overbevist om at jeg ville klart det finfint. Har jo kommet meg gjennom fase1 allerede (selv om det har vært beintøft).
Men jeg er også overbevist om at fase1 har fått meg såpass fokusert og motivert for at ketolysen skal gå knirkefritt - og jeg har jo gjort det før, med stor suksess. Sitter og lager kokebok og ukemeny nå. Skal bli bra.
Jeg kommer til å bruke tanitavekten hos Lindberg istedet for å betale for konsultasjoner (600 spart) - slik kan jeg passe på at det er fettet som forsvinner, og ikke musklene. Og jeg vil ha tatt oppfølgingsblodprøvene (etter 6 mnd er det vel?) slik at helsen min er under oppsyn fra lege.
Videre er det vel bedre om jeg klarer ketolysen ettersom dette er vanlig mat, enn å venne seg til posemat - det hele er jo ganske kunstig. Hadde de solgt ED-produkter på Rema hadde det jo vært en helt annen sak - da kunne man jo ordne seg mat hvor som helst. En grillkylling er som regel nokså greit å få tak i
Og jeg er ganske sikker på at jeg skal klare ketolysen - dere får være mine vitner og peke og le hvis jeg ikke skulle klare det , mye motivasjon bare der ikke sant?
(men jeg skal klare det altså - bare vent og se...)

__________________
Starry Eyes
Life is a shipwreck, but we must not forget to sing in the lifeboats. - Voltaire







Starry Eyes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 12:16   #7
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Overgang fra Eurodiet til Ketolyse/LCHF?

Kan man veie seg på taniavekten uten å ha time? Må du ikke betale noen ting?

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 12:36   #8
Starry Eyes
Medlem
 
Starry Eyes sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 118
Starry Eyes er ny på veien

Sv: Overgang fra Eurodiet til Ketolyse/LCHF?

Jo, man må vel betale en hundrings - men det er jo bedre enn en vanlig vekt. Og så blir jo resultatene loggført hos Lindbergklinikken om man skulle ønske en konsultasjon senere

__________________
Starry Eyes
Life is a shipwreck, but we must not forget to sing in the lifeboats. - Voltaire







Starry Eyes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 13:01   #9
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Overgang fra Eurodiet til Ketolyse/LCHF?

Så kult! Det skal jeg spørre om neste gang jeg skal til legen. Hun slutter, så jeg har bare en siste time med henne.

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 13:02   #10
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Overgang fra Eurodiet til Ketolyse/LCHF?

Jeg kjenner ikke til ED, men etter hva jeg har skjønt er Eurodiett dyrt pulver og måltids-barer? Synes det høres ut som noe som bare opprettholder lysten på noe søtt og suget etter skikkelig mat. Koster det penger å veie seg???!!! Hvem er det egentlig som står bak Eurodietten?

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 14:36   #11
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Overgang fra Eurodiet til Ketolyse/LCHF?

Lindberg står bak eurodietten. Noen finner det lettere å håndtere mat om man slipper å planlegge og får det i posten.. Alt dette under veiledning og oppfølging av lege.

Ang. tanitavekten så er det jo noen som må assistere deg, for det skrives ut resultater ol. Er nok derfor det koster penger

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 14:45   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Overgang fra Eurodiet til Ketolyse/LCHF?

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Lindberg står bak eurodietten.

De har franchisen i Norge, men opprinnelig kommer den fra.. hmm, er det frankrike, tro? Et eller annet sted nedi Europa hverttfall.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 17:00   #13
Starry Eyes
Medlem
 
Starry Eyes sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 118
Starry Eyes er ny på veien

Sv: Overgang fra Eurodiet til Ketolyse/LCHF?

Veggpryd: en tanitavekt måler vha elektriske signaler (?) andelen kroppsfett, muskler, vann i kroppen - så sånn sett synes jeg det er en ok investering. Så vet man hva som er hva liksom
Det er et fransk/luxemburgsk firma (tror jeg) som eier ED, utviklet av dr. Bernard Pinon (Frankrike)
Det appellerte veldig til meg med posemat - tenk å slippe å tenke på mat (har nok endel dårlige tankemønstre her ja) og slippe å planlegge måltider hver dag? Men ettersom sulten aldri ga seg ble det til at jeg tenkte på mat som aldri før. Har faktisk sjeldent opplevd verre!
Jeg har vært skeptisk til Eurodietten ettersom den er såpass dyr - og jeg liker egentlig ikke å støtte firmaer som tar seg rådyrt betalt for å hjelpe mennesker med kroppslige og medisinske problemer. Men så tenkte jeg pytt - hvis jeg går ned i vekt, so be it...det er jo sånn slankeindustrien er! Dessverre! Men når spørsmålet kom om jeg skal gå personlig konkurs for å bli slank på ED eller om jeg skal kjøre en basic ketolyse til 'vanlig' pris er det ikke et spørsmål engang. Men hadde jeg hatt råd tror jeg nok at jeg hadde kjørt en full ED-kur. Dessverre er jeg ikke så rik
Nå var jeg nettopp og kjøpte Skaldeman sin bok 'Spis deg ned i vekt' for en hundrings og jeg tror jeg kjører en au naturel jeg. Tror det er like greit...

__________________
Starry Eyes
Life is a shipwreck, but we must not forget to sing in the lifeboats. - Voltaire







Starry Eyes er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva nå? Overgang til annen lavkarbofilosofi? wollafruen Ketolysekuren 18 13-03-09 12:07
Overgang fra Ketose til lavkaro Tulla 81 Ketolysekuren 2 07-01-09 11:39
Herlig overgang Tess Dr Lindbergs 3 30-07-08 12:25
Overgang fra ketolyse til fedon annemarta Spørsmål og svar 0 12-04-08 13:15
Ang overgang til/pause med lavkarbo... cilemora Ketolysekuren 5 20-10-07 13:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no