Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende

Mitt liv som gravid på lavkarbo

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-02-11, 13:31   #51
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Magedyret har i det minste grunnleggende kvalitetskriterier, det dreier seg om BK og ikke McDo.

Og jeg skylder på leieboeren , for dette er det lenge siden jeg har interessert meg for...
Hva kan det være? For karber hjelper ikke på kvalmen, det har jeg prøvd. Smelteost? Gammel frityr?

Hmm, jeg skrev kvalitetskriterier, men nå lurer jeg...

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 14:08   #52
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Gravid eller ikke, spiser man for lite i løpet av dagen, smeller det om kvelden!

Er ofte der mange slankere går i baret også, og kanskje en av grunnene til at lavkarbo virker. Sulter man seg på dagtid, får man det igjen om kvelden når man er sliten og selvkontrollen er på sitt svakeste!

Spis godt på dagtid og pass på å ha lavkarbo/fornuftige alternativer klare i skap, skuffer og jøleskap, så er det så mye lettere å holde seg til det man bør!

Første svangerskap sultet jeg meg opp 25kg, i det andre koste jeg meg opp 11!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 15:28   #53
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Ja, eg må nok berre snu tankebanane litt, for om dette skal halda fram i 5mnd til vil eg enda opp som kval/flodhest/elefant eller noko liknande... Haha!

Men er nok litt leigebuaren si feil òg, for eg har aldri vore så særskild glad i leverpostei, og då særskild ikkje den barnevarianten med ansikt på... Men no kan eg maula utifrå boksen! Og blodprosenten min har gått OPP!!! Hahahaha! Er det mogleg liksom ikkje har eg lav prosent heller, så det er jo ikkje noko ekstra behov for jern... Jaja, anyway...

Må nok berre gjera som Fredrikke07 og Kitt tipsar om: ha skap og skuffer fulle av lavkarbovenleg snæks

Så, lite oppdatering frå meg dei neste dagane, reiser vekk i morgon. I'll be back på måndag folkens goood helg

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 15:35   #54
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

God helg!

Jeg hadde dilla på appelsinjuice først gangen, og det likte jeg IKKE før jeg før ble gravid!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 17-02-11, 18:57   #55
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av bigmum, her.

Si ifra hvis du vet om et sted de selger badedrakter i str MEGABADEBALLPÅMAGEN

Jeg har en helt vanlig adidas badedrakt i stor str jeg, (str 50 tror jeg). Den er stor nederst fra magen og ned, og egentlig i største laget nå. Så jeg tror den skal passe greit utover. De fleste andre hadde vanlig bikini bare.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 09:00   #56
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Så e det på 'an igjen!
Hehe!
Denne veka som har gått har me logge strak heile gjengen med influensa, forkjøling, diare, øyrebetennelse og det som verre er... det har ikkje vore noko stas, særskild ikkje når alle tre har fått det på ein gong, men no ser det heldigvis ut til at me er på betringens veg samtlege. Eg er framleis ein smule tett i pappen, men det går nok over etterkvart.

Så, det har då ikkje vorte det store sånn på matfronten denne veka, eg har ete det eg har klart å få ned... det har ikkje påverka vekta i nokon som helst retning, så eg har same utgangspunktet for start i morgon

For no er det berre til å skjerpa seg altså! Eg har ei veninne som driv med fotografering, og eg har "bestilt time" hjå ho om va 10 vekers tid. Så eg må passa formene for å sei det slik Eg tenkte eg skulle legga litt vekt på trening av rygg, armar og bein slik at det vert litt struktur liksom... eh...

Elles fekk me vite på fredag at det er ein liten gut inni magehuset Han er overivrig, spenner og kosar seg verre Veldig koseleg, då får me eit barn av kvar sort! Og eg legg forhåpentlegvis berre på meg på magen... er det ikkje det som er "klassisk" - med jente i magen vert ein gravid frå hårrøtene og ned til tærne (noko eg vart med jentungen!) og med gut i magen er det struttemage? Er jo lov å legga inn eit ynskje om at dette stemmer til høgare makter

Så, me preikast i morgon! I dag skal eg laga lavkarbolappar Jessdå, all set for tomorrow!

Heidå!

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 09:20   #57
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Så gøy med gutt! Begynt å tenke på navn?
Vi får jente nr to vi da, det er jo også koselig, og veldig praktisk med tanke på gjenbruk. Har vært på loftet og funnet frem alle de små bodyene i str 56, rart!
DU får jo en unnskyldning til å ut å shoppe, ikke så dumt det heller
Ha en flott dag!

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 18:29   #58
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Visste dere det første gang også? Jeg og sambo er enige om at vi ikke vil vite noe. Nesten alle vi kjenner visste/vet, men ei veninne av meg har ikke visst noe med noen av sine to. Og jeg fikk hvertfall bekrefta at min magefølelse ikke stemmer siden jeg hele tida var overbevist om at hun skulle ha gutt gang nr 2. Men så fikk hun ei jente sist mandfag., Men hun var diger da (4,3kg) så kanskje det forvirra meg?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 21:35   #59
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Vi visste det første gangen også ja, er aaaaaltfor nysgjerrig til ikke å vite kjønnet, hadde ikke klart å vente med det Men jeg EIER ikke magefølelser heller, så hadde aldri klart å gjette det selv. Også synes jeg det er litt koselig å kunne kjøpe litt småting i stereotypisk rosa, hehe

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 21:43   #60
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Jeg er også hysterisk nysgjerrig og generelt verdens mest utålmodige person. Så de fleste (spesielt mamma) fikk sjokk da jeg sa jeg ikke ville vite det (Kanskje det kommer av at alle trodde mamma skulle ha gutt da jeg ble født, så mye at hun ikke trodde på at jeg var jente, og at jeg derfor trodde jeg var feillevert og burde byttes inn hele oppveksten?)
Men, vi skal ikke på den "ordentlige" ultralyden før om to uker, og jeg har hørt om flere som litt ufrivillig har fått vite det fordi det var litt for midt i siktet Så vi får se. Men vi vil hvertfall ikke vite det med vilje.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 23:05   #61
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

HA ha ha!

Jeg har vært med en venninne på ultralyd og hun var fast bestemt på å ikke vite. De snudde skjermen så hun ikke skulle se og alt.

Men JEG så! og jeg så hva det ble! og hun så at jeg så det!

Mye ulne samtaler, lite blikkontakt og nøye valg av pronomen etterpå!

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 07:54   #62
bigmum
Medlem
 
bigmum sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 395
bigmum er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

HA ha ha!
Mye ulne samtaler, lite blikkontakt og nøye valg av pronomen etterpå!

Haha, det kan jeg tenke meg ja!

bigmum er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kampen mot sukker Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 19:08   #63
helenaslchf
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Ålesund
Innlegg: 1
helenaslchf er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Hei

Det kommer gå bra å gå på lavkarbo skal du se.

Jeg er nå i uke 36 og har vært relativt stikt igjenom heile svangerskapet. Maks 1 brødskive pr dag. Jeg har spist en veldig masse leverpostei :-)
Jeg har frem til nå gått opp ca 10 kg og har hatt perfekte blodverdier heile tiden.

Men jeg har planlagt at fixte karboturbo siste tiden. Dvs sitte hjemme i badekaret når rierne setter inn med pizza i ene hånden og cola i den andre.

helenaslchf er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 20:21   #64
Marygold
Juniormedlem
 
Marygold sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Finnmark
Alder: 36
Innlegg: 20
Marygold er på en erverdig vei

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Så morsom lesing
Jeg har alltid trodd at den dagen jeg ble gravid må jeg droppe alt av dietter, så nå er jeg letta !!!
Så tøffe dere er som klarer dette gjennom graviditeten

Har et spørsmål ang graviditet:
Trener dere som normal????

__________________
What goes up - must come down



Marygold er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-03-11, 20:30   #65
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Marygold, her.

Så tøffe dere er som klarer dette gjennom graviditeten

Har et spørsmål ang graviditet:
Trener dere som normal????

Nja, det går opp og ned med hvor bra jeg klarer det. Men det er mye linket til kvalme. Når jeg ikke er kvalm går det fint, men så fort jeg blir kvalm igjen går det litt skeis.

Jeg trodde jeg skulle trene som normalt, men har fått trøbbel med bekkenet. Så nå trener jeg yoga en dag i uka, og vannaerobic for gravide en dag i uka. Funker kjempefint. Og prøver å få meg en gåtur i helgene.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 08:08   #66
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Ja! Det er suverent med lavkarbo under en graviditet, ihvertfall etter at kvalmen hadde gitt seg for min del.
Har bekkenløsning, men er nå i uke 37 og bruker spinningssyklen med moderat intensitet 3-4 dager i uken og trener styrke, men presser ikke meg selv. Fungerer veldig bra, lagt på meg snart 8 kilo og babyen vokser fint!

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-03-11, 21:40   #67
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

God aften!
Eg skjønar no kvifor eg aldri har fått til dette med blogg og dagbok og slike ting- det sklir ut etter ei stund...
Vel, det går så som så med denne kosten. I dag har eg vore flink då! Eg og min betre halvdel har inngått snopefri-avtale

Maten i dag:

Cc med kanel, litt fløyte og stevia.
Eitt egg, litt reker og majones.
Karry kyllinggryte (kylling, sopp, purre, paprika, blomkål, fløytesaus med karry).
Litt kyllinggryte til kvelds, pluss ca 1 dl yoghurt.

Dett var dett for i dag! Kjenner allereie eg er betre i magen og resten av systemet, for det skal seiast at eg har ikkje vore så særs flink den siste tida..... Huff og huff... Men no er det nye tider gitt!

Vekta var i dag heile 73(!!!!!!!!)kg! Og dei siste to kiloane har komt over natta omtrent, så det meste er nok vomfyll og drit i systemet rett og slett.... Jammen på tide å ta sleiva i andre neven ja!

Ha ein flott kveld vidare

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 08:10   #68
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

OPPSKRIFT

Eg måååå berre legga ut ei "oppskrift" på den gode middagen me hadde i går! Mektig og saftig og smakfull... Nam!

Karry kyllinggryte

Skjer opp blomkål, purre, paprika i passe store bitar. Ha i ein boks hermetisk sopp, evt fersk sopp i bitar. Bland saman i gryte med ca 6-7dl vatn og to kyllingbuljongar. Set til kok. Medan dette koker opp, steik 3 kyllingfiletar i bitar, i litt smør. Krydr gjerne med litt provancekrydder.

Hell ein liten boks fløyte oppi dei kokande grønsakene, ha i dei steikte kyllingbitane.

Smak alt til med ein del karry og litt caiennepepper, evt litt salt. La alt småkoka til grønsakene er møre.

Nyyyyt!

Nam nam

No har dagen starta for min del, kjem attende med update seinare i kveld
Skal forresten baka lavkarborundstykker i dag, henta frå LCHF bloggen! (om du søkjer på LCHF bloggen finn du bloggen, eg er ikkje så flink til å legga inn fænsie lenker og slikt her...)

Vekta synte 1kg ned frå i går, så det er tydeleg at kroppen har samla ein del møkk den siste tida... Og nei, det er ikkje eit mål for meg å gå NED i vekt, men å ikkje fyka som ein rakett OPP i vekt pga sukker og anna høgkarboting! Berre slik at det er poengtert liksom

Heihå

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 12:41   #69
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Hav og himmel! Dei rundstykkene anbefalast på det sterkaste!!! Nam nam nam *gomle gomle*

Eg hadde ikkje kruskakli då, så bruka hekler litt mandlar eg køyrde til "mjøl"... Fantastisk!

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 08-03-11, 19:03   #70
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Dagen i dag har gått bra, men no sit eg her og har skikkelig karboabstinensar.. Sukk... Lagar meg ein te etterpå tenkjer eg!

I dag:
Cc med kanel og litt stevia.
2 rundstykker, eitt med ost og paprika, eitt med leverpostei og majones.
Ei banan.
Hamburger utan brød (salat, tomat, litt mais, raudlauk, eit par sylteagurker, dressing og to hamburgerar med ost på).
Ein halv desiliter ananasjuice i farris.
Eit rundstykke med leverpostei og majones.

That's it. Og meir skal det IKKJE verta i dag, anna enn te!

Ha ein fin kveld vidare

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 09-03-11, 19:43   #71
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Dagens :

Ei skål karrykyllinggryte (restar etter middagen på måndag).
To rundstykker med leverpostei, makrell i tomat og majones.
Ei banan.
Ein og ein halv kyllingfilet, ei ss rømme, litt brokkoli.
To ts rømme med eplesyltetøy til dessert.... Eh...

I dag er eg sliten... Fekk nesten ikkje sova i går pga heftige kynnera, så endte med at eg tok meg ein paracette...
I dag har eg hatt masse kynnera, men har no fått gjort litt ryddings her...
Så, no skal eg ligga på sofaen resten av dagen trur eg, sliten overalt...

Ha ein finfin kveld!

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 19:17   #72
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Dagen i dag har gått bra den òg må sei eg er flink no når eg fokuserer på andre ting enn alt eg ikkje kan eta liksom, men tenkjer på alt det gode eg KAN eta!

Dagens:
Eitt rundstykke med leverpostei og majones.
Cc og litt sukkerfritt jordbærsyltetøy (12g karbo per 100g).
Ein halv pakke fårepølsa med litt rømme (jadå...men eg måtte ha noko i magen og fårepølsa er jo såååå godt).
Bacon,sopp og purre i fløytesaus og litt brokkoli.

No drikk eg ein herlig kopp te!

Har hatt litt diare i kveld, veit ikkje kvifor... Anyway, no skal eg laga meg knekkebrød eg skal ha med meg til ho mor i helga, slik at eg ikkje kjem "i knipe" på noko vis og sklir ut av opplegget!

Ha ein finfin kveld alle saman!

Ps. Kveldsen i kveld vert endten ei halv banan, eller cc, eller yoghurt...

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 19:38   #73
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Er ikke fårepølse noe man bør holde seg unna som gravid?

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 20:29   #74
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Fredrikke07, her.

Er ikke fårepølse noe man bør holde seg unna som gravid?

Jo, sånn når ein ikkje veit kor gamal den er så... Eg kjøpte denne pakken i går, så eg trur nok det er okei hadde den derimot vore open i kjøleskapet ei veka hadde eg styrt unna...

Kan ikkje vera heilt fanatisk heller.... Det er iallefall min filosofi

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 10-03-11, 21:39   #75
Fredrikke07
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 43
Innlegg: 282
Fredrikke07 har en fantastisk aura rundt segFredrikke07 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mitt liv som gravid på lavkarbo

Sant nok det!

Fredrikke07 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gravid på lavkarbo Sandy Lavkarbo generelt 3 12-02-10 17:08
Lavkarbo når man er gravid? bonpia Spørsmål og svar 11 02-08-09 22:33
Gravid og lavkarbo Monen Lavkarbo generelt 4 22-01-09 23:40
Gravid på lavkarbo Trille Spørsmål og svar 7 13-04-07 10:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no