Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lavkarbopølser på kiwi

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-04-10, 23:20   #1
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Lavkarbopølser på kiwi

I dag fant jeg tilfeldigvis feite lavkarbopølser på kiwi. Eller, pølser og pølser. Salte pølser, men dog pølser. Men jeg spiser heller litt salt enn stivelse, og det regner jeg med gjelder mange andre her også. Så da har jeg ett tips til dere:

Merket var Alf Bredrup (ser ut til å holde til på østlandet) og jeg så salamisnabb, pepperonisnabb og reinsdyrsnabb på min lille kiwi her i Rogaland. Og hvis min kiwi har disse produktene, så vil jeg tro at de fleste kiwi-butikker har disse produktene.

En ting jeg ikke skjønner er at innholdsfortegnelsen er forskjellig på nettet og på pepperonisnabben jeg kjøpte... På nettet står det at pepperonisnabben inneholder sukker, men ikke på pakningen!

Fra nettet om pepperonisnabben:
Ingredienser: Svine- og storfehjerter, svinekjøtt, småflesk, salt, krydder, latose og druesukker. Kons. E-250, antioks. E-300, E-301.
Kjøttinnhold: 41 g kjøttråvare til 100 g ferdigvare.

Fra pepperonisnabb-pakningen:
Ingredienser: Til 100g ferdigvare er anvendt 149g kjøtt av svin, spekk, salt, bestrålt krydder, konserveringsmiddel natriumnitritt E250, farge paprikaekstrakt E160c, antioksidant askorbinsyre E300 og startkultur.
Næringsinnhold pr. 100g vare gir ca: Energi 2225 kJ (522 kcal), protein 23g, karbohydrat 1,4g, fett 46g.


Fra nettet om salamisnabben:
Ingredienser: Svinekjøtt, spekk, salt, krydder og startkultur. Konserveringsmiddel E250. Antioksidant E300.
Kjøttinnhold: 134 g kjøttråvare til 100 g ferdigvare.
Næringsinnhold pr 100 g: 2032 KJ/485 Kcal. Protein 21 g. Karbohydrat 1,5 g. Fett 44 g.

Fra salamisnabb-pakningen:
Ingredienser: Til 100g ferdigvare er anvendt 136g kjøtt av svin, spekk, salt, bestrålt krydder, konserveringsmiddel natriumnitritt E250, antioksidant askorbinsyre E300 og startkultur.
Næringsinnhold pr. 100g vare gir ca. Energi 2059 kJ (492 kcal), protein 21g, karbohydrat 1,1g, fett 44g.

Pepperonisnabben var litt tvilsom siden nettet sa at den inneholder sukker (så den kommer jeg til å sjekke innholdsfortegnelsen på igjen når jeg kjøper ny), men salamisnabben ser ut til å være trygg.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 23:31   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbopølser på kiwi

De behøver ikke å oppgi sukker på pakningen om det er mindre enn et halvt gram pr hundre.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 23:46   #3
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbopølser på kiwi

OK, takk. Det svarte på det spørsmålet i alle fall. Blir så irritert over at de skal putte sukker oppi alt.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 00:00   #4
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Lavkarbopølser på kiwi

Enig! Kan ikke forstå at sukker nødvendigvis trenger å ha noe med mat å gjøre!

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 10:30   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbopølser på kiwi

Og under ett gram, liksom. Det blir nesten på et ædda bædda-nivå .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 20:43   #6
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbopølser på kiwi

Ja, det gjør ikke mye smaksmessig akkurat... Men de liker jo å putte sukker i produktene, for da blir vi avhengige av dem og klarer ikke å stoppe før det er tomt. Men under ett gram gir ikke akkurat den effekten...

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 23:25   #7
Gange
Medlem
 
Gange sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: bergen
Innlegg: 79
Gange er ny på veien

Sv: Lavkarbopølser på kiwi

Bruker sukker for å motvirke t.d. eddik eller sitronsyre som er der for å få ut smak.

Så det spelar inn ein del på smaken faktisk, bruker det veldig ofte i catering.

__________________


Gange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse og trening Svar med sitat
Gammel 08-04-10, 00:37   #8
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbopølser på kiwi

Opprinnelig lagt inn av Gange, her.

Bruker sukker for å motvirke t.d. eddik eller sitronsyre som er der for å få ut smak.

Så det spelar inn ein del på smaken faktisk, bruker det veldig ofte i catering.

Aha. Men hva skulle de motvirke her da?

Svine- og storfehjerter
svinekjøtt
småflesk
salt
krydder
Kons. E-250 (natriumnitritt)
antioks. E-300 (askorbinsyre)
antioks. E-301 (natriumaskorbat)

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 23:36   #9
Gange
Medlem
 
Gange sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: bergen
Innlegg: 79
Gange er ny på veien

Sv: Lavkarbopølser på kiwi

Askobinsyre eller det som måtte skjule seg bak "krydder"

__________________


Gange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse og trening Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbopølser i Sverige middag Spørsmål og svar 10 27-03-10 10:54
Kiwi camryn Generell diskusjon 4 12-02-10 13:30
Lavkarbopølser i Sverige Ullabulla Spørsmål og svar 1 10-02-09 08:51
Kiwi? ninni Spørsmål og svar 11 09-09-08 10:03
Lavkarbopølser i Oslo? Feline Spørsmål og svar 5 11-03-06 19:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no