Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Fettforbrenningsbålet

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-04-07, 06:01   #1
Gladimat
Medlem
 
Gladimat sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 148
Gladimat er på en erverdig vei

Fettforbrenningsbålet

Brenner det godt i fettforbrenningsbålet deres? Hva bruker dere å tenne opp med?

Til frokost skal jeg fyre med omelett (2 egg, en skvett fløte, revet jarlsbergost og karri) og bacon. Og masse vann (bare ikke jeg slukker ilden ).

__________________


Gladimat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-04-07, 18:18   #2
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Fettforbrenningsbålet

Opprinnelig lagt inn av Gladimat, her.

Brenner det godt i fettforbrenningsbålet deres? Hva bruker dere å tenne opp med?

Til frokost skal jeg fyre med omelett (2 egg, en skvett fløte, revet jarlsbergost og karri) og bacon. Og masse vann (bare ikke jeg slukker ilden ).

Mitt fettforbrenningsbål tenner jeg med intensiv styrketrening! Dvs mest mulig "skrot" på kortest mulig treningsøkt!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 02-05-07, 14:54   #3
Don Vito Corleone
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 128
Don Vito Corleone er på en erverdig vei

Sv: Fettforbrenningsbålet

fettforbrenningsbålet tenner jeg ved å spise kjøtt (Lokkebiff style)

Don Vito Corleone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Skaldeman/Lokkebiff Svar med sitat
Gammel 28-08-07, 18:29   #4
Merre
Juniormedlem
 
Merre sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: sørlandet
Alder: 52
Innlegg: 39
Merre er på en erverdig vei

Sv: Fettforbrenningsbålet

Vet ikke om dette er noen bål, men jeg går 15. min tur om morgen rett fra senga. Har laga noen veldig gode kjøttkaker med bacon,smør og fløte.
Disse varmer jeg i mikron, og har masse hvitløksmør til. Veldig godt!!!!
Har kjøpt omega 3 i dag, tenkte å ta det også om morran.

__________________



Start 13-08-07
Merre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 07:02   #5
Brimstone
Seniormedlem
 
Brimstone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 767
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Sv: Fettforbrenningsbålet

Opprinnelig lagt inn av Merre, her.

Vet ikke om dette er noen bål, men jeg går 15. min tur om morgen rett fra senga. Har laga noen veldig gode kjøttkaker med bacon,smør og fløte.
Disse varmer jeg i mikron, og har masse hvitløksmør til. Veldig godt!!!!
Har kjøpt omega 3 i dag, tenkte å ta det også om morran.

De kjøttkakene høres veldig gode ut. Oppskrift?

__________________
Det er min legg, og jeg driter når jeg vil!
Brimstone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman light Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 10:40   #6
Merre
Juniormedlem
 
Merre sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: sørlandet
Alder: 52
Innlegg: 39
Merre er på en erverdig vei

Sv: Fettforbrenningsbålet

Opprinnelig lagt inn av Brimstone, her.

De kjøttkakene høres veldig gode ut. Oppskrift?

Jeg bare slumper men her er en ca oppskrift:

900g kjøttdeig
2 egg
400 g bacon i terninger
200g smør
1,5 dl fløte
3 fedd hvitløk

Lage mange og legger i frysa. Varmer de opp i mikron og har hvitløksmør til.

__________________



Start 13-08-07
Merre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 06:11   #7
Brimstone
Seniormedlem
 
Brimstone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 767
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Sv: Fettforbrenningsbålet

Tusen takk, de skal prøves til helga

__________________
Det er min legg, og jeg driter når jeg vil!
Brimstone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman light Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 09:37   #8
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Fettforbrenningsbålet

MMMmm Kjøttkakaker er digg. Jeg lager noe lignene, men lager deig av baconet og river ost, blander alt til en deig. Revet løk i er også yami

nå ble jeg veldig sulten

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 09:48   #9
Merre
Juniormedlem
 
Merre sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: sørlandet
Alder: 52
Innlegg: 39
Merre er på en erverdig vei

Sv: Fettforbrenningsbålet

Må en spise med en gang om morgenen for å tenne fettforbrenningsbålet?
Klare ikke å spise på et par timer etter at jeg har stått opp

__________________



Start 13-08-07
Merre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 10:23   #10
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Fettforbrenningsbålet

Opprinnelig lagt inn av Merre, her.

Må en spise med en gang om morgenen for å tenne fettforbrenningsbålet?
Klare ikke å spise på et par timer etter at jeg har stått opp

Spis når du er sulten - ikke ellers! Dette repeterer Skaldeman til det kjedsommelige i boken sin...



-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 10:56   #11
Merre
Juniormedlem
 
Merre sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: sørlandet
Alder: 52
Innlegg: 39
Merre er på en erverdig vei

Sv: Fettforbrenningsbålet

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Spis når du er sulten - ikke ellers! Dette repeterer Skaldeman til det kjedsommelige i boken sin...



-

Ja, han sier det vanvittig mange ganger!
Men har ikke gått ned den siste uka, og lurte på om det kunne være en årsak.
Er småsulten men klarer ikke å få i meg noe. Prøvde et kokt egg i går og brakk meg så ille at jeg måtte spytte ut

__________________



Start 13-08-07
Merre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 12:46   #12
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Fettforbrenningsbålet

Opprinnelig lagt inn av Merre, her.

Ja, han sier det vanvittig mange ganger!
Men har ikke gått ned den siste uka, og lurte på om det kunne være en årsak.
Er småsulten men klarer ikke å få i meg noe. Prøvde et kokt egg i går og brakk meg så ille at jeg måtte spytte ut

Nå har jeg svart deg i en annen tråd i tillegg (ang spising når man ikker er sulten). Er ikke meningen å bomardere deg med argumenter, men smør deg med litt tålodighet.

Du har jo hatt en flott vektnedgang allerede. Vær forberedt på at nedgangen kommer i trinn (platåer). Med såpass mange kilo du planlegger å gå ned burde du se frem mot neste sommer, ikke 2-3 måneder frem i tid.

Jeg gikk ned 30 kg fra august i fjor til mai i år ved å følge Skaldemans kostholdsråd. Ved flere anledninger sto vekten stille i flere uker. Det verste platået holdt stand i 6 uker før kiloene forstatte å forsvinne.

Siden mai har jeg holdt vekten stabil (+1 kg) ved å spise "Skaldeman vedlikehold" (et begrep han ikke selv bruker). Dette kostholdet tror jeg er nesten identisk med Ketolyse-kuren. Masse fet fisk, fett kjøtt, oljer og grønnsaker som vokser over jorden. 20-25 g karbohydrater pr dag.

Lykke til, og se langt frem. Ikke fortvil om vekten ikke rikker seg på noen uker!



-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 17:13   #13
Merre
Juniormedlem
 
Merre sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: sørlandet
Alder: 52
Innlegg: 39
Merre er på en erverdig vei

Sv: Fettforbrenningsbålet

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Nå har jeg svart deg i en annen tråd i tillegg (ang spising når man ikker er sulten). Er ikke meningen å bomardere deg med argumenter, men smør deg med litt tålodighet.

Du har jo hatt en flott vektnedgang allerede. Vær forberedt på at nedgangen kommer i trinn (platåer). Med såpass mange kilo du planlegger å gå ned burde du se frem mot neste sommer, ikke 2-3 måneder frem i tid.

Jeg gikk ned 30 kg fra august i fjor til mai i år ved å følge Skaldemans kostholdsråd. Ved flere anledninger sto vekten stille i flere uker. Det verste platået holdt stand i 6 uker før kiloene forstatte å forsvinne.

Siden mai har jeg holdt vekten stabil (+1 kg) ved å spise "Skaldeman vedlikehold" (et begrep han ikke selv bruker). Dette kostholdet tror jeg er nesten identisk med Ketolyse-kuren. Masse fet fisk, fett kjøtt, oljer og grønnsaker som vokser over jorden. 20-25 g karbohydrater pr dag.

Lykke til, og se langt frem. Ikke fortvil om vekten ikke rikker seg på noen uker!



-

Vet at en skal spise når en er sulten.

Har to bukser som jeg kan bruke, og hadde derfor håpt på ca tre kg til på en mnd.Da har jeg fire!

__________________



Start 13-08-07
Merre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no