Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Velkommen til Karbojunkie > Informasjon > Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger

Forslag til forbedring av søk

Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger Hvordan er forumet? Noe som kan bli bedre? Noe du lurer på? Her er plassen! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-02-09, 12:18   #1
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Forslag til forbedring av søk

Det dukker opp mye spørsmål for tiden, som fint kan søkes opp. Men søkemotoren her er litt ugrei, så jeg kan til en viss grad skjønne det.
Jeg tror at det største problemet er at det dukker opp så mange journaler i hvert eneste søk man gjør. Når man må inn på avanserte søk for å unngå journalene, blir det et steg for mye....

Er det kanskje en ide at journaler blir utelatt i snarvei-søket, og heller legges til i avansert søk?


Også til slutt et tips til de som sliter med søk på lavkarbo. Søk på lavkarbo + søkeord i google.no, google er flinke på overvåking av lavkarbo.no

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 14:47   #2
beths
Medlem
 
beths sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 46
Innlegg: 189
beths er en juvelbeths er en juvelbeths er en juvel

Sv: Forslag til forbedring av søk ...

enig

beths er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 15:03   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Forslag til forbedring av søk ...

Om en bruker (google)søkeboksen på forsiden (www.lavkarbo.no) så kommer ikke journalene med i søket

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 17:12   #4
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Forslag til forbedring av søk

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Det dukker opp mye spørsmål for tiden, som fint kan søkes opp. Men søkemotoren her er litt ugrei, så jeg kan til en viss grad skjønne det.
Jeg tror at det største problemet er at det dukker opp så mange journaler i hvert eneste søk man gjør. Når man må inn på avanserte søk for å unngå journalene, blir det et steg for mye....

Er det kanskje en ide at journaler blir utelatt i snarvei-søket, og heller legges til i avansert søk?


Også til slutt et tips til de som sliter med søk på lavkarbo. Søk på lavkarbo + søkeord i google.no, google er flinke på overvåking av lavkarbo.no

Enig, men om man bruker google, søk slik istedenfor med + :
Eks. søk etter pizza..
pizza site:lavkarbo.no

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 18:18   #5
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Forslag til forbedring av søk

Eller: gerd + brød site:lavkarbo.no - 897 treff

  Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 18:23   #6
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Forslag til forbedring av søk

Opprinnelig lagt inn av Trolljenta, her.

Enig, men om man bruker google, søk slik istedenfor med + :
Eks. søk etter pizza..
pizza site:lavkarbo.no

Takk, da lærte jeg meg noe nytt i dag også

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 25-02-09, 18:37   #7
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Forslag til forbedring av søk

Det er ikke mulig å gjøre søketjenseten på LK enklere da?
for uansett hvor mange ganger det blir fortalt hvordan man best og enklest skall søke her... kommer det nye som ikke ser de trådene... de vil selvølgelig gå rett til "søk knappen" som gir alt for mange treff.. Uoversiktig og ugreit. Så ender det forståelig nok med at man legger ut spørsmålet isteden.

Så min konklusjon, bedre tilrettelegging så nye brukere finner frem

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 02:43   #8
Sirius
Medlem
 
Sirius sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslojente i Bergen
Alder: 41
Innlegg: 222
Sirius har en fantastisk aura rundt segSirius har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forslag til forbedring av søk

enig Distrea! hvis dette er mulig Blir en del spm i uka om "sukkeralkoholer skal telles" etc...

__________________
Karbojunkie in recovery
Ikke lavkarbo for vektnedgang, men for de andre frynsegodene!
Mål: Stabilisere blodsukkeret, curbe cravings, drikke nok vann, trene jevnlig, få ro i sjelen...

Bilder av matretter
Sirius er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins vedklikehold - for life! Svar med sitat
Gammel 27-02-09, 08:50   #9
zapnix
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Tromsø
Alder: 38
Innlegg: 5
zapnix er ny på veien

Sv: Forslag til forbedring av søk

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

Det er ikke mulig å gjøre søketjenseten på LK enklere da?
for uansett hvor mange ganger det blir fortalt hvordan man best og enklest skall søke her... kommer det nye som ikke ser de trådene... de vil selvølgelig gå rett til "søk knappen" som gir alt for mange treff.. Uoversiktig og ugreit. Så ender det forståelig nok med at man legger ut spørsmålet isteden.

Så min konklusjon, bedre tilrettelegging så nye brukere finner frem

Helt enig! Hvis d e SÅ mange som reagere på d, burde d vel kanskje være et hint om at ting burde gjøres på en annen måte..?
Når man søke på en ting kommer d jo opp en hel masse tråder, som gjeld akkurat samme oppskrifta..Blir en del bomturer da..

zapnix er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Forslag til tomatsaus? frk.slankelyst Ketolysekuren 15 19-01-09 08:04
Hjelp Til Forslag diamond Spørsmål og svar 5 23-04-07 04:09
Utdrikningslag - Forslag? Bell Generell diskusjon 11 15-04-07 19:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no