Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hei alle sammen! Når kommer man i ketolyse

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-11-07, 14:10   #1
Siljevi
Juniormedlem
 
Siljevi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 29
Siljevi er på en erverdig vei

Hei alle sammen! Når kommer man i ketolyse

Etter å ha vært med i vektklubb.no i over 1 år, uten særlig resultater og fnatt over kaloritellng har jeg gått til innkjøp av ketolyseboken! Håper dette vil gi litt bedre resultater.

HAr bestilt boken på nette, og lurer på flg er det slik at så lenge man holder seg under 15 g karbohydrater i løpet av dagen vil kroppen gå i ketose?

Eller er det et lavere antall gram man må under?

Jeg vil så gjerne sette i gang nå, har søkt litt rundt på forumet og funnet både tallet 10, 15 og 20 gram.
åper noen kan si meg hvilket av disse tallene man skal ta utganspunkt i !

Hilsen Silje!

Siljevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 14:18   #2
MorStine
Seniormedlem
 
MorStine sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Eidsvoll
Alder: 44
Innlegg: 1.651
MorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt liktMorStine er veldig godt likt

Sv: Hei alle sammen! Når kommer man i ketolyse

Hei, og velkommen Ett klokt valg, helt ærlig fra en tidligere kaloriteller til en annen. Det funket i allefall ikke for meg...

Når man kommer i ketose er litt individuelt, men det er ingen vits å være under 15 karber i starten, men dersom du stopper opp eller ikke kommer i gang kan det være aktuelt både å gå opp eller ned i karbinntak. Men start på 15. De fleste kommer i ketose da. Noen inntar opp til 20 også på ketolysekuren, men det er altså 15 som er det magiske tallet fra O'kloke Torkil...

__________________
Er nå i gang med LCHF
It's no hocus pocus, it's all about the focus!
MorStine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen diett Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 14:21   #3
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Hei alle sammen! Når kommer man i ketolyse

MorStine har kommet med gode svar.

Men jeg vil bare råde deg til å få i deg 15 karber om dagen. Ligger du under det kan du lett bli dårlig.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 14:57   #4
Siljevi
Juniormedlem
 
Siljevi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 29
Siljevi er på en erverdig vei

Sv: Hei alle sammen! Når kommer man i ketolyse

Tusen takk for kjappe tilbakemld Det var helt supert.
Vet det kan være vanskelig å si når man kommer i ketose, men sånn ca? Hor lang tid tok det feks før dere kom i ketose? Er det snakk om 3 dager eller 14 dager liksom. bare så jeg har en lite pekepinne

På forhånd takk for svar!

Siljevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 15:05   #5
anneca
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 284
anneca er ny på veien

Sv: Hei alle sammen! Når kommer man i ketolyse

Jeg startet forrige søndag og mandag kveld var fikk jeg utslag på rosa på sticken. Tirsdags kvelden var jeg på den mørkeste fargen. Så det gikk veldig fort for min del

__________________



Min journal


Nov`07-Nov`08: minus 25 kg på ketolyse.
anneca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ny runde med ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 15:05   #6
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Hei alle sammen! Når kommer man i ketolyse

jeg kom i ketose etter 2 dager.
Gratulerer med klokt valg av livsstil,lykke til

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 15:07   #7
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Hei alle sammen! Når kommer man i ketolyse

Sitat:

mørkeste fargen

Det betyr bare at du ikke har drukket nok vann, pøs på, få stiksen til å være lys rosa, da har du fått i deg nok væske

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 15:09   #8
Siljevi
Juniormedlem
 
Siljevi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 29
Siljevi er på en erverdig vei

Sv: Hei alle sammen! Når kommer man i ketolyse

Ok tusen hjertelig takk for svar! Synes det er litt vanskelig med denne karbotellingen i begynnelsen da, men man kommer vel fort inni det
Håper vekten går litt rask ned, for her er det alt for mye på!

Siljevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 15:28   #9
anneca
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 284
anneca er ny på veien

Sv: Hei alle sammen! Når kommer man i ketolyse

Opprinnelig lagt inn av Lindabtn, her.

Det betyr bare at du ikke har drukket nok vann, pøs på, få stiksen til å være lys rosa, da har du fått i deg nok væske

Å ja, det visst jeg ikke. Jeg vet at jeg har et lite problem med å få i meg nok væske.... Jobber med saken.....

__________________



Min journal


Nov`07-Nov`08: minus 25 kg på ketolyse.
anneca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ny runde med ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 15:32   #10
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Hei alle sammen! Når kommer man i ketolyse

2-3 liter om dagen, hold deg til nærmere 3 du så vet du at du får nok

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 17:15   #11
Siljevi
Juniormedlem
 
Siljevi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 29
Siljevi er på en erverdig vei

Sv: Hei alle sammen! Når kommer man i ketolyse

For ikke å starte hundre ulike tråder, så stiller jeg noen spørsmål her fra en nybegynner igjen jeg. Håper noen svarer hvis de føler seg kallet til det

Har brukt en del tid på å lese her inne nå, men noe som forundret meg veldig var at noen sa at når det stod 0 gram karbohydrater skulle man likevel regne det som 1 gram? Why? Jeg har jo virkelig følt meg flink i dag, som har klart å holde 15 g karbohydrater, men hvis jeg skal begynne å regne 1 gram pr alt annet jeg har spist( svinekjøtt, bacon, ost og smør) så er jeg jo oppi MYE mere karbohydrater enn 15. Gulp, kanskje dette var mere kompilsert enn jeg trodde på forhånd!

Så til det andre spm, den 1 des skal jeg på julebord, maten skal jeg klare å holde på karbofrittnivå, men hva med drikken. Dette er en lystig studiegjeng og jeg har ikke lyst til å la vær å drikke. Så at tørr hvitvin hadde 0,2 gram karbohydrater pr 100 gram? Stemmer dette ? Kan jo nesten drikke en flaske da!

Ok, dere jeg beklager for mange spm men ble jo helt revet med her!

Klem til dere alle!

Siljevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 17:21   #12
megselv
Medlem
 
megselv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Råholt
Alder: 39
Innlegg: 470
megselv er ny på veien

Sv: Hei alle sammen! Når kommer man i ketolyse

Kjøtt trenger du ikke regne karber på ettersom jeg har forstått, men osten hvertfall synnøve finden har 0.5 karber pr 100 g selvom det står 0 i matvaretabellen, smør også(noen hvertfall).
Så vare noe om at en produsent ikke trengte oppgi karboinnhold så lenge det var under 1 g pr 100 g.

__________________
Ketolyse her
Oppstart 24 januar
megselv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 18:46   #13
Cilo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Alder: 44
Innlegg: 38
Cilo er ny på veien

Sv: Hei alle sammen! Når kommer man i ketolyse

Opprinnelig lagt inn av Lindabtn, her.

Det betyr bare at du ikke har drukket nok vann, pøs på, få stiksen til å være lys rosa, da har du fått i deg nok væske

Er det fakta? Hva med meg da, jeg drikker 3 l vann om dagen, men stiksen blir fortsatt mørk lilla??

Cilo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-11-07, 20:30   #14
megselv
Medlem
 
megselv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Råholt
Alder: 39
Innlegg: 470
megselv er ny på veien

Sv: Hei alle sammen! Når kommer man i ketolyse

Opprinnelig lagt inn av Cilo, her.

Er det fakta? Hva med meg da, jeg drikker 3 l vann om dagen, men stiksen blir fortsatt mørk lilla??

Bruksanvisingen står det at det KAN være ett tegn på lite væske, ikke at det er det.
Og vet du at du drikker nok vann er det ett tegn på bra forbrenning

__________________
Ketolyse her
Oppstart 24 januar
megselv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 10:06   #15
Kvark
Juniormedlem
 
Kvark sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Alder: 63
Innlegg: 44
Kvark er på en erverdig vei

Sv: Hei alle sammen! Når kommer man i ketolyse

Opprinnelig lagt inn av Siljevi, her.

Har brukt en del tid på å lese her inne nå, men noe som forundret meg veldig var at noen sa at når det stod 0 gram karbohydrater skulle man likevel regne det som 1 gram? Why? Jeg har jo virkelig følt meg flink i dag, som har klart å holde 15 g karbohydrater, men hvis jeg skal begynne å regne 1 gram pr alt annet jeg har spist( svinekjøtt, bacon, ost og smør) så er jeg jo oppi MYE mere karbohydrater enn 15. Gulp, kanskje dette var mere kompilsert enn jeg trodde på forhånd!

Så til det andre spm, den 1 des skal jeg på julebord, maten skal jeg klare å holde på karbofrittnivå, men hva med drikken. Dette er en lystig studiegjeng og jeg har ikke lyst til å la vær å drikke. Så at tørr hvitvin hadde 0,2 gram karbohydrater pr 100 gram? Stemmer dette ? Kan jo nesten drikke en flaske da!

Ok, dere jeg beklager for mange spm men ble jo helt revet med her!

Klem til dere alle!

Kjøtt fisk og såkalte rene produkter hvor det er oppgitt 0 g karb, kan du gå ut ifra er 0, men som de tidligere har forklart i tråd over, er ikke produsentene pålagt og oppgi karber hvis det er under 1 g. noen gjør det allikevel. Det er enklere enn jeg trodde ihvertfall. stå på, det skjer ting fort.

til ditt andre spm. du kan drikke tørre hvit og rødviner, samt sprit med lettbrus, så da regner jeg med det kan bli en lystig student denne kvelden.

har ikke vært medlem lenge selv, men greier ikke fullrose dette forumet, masssssse støtte og raske svar.
lykke til.

Kvark er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 10:48   #16
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Hei alle sammen! Når kommer man i ketolyse

Hei
Jeg gleder meg til å følge deg og dine opplevelser av ketolysekuren versus vektklubben. Jeg tror du må påregne overraskelser underveis - positive slike:-)
Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 16:52   #17
Siljevi
Juniormedlem
 
Siljevi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 29
Siljevi er på en erverdig vei

Sv: Hei alle sammen! Når kommer man i ketolyse

DETTE ER JO FANTASTISK Vet ikke om det er lov med et lite selvskryt innlegg her jeg, men jeg har gått ned fra 90,9 kg til 89,3 kg og jeg startet på mandag! Føler meg tusen ganger lettere! Selvom ikke folk ser det alt nå( det er jo litt vel mye å forlange Så er jeg super glad og føler meg lettere enn det jeg har gjort på lenge. Karbohydrater er også utrolig mye lettere å telle enn kalorier! Har Ånde som en gammel bikkje, men har en flaske munnskyllvann på lur

Hilsen fra en annen Tromøygeit

Siljevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 17:22   #18
"Snuppa"
Juniormedlem
 
"Snuppa" sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Hamar
Innlegg: 25
"Snuppa" er på en erverdig vei

Sv: Hei alle sammen! Når kommer man i ketolyse

Grattis.
Ja er det ikke herlig?? Helt fantastisk spør du meg. Startet selv for 17 dager siden og har det helt supert med meg selv. Har ikke noe sammenligningsgrunnlag, da jeg aldri har gått på noen "slankekur" i så måte, men sliter med en 10-15 kg for mye. På disse dagene har vekta vist - 5 kg og jeg føler meg tipptopp. Energien sprudler og humøret er på topp hele dagen. Kan si det så dramatisk at jeg har fått et nytt liv faktisk.
This is the way of living!!!

__________________
Vår hjemmeside



"Snuppa" er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 17:30   #19
Siljevi
Juniormedlem
 
Siljevi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 29
Siljevi er på en erverdig vei

Sv: Hei alle sammen! Når kommer man i ketolyse

Ja ikke sant dette er fantastisk! Tenkte jeg ville laste opp et bilde i profilen min, men får bare opp feilmld, er det noe hokus pokus med dette eller?

Siljevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 17:32   #20
"Snuppa"
Juniormedlem
 
"Snuppa" sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Hamar
Innlegg: 25
"Snuppa" er på en erverdig vei

Sv: Hei alle sammen! Når kommer man i ketolyse

Ikke snoe hokus pokus som jeg vet om iallefall. Gikk lett som en plett det. Bare det ikke er for stort da?

__________________
Vår hjemmeside



"Snuppa" er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 17:34   #21
Siljevi
Juniormedlem
 
Siljevi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 29
Siljevi er på en erverdig vei

Sv: Hei alle sammen! Når kommer man i ketolyse

Hmm, får det liksom ikke til jeg, får ikke noe bilde ved siden av navnet mitt, ikke det at det var så mye om å gjøre da Var bare litt morro!

Siljevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 17:40   #22
"Snuppa"
Juniormedlem
 
"Snuppa" sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Hamar
Innlegg: 25
"Snuppa" er på en erverdig vei

Sv: Hei alle sammen! Når kommer man i ketolyse

Fikk det til du da. Fint bilde forresten. Pen er du.

__________________
Vår hjemmeside



"Snuppa" er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 17:45   #23
Siljevi
Juniormedlem
 
Siljevi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 29
Siljevi er på en erverdig vei

Sv: Hei alle sammen! Når kommer man i ketolyse

Jøss nå gikk det ja, men det kom feil bilde Da får jeg styre en stund med å endre det sikkert. Hehe skal love deg at jeg ikke ser sånn ut i virkeligheten, dette er tatt på den mest romantiske sted hvor man får frem det beste tror jeg

Siljevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 17:28   #24
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Hei alle sammen! Når kommer man i ketolyse

Så fantastisk Siljevi!

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 22-11-07, 17:51   #25
Siljevi
Juniormedlem
 
Siljevi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 29
Siljevi er på en erverdig vei

Sv: Hei alle sammen! Når kommer man i ketolyse

Ja dete er helt fantastisk. vekten går rett nedover i stede for rett oppover Ha en fin kveld alle sammen, og lykke til!

Siljevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Må jeg ta kosttilskudd? Kaja Kosttilskudd 17 23-07-07 23:52
Hei alle sammen ayliah Generell diskusjon 1 24-03-04 21:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no