Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

melk....

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-02-06, 18:25   #1
Miroslav
Medlem
 
Miroslav sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Los Angeles
Alder: 52
Innlegg: 98
Miroslav er ny på veien

melk....

Jeg har kuttet ut melk helt etter at jeg gikk over til skaldemanaktig diett, men leser hist og pist at melk godt kan inkluderes i kostholdet. Jeg er skeptisk selv, men drakk ett glass i gaar egentlig mest for aa sjekke ut hva som skjer.

Den melka jeg kan faa kjoept inneholder 11 gram sukker pr 2,4 dl, noe jeg synes er veldig mye. Det er jo omtrendt like mye sukker som jeg faar i meg i loepet av en dag, i ett eneste glass!!!

Er melka i butikken her unaturlig soet, eller er virkelig 11 gram sukker pr kvartliter helt akseptabelt?

Miroslav er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-02-06, 18:34   #2
HildePåSlankern
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 58
Innlegg: 154
HildePåSlankern har en fantastisk aura rundt segHildePåSlankern har en fantastisk aura rundt seg

Sv: melk....

Opprinnelig lagt inn av Miroslav

Jeg har kuttet ut melk helt etter at jeg gikk over til skaldemanaktig diett, men leser hist og pist at melk godt kan inkluderes i kostholdet. Jeg er skeptisk selv, men drakk ett glass i gaar egentlig mest for aa sjekke ut hva som skjer.

Den melka jeg kan faa kjoept inneholder 11 gram sukker pr 2,4 dl, noe jeg synes er veldig mye. Det er jo omtrendt like mye sukker som jeg faar i meg i loepet av en dag, i ett eneste glass!!!

Er melka i butikken her unaturlig soet, eller er virkelig 11 gram sukker pr kvartliter helt akseptabelt?

Hvilken type melk drakk du? Helmelk? 2%? I Tine h-melk er det 3,9% fett og jeg tror det var 4.6% karbohydrater. Jeg synes igrunn at melken smaker likt i Norge og USA, men jeg har aldri tenkt over det.

HildePåSlankern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Leter og leter Svar med sitat
Gammel 06-02-06, 18:45   #3
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: melk....

Melka i norge inneholder 4,8 g /100g så hvis du drikker 250g som er en kvarliter så skulle det bli 12g melkesukker.
De har andre kuraser i statene og derfor kan melken variere litt men ikke så mye. På Atkins er det ikke tillat med melk, bare fløte og rømme. Med andre ord er det best å holde seg mest mulig unna melk så lenge en har tenkt seg ned i vekt på lavkarbokosthold.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 06-02-06, 19:08   #4
Miroslav
Medlem
 
Miroslav sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Los Angeles
Alder: 52
Innlegg: 98
Miroslav er ny på veien

Sv: melk....

Da er den saken klar, ikke noe melk paa meg mer

Miroslav er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Melk gjør barn tykke og gir ikke sterkere benbygning Nooria Barns kosthold 5 13-06-05 13:10
Yoghurt og melk Kaninen Dr Lindbergs 29 10-03-05 21:21
Drikker dere melk? Roy82 Atkins kosthold 15 04-03-05 22:56
Melk eller vann Maria Eurodiett 5 01-11-04 20:21
Overfølsom for melk donjuanwannabe Generell ernæringsdebatt 3 04-10-04 16:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no