Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 23-10-12, 18:31   #16926
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

aldri vært opptatt av halloween jeg heller, skjønner liksom ikke vitsen.. fantes jo ikke sånn når jeg var liten. det kom litt senere, når jeg var blitt for stor til å traske dørene og be om snop... skulle ønske foreldrene kunne finne ut av når halloween var jeg da, her kommer ofte unger på dørene både 30. 31. og 1 nov...

Jeg er jo, som noen her vet , stooor fan av irland. I irland feirer de halloween i ca en uke! Det er ikke bare den ene dagen med knask eller knep, neida, der er det familiefest, knask eller knep, bygdefest, moro fra morgen til dag! Og de pynter mye!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 23-10-12, 18:33   #16927
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

irland er vel der halloween har sin opprinnelse, og de tok det med til amerika, naturlig nok. men norge har jo ikke tradisjon, er jo bare kommerst. så da blir det litt kleint noen ganger... akkurat som når valentine begynte å bli pop når jeg gikk på ungdomsskolen. jentene i klassen ga kort til hverandre....

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 23-10-12, 18:39   #16928
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

irland er vel der halloween har sin opprinnelse, og de tok det med til amerika, naturlig nok. men norge har jo ikke tradisjon, er jo bare kommerst. så da blir det litt kleint noen ganger... akkurat som når valentine begynte å bli pop når jeg gikk på ungdomsskolen. jentene i klassen ga kort til hverandre....

Og valentine kommer også fra Irland!!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 23-10-12, 18:47   #16929
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det nå jeg skal nevne at typen er trekvart ire? men han har aldri vært der da. mens jeg, noget preget av ei veninne på ungdomsskolen har villet reise dit på ferie siden jeg var 15

anyway, jeg har nå vært sykemeldt i over en måned. har blitt noe bedre av denne trettheten, og jeg begynner å bli ganske sikker på at det er d vitamin mangel som har skylda. kune ikke ta tilskudd forrige uke pga noen prøver, men er for fullt igang nå. tar sånn ca 2000-2800 iu daglig. men jeg ligger fremdeles noe lavt og jeg antar dette er noe som kroppen trenger tid på å ta opp? jeg tok jo dette i over ei uke tidligere og fikk meg så vidt innafor referenaseområdet...

men jeg syns det er litt rart at jeg fikk lavt d vitamin i begynnelsen av september, jeg var jo mye ute i både juli og august.. greit været har ikke vært det beste og jeg har jo hatt på meg klær.. men fått fin brunfarge og alt. kanskje kroppen min bare er ræva på å lage d vitamin?

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 23-10-12, 19:17   #16930
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

Er det nå jeg skal nevne at typen er trekvart ire? men han har aldri vært der da. mens jeg, noget preget av ei veninne på ungdomsskolen har villet reise dit på ferie siden jeg var 15

anyway, jeg har nå vært sykemeldt i over en måned. har blitt noe bedre av denne trettheten, og jeg begynner å bli ganske sikker på at det er d vitamin mangel som har skylda. kune ikke ta tilskudd forrige uke pga noen prøver, men er for fullt igang nå. tar sånn ca 2000-2800 iu daglig. men jeg ligger fremdeles noe lavt og jeg antar dette er noe som kroppen trenger tid på å ta opp? jeg tok jo dette i over ei uke tidligere og fikk meg så vidt innafor referenaseområdet...

men jeg syns det er litt rart at jeg fikk lavt d vitamin i begynnelsen av september, jeg var jo mye ute i både juli og august.. greit været har ikke vært det beste og jeg har jo hatt på meg klær.. men fått fin brunfarge og alt. kanskje kroppen min bare er ræva på å lage d vitamin?

1) I min kropp er det forskjell på d-vitamintilskudd. De kapslene med olje ga meg mye mer enn de tørre kapslene. Selv ved sammenliknbare IU-er.
2) All d-vitamin som skal tas opp i mage/tarm er avhengig av at de områdene fungerer. (Selvfølgelig.)
3) D-vitamindanning fra sollys er avhengig av at du har nok kolesterol og nok folat i blodet. Og at det er nok solhøyde og at du er ute nok ... selvfølgelig. Men det er et godt tegn at du ble brun.
Kan du rett og slett ha vært sååå lavt at du bare såvidt har vært opp i "fungerer"-området i sommer og så falt rett ned etterpå?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 23-10-12, 19:17   #16931
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

Er det nå jeg skal nevne at typen er trekvart ire? men han har aldri vært der da. mens jeg, noget preget av ei veninne på ungdomsskolen har villet reise dit på ferie siden jeg var 15

anyway, jeg har nå vært sykemeldt i over en måned. har blitt noe bedre av denne trettheten, og jeg begynner å bli ganske sikker på at det er d vitamin mangel som har skylda. kune ikke ta tilskudd forrige uke pga noen prøver, men er for fullt igang nå. tar sånn ca 2000-2800 iu daglig. men jeg ligger fremdeles noe lavt og jeg antar dette er noe som kroppen trenger tid på å ta opp? jeg tok jo dette i over ei uke tidligere og fikk meg så vidt innafor referenaseområdet...

men jeg syns det er litt rart at jeg fikk lavt d vitamin i begynnelsen av september, jeg var jo mye ute i både juli og august.. greit været har ikke vært det beste og jeg har jo hatt på meg klær.. men fått fin brunfarge og alt. kanskje kroppen min bare er ræva på å lage d vitamin?

Tre kvart ire og aldri vært der???? Det betyr jo at 3 hans 4 besteforeldre er helt irske og han har aldr vært i Irland?? Da må du pushe ham! Landet og folket er magisk!!!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 23-10-12, 19:30   #16932
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

1) I min kropp er det forskjell på d-vitamintilskudd. De kapslene med olje ga meg mye mer enn de tørre kapslene. Selv ved sammenliknbare IU-er.
2) All d-vitamin som skal tas opp i mage/tarm er avhengig av at de områdene fungerer. (Selvfølgelig.)
3) D-vitamindanning fra sollys er avhengig av at du har nok kolesterol og nok folat i blodet. Og at det er nok solhøyde og at du er ute nok ... selvfølgelig. Men det er et godt tegn at du ble brun.
Kan du rett og slett ha vært sååå lavt at du bare såvidt har vært opp i "fungerer"-området i sommer og så falt rett ned etterpå?

1: har både multivitamin og d vitamin fra norske apotek som er tørre tabletter, dette utgjør de 800 iu... 2000 iu er softgels fra iherb.
2. er faktisk under utredning for tarmsystemet da jeg har uforklarlige diareanfall og episoder med sinnsyke smerter nederst i mageregionen.. så gudene vet hva som skjer inni der.
3. kolestrolet mitt er på grensa til høyt, og folat har jeg ofte trøbbel med... prøvene jeg tok i august hadde folat på 4.7, prøvene i oktober hadde jeg fått det opp til 10.4...
jeg tilbringer som kjent mye av mine ferier på jersey, som ligger utafor frankrike. men dette var verste sommer på over 30 år, men vi hadde da sol en del av tiden fordi.
jeg har mer eller mindre vært kroinisk trøtt siden puberteten, men jeg har greid å leve med det. det som skjedde i begynnelsen av september var at jeg brukte opp allt jeg hadde på jobb, og når jeg kom hjem var jeg så utslitt at jeg måtte velge om jeg skulle lage middag eller gå ut med søpla... kunne sove 4 timer etter jobb, være våken 4 timer for så å sove ei hel natt før jobb. rinse repeat.
og legen er ganske fortvila, tretthet kan bety så mye, men jeg har ikke nok knagger å henge det på. mye fordi d vitamin prøver ble ikke tatt i august... (tror jeg) men jeg føler meg noe bedre enn for 2-3 uker siden, men må fremdeles sove på dagen etter jobb.. har legetime fredag, så skal be om å redusere sykemeldingen til 30% eller no, se hvordan jeg takler lengre jobbdager

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 23-10-12, 19:30   #16933
DULSÅ
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2012
Hvor: DANMARK
Innlegg: 2
DULSÅ er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

sitter her og vil bestille noen av de gode varene fra iherb, skriver min adresse, men når jeg skal finne danmark som land, så er det der ikke. kan noen hjelpe meg med hvordan jeg skal gjennomføre min bestilling???

DULSÅ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 23-10-12, 19:55   #16934
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av DULSÅ, her.

sitter her og vil bestille noen av de gode varene fra iherb, skriver min adresse, men når jeg skal finne danmark som land, så er det der ikke. kan noen hjelpe meg med hvordan jeg skal gjennomføre min bestilling???

Jeg har ikke noe svar på akkurat det. men når jeg trykka på land, så kom jo Danmark opp.

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 23-10-12, 19:58   #16935
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av DULSÅ, her.

sitter her og vil bestille noen av de gode varene fra iherb, skriver min adresse, men når jeg skal finne danmark som land, så er det der ikke. kan noen hjelpe meg med hvordan jeg skal gjennomføre min bestilling???

Jeg får Danmark på listen når jeg legger varer i handelkurven og deretter går på shipping kalkulator og velger land. Danmark ligger et stykke nede på listen, men det er der.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 23-10-12, 20:52   #16936
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Vitsen med halloween? MAN FÅR KLE SEG UT! Jeg er barnslig glad i kle meg ut, da. Jeg og mine venner har feiret Halloween siden vi var 16-17 år gamle. Ikke trick og treat (eller var det knask eller kneip?!) på døra, men fest! Gøygøygøy!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 23-10-12, 21:16   #16937
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

1: har både multivitamin og d vitamin fra norske apotek som er tørre tabletter, dette utgjør de 800 iu... 2000 iu er softgels fra iherb.
2. er faktisk under utredning for tarmsystemet da jeg har uforklarlige diareanfall og episoder med sinnsyke smerter nederst i mageregionen.. så gudene vet hva som skjer inni der.
3. kolestrolet mitt er på grensa til høyt, og folat har jeg ofte trøbbel med... prøvene jeg tok i august hadde folat på 4.7, prøvene i oktober hadde jeg fått det opp til 10.4...
jeg tilbringer som kjent mye av mine ferier på jersey, som ligger utafor frankrike. men dette var verste sommer på over 30 år, men vi hadde da sol en del av tiden fordi.
jeg har mer eller mindre vært kroinisk trøtt siden puberteten, men jeg har greid å leve med det. det som skjedde i begynnelsen av september var at jeg brukte opp allt jeg hadde på jobb, og når jeg kom hjem var jeg så utslitt at jeg måtte velge om jeg skulle lage middag eller gå ut med søpla... kunne sove 4 timer etter jobb, være våken 4 timer for så å sove ei hel natt før jobb. rinse repeat.
og legen er ganske fortvila, tretthet kan bety så mye, men jeg har ikke nok knagger å henge det på. mye fordi d vitamin prøver ble ikke tatt i august... (tror jeg) men jeg føler meg noe bedre enn for 2-3 uker siden, men må fremdeles sove på dagen etter jobb.. har legetime fredag, så skal be om å redusere sykemeldingen til 30% eller no, se hvordan jeg takler lengre jobbdager

Høres ikke bra ut. Når jeg hører uforklarlig tretthet tenker jeg stoffskifte ... det burde også de fleste leger gjøre så du får vel sjekket det også mens du holder på? (Prøvene du bør be om i så fall er: ft3, ft4, tsh, anti-tpo og anti-tg - samt de sedvanlige "mangel"-sjekkene; ferritin, b12, folat, d-vitamin og gjerne også selen).

God bedring. Jeg var der for 2 år siden og unner ingen den "gleden"...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 23-10-12, 21:32   #16938
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

jeg har tenkt stoffskifte i flere år jeg, men prøvene mine er bra de, så ikke no galt med meg. men jeg fikk mast meg til nye støffskifte prøver fro 2.5 uke siden, men de var fremdeles bra...
tsh 1.2, t4 21.3 og t3 4.3.
d3 var 52, b12 495
folat 10,4, ferritin 151.
jeg tok noen av de andre stoffskifteprøvene ifjor og da var både de og de jeg tok nå bra. er så morro når man føler seg på bånn men ifølge prøver er det ikke no galt med meg. legen ville omtrent sende meg til psykolog for å teste om det var noe jeg slet med som jeg fortrengte.

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 23-10-12, 22:18   #16939
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Skal etterkvart til å vaske ned ei kjellarstove som består av heildekkande, lakka treverk frå 70-talet ein gong. Kva er det beste middelet å vaske med? Innspel, nokon? Kan grønsåpe bli klissete eller trasig på nokon måte?

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 23-10-12, 22:43   #16940
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Skal etterkvart til å vaske ned ei kjellarstove som består av heildekkande, lakka treverk frå 70-talet ein gong. Kva er det beste middelet å vaske med? Innspel, nokon? Kan grønsåpe bli klissete eller trasig på nokon måte?

I følge svigerfars kompis malemesteren duger Zalo til all nedvasking både inne og ute!
Billig, enkelt og lett å få tak i!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 23-10-12, 22:54   #16941
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Tenkte å foreslå Zalo jeg også, men ventet på noen med mer ekspertise

Grønnsåpe kan nok bli fettete på lakkerte overflater - tror jeg

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 23-10-12, 23:02   #16942
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

jeg har tenkt stoffskifte i flere år jeg, men prøvene mine er bra de, så ikke no galt med meg. men jeg fikk mast meg til nye støffskifte prøver fro 2.5 uke siden, men de var fremdeles bra...
tsh 1.2, t4 21.3 og t3 4.3.
d3 var 52, b12 495
folat 10,4, ferritin 151.
jeg tok noen av de andre stoffskifteprøvene ifjor og da var både de og de jeg tok nå bra. er så morro når man føler seg på bånn men ifølge prøver er det ikke no galt med meg. legen ville omtrent sende meg til psykolog for å teste om det var noe jeg slet med som jeg fortrengte.

Hmmm - det er ikke godt når kartet sier at terrenget "er friskt" når det ikke kjennes sånn.
Det ser iallfall ut som at det flyter normal mengde med stoffskiftehormoner rundt i blodet ditt, og det er jo bra. Det legene (ennå) ikke kan måle er om cellene har godt opptak. Det avhenger blant annet av sink, selen, magnesium og d-vitamin (om jeg husker riktig). Spesielt d-vitamin er viktig for å få hormmonet dit det skal. Når det er sagt er det også en "liten haug" andre tilstander som gir samsvarende symptomer...

Ser du er på sørlandet. Det finnes et par gode (hormon-/stoffskifte-)leger her i sørnorge. Om du er interessert så PM meg. Dette er privatpraktiserende leger. Lykke til med helsa.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 23-10-12, 23:14   #16943
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 41
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

skal tenke på det. prisene hos privatleger er ganske skremmende..

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 23-10-12, 23:51   #16944
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Biotin!
Eller vitamin b-7, eller vitamin H, som det også kalles.
Ramla tilfeldigvis over et produkt på iHerb da jeg så etter noe helt annet, og har sittet og lest først hundrevis av reviews, og siden en del artikler på nettet. Nå vet sikkert en del her inne at jeg har forsøkt så godt som alt av tilgjengelige "botemidler" for hårtap, men dette har jeg faktisk ikke hørt om! Ser det også er bra for både lipid- og glukosemetabolismen, og at prediabetikere og dia2-pasienter særlig kan ha lavt bioitinnivå. Det skal visst også kunne hjelpe på diverse tilfeller av sopp og dårlig bakteriekultur.
Vel, det kan ikke skade! Så nå har jeg bestilt 5,000 mcg-kapsler!
Hundrevis av fornøyde brukere som har testet høydosering av biotin melder om både gode og relativt raske resultater. Med min forfengelighet hva angår hår, så er jeg kanskje litt lett å lede?! Det jeg lurer på, er om det er noen her inne som har forsøk biotin, og hvilke eventuelle virkninger dere har hatt?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 23-10-12, 23:55   #16945
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

I følge svigerfars kompis malemesteren duger Zalo til all nedvasking både inne og ute!
Billig, enkelt og lett å få tak i!

Opprinnelig lagt inn av Huldr, her.

Tenkte å foreslå Zalo jeg også, men ventet på noen med mer ekspertise

Grønnsåpe kan nok bli fettete på lakkerte overflater - tror jeg


Hihi, flott med to så like svar! Takk! Ja, Zalo er bra til mange ting, eg vaskar vindauga mine med Zalo og eddik, blir vel kanskje det i kjellaren også då. Kanskje sette ut litt grønsåpe for lukta sin del, eller Ajax eller noko med sitron.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 24-10-12, 07:52   #16946
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Lurer på hvor alle ruteblokkene mine er jeg
Skal tegne et hjertediagram for maskesting på en vott - så jeg trenger ruteark !!!

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 24-10-12, 08:19   #16947
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Vitsen med halloween? MAN FÅR KLE SEG UT! Jeg er barnslig glad i kle meg ut, da. Jeg og mine venner har feiret Halloween siden vi var 16-17 år gamle. Ikke trick og treat (eller var det knask eller kneip?!) på døra, men fest! Gøygøygøy!

Ja, det har jeg også. har elsket å kle meg ut siden jeg var lita jente og har flere esker med diverse kostymer liggende. Nå er Halloween en av de store dagene for det og vi plager ingen med kostymene våre, bortsett fra at naboen kanskje må høre litt høy musikk

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Biotin!
Eller vitamin b-7, eller vitamin H, som det også kalles.
Ramla tilfeldigvis over et produkt på iHerb da jeg så etter noe helt annet, og har sittet og lest først hundrevis av reviews, og siden en del artikler på nettet. Nå vet sikkert en del her inne at jeg har forsøkt så godt som alt av tilgjengelige "botemidler" for hårtap, men dette har jeg faktisk ikke hørt om! Ser det også er bra for både lipid- og glukosemetabolismen, og at prediabetikere og dia2-pasienter særlig kan ha lavt bioitinnivå. Det skal visst også kunne hjelpe på diverse tilfeller av sopp og dårlig bakteriekultur.
Vel, det kan ikke skade! Så nå har jeg bestilt 5,000 mcg-kapsler!

Hvilke har du bestilt? Link? Prøver det meste jeg nå for jeg har mista så mye hår at jeg måtte klippe helt kort hår nå

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out



Sist redigert av Lillemy71 : 24-10-12 kl 10:30.
Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 24-10-12, 08:58   #16948
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Hihi, flott med to så like svar! Takk! Ja, Zalo er bra til mange ting, eg vaskar vindauga mine med Zalo og eddik, blir vel kanskje det i kjellaren også då. Kanskje sette ut litt grønsåpe for lukta sin del, eller Ajax eller noko med sitron.

Jeg vasket ubehanldet tregulv med slamiakk og grønnsåpe, det ble som nytt!
Men med lakk ville jeg gått for zalo og salmiakk sammen.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 24-10-12, 09:07   #16949
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvorfor kommer kan jeg gå 2-3 dager uten å spise uten å havne i ketose, men hvis jeg kutter ned på karbo og øker fett så går det knapt en dag?
Sånn rent teoretisk skal jo kroppen lage ketoner når det ikke er mer å forbrenne, som f.eks når man ikke spiser på lang tid. Beviser det at forbrenningen går ned når man ikke spiser?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 24-10-12, 09:30   #16950
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg lurer på om jeg skal innføre litt kokt/stekt potet i kosten? Dere som måler blodsukkeret jevnlig, hvilken påvirkning har dette på blodsukkeret deres

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no