Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Mer karber med trening?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-09-08, 10:30   #1
linnkri
Juniormedlem
 
linnkri sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Asker
Alder: 43
Innlegg: 35
linnkri er på en erverdig vei
Red face

Mer karber med trening?

Jeg lurer på hva som skjer med ketosen hvis jeg spiser litt mer karber de dagene jeg trener? Dette har jeg ikke funnet noe klart svar på noen steder.

Per i dag prøver jeg å holde meg under 20 karber per dag, og synes dette fungerer fint. Er litt sliten og trøtt innimellom og litt liten apetitt, men mistenker at det har med mengden mat jeg putter i meg, må nok spise litt mer.

Jeg er veldig glad i trening, men opplever at jeg ikke har overskuddet til å kjøre en hard spinningtime eller en tøff runde på tredemølle uten å bli svimmel/tom for krefter når kroppen er i ketose. Kan jeg øke antall karbs de dagene jeg trener hardt uten å gå ut av ketosen?

Håper noen kan svare meg

__________________

Linnkri
linnkri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 12-09-08, 23:12   #2
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Mer karber med trening?

Jo mer du trener jo høyere karbinntak kan man ha og likevel være i ketose. Men grensene er sikkert individuelle. Jeg kjenner igjen dette med å være svimmel og tom for krefter. Ketose og max yteevne på spinning lar seg ikke kombinere, men... man dør jo ikke og man blir skikkelig god til å forbrenne fett under høy belastning.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 13-09-08, 01:00   #3
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Mer karber med trening?

Er målet ditt å gå ned i vekt, eller å bli en j*vel på spinning/tredemølle?

Juster kost/trening deretter.

  Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 21:49   #4
bilringen
Juniormedlem
 
bilringen sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 46
Innlegg: 13
bilringen er på en erverdig vei

Sv: Mer karber med trening?

Du kan jo prøve en anabolsk diett. Etter en innkjøringsperiode på ca 2 uker på lavkarbo så begynner man med carbloading i helgene og lavkarbo resten av uka. Da vil du fylle opp muskellagrene dine i helgene, og være klar for en ny uke med trening. Cluet med loadingen er å spise mye rene karbohydrater, dvs et minimum av fett og protein. Spis omtrent samme antall kalorier som vanlig i helgene.

bilringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trening Joranna Ketolysekuren 10 08-05-08 19:20
Ang karber og ketose og trening annabanana Ketolysekuren 3 02-04-08 18:04
Trening=økt forbrenning av karber??? pandalakris Vedvarende vekttap 3 19-12-04 22:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no